Dziewięć lat temu w Grand Prix Australii 2015 Max Verstappen i Carlos Sainz Jr zadebiutowali w Formule 1. Z kolei najlepszym debiutantem w tym wyścigu był zapomniany przez wielu Felipe Nasr, który w bolidzie Saubera finiszował na bardzo wysokiej, 5. pozycji. Ten wyścig był jednocześnie powrotem Hondy w roli dostawcy silnika.
@jaxonxst: w tym wyścigu wystartowało też tylko 15 kierowców. Najmniej od słynnego GP USA 2005.
Obaj kierowcy Manora nie mieli silnika Kwiat i Magnussen doświadczyli awarii zanim jeszcze wyjechali z garażu. Bottas odpadł po kontuzji pleców jakiej nabawił się po podskoczeniu na krawężniku w kwalifikacjach.
Ale by było jakby Ford się wycofał, do tego Audi również postanowiło że teraz to już nie chce F1. Pięknie by wyglądali barany z LM, które odrzuciły GM Adrettiego xD #f1
@klepacz: tylko chodzi mi o całość F1. LM mogło sobie walić w mediach społecznościowych że do F1 wchodzi jedna z największych firm na świecie dając te ich całą wartość dodatnia. Jak pozostanie silnik Red Bulla bez nazwy to nagle okaże się że on jest wart kilka milionów mniej
@milosz1204 sprzedał Ferrari za dziada (cieszył się z DNF Leclerca bo dziad miał dzieki temu podium), taki to z niego "fan Ferrari", plujesz = plusujesz #f1
Matematycznie jest możliwe że Max do końca przyszłego roku dogoni Michaela Schumachera w ilości wygranych..
W tej chwili ma 55 wygranych, do końca roku zostało 23 wyścigi, w przyszłym roku będzie ich 24 to daje 47 potencjalnych wygranych.
Schumacher ma ich na koncie 91. Więc potrzeba jeszcze 36 wygranych. Patrząc na formę Red Bulla i brak zmian regulaminowych na przyszły sezon, taka ilość jest jak najbardziej możliwa do osiągnięcia.
To może być ostatni sezon Renault w F1 jako zespołu, chętnych na nabycie ekipy było by sporo. Zarząd widząc co się #!$%@? i jak regularnie się uwsteczniaja może w końcu podjąć decyzję o zamknięciu tego cyrku #f1
@Raa_V: ale z drugiej strony takie zespoły zawsze są pierwsze do wyjścia jak coś się nie spina albo przychodzi kryzys, tak już było w 2008-9 gdzie w ciągu roku odeszły 3 zespoły fabryczne a 4, czyli też Renault sprzedał udziały, zostając jedynie dostawca silników.
Maloney rok temu będąc juniorem Red Bulla jeździł mega przeciętnie, zdobywając kilka miejsc na podium w F2, nic nie wygrywając. W tym roku został #!$%@? przez Helmuta i odrazu zdominował weekend w Bahrajnie wygrywając oba wyścigi.
Swoją drogą Maloney został rezerwowym Saubera i jeszcze się okaże że szybciej dostanie fotel niż Pourchair #f1
Taka mała ciekawostka Alpine zaliczyło, najgorsze kwalifikacje od prawie 8 lat. Podczas kwalifikacji do GP Europy 2016 ten zespół jeszcze pod nazwą Renault, zajął 2 ostatnie miejsce w sobotę Magnussen był 21 a Palmer 22.
Tylko tam była taka różnica że mieli sezon na przeczekanie, jeżdżąc praktycznie Lotusem z 15 roku. Teraz realizują El Plan, po wdrożeniu nowego auta, który miał przywrócić ich do walki o czołowe pozycje xd #f1
@tumialemdaclogin: Upadek Enstone i Renault zaczął się od dealu silnikowego. Przez niego stracili dwóch klientów. Gdyby dzisiaj mieli dwóch klientów silnikowych to pewnie dostaliby zgodę na podrasowanie silnika. A tak nie dość że mają taczkę to i najsłabszy silnik.
Beka z Alpine, gdyby Andretti wszedł od tego roku i korzystał z nich silników to by pewnie jeszcze ich pokonał.
Fabryczny zespół, niemający problemów z kasą w ciągu 2 lat z 4 siły w stawce spadł na samo dno, nawet za Haasa składającego bolid z odpadów produkcyjnych Ferrari. #f1
Na F1TV też słusznie mówili, że brak zespołu klienckiego dla silników Renault skutkuje mniejszą ilością danych, więc też ciężej go poprawiać, mając info tylko z 2 bolidów.
@LipaStraszna: a nie mają zespołów klienckich, bo ostatnio jak mial ich producent wody z cukrem, to zrobili sobie reklamę na lata, taka, że powiedzieli, że wolą vteca, co bierze 4 litry oleju na 100
Ależ miałem chory sen. Śnił mi się jutrzejszy wyścig, Verstappen zderzył się z Hamiltonem, Checo z Leclerciem, Sainz z Russellem. No piękny scenariusz jak na pierwszy wyścig. 3 najmocniejsze teamy out. Jeszcze w międzyczasie Piastri skasował Ricciardo.
Czyżby Alonso wygrał? A może jeszcze ktoś inny?
A dupa tam. Alonso był drugi, Stroll trzeci - wymarzony początek Astona, tak czy srak.
#f1 ale sraka ludzi co najwyżej jechali golfem 65 KM od starego xD Nikt kto ma choć troche pojęcia o sporcie nie spodziewał się dobrych wyników po Sztuce, ale w środowisku wykopu zdominowanym przez puszkarzy, ciężko szukać rozumnych osobników
Niestety ale to było do przewidzenia. Przeskok z F4 do F3 z pominięciem pośrednich serii