Pamietacie slynna reklame Gilette? Zona i ja nie uzywamy od tamtego czasu. Tylko tak temu mozna przeciwdzialac ale kazdy musi uwierzyc, ze jego male, mikroskopijne dzialania moga przyniesc razem z innymi duze skutki.
@atpl77: ja też od lat, czyli od tej reklamy, używam wilkinson xtreme 3 ultimate plus. Żałuję tylko, że tak późno zmieniłem, bo ten model wilkinsona jest dużo lepszy i na więcej goleń mi starcza.
@panczekolady: nie, żeby coś, ale żeby produkcja się zwróciła, to wpływy muszą być mniej więcej dwukrotnie wyższe, niż budżet, bo przecież spora część budżetu zostaje w kasach kinowych i u dystrybutorów. Budżet Małej Syrenki według oficjalnych informacji to 250 mln USD, zatem potrzebowaliby około 500 mln, by wyjść na zero. Po tygodniu nie przebili nawet 200 mln. Bez uszczypliwości nie wróżę sukcesu kasowego.
@4TTTT: #!$%@?ą mnie już tacy piwosze-neofici, co to #!$%@? całe życie walili harnasie za 1,99 i inne tatry, a teraz nagle koneserzy piw kraftowych.
Pół biedy, jak ustawiasz się na piwo w plenerze. Teraz każdy monopolowy musi mieć w lodówkach jakieś ciachany palone, kormorany niskosłodzone i inne żywe bezglutenowe, nabierze sobie taki 6 różnych do siatki i zadowolony nie truje dupy. Ale nie daj boże kup sobie piwo jakiegoś większego browaru. Nie mówię to o obiektywnie #!$%@? harnasiach, żubrach czy innych tyskich, ale normalnych piwkach typu perła czy Łomża, co to przyjemnie obalić latem bez kontemplacji bukietu smakowego. Zaraz się zaczyna:
- hurrr durrr co ty pijesz, koncernowe siki, #!$%@? tekturo, za tyle samo mogłeś mieć ekokraftowy CIEMNY PRZENICZNY LAGER PILS PALONY JASNY PEŁNY z BROWARU KOCZKODAN, mmm, pacz jakie to dobre, wyliżem jeszcze butelke po
Do tego przewinęło mi się wiele obrazków, gdzie to piwo było sprzedawane prawie za darmo w sklepach. Stracili pewnie bardzo dużo pieniędzy na tym. Piwo dla przeciętnych ludzi, dla robotników, dla budowlańców, dla rolników etc. Ktoś wpadł na pomysł, a ktoś inny ten pomysł klepnął, żeby na puszce od piwa dać typa, który udaje kobietę. I nawet gdyby nie chodziło o to - to ta osoba jest niby aktorem i tiktokerem -
Chociaż, na drugie miejsce wskakuje Modelo Especial - ten sam właściciel AB InBev.
"Both Bud Light and Modelo are owned by Anheuser-Busch parent company AB InBev.
But as part of an anti-trust settlement, US sales of Modelo are controlled by rival Constellation Group and do not count as part of AB InBev's global volumes. "
Firma przynosi duże zyski i postanawia ich część przeznaczyć na kampanię reklamową. Niestety zatrudnili nieopatrznie lewackiego ekstremistę, który dobrze mydlił oczy potencjalnymi wynikami sprzedaży, a sam nie ryzykował niczym godnym uwagi. Firma przynosi gigantyczne straty. W końcu wycofuje się z reklamy. Aktywista PR-ysta po zwolnieniu składa pozew o zwolnienie z tytułu nienawiści do LGBT. Wizerunek firmy nadal leci na ryj, tym razem po stronie lewaków. Macie własną firmę/korpo? To uważajcie jakich doradców
@Jare_K: Przecież tu nigdy nie chodziło o sprzedaż, dobrze wiedzieli że będą straty ale albo liczyli, że będą niewielkie albo że pokryje się z wielkich funduszy inwestycyjnych, które płacą firmom za pchanie tej propagandy.
@slums: może wiedzieli, ale nie o skali strat, albo wiedzą o czym my nie wiemy jeszcze - długofalowym efekcie. Taka polityka może mieć sens w przypadku małych firm, z niewielkimi obrotami. Nagle robi się głośno, bo jest kontrowersyjnie i mają darmowe nagłośnienie medialne, na którego czas antenowy i miejsce prasowe nie byłoby ich stać. Z nikłej sprzedaży choćby te kilka procent społeczności LGBT i wspierającej może zainteresować się zakupem produktu
1/ Tłumaczenie deepl: Bud Light ryzykuje utratę tytułu najlepiej sprzedającego się piwa w USA na rzecz Modelo po tym, jak sprzedaż spadła o 25,7% w największym tygodniowym spadku od czasu powiązania z Dylanem Mulvaneyem
Modelo Especial wyprzedza teraz Bud Light w całym kraju, pokazują najnowsze dane handlowe W tygodniu zakończonym 20 maja sprzedaż Bud Light spadła o 25,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Był to największy tygodniowy spadek sprzedaży od czasu kontrowersji związanych z Dylanem Mulvaneyem.
@LordSlavic: 2/ W ciągu kilku tygodni dwóch dyrektorów marketingu w Anheuser-Busch wzięło urlop. Nie jest jasne, czy wrócili już do pracy.
Po tym, jak Anheuser-Busch próbował zdystansować się od promocji Mulvaneya, Bud Light również spotkał się z reakcją z przeciwnego kierunku, a grupy pro-LGBTQ oskarżyły firmę o porzucenie transpłciowego influencera.
Mimo to dyrektor generalny Anheuser-Busch InBev Michel Doukeris zbagatelizował wpływ reakcji, mówiąc, że spadki sprzedaży Bud Light w USA w pierwszych trzech tygodniach kwietnia stanowiły zaledwie 1 procent globalnych wolumenów
Komentarze (234)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Tutaj o tej reklamie: https://www.youtube.com/watch?v=8lXBs2Wy1OU
Tutaj jest kontra do tej reklamy: What is a man? A response to Gillette
https://www.youtube.com/watch?v=x_HL0wiK4Zc
"Propagowanie LGBT+ za wszelką cenę"
Budżet Małej Syrenki według oficjalnych informacji to 250 mln USD, zatem potrzebowaliby około 500 mln, by wyjść na zero.
Po tygodniu nie przebili nawet 200 mln. Bez uszczypliwości nie wróżę sukcesu kasowego.
I tak to się żyje w tym wokelandzie.
Pół biedy, jak ustawiasz się na piwo w plenerze. Teraz każdy monopolowy musi mieć w lodówkach jakieś ciachany palone, kormorany niskosłodzone i inne żywe bezglutenowe, nabierze sobie taki 6 różnych do siatki i zadowolony nie truje dupy. Ale nie daj boże kup sobie piwo jakiegoś większego browaru. Nie mówię to o obiektywnie #!$%@? harnasiach, żubrach czy innych tyskich, ale normalnych piwkach typu perła czy Łomża, co to przyjemnie obalić latem bez kontemplacji bukietu smakowego. Zaraz się zaczyna:
- hurrr durrr co ty pijesz, koncernowe siki, #!$%@? tekturo, za tyle samo mogłeś mieć ekokraftowy CIEMNY PRZENICZNY LAGER PILS PALONY JASNY PEŁNY z BROWARU KOCZKODAN, mmm, pacz jakie to dobre, wyliżem jeszcze butelke po
"Both Bud Light and Modelo are owned by Anheuser-Busch parent company AB InBev.
But as part of an anti-trust settlement, US sales of Modelo are controlled by rival Constellation Group and do not count as part of AB InBev's global volumes. "
Macie własną firmę/korpo? To uważajcie jakich doradców
Przecież tu nigdy nie chodziło o sprzedaż, dobrze wiedzieli że będą straty ale albo liczyli, że będą niewielkie albo że pokryje się z wielkich funduszy inwestycyjnych, które płacą firmom za pchanie tej propagandy.
Modelo Especial wyprzedza teraz Bud Light w całym kraju, pokazują najnowsze dane handlowe
W tygodniu zakończonym 20 maja sprzedaż Bud Light spadła o 25,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Był to największy tygodniowy spadek sprzedaży od czasu kontrowersji związanych z Dylanem Mulvaneyem.
Bud
Po tym, jak Anheuser-Busch próbował zdystansować się od promocji Mulvaneya, Bud Light również spotkał się z reakcją z przeciwnego kierunku, a grupy pro-LGBTQ oskarżyły firmę o porzucenie transpłciowego influencera.
Mimo to dyrektor generalny Anheuser-Busch InBev Michel Doukeris zbagatelizował wpływ reakcji, mówiąc, że spadki sprzedaży Bud Light w USA w pierwszych trzech tygodniach kwietnia stanowiły zaledwie 1 procent globalnych wolumenów
Reasumując na bud lighcie stracą, to co odbija na modelo.