Wpis z mikrobloga

Wie ktoś albo zna dobre źródło wiedzy na temat symulacji (prostego) ruchu AI samochodów w grze 2D? Mam sobie drogi, skrzyżowania, ronda, potem też dorobię światła. Mam logikę/fizykę jazdy samochodu gracza. Zachowuje się to w miarę realnie. Fizyka jest prosta - to tylko prostokąt z kołami który jedzie do przodu/tyłu i skręca realnie. Pytanie jak zrobić sztuczne AI żeby jechało sobie drogą A, zatrzymało się na skrzyżowaniu i skręciło w inną drogę B. Muszę jakoś opisać drogi, kolizję sprawdzać żeby pojazd nie wjechał w inny pojazd.
Takie zasadnicze pytanie, zastanawiam się czy AI powinien mieć jakby swój input [gaz, hamulec, kierownice], używać tego i zbierać wnioski czy skręcił za bardzo, a może za słabo i to korygować, podobnie z gazem i hamulcem... Czy może po prostu liczyć nowe położenie, rotację w zależności od czynników zewnętrznych [czy jest kolizja przed pojazdem, czy trzeba już hamować bo np. 80% końca drogi].
#programowanie #gamedev #gamedevpraktyka
  • 3