Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko276
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

zygiboos

zygiboos

Dołączył 15 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 853
  • Znaleziska 820
  • Mikroblog 33
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 1

761

Nareszcie! Google będzie karać strony za reklamy typu pop-up na smartfonach

Nareszcie! Google będzie karać strony za reklamy typu pop-up na smartfonach

Już niedługo reklamy typu pop-up mogą w dużej mierze zniknąć ze smartfonów. Google obniży pozycję w wynikach wyszukiwania stron, które z nich korzystają.

konto usunięte
z
spidersweb.pl
dodany: 20.01.2017, 17:40:33
  • 63
  • #
    technologia
  • #
    google
  • #
    android
  • #
    internet
  • #
    telefony
  • #
    smartfon
zygiboos
zygiboos 21.01.2017, 14:57:21
  • 3
@Cansis: Chyba nie tylko dlatego. Od dawna zależy im na przeglądaniu netu przez telefon, bo mogą tak zbierać informacje, typu korki, odpowiedzialność danych miejsc itp. Niektóre reklamy np. udające że masz wirusa są naprawdę natarczywe i skutecznie zniechęcają do używania netu w komórce. Te same strony na komputerze potrafią wyglądać OK. Myślę, że głównie o to chodzi aby powróciła normalność a ludzie chętniej korzystali z komórek.

287

Szwedzcy kierowcy usłyszą karetkę nawet jeśli będą słuchać głośnej muzyki

Szwedzcy kierowcy usłyszą karetkę nawet jeśli będą słuchać głośnej muzyki

Wkrótce kierowcy w Szwecji nie będą musieli martwić się o to, że przez odtwarzanie głośnej muzyki nie usłyszą zbliżającej się karetki. W pojazdach ratowniczych w tym państwie zostanie przetestowany system, który sygnałem radiowym ma zmuszać radia samochodowe do przekazywania specjalnych ostrzeżeń.

Conowegopl
z
conowego.pl
dodany: 17.01.2017, 14:44:29
  • 79
  • #
    swiat
  • #
    technologia
  • #
    zdrowie
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    nowetechnologie
zygiboos
zygiboos 17.01.2017, 22:32:43
  • 1
@cube88: Transmiter FM - można kupić za parę złotych sobie, tyle że oni nadawali by sygnał na wszystkich popularnych stacjach, jako że byłby silniejszy niż stacja bazowa, słyszał byś ich
zygiboos
zygiboos 17.01.2017, 22:37:19
  • 1
@cube88: No nijak inaczej tego nie zrobią, tylko multitransmiter z mocną anteną na wielu częstotliwościach, być może na wszystkich co 0,1 MHz - wtedy nie ominiesz.
zygiboos
zygiboos 18.01.2017, 19:45:41
  • 1
@werewek: No to też mam w radyjku TA się nazywa czy jakoś tak, podają newsy na drodze i utrudniania i się przełącza samo co jakiś czas na to. Ale np. ja to wyłączyłem bo mnie "straszyło" :) Transmiter FM dużo lepszy, karetka przejedzie z max 100 m. będziesz zapewne to słyszeć i zaraz minie - na dodatek dość łagodnie, bo jak sygnał zacznie dochodzić będzie coraz głośniejszy, będzie razem z

318

Kolejny przejaw bezstronności TVP. Dokument "Pucz" do obejrzenia już w niedzielę

Dokument bezstronnej i neutralnej telewizji publicznej o "zaplanowanej od wielu miesięcy próbie puczu w sejmie RP. Film dokumentalny ma pokazać motywy, plany i sposoby działania puczystów. Kto i od kiedy przygotowywał zamach stanu?" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kaizerx
z
telemagazyn.pl
dodany: 13.01.2017, 21:59:05
  • 132
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    neuropa
  • #
    tvpis
  • #
    dobrazmiana
zygiboos
zygiboos 14.01.2017, 19:57:25
  • -4
@wrrior: Oczywiście też bym chciał żeby były rzetelne dowody, ale z drugiej strony TVN, Kodowcy, tak zwana opozycja oczernia wszystkich bez najmniejszych dowodów, wręcz kłamie dodając tylko znak zapytania na końcu i przekręcając logikę o 180st, często przecząc samym sobie. Dla równowagi TVP też by mogło trochę pokłamać, żeby człowiek słysząc 2 różne prawdy mógł zacząć sam myśleć. Swoją drogą smutno mi, że nikt nie zauważył jaka TVP była za
zygiboos
zygiboos 15.01.2017, 12:18:33
  • -3
@wrrior, @GordonLameman. Tak jak podkreśliłem, też bym chciał rzetelne media, a osobiście nie jestem za PIS ani na nich nie głosowałęm. Ale albo chcemy zasadę "nadstaw drugi policzek", albo "oko za oko". Jak uważacie mi też nie do końca podoba się TVP, ale podkreślam że jest lepsze niż propaganda nienawiści do prawicy w TVN i wydaje mi się po tym co robią inne media że trochę mają do
zygiboos
zygiboos 15.01.2017, 12:21:16
  • -1
@GordonLameman: No widziałem, odpowiedziałeś tak szybko że nawet nie przeczytałeś. Smutno mi, ale kiedyś zrozumiesz jak dajesz sobie prać mózg i okradać. Oby nie było za późno.
zygiboos
zygiboos 15.01.2017, 12:25:50
  • 0
@GordonLameman:
Może chociaż zobacz tu jak nie chcesz oglądać na TVP: https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=9z4Hn3sFRT4

Tłumaczą jak chcieli zrobić ten nieudany przewrót i siłą wymusić na demokratycznie wybranej władzy ustępstwa - teraz tylko czekają żeby ich siłą wyprowadzić bo będą mogli lamentować do brukseli i na cały świat co tu się dzieje - Tusk tylko pomaga, no przecież dostał posadę za zasługi Niemcom, to musi.

Chciałbym też żebyś zauważył jak dobrze przeprowadzony reportaż,
zygiboos
zygiboos 15.01.2017, 12:34:54
  • -3
@marciniaq84: Tak, jak prezydent Duda pojechał załatwiać Jedwabny Szlak II, to TVN pokazywał tylko (ośmieszając go) jak się ślizgał na lodzie, jak go podtrzymywali jak szedł. TVP pokazało jego wypowiedzi, rozmowy, podkreślili sukces i ile da to nam realnego zysku i jaką da pozycję w europie. No ale sorry, zaraz potem powiedzą, że TVP pierdzieli bo to propaganda. Musimy sobie zdawać sprawę z tego, że 80% mediów jest w rękach
zygiboos
zygiboos 15.01.2017, 12:43:15
  • -3
@Pan_Awizo: Nie wiem za co dajesz minusy, bardzo dobrze napisałęś, to jest całkowicie normalne i za PO było to samo, tylko ludzie tego nie widzieli bo TVN i sporo innych mediów też jest proniemieckie i im to pasowało - mówili to samo, tak samo kłamali z propagandą. Teraz inne stacje uprawiają propagandę nienawiści to nikt tego nie widzi.

