Wpis z mikrobloga

Za dużo ostatnio nie zrobiłem, ale powolutku posuwam się do przodu, w międzyczasie buduję sobie całą koncepcję, jak to wszystko mniej więcej będzie wyglądać. Zrobiłem otwieranie drzwi, porobiłem sobie prefabsy wszystkich ścian, okien drzwi itp. oraz przemieszczanie między piętrami, a także pierwsze przymiarki z przeciwnikami, system wykrywania playera przez zombiaka. Z przodu ma duże pole widzenia, a z tyłu wykrywa gracza dopiero jak do niego podejdzie na niewielką odległość, wtedy do niego biegnie i zaczyna #!$%@?ć. Musiałem jeszcze zrobić aby nie widział gracza przez drzwi i ściany, a zrobiłem to prostą funkcją Physics2D.Linecast, która wykrywa czy pomiędzy dwoma punktami znajduje się jakiś collider, jeżeli tak to przeciwnik nie reaguje.

Na te serduszka nie patrzcie, testuję sobie pływający za graczem interfejs :)

No i nie mam pojęcia, w którą stronę pójść z grafiką, bardziej kolorową, żywą itp. czy raczej ponurą i mroczną, ale z tym jeszcze mogę poczekać, teraz przez święta, do końca roku pocisnę sam kod, tak żeby mieć już w miarę grywalny projekt z kilkoma poziomami i wszystkimi mechanizmami jakie sobie wymyśliłem :P

#odzeradogamedevelopera
TadeuszSynZygmunta - Za dużo ostatnio nie zrobiłem, ale powolutku posuwam się do przo...

źródło: comment_MZCYoR7EqOW3hEujbOx5BvTl95TnTsYT.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@GrabkaMan: W starych grach platformowych na Amidze na przykład w tle były 2-3 plansze z krajobrazem + tło np. niebo które przesuwały się z różną prędkością jak bohater przemierzał planszę, dawało to wrażenie 3D
  • Odpowiedz