Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko408
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

273

Antagonistyczny narcyzm i tendencje psychopatyczne przewidują lewicową agresję..

Antagonistyczny narcyzm i tendencje psychopatyczne przewidują lewicową agresję..

Według nowych badań opublikowanych w Current Psychology, osoby narcystyczne i osoby z tendencjami psychopatycznymi są bardziej skłonne do silnego popierania lewicowej agresji antyhierarchicznej. Agresja antyhierarchiczna odnosi się do szczególnej wrogości mającej na celu kwestionowanie hierarchii...

osetnik
osetnik
osetnik
z
link.springer.com
dodany: 31.05.2023, 20:59:06
  • #
    psychologia
  • #
    socjologia
  • #
    psychopatia
  • #
    ekstremizm
  • #
    polityka
  • 47
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (3)

(przystępny art)Antagonistic narcissism, psychopathic tendencies predict left-wing antihierarchical aggression
osetnik
z psypost.org
  • 7
wywiad z Andrzejem Łobaczewskim
Kam3l
z youtu.be
  • 0

Komentarze (47)

najlepsze

clown_world_order
clown_world_order
clown_world_order
01.06.2023, 08:41:09 via Wykop
  • 54
Lewica to narcystyczni psychopaci ? No kto by się spodziewał ( ͡° ͜ʖ ͡°) Żadne hasła, postulaty i czyny na to nie wskazywały.
  • 8
recoba3000
recoba3000
recoba3000
01.06.2023, 14:13:23 via Wykop
  • 14
nie, przeczytaj tytuł analfabeto. Lewicowcy którzy są narcystyczni maja tendencje do bycia agresywnymi.


@Dziewczyna_Tyraxora: To przeczytaj tytuł do końca: Relations to the dark personality traits, altruism, and social justice commitment. Studium jest kolejnym z serii i jest to wyjaśnione w pierwszym zdaniach: "In two pre-registered studies, we investigated the relationship of left-wing authoritarianism with the ego-focused trait of narcissism. Based on existing research, we expected individuals with higher levels of
recoba3000
recoba3000
recoba3000
01.06.2023, 14:52:25 via Wykop
  • 4
Ty mieszasz zależności. Autorytarna część lewicy jest egocentryczna. To jest typowa cecha autorytaryzmu, ale nie lewicowości.


@Dziewczyna_Tyraxora: No ale w tym właśnie rzecz, że lewica, z definicji pro-społeczna i dążąca do silnego państwa opiekuńczego, posiada w swych szeregach jednostki, liderów, których natura przeczy postulatom. To jest właśnie główny powód dla którego przeprowadzono to badanie. Sprawiedliwość społeczna, a egocentryzm to sprzeczność. Trudno się przecież dziwić obecności podobnych jednostek w środowiskach prawicowych, które
pogromcaidiotow
pogromcaidiotow
pogromcaidiotow
01.06.2023, 10:17:50 via Android
  • 34
Większość celebrytów, aktorów i innych pajaców polskich przejawia takie zachowania. Szczególnie narcyzm i zachowania histrioniczne.
  • 3
guziec_z_afryki
guziec_z_afryki
guziec_z_afryki
01.06.2023, 13:16:23 via Wykop
  • 11
tak, bo jak jesteś przeciętniakiem to idziesz na etat do Janusza, albo korpo.

Jak chcesz robić coś innego/ ciekawszego w życiu to nie możesz być przeciętny ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@pdt_87: Ale narcyz to właśnie też jest przeciętniak, tylko nie tolerujący swojego "przeciętniactwa" więc próbuje jakoś zaistnieć. Przykładem jest Klaudia Jachira, zero haryzmy, przeciętny polityk, przciętna aktorka (przy czym 'przeciętny' to i tak komplement w tym przypadku)
guzieczafryki - >tak, bo jak jesteś przeciętniakiem to idziesz na etat do Janusza, al...
bregath
bregath
bregath
01.06.2023, 13:22:14 via Wykop
  • 8
@guziec_z_afryki: obejrzałem do połowy to wystąpienie. O #!$%@?, ale cringe. Ja nie wiem czy kiedykolwiek uda mi się to rozejść xD
bylem_bordo
bylem_bordo
bylem_bordo
31.05.2023, 21:35:23 via Wykop
  • 28
A ja myślałem, że narcystyczni psychopaci rządzą tym światem.
  • 1
osetnik
osetnik
osetnik
01.06.2023, 00:13:00 via Wykop
  • 33
@bylem_bordo: bo tak jest.
Psychopatia to jest spektrum, i choć tu ogólna tendencja jest do obalania, to nie o obalanie chodzi a o władzę. Oni do władzy idą po władzę. No i potrafią się lepiej kontrolować niż przeciętny psychopata, który jest tak impulsywny, że szybko ląduje w pace.