Materiały na ten temat:
https://www.youtube.com/watch?v=29kvYaFFLJ0
zygiboos
zygiboos 15.01.2017, 12:46:26
  • -1
@wrrior: Rozumiem że boli Cię że wypowiada się z sensem, czy może to że jest kobietą nie pozwala Ci jej słuchać? Posłuchaj może samego redaktora to powinno wystarczyć. Aczkolwiek tyle dają tam podstaw prawnych i tłumaczą jak jest, że w zasadzie nie musisz ich słuchać i do tego Cię namawiam - zobacz o co chodzi i wyrób sobie własne zdanie, nie spaczone mediami.
zygiboos
zygiboos 15.01.2017, 13:10:46
  • -1
@wrrior: Chyba sobie coś uroiłeś - prosiłem Cię tylko żebyś poznał prawdę, obie strony i dopiero się wypowiedział. Nie wiem gdzie Ci się przyśniło że Ci wchodzę do mózgu i rozdaję raka.
zygiboos
zygiboos 15.01.2017, 13:47:28
  • -1
@wrrior: Ha ha ha, dobre, to samo mógłbym napisać. Dobra, inaczej - sprowadzę to do Twojego poziomu: widzę, że mnie przejrzałeś, powiedz tylko, masz już tego raka? Muszę sobie zapisać w excelu, że udało mi się z kolejną osobą :)
zygiboos
zygiboos 15.01.2017, 14:03:17
  • -1
@wrrior: Aha, a Ty nie masz urojeń że Twój telefon ma raka? Zastanów się zanim coś napiszesz na drugi raz. Niech ocenią to komentatorzy, ja już nie będę kontynuował, nie podałeś nawet pół argument w tych komentarzach, potrafisz tylko obrażać. Odpowiadasz bez czytania, bez zbadania sytuacji, zaślepiony swoim przekonaniem, jeszcze masz czelność pisać że ja tak robię. BARDZO NISKI POZIOM. Bez odbioru.
zygiboos
zygiboos 15.01.2017, 14:13:46
  • 0
Nie wiem w co gra ten TeleMagazyn, ale na TVP nie miało być dziś takiego czegoś, o tej godzinie eurowizja leci dla dzieci. Teraz nagle się zmieniło że chodzi o TV Polonie i że o 23:35 będzie nie o 14:55. Nie wiem o co chodzi ale chyba sobie ktoś jaja zrobił :/ Poczekam do tej 23:35
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

zygiboos
zygiboos 15.01.2017, 23:03:42
  • -1
Muszę powiedzieć że mocne, oglądam właśnie na TVP Polonii - dziwię się, że władza na tą hołotę PO i KODziarzy nie użyła siły i się powstrzymała, bo pomiany tam się działy... Jeszcze ten Tusk i Komorowski jak komentowali potem... jacy byli zadowoleni. Bosh... Jak Lis namawiał w TokFM że to zamach stanu i że powinni wszyscy wyjść na ulicę i pomóc...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

392

Fitch utrzymał rating Polski na poziomie A

Fitch utrzymał rating Polski na poziomie A

Agencja ratingowa Fitch podtrzymała ratingi Polski dla zobowiązań w walucie zagranicznej i złotych na poziomie A - z perspektywą stabilną. Zgodnie z komunikatem, ratingi naszego kraju wspierają solidne fundamenty makroekonomiczne, w tym zdrowy system bankowy i właściwa polityka pieniężna....

GoraluCzyCiNieZal1
z
rmf24.pl
dodany: 13.01.2017, 22:19:51
  • 84
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
zygiboos
zygiboos 14.01.2017, 11:11:26
  • 5
Smutne jest to że nikt o tym nie mówi że mamy rating A, jak chwilowo nam zmniejszyli rating, to była afera na wszystkie media że to przez PIS :( . Wszystko jedno czy te ratingi są cokolwiek warte, kwestia czy się je nagłaśnia czy nie, wtedy mają moc. Eh, dlaczego w PL 80% mediów jest w rękach Niemców. Kurcze naprawdę mniej propagandy jest teraz w TVP niż w TVN. Przy czym w
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

535

Backdoor w protokole WhatsAppa [ENG]

Backdoor w protokole WhatsAppa [ENG]

WhatsApp dodał sobie backdoora do oryginalnego protokołu. A miał być taki piękny, szyfrowany end-to-end.

sceptyk-
z
theguardian.com
dodany: 13.01.2017, 17:33:00
  • 145
  • #
    technologia
  • #
    facebook
  • #
    whatsapp
  • #
    security
zygiboos
zygiboos 13.01.2017, 23:06:01
  • 7
Błagam, kolejna afera o nic :D
Same rozmowy gdy obaj użytkownicy są online - są bezpośrednio między nimi a serwer przekazuje zaszyfrowane wiadomości i nawet nie może ich odczytać. W momencie jeżeli jeden jest offline, zostaje przekodowane zapasowym kluczem (zrozumiałym dla serwera i odbiorcy w danej sesji) i jest to przechowywane na serwerze do czasu pojawienia się odbiorcy (i o ten dodatkowy klucz jest afera). Oczywiście jest przechowywane np. jak hasła w
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

264

SUPER -Instalowanie ciasteczek będzie trudniejsze

SUPER -Instalowanie ciasteczek będzie trudniejsze

Bruksela chce zwiększyć poziom prywatności internautów. Firmom trudniej będzie wykorzystywać ich dane.

