Wpis z mikrobloga

Zobiłem prosty edytor map. Edytor ten zapisuje mapę w postaci *.json w katalogu Pobrane dzięki FileSaver.js.

Problem w tym że nie jestem pewien jak miałbym to wczytać. Zakładając że skopiuję *.json do folderu z grą.

Próbowałem użyć XMLHttpRequest jednakże Chrome odmawia współpracy:

Cross origin requests are only supported for protocol schemes: http, data, chrome-extension, https, chrome-extension-resource.
Jak inaczej mogę to rozwiązać?

#javascript #html5 #gamedev
  • 9
  • Odpowiedz
@Frondeus: dobrze robisz, tylko musisz ten plik sobie wcisnąć tak, żebyś miał do nieg dostęp przez http:// (a nie file://) - masz postawiony jakiś serwer? Czy wszystko robisz przez file://
  • Odpowiedz
@Frondeus: chrome w ogóle jest upierdliwe, nie chce bez postawionego serwera wczytywać danych z lokalnych katalogów, o ile nie są .css, .html, .js, *.png czy czymś w tym stylu.

Można to obejść używając http://en.wikipedia.org/wiki/JSONP czyli ten plik możesz wczytać jakby był javascriptem zwykłym (czyli zainkludować w htmlu), i lekko zmienić ten plik, żeby tą wartość gdzieś zapisywać - zwykle się wywołuje funkcję od tej wartości a funkcja jest zdefiniowana w twoim
  • Odpowiedz