Wpis z mikrobloga

@bazylo: weź kalkulator i zobacz, czy się nie opyla. Moim zdaniem, ZAWSZE się opłaca, chyba, że kupujesz auto, żeby nim jeździć krócej niż 2 lata.

@kamillek12: Zawsze się opłaca, każdy kilometr, który pokonujesz to oszczędność a wierz mi, że jak założysz LPG, to póxniej jest tak, że nagle na weekendzie uświadamiasz sobie, że stać Cie pojechać gdzieś dalej z rodziną, czy znajomymi i pozwiedzać, lub miło spędzić czas. Przy dużo
@Zielony34: > weź kalkulator i zobacz, czy się nie opyla. Moim zdaniem, ZAWSZE się opłaca, chyba, że kupujesz auto, żeby nim jeździć krócej niż 2 lata.
Jeden przez 2 lata zrobi 5 tyś. km, drugi 50 tyś., a trzeci 500 tyś. Według mnie pierwszemu się nie opłaci, pozostałym dwóm tak, więc to nie tak, że kupując samochód na dwa lata, tylko powiedzmy na 5 tysięcy km.
@jamtojest: dolicz do tego ceny części do Diesla, cenę ropy w stosunku do LPG. Ja również mam bagażnik do dyspozycji, mam dojazdówkę. Akurat butla w bagażniku, to żaden argument. Zalejesz zimą ciut cieńszą ropę, wytrąci się na mrozie parafina i wtryski do wymiany. Do tego, ja wciąż za 100zł jestem w stanie zrobić ponad 100km więcej. Faktycznie, co kto lubi, ja nie lubię problemów, więc jeżdżę na LPG [;
@Daxxx: Mały silnik, 1.3. Ale natomiast w Audi 80 B4 2.0 8v 115KM wychodzi około 8L\100km przy dobrej regulacji gazu. Przy dosyć dynamicznej jeździe na trasie, załadowany cały bagażnik + tylna kanapa i dwie osoby wyszło mi 8.5L\100. Nawet, jeśli auto pali 10L\100 LPG, to wciąż bardziej się opłaca, niż jazda na benzynie, czy Dieslu.
@Zielony34: Dolicz do tego części do silnika benzynowego i instalacji, jej regulacje, poprawianie, nie wspominając o samym założeniu. Powiesz, że to się nie psuje, a ja powiem, że diesel się nie psuje. Jeździłem już sporo na każdym dostępnym paliwie i nigdy nie miałem żadnych problemów z dieslami, żadna "cieńsza" ropa mi się nie zdarzyła, żadnych wtrysków nie wymieniałem, a mówimy o wielu latach i bardzo wielu kilometrach. Za to ojciec ciągle
@Zielony34: To wiem, właśnie szukam jakiegoś auta gdzie właśnie najbardziej liczy się dla mnie ekonomia. Czasem robię długie trasy do różowegopaska i chcę kupić coś do 5k co pozwoli mi jeździć jak najtaniej. Seicento 1.1 wydaje się mi chyba najlepszą opcją :)
@Zielony34: Aaa, to trzeba było mówić, że taki silnik ;) W ogóle nie ma czego porównywać. To zapewne jakiś miejski samochodzik, wtedy argumenty o trasie są bez sensu. Niby można nim jechać w trasę, tylko po co? To dobry samochód do miasta i wtedy faktycznie ma przewagę nad dieslem. Mój samochód ma być uniwersalny i ma mieć sensowne osiągi. W przypadku benzyny/LPG chciałbym te minimum 150 KM, najlepiej więcej, a wtedy
@jamtojest: 5 samochodów w rodzinie na LPG i ZERO problemów. Ojciec niech gazownika zmieni.

Auto w trasie poleci mi jeszcze te 130km\h więc nie rozumiem pytania po co jeździć nim w trasę.

Nawet przy 150KM w LPG, wciąż jest większa oszczędność, niż w Dieslu. Diesel był by opłacalny, gdyby ropa kosztowała tyle, co LPG. 6-7L ON, to jest, zakładając, że ON jest też po 4.50 - 27-31,50zł, 10L LPG przy cenie