Darx13
z
rp.pl
dodany: 11.01.2017, 09:43:02
  • 93
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    internet
  • #
    gospodarka
zygiboos
zygiboos 11.01.2017, 19:25:22
  • 0
@JanMarianWypok: Generalnie jest tak, że im więcej się o Tobie dowiedzą, np Twój wiek, zainteresowanie tym mniej reklam będzie i będą bardziej trafiały w Twoje zainteresowania. Np. ja bym wolał obejrzeć jedną reklamę nowego telefonu niż 15 reklam podpasek. Tak naprawdę śledzenie to jest najlepsza rzecz jaka nam się przytrafiła, pozwala obniżyć liczbę reklam i pokazuje tylko te ciekawe. Szkoda że większość osób robi sama sobie na złość i innym
zygiboos
zygiboos 11.01.2017, 19:28:47
  • 0
@Baron999: Prowadziłem sklep internetowy i muszę przyznać, że remarketing - czyli właśnie przypominanie o niedoszłym zakupie, lub pokazywanie podobnych działa jak magia. Naprawdę sporo wyższa skuteczność niż losowe wyświetlanie reklam niezainteresowanym. To tak w gwoli wyjaśnienia za co płacą :)

457

Bitwa pod Hodowem - 400 Polaków przeciw 40 tysiącom Tatarów

Bitwa pod Hodowem - 400 Polaków przeciw 40 tysiącom Tatarów

Czterystu polskich husarzy i pancernych stanęło na drodze liczącej 40 tysięcy ludzi armii Tatarów. We wsi Hodów zbudowali prowizoryczne barykady. Za plecami mieli staw, dzięki temu nie zostali otoczeni. 11 czerwca 1694 r., po trwającym 5-6 godzin ataku, Tatarzy ponieśli dotkliwe straty.

darosoldier
z
historia.wp.pl
dodany: 11.01.2017, 14:33:37
  • 106
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    sredniowiecze
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    liganauki
zygiboos
zygiboos 11.01.2017, 19:14:53
  • 1
@NikczemnyF: Oj... grabisz sobie, czyli jesteś Volksdeutsche... dla większości polaków coś gorszego niż Niemiec :)
Jeszcze niedawno podpisałbyś na siebie wyrok :D

790

Oświadczenie Żabka Polska w sprawie wiadomej.

Oświadczenie Żabki W związku z pojawiającymi się w mediach społecznościowych informacjami o systemie stosowanym w sklepach Żabka, mającym rzekomo identyfikować klientów i gromadzić dane na temat poszczególnych osób, przekazujemy poniższe wyjaśnienie: System uwidoczniony na zdjęciu jest...

