Wpis z mikrobloga

#motocykle #mechanika #hobby

Być może ktoś siedzi w temacie to się wypowie.
Otóż naszła mnie myśl, aby spróbować kupić zdechły motocykl (enduro) i go wyremontować, tzn. rozkręcić na najmniejsze części i zbudować od podstaw. Jest jedno poważne ALE. Jestem kompletnym laikiem idiotą. Ale mam chęci. Myślicie, że kompletny tępak techniczny dał by sobie radę np. rozkręcić cały silnik, wymienić podzespoły, złożyć i zamontować i całą resztę elementów również? Czy to raczej zły pomysł?

Tak mnie naszło bo chciałbym pobawić się enduro, póki co jeżdżę w sezonie sporych rozmiarów cruiserem ojca, prawko A również mam.

Co o tym myślicie? Może ktoś z was się tak uczył, tak zaczynał zabawę z mechaniką?
  • 19
@Psikot: No nie wiem. Zależy czy jesteś cierpliwy i dokładny. Jeśli będziesz się podpierał informacjami z internetu i robił to bez pośpiechu i na spokojnie to może coś z tego wyjść. Chyba że nie miałeś nigdy do czynienia z jakąkolwiek mechaniką to lepiej daj sobie spokój.
@Psikot: Odpuść lepiej, ja sam czasem grzebałem przy polskich sprzętach 2T i czasem sobie niestety nie mogę dać rady z niektórymi rzeczami przy obsłudze motocykla szosowego, dużo sam robię, ale często jest tak, że popsuje. I wtedy jeszcze gorzej, nauczyłem się już kilka razy.
To tego trzeba mieć jeszcze dobre narzędzia, przypadkiem coś popsujesz i poukręcasz to dopiero będzie wtedy.
Nie chcesz kupić w dobrym stanie a zająć się przez zimę
@Kordus: tylko właśnie moim marzeniem zawsze było enduro, a to nie są motocykle jak cała reszta, że raz na jakiś czas się coś reguluje i ogólnie bezawaryjne, z tego co się nasłuchałem to enduro mają swój urok w tym, że często trzeba robić serwis no a częsty serwis - częste wizyty u mechanika, fajnie by było potrafić zrobić coś samemu, nauczyć się czegoś.
@Psikot: Warto jak najbardziej. Prkatyka najlepsza nauka!

Warto poprostu zadbac,zeby pacjentnie byl za drogi w razie gdyby "zszedl" . ;)
Ale to juz indywidualna sprawa w zasobnosci portfela.