Wpis z mikrobloga

Mirki, jak się zabrać w grze 2d za tworzenie poziomu, a dokładniej scenerii. Gra to 2D z góry, chce zrobić drogi, chodniki, budynki, jako takie miasto z góry. Albo zrobić jedną grafikę całego miasta i naznaczyć punkty gdzie droga, gdzie kolizja albo składać taką mapę z elementów. Żeby było łatwiej to spójrzcie na grafikę innej gry którą załączam. Polecacie jakiś tool może do tworzenia takiej scenerii? Do grafiki 3d jest np blender a do takich map 2d coś?

#programowanie #libgdx #gamedev
fenix7557 - Mirki, jak się zabrać w grze 2d za tworzenie poziomu, a dokładniej scener...

źródło: comment_clWOJGvKniBF3XMvA0r2ALZkzNQsCoIk.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@fenix7557: jak nie trzeba powiększać czy coś to może photoshop albo gimp? jak ma być bez pikseli widocznych to np. inkscape ale nie wiem w czym to graficy robią tak naprawdę.
  • Odpowiedz
@jasiek13: O stary, zarąbisty tool mi podsunąłeś. Nawet sobie fajne efekty wyklikam, światła. Ten Overlap2D.

Ktoś potrafi jasno powiedzieć pod jaką rozdzielczość robić grę?
- 480x800 i grafiki źródłowo pod tą rozdziałke
- 480x800 i grafiki większe żeby przy skalowaniu na większą rozdziałke grafiki były ładniejsze
- jakaś większa rozdziałka popularna dla smartfonów i grafiki pod tą
  • Odpowiedz
@fenix7557: na początek polecam robić pod coś pośredniego i nie zawracać sobie głowy, ja "domyślnie" używam zwykle 1024x576, ewentualnie możesz 1280x720. W połączeniu z filtrowaniem liniowym daje zwykle zadowalające rezultaty nawet na 7" FHD.
  • Odpowiedz
@fenix7557: to zależy, najlepiej będzie różne zestawy assetów w zależności od rozdzielczości urządzenia - to tak w jednym zdaniem.

Ważna jest np. kwestia gamepleju, bo możesz nic nie skalować a w zależności od wielkości ekranu wyświetlać wiekszy obszar widzenia. W RTS`ach tak jest (a przynajmniej kiedyś tak było).

Ogólnie nigdy nie dogodzisz bo na rynku jest wiele ekranów z róznym aspect ratio. I by zachować równośc szans ( ͡º
  • Odpowiedz