zpue
z
wykop.pl
dodany: 29.12.2016, 11:43:36
  • 190
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    afera
  • #
    zabka
  • #
    pokazmorde
zygiboos
zygiboos 29.12.2016, 19:03:03
  • -2
Zrozumcie proszę, że oprogramowanie nie robi żadnych zdjęć, rozpoznaje jedynie wiek i płeć. To co widać na ekranie to jedynie celownik dla informatyka, żeby mógł skalibrować maszynę. Od ponad 15 lat stosowane są takie automatyzacje i dzięki temu mamy na półkach dostosowany kontent (w miarę), niższe ceny bo nie ma strat na przeterminowanych rzeczach. Rozwala mnie to jak ludzie boją się personalizacji reklam np. "bo ich szpiegują". Ludzie nie rozumieją, że gdyby
zygiboos
zygiboos 29.12.2016, 19:12:55
  • 0
@sloniasek: z takiej samej, jak dostosowywane są reklamy w internecie personalne. Abyś nie musiał oglądać 3x więcej reklam jak w TV, abyś nie musiał oglądać takich co nie nie interesują, żeby ich było mniej i mniej nachalne (z uwagi na ogrom reklam aż strach pomyśleć co by było jakby nie można ich było spersonalizować). Sklep dzięki temu, że zbiera dane o płci i wieku oraz ogólnej liczbie osób (bo ludzie
zygiboos
zygiboos 29.12.2016, 19:16:27
  • 0
@madralinski: sprzedawca ma się skupić na sprzedawaniu i oferowaniu promocji, poza tym maszyna jest tańsza i dokładniejsza w ogólnym rozrachunku. Służy to statystycznie - chociażby do ustalenia ilości potrzebnego towaru, a także aby było mniej strat jeżeli dane np. kobiece rzeczy są w nadmiernej ilości w stosunku do odwiedzających w danym regionie. Czyli dzięki temu nie denerwujesz się, że w sklepie nie ma nigdy tego co chcesz, a ceny produktów
zygiboos
zygiboos 29.12.2016, 19:19:20
  • 1
@hight-power: jak w każdym tego typu sklepie (szczególnie tych większych jak Saturn, Media) od ponad 15 lat takie dane statystyczne są zbierane zazwyczaj nawet jak nie płacisz, np. przy bramkach jest licznik osób. Niektóre na podstawie wielkości kroków i wadze są w stanie oszacować płeć dość dokładnie. Wątpię żeby w żabce było to jakoś uzależnione od płacenia, jedynie wystarczy że staniesz obok.
zygiboos
zygiboos 29.12.2016, 19:23:56
  • 0
@req: Też wolę zwykłe sklepy u prywaciarzy, troszkę drożej ale zazwyczaj jakość lepsza :)
PS. Nie przejmuj się żabką, takie systemy statystyczne np. liczniki zintegrowane w bramkach są od lat w prawie każdej sieciówce. Wcześniej jeszcze zbierali takie dane ludzie. Jest to konieczne przy działaniu tak dużych sklepów, do zbierania danych ile czego zmówić i żeby minimalizować straty zalegania towaru nie stargetowanego, które idą w miliony.
zygiboos
zygiboos 29.12.2016, 19:33:27
  • 0
@oswaldlazar: Spieszę z pomocą. Już 15 lat temu pomagałem instalować takie systemy w większym markecie. Dzięki temu że znają mniej więcej liczbę osób ich płeć i wiek można dostosować towar, żebyś nie musiał się często denerwować że czegoś brakło, żeby były też niższe straty i ceny. Jeżeli sobie nie życzysz, tzn że chyba tego go końca nie rozumiesz. Dam Ci taki przykład. Generalnie nikt nie lubi reklam, ale niestety w
zygiboos
zygiboos 30.12.2016, 17:31:58
  • 0
@szefwszystkichszefow: Nie, tylko pewne punkty twarzy są brane, linie dosłownie, polecam doczytać, fotografia to to jak Ty widzisz to na monitorze lub informatyk podczas kalibracji, komputer nie interpretuje tak tego.
zygiboos
zygiboos 31.12.2016, 11:32:31
  • 0
@szefwszystkichszefow: Nie masz racji, zdjęcie nie jest robione, analizowane są punkty i kontrasty, tworzony jest wzór matematyczny i tylko to jest zapisywane. W żadnym, nawet chwilowym momencie nie przypominają te dane zdjęcia - obraz z kamery widoczny na screenie to tylko jakby celownik dla informatyka żeby widział co się dzieje. Mechanizm jest podobny jak w samochodach Tesli. Rozumiem, że też czujesz się oszukany jak Tesla rozpozna Cię jako człowieka na

526

Plan Komisji Europejskiej zakazania posiadania broni Europy to utopia

Plan Komisji Europejskiej zakazania posiadania broni Europy to utopia

Plan Komisji Europejskiej zakazania posiadania broni mieszkańcom Europy to niebezpieczna utopia i przed nią ma obowiązek bronić nas Rzeczpospolita!

jacomelli
z
trybun.org.pl
dodany: 28.12.2016, 14:26:39
  • 128
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    bron
  • #
    militaria
zygiboos
zygiboos 28.12.2016, 23:24:08
  • 0
@subnoise: Nie wiem po co te statystyki, nie pokazują one ilości zabójstw i przestępstw ogólnie tylko te z bronią. To chyba oczywiste, że jak jest ograniczony dostęp to ludzie zabijają się siekierami i nożami częściej - co w tym dziwnego że tam gdzie jest b--ń jest więcej incydentów z bronią. Zapomniałeś kolego sprawdzić, że w stanach gdzie przypada po 3,5 broni na osobę przestępstw z bronią nie ma prawie wcale,
zygiboos
zygiboos 28.12.2016, 23:24:51
  • -1
@subnoise: Nie wiem po co te statystyki, nic nie wnoszą, masło maślane. To chyba oczywiste, że jak jest ograniczony dostęp to ludzie zabijają się siekierami i nożami częściej - co w tym dziwnego, że tam gdzie jest b--ń jest więcej incydentów z bronią. Zapomniałeś kolego sprawdzić, że w stanach gdzie przypada po 3,5 broni na osobę przestępstw z bronią nie ma prawie wcale, zwyczajnie każdy wie, że sam może oberwać
zygiboos
zygiboos 29.12.2016, 00:16:14
  • -2
Czytałem i analizowałem, dlatego wspomniałem właśnie o Stanach bo jako jedyne odstają znacznie, szczególnie w ostatnich dwóch linkach - reszta czasem wręcz przeczy tej teorii o szkodliwości broni, np. Japonia gdzie jest największy odsetek samobójstw a zero z bronią. No ale chodzi ogólnie o sam fakt, chcą nas rozbroić i podobną bezsensowną papkę statystyk wciskają. Rozbrojonymi ludźmi łatwiej przecież rządzić, łatwiej ich zdławić. UE tak lubi. Ciekawostka: nie było by zapewne holokaustu
jono
jono
jono
28.12.2016, 17:25:51 via Android
  • 3915
Oto co można zobaczyć kiedy sklep Żabka jeszcze nie działa i przypadkiem na ekranie przy kasie została odpalona aplikacja rozpoznaja twarz. Kamera ukryta jest przy skanerze kodów kreskowych. Podajesz kartę płatniczą i już twój profil z danymi osobowymi jest założony. #afera #zabka i trochę #pokazmorde
jono - Oto co można zobaczyć kiedy sklep Żabka jeszcze nie działa i przypadkiem na ek...

źródło: comment_aXkQExXySAZYJebRPkdFJj325XMlHm7q.jpg

Pobierz
  • 221
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

zygiboos
zygiboos 28.12.2016, 20:37:29
  • 7
@Ryan_Newman: Wizerunek nie jest zapisywany, oprogramowanie zapisuje jedynie wiek i płeć. To co powyżej to tylko graficzna reprezentacja, żeby informatyk mógł skalibrować.
  • Odpowiedz

382

Ciśnienie atmosferyczne niszczy przyczepę campingową.

Ciśnienie atmosferyczne niszczy przyczepę campingową.

Eksperyment z "próżnią".

destabilizacja
z
youtube.com
dodany: 02.12.2016, 22:55:15
  • 87
  • #
    cisnienie
  • #
    fizyka
  • #
    motoryzacja
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    eksperyment
zygiboos
zygiboos 04.12.2016, 09:57:26
  • 0
@bzduran: Nie no przy użyciu granatu, zniszczyła by go eksplozja ładunków, siła wewnętrzna, także zwiększająca ciśnienie, ale nowych zupełnie innych gazów nie mających nic wspólnego z atmosferą. Zastanów się co napisałeś. Jak już wystąpiła różnica ciśnień to co finalnie było siłą napierającą na konstrukcję? W środku nie było już ciśnienia atmosferycznego, nie było żadnej siły która działała na ścianki. Jedyną siłą jaka zniszczyła przyczepę był właśnie ten nacisk słupa powietrza
zygiboos
zygiboos 04.12.2016, 10:10:22
  • 2
@sonep: To dość proste. Cząsteczki powietrza b--------ą non stop każdą rzecz, od środka i na zewnątrz. W momencie gdy wytworzy się próżnia nic nie podtrzymuje bombardowania od środka - mało co jest w stanie wtedy wytrzymać napór ciśnienia atmosferycznego z zewnątrz.
zygiboos
zygiboos 04.12.2016, 17:43:38
  • 0
@bzduran: Absolutnie nie masz racji. To co wypompowało powietrze nie ma znaczenia. Dzieło zniszczenia dokonało ciśnienie atmosferyczne, nie brak ciśnienia w przyczepie (jak możemy w ogóle o tym dyskutować). Próżnia sama z siebie nie mogła nic zrobić - jedyną siłą działającą na przyczepę było ciśnienie atmosferyczne. W środku nie było żadnej siły. Brak ciśnienia nie jest siłą, tylko nadmiar ciśnienia na zewnątrz w stosunku do środka - nie wiem jak
zygiboos
zygiboos 04.12.2016, 18:06:27
  • 0
@bzdurman: Jeszcze inaczej napiszę: Praca potrzebna do zmiany ciśnienia była tylko jednym z elementów przygotowania, ale to nie ona dokonała dzieła zniszczenia. To jak z tamą - można ją wysadzić małym ładunkiem, który normalnie nie wiele by jej zrobił - ale to woda dokończy dzieła zniszczenia. Reasumując jeszcze raz - przyczepę zniszczyło zwykłe ciśnienie atmosferyczne w trochę niezwykłych okolicznościach. Tyle.
zygiboos
zygiboos 04.12.2016, 18:21:01
  • 0
@sonep: W próżni nie ma powietrza, b-----------e jest tylko od zewnątrz. Czyli w środku nic nie podtrzymuje, z zewnątrz napiera. Taki eksperyment: Można zrobić słabą ściankę w zbiorniku i obie strony wypełnić równo wodą. Woda z obu stron napiera, ścianka się trzyma - po wysuszeniu jednej ze stron zbiornika ścianka padnie pod naporem wody. W tym wypadku pod naporem ciśnienia atmosferycznego.
zygiboos
zygiboos 04.12.2016, 18:25:20
  • 0
@bzduran: Sorki ale jeszcze inaczej, bo sam posłużyłem się niepotrzebnie ładunkiem wybuchowym jak Ty wcześniej. Zbuduj sobie mały zbiornik, przedziel go cienką słabą ścianką. Napełnij zbiornik wodą z obu stron równo. Woda napiera z dwóch stron - ścianka się trzyma. Osusz teraz jedną ze stron - ścianka padnie pod naporem wody. I jedyna różnica jaka jest między nami to to, że ja powiem, że dzieło zniszczenia dokonał napór wody -
zygiboos
zygiboos 04.12.2016, 22:31:56
  • 0
@bzduran: No ja studiów już nie pamiętam ale też jestem inżynierem magistrem po Uniwersytecie łódzkim, gdzie większość to była fizyka, matematyka, projektowanie zjawisk fizycznych i trochę elektroniki.

Fizycznie wygląda to tak:

1. Ścianki zewnątrz i wewnątrz b--------e taka sama ilość cząsteczek nieustannie - z przyczepą nic się nie
zygiboos
zygiboos 05.12.2016, 19:33:51
  • 0
@bzduran: Kolego ten filmik z samochodem to dokładnie to samo. Ciśnienie atmosferyczne trzyma go od dołu dociskając do próżni (w sumie nie tylko od dołu, z każdej strony) Piłeczki powietrza pod dużym ciśnieniem uderzają z każdej strony, a w środku odessane przez odkurzacz jest ich sporo mniej i nie odpychają. Oczywiście wyłączenie odkurzacza sprawiło wyrównanie ciśnienia bo pewnie nie było to 100% szczelne. Czyli cząsteczki w środku zaczęły równo odpychać
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 7 z 7
  • >

Zygi Boos

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 04.07.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 02.10.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl