Wpis z mikrobloga

Co zmielilibyście/dodalibyście do #eu4?
Wg mnie przydałoby się:
1) rozszerzanie twojej kultury - tworzysz imperium, podbijasz nowe tereny, czemu np w nowych prowincjach kultura nie zmienia się na twoją? Są na to jakieś mody?
2) Możliwość ustanowienia Kościoła narodowego
3) Możliwość przyjęcia herezji za religie państwowe - np chętnie pograłbym sobie husyckimi Czechami.
#europauniversalis #europauniversalis4
  • 26
@SansEar: Jest mod Culture Spread - samoczynnie co jakiś czas konwertuje losową prowincję na twoją kulturę.

Osobiście brakuje mi możliwości kupowania prowincji - np. grasz jakąś republiką kupiecką czy czymś podobnym i masz miliardy cebulionów na koncie, które nie masz jak wydać - dominacja przez wykupienie wszystkiego byłaby super możliwością.
@SansEar:
Ja to sobie marzę o jakimś rozszerzeniu modułu bitewnego. Nie wiem dokładnie, może coś z ustalaniem taktyki np jak podczas bitwy widzimy jak atakują poszczególne pułki ( strzałki, odwody itd) to fajnie by było żeby można by ustalać własne schematy bitewne. Wiem że sam pomysł nie jest najlepszy, ale chciałbym żeby więcej zależało od gracza, a nie tylko idee i odpowiednio wybrany teren bitwy :)

Oprócz tego dużo związane z
@SansEar:
Co do 1) to w ogóle przydałoby się od nowa zaprojektować system kultur i ich akceptowania. Bez sensu jest to, że jak podbijesz kilka prowincji z daną kulturą, to jej mieszkańcy się buntują, potem podbijasz kolejnych kilka, zaczynają przekraczać 20% base taxu i nagle z dnia na dzień stają się putulni jak baranki.
Przydałby się system, który płynnie wyliczałby "akceptację" dla każdej kultury, a oprócz tego pozwalał graczowi wybrać pomiędzy
@SansEar: MUZYKĘ! W EU2 zdecydowali się na genialne (moim zdaniem) rozwiązanie - rozgrywce towarzyszyła muzyka z epoki, w której toczyła się akcja... W XVI w. były więc grane utwory hiszpańskiego renesansu (Falalalalan, Todos los bienes del mundo), w XVII w. pojawiał się Monteverdi, w pierwszej połowie XVIII w. - barok (Vivaldi, Bach, Haendel) a pod koniec gry - Mozart i Beethoven. Nie wiem dlaczego w EU3 i EU4 odeszli od tego
@Kampala: Ogólnie w EU4 bardzo ważny czynnik polityczny, czyli wielkie europejskie dynastie i ich wpływ na dyplomację jest trochę zmarginalizowany. Przydałby się bardziej rozbudowany system mariaży politycznych, a nie tylko jeden przycisk - może nie aż tak jak w CK2 ale coś pomiędzy.

Zmieniłbym też system rozbudowy budynków w prowincji. Obecnie budowanie to jest katorga - gdyby dało się to jakoś zautomatyzować np. zrobić coś jak skupienie na danej gałęzi gospodarki
@jaqqu7: Co do pierwszych dwóch akapitów - mniej więcej się zgadzam.
Ale jakiekolwiek opcje zwycięstwa popsułyby tę grę. Zauważ, że obecnie nie ma nawet żadnych warunków zwycięstwa. Gra się kończy i to ty decydujesz, czy była dobra, czy nie. Czasem sukcesem będzie podbój świata, a czasami wzięcie jakiegoś Ulmu i po prostu zrobienie z niego porządnego państwa. Inni jeszcze wolą "trzymać się historycznych granic" i walczyć tylko w koloniach ;).
Także
@SansEar: dodałbym możliwość "wymiany", w sensie.. Kiedy państwa podpisują pokój mogą zaspokoić swoje wzajemne roszczenia. Np. Polska oddaje Litwie Podole, a Litwa Polsce Podlasie. Teraz można albo coś oddać albo zabrać, nie można się wymienić.