Dawno nie prezentowaliśmy #historiajednejfotografii więc nadrabiamy. Nie krępujcie się - plusujcie( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°)
Pod koniec lat 60tych zdecydowano się na większe zmiany w stylistyce dostawczej Nysy. Mówi się o emerytowanym konstruktorze z Ameryki, który przyjechał do Nyskiej fabryki i zaproponował koncepcję wysuniętej do przodu komory silnika. Miało to swoje oczywiste zalety, jak choćby więcej miejsca w kabinie kierowcy i w pewnym stopniu zmniejszenie nacisku na przednią oś z newralgicznym zawieszeniem. Pomysł został wdrożony seryjnie wkrótce potem w Nysie 521.
Na zdjęciach przedstawiony jest prototyp Nysy, którego śladów próżno szukać w sprawozdaniach z badań. Przypuszczalnie jest to właśnie jeden z pierwszych prototypów koncepcji wysuniętej do przodu maski. Konstruktorzy kierując się unifikacją jako pokrywy silnika użyli klapy bagażnika z Warszawy sedan. Ponadto mikrobus wyposażono w dodatkowe przeszklenia w narożach dachu.
W dziejach dostawczych Nys jest jeszcze wiele podobnych, mało znanych lub w ogóle nieznanych fragmentów historii, które cały czas badamy i weryfikujemy.
@Hrabia_Serek_von_Hochland: Przyznam, że sam się nad tym zastanawiam. Musze spytać kolegi Marcina Warwaszyńskiego, który od lat bada historię Nys o co w tym chodzi, ale na pierwszy rzut oka faktycznie kłuci się to troszkę z logiką. Jak mi odpowie to napiszę tutaj.
Wysunięta do przodu komora silnika to nie jest dobre określenie, ale jeśli silnik zostaje w tym samym miejscu i nie zmienia się rozstaw osi, to wszystko się zgadza - w kabinie nie ma "tunelu" na silnik, a przestrzeń ładunkowa ulega zmniejszeniu w przybliżeniu o długość maski, przez co przestrzeń ładunkowa wymusza większe dociążanie tylnej osi.
Pod koniec lat 60tych zdecydowano się na większe zmiany w stylistyce dostawczej Nysy. Mówi się o emerytowanym konstruktorze z Ameryki, który przyjechał do Nyskiej fabryki i zaproponował koncepcję wysuniętej do przodu komory silnika. Miało to swoje oczywiste zalety, jak choćby więcej miejsca w kabinie kierowcy i w pewnym stopniu zmniejszenie nacisku na przednią oś z newralgicznym zawieszeniem. Pomysł został wdrożony seryjnie wkrótce potem w Nysie 521.
Na zdjęciach przedstawiony jest prototyp Nysy, którego śladów próżno szukać w sprawozdaniach z badań. Przypuszczalnie jest to właśnie jeden z pierwszych prototypów koncepcji wysuniętej do przodu maski. Konstruktorzy kierując się unifikacją jako pokrywy silnika użyli klapy bagażnika z Warszawy sedan. Ponadto mikrobus wyposażono w dodatkowe przeszklenia w narożach dachu.
W dziejach dostawczych Nys jest jeszcze wiele podobnych, mało znanych lub w ogóle nieznanych fragmentów historii, które cały czas badamy i weryfikujemy.
#historia #ciekawostki #oldtimery #motoryzacja #samochody #carboners #ciekawostkihistoryczne
Chyba jak się przesuwa silnik w przód, to zwiększa się nacisk na przednią oś.