To się nie wyklucza. Lenin wypuścił więźniów z więzień i z zesłań ale w zamian mieli walczyć w Armii Czerwonej, i to był
Piotrdexter
Piotrdexter
Piotrdexter
01.06.2023, 05:38:25 via Wykop
  • 24
@ziumbalapl: To jak to mówiłeś? To kościół atakuje te biedne środowiska lewicowe jak LGBT? XD Ogarnij poglądy bo kra na której płyniesz topi się.
  • 5
Piotrdexter
Piotrdexter
Piotrdexter
01.06.2023, 12:54:52 via Wykop
  • 6
@Pro-Xts: No to podaj te neomarksistowskie "dogmaty" propagowane przez kościół?
aborcja, eutanazja, śluby dla gejów lesbijek i dla ludzi którzy nie wiedzą jaką mają płeć...?
Piotrdexter
Piotrdexter
Piotrdexter
05.06.2023, 05:19:02 via Wykop
  • 0
Co ja mam z tym wspolnego, jeżeli nie jestem lewicowcem?


@ziumbalapl: Serio? LGBT jest finansowane przez ANTIFĘ - lewicowe ugrupowanie, poglądy lewicowe (neomarksistowskie)

Co ma to znalezisko do kościoła i osób LGBT?

To że LGBT radykalnie zaczyna działać, stosując wandalizm i siłę wobec tych co są o innych poglądach.
To gdzie w tym dokumencie nawołuje do siłowego rozwiązania tych kwestii. Jest to dokument zwracający uwagę na działanie takich środowisk. Ciesz się
Asrael
Asrael
Asrael
01.06.2023, 07:25:10 via Wykop
  • 17
To by się zgadzało. Pewna nacja wykazuje obie te cechy i aktywnie wspiera ruchy lewicowe.
lucky_luck_
lucky_luck_
lucky_luck_
01.06.2023, 12:37:02 via Wykop
  • 10
Przecież widać na pierwszy rzut oka, bez badań, ze skrajna lewica to chorzy psychopaci (oczywiście żadna skrajność nie jest dobra). Szczególnie grupa popierająca cały ruch woke.
  • 7
lucky_luck_
lucky_luck_
lucky_luck_
01.06.2023, 13:44:45 via Wykop
  • 6
@Dziewczyna_Tyraxora: @RafiRK:
Ja bardzo dobrze rozumiem co jest napisane w artykule. Ludzie skrajnie lewicowi, którzy popierają ruch woke i wymagają od innych, żeby wiedzieli jakim zaimkiem osobowym sie posługują, uważają ze powinni być szczególnie traktowani, są jak najbardziej narcystyczni. W zasadzie nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, ze obecna lewica (ta skrajna), głównie #!$%@? sie właśnie narcyzmem - zupełne przeciwieństwo ludzi skrajnie prawicowych. Poza tym, nigdzie nie napisałem, ze jestem prawicowcem ale @
lucky_luck_
lucky_luck_
lucky_luck_
01.06.2023, 14:00:51 via Wykop
  • 7
@Dziewczyna_Tyraxora: chyba pojęcia się tobie pomyliły lub po prostu nie rozumiesz tekstu który czytasz. Ruch woke i skrajna lewica, walczy dokładnie o coś odwrotnego, bo przecież nie ma według tej ideologii żadnej różnicy pomiędzy kobieta a mężczyzna, a płeć to konstrukt społeczny. A twoje teksty pokazują tylko, ze jesteś głupia jak but ( ͡° ͜ʖ ͡°)
dziadyga1
dziadyga1
dziadyga1
01.06.2023, 15:38:54 via Wykop
  • 7
Wypisz-wymaluj #neuropa
cronin50
cronin50
cronin50
01.06.2023, 12:27:30 via Wykop
  • 7
czyli wykop w pigułce XD
Unwin
Unwin
Unwin
01.06.2023, 13:12:15 via Wykop
  • 5
Co ciekawe, lewicowcy są bardziej skłonni popierać zachowania agresywne w stosunku do przeciwników politycznych (w mainstreamie wmawia się coś zupełnie odwrotnego), szczególnie warte zastanowienia jest wysokie poparcie dla morderstwa.
https://polarizationresearchlab.org/2022/11/03/low-support-for-political-violence/
  • 2
Dziewczyna_Tyraxora
Dziewczyna_Tyraxora
Dziewczyna_Tyraxora
01.06.2023, 14:06:35 via Wykop
  • -7
@Unwin: Tak działają republikanie, że święci w słowach, a potem robią szturm na Kapitol. Typowe konserwy są typowe. Hipokryzja i tyle. I to widać po terroryzmie, że lewicowy jest o rząd wielkości mniejszy od prawicowego.
SPACE_MARINE
SPACE_MARINE
SPACE_MARINE
02.06.2023, 05:15:30 via Android
  • 2
@Dziewczyna_Tyraxora Porównujesz jakiś spęd na kapitolu do tego co wyrabiało zsrr przez niemal 70 lat.
Ty się puknij w głowę.

Z tym terroryzmem też się nie rozpędzaj. Tak powie tylko nieuk który nigdy nie słyszał o czymś takim jak ira, czerwony świt, albo eta.
Więc przestań się kompromitować.
unintelligible
unintelligible
unintelligible
01.06.2023, 12:40:50 via Wykop
  • 3
A jakie cechy determinują poparcie dla prawicowej agresji hierarchicznej?
  • 3
unintelligible
unintelligible
unintelligible
01.06.2023, 15:41:23 via Wykop
  • 0
@Schabowe_privilege: Chyba się pogubiłeś w zaprzeczeniach. Wykop jest o "lewicowej agresji antyhierarchicznej" - jest oczywiste, że lewicowa agresja będzie antyhierarchiczna, bo wynika to z samej definicji tych pojęć (a nie "nazw" tak swoją drogą, bo w nazwach nie ma o tym nic). Ja użyłem pojęcia odwrotnego, czyli "agresji hierarchicznej", która będzie charakterystyczna dla ekstremistów prawicowych.
Kwadrat_7
Kwadrat_7
Kwadrat_7
01.06.2023, 15:47:42 via Wykop
  • 2
@unintelligible:

Napisali w tym samym badaniu we wstępie:

RWA...close-minded (e.g., Hodson et al., 2009), fundamentalistic in their religious orientation, and prejudiced towards minority groups (Altemeyer & Hunsberger, 1992).


Autorzy jeszcze rozróżniają prawicową agresję hierarchiczną od orientacji socjalno-dominującej (SDO) .

Individuals with high SDO have been characterized as people opposing social equality in support of group-based hierarchies by striving to dominate weaker out-groups. Supporting this later postulate, empirical studies have shown that
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (273)
  • Zakopujący (36)

Hity

tygodnia

Na A1 zginęła rodzina z Myszkowa. Internauci wskazali sprawcę wypadku
Na A1 zginęła rodzina z Myszkowa. Internauci wskazali sprawcę wypadku
5561
Przez tydzień nie postawiono żadnych zarzutów w związku z tragicznym wypadkiem..
Przez tydzień nie postawiono żadnych zarzutów w związku z tragicznym wypadkiem..
3993
Uganda: protest pod polskim konsulatem. Zapłacili łapówki - nie dostali wiz
Uganda: protest pod polskim konsulatem. Zapłacili łapówki - nie dostali wiz
3810
Policja ukrywa fakty? Kto odpowiada za wypadek na A1? Nowe informacje o kierowcy
Policja ukrywa fakty? Kto odpowiada za wypadek na A1? Nowe informacje o kierowcy
3767
Śmiertelny wypadek, mataczenie policji i krycie sprawcy?
Śmiertelny wypadek, mataczenie policji i krycie sprawcy?
3670
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #psychiatria
  • #depresja
  • #ciekawostki
  • #przegryw
  • #psychoterapia
  • #zdrowie
  • #zwiazki
  • #anonimowemirkowyznania
  • #pytanie
  • #nauka

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl