Aktywne Wpisy
Myślałem że to jakaś mityczna Walaszkowa kraina bo bekowo brzmi, a to naprawdę istnieje hej. xD
#kapitanbomba
#kapitanbomba
jmuhha +63
Śniadanie piątkowe sąsiada, który ma dzieci w wieku 7 i 17 lat i żonę 39-lat ( ͡° ʖ̯ ͡°)
S(tudent) - Dzień dobry, proszę się przedstawić i powiedzieć co się stało, że się Pan tu znalazł.
P(acjent) - (Z Kargulowym akcentem)Jan Kowalski,lat 81, Był u rodzinnego i skierował tutej.
S - A co się stało, że zgłosił się Pan do lekarza rodzinnego?
P - A duszno mi Panie, tak oddychać nie mogę. W dzień to dobrze, ale cholera w nocy ciężko.
S - A w dzień, w domu chodzi Pan? Po domu, do sklepu? Ile schodów może Pan pokonać zanim zacznie dusić?
P - No w Pomocy Społecznej są 3 schody, to wejdzie, ale jak więcej to dusi.
S - A do sklepu?
P - A do sklepu to ja Panie kładem jeżdżę.
S - ???? Kładem?
P - No kładem, jeden syn mi kłada kupił, a drugi markiza. Teraz zima idzie to na kłada za zimno, to markizem jeżdżę. Przykładowo ostatnio 3 kursy zrobił z Parczewa do Lublina na holtera - kładem się nie da, to markizem jechał.
S - Czy wcześniej miał Pan jakieś problemy z sercem?
P - Paanie, do tej pory nic, ale w tamtym tygodniu jechał kładem i na chwilę stracił przytomność i w rowie wylądował, dobrze, że sąsiad samochodem jechał, to kłada z rowu wyciągnął. Później ja poszedł do rodzinnego i skierowali tutej.
tl;dr Dziadek, 81 lat, jeździ do sklepu quadem, a w zimie i na dłuższe trasy matizem. Naturalnie sam prowadzi.
#pacjenci #starsiludzie #motoryzacja
Osobiście uważam, że tak od 60 r. ż. jeśli delikwent chce prowadzić pojazd mechaniczny powinien co 0,5 - 1 rok przechodzić odpowiednie badania, bo gdyby ten jechał wtedy "markizem" do Lublina i zasłabł na drodze z większym ruchem to mogłoby być nieciekawie.
@semperfidelis: Przypominam, że wiek emerytalny to 67 lat. Sugerujesz, że jest zbyt wysoki jeśli wedlug Ciebie osoby po 60 roku życia powinny podlegać innym zasadom?
co 0,5 - 1 rok przechodzić odpowiednie badania
Coś by tu nie grało. Jak to, pracować trzebaby do 67 roku życia a już po 60 byłoby się uznanym za grupę szczególnego ryzyka i w nagrodę trzebaby się co chwilę poddawać badaniom, żeby ktoś mógł zadecydować, czy można dalej jeździć samochodem? Sorry, ale jak mamy kogokolwiek "karać" za jego wiek, to nie powinno to kolidować
@white_duck
@semperfidelis: Ale obywatel musi być obywatelowi równy. No i jeśli ustawodawca wychodzi z założenia, że do wieku 67 lat człowiek z reguły zachowuje ogólną sprawność to tak należy traktować ludzi we wszystkich aspektach.
Może przesadziłem z tą częstotliwością badań w tym wieku
@semperfidelis: Ile częściej? Prawdopodobieństwo nie ma nic do rzeczy- bo nawet jedna jednostka może spowodować ogromne straty (np. karambol). Zresztą idąc dalej taką logiką powinniśmy podwyższyć wiek od którego można mieć prawko. Np. do 40 roku życia. Przecież większość wypadków powodują młodzi kierowcy, a nie osoby po 60 roku życia.
@kiszczak: Rozmawiamy o konkretnym przypadku - ludzi starszych - i tym się zajmujemy. Jeśli już chcesz poznać moje zdanie na temat ograniczeń dla młodych to od 21 lat i pierwszy rok tylko z osobą dorosłą mającą prawo jazdy siedzącą z boku.
@semperfidelis: Rozmawiamy o bezpieczeńśtwie na drogach. Twoim argumentem jest prawdopodbieństwo spowodowania zagrożenia na drodze przez osoby starsze w wyniku problemów zdrowotnych. Wykres, który sam tu zamieściłeś wskazuje, że to prawdopodieństwo jest małe, a nawet bardzo małe, bo osoby po 60 roku życia powodują NAJMNIEJ wypadków wśród kierowców. Po co więc dodatkowe regulacje?
@semperfidelis: Niemniej jednak, gdy miał pasować do Twojej tezy to się na nim opierałeś( ͡° ͜ʖ ͡°)
@semperfidelis: Nie wymyślałbym takich statystyk. Osobiście nie znam osoby 50+ nie posiadającej prawka (oprócz byłej teściowej), a znam kilku 20 paro
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora