Wpis z mikrobloga

@Andrzej_K: realne spalanie to licz w miescie przy nie-emeryckiej jezdzie w granicach 13-14 litrow, w trasie ponizej 10, w zaleznosci od stylu jazdy nawet do 7-8 litrow. mialem doswiadczenie z tym silnikiem w julce.
@Andrzej_K: kiedys byly o nich same dobre opinie z tego co pamietam, ale ostatnimi czasy 'przytrafilo' im sie kilka wiekszych wpadek i generalnie na forum sa juz persona non grata. sprawdz sobie strone autka.pl - to jest tomek z forum, w krakowie. czlowiek zna sie na rzeczy. ma serwis i handluje autami. ceny samochodow u niego moga wydawac sie wysokie, ale kilka osob z forum ma jego auta i sa bardzo
@Andrzej_K: z tego co widze, nie maja teraz w ofercie tbi. musisz zadzwonic i porozmawiac. 511 919 797 to jest numer do tomka. powiedz, ze jestes z forum i pogadaj z nim czego szukasz i czy jest w stanie Ci cos takiego przywiezc
@Andrzej_K: ciezko powiedziec, to sa stosunkowo mlode auta. na pare ladnych lat "bycia" w kregu alfistow slyszalem o jednej wymianie dwumasu w aucie z tym silnikiem - brera 235KM. generalnie jesli auto nie jest upalane i uzytkownik nie pali gumy na kazdych swiatlach to dwumas powinien przezyc ten silnik. w koncu to benzyna, nie ma tam takich wibracji jak w dieslu. takie jest moje zdanie na ten temat
@Andrzej_K: haha. z 2.0 tak jak z kazdym innym dieslem - jak auto ma ok. 200 tys. przebiegu to trzeba miec z tylu glowy, ze niedlugo trzeba bedzie robic. nigdy nie slyszalem, zeby bylo jakos bardziej awaryjne niz w innych silnikach jtd. oczywiscie jesli trafilbys na auto uzytkowane przez kogos rozsadnego i powiedzmy w 80% w trasach, to i 300 tys. przejezdzi. ale takie cos to rzadkosc niestety
@m4rk: Tak teraz rozmyślając na temat 1.8 vs 2.0, wychodzi mi na to, że 2.0 będzie optymalnym wyborem. 1.8 jest rzadkie, dlatego 2.0 będzie pewnie łatwiej znaleźć w pożądanej konfiguracji, mało pali, a zwłaszcza jak na nowoczesnego diesla, jest bezproblemowe. Na dzień dobry zrobić dpf&egr out + program i czego chcieć więcej?;)
@Andrzej_K: żywotność koła dwumasowego zależy od wielu czynników - przede wszystkim od rodzaju pokonywanych tras i stylu jazdy. Może wytrzymać 400k, a może też paść po 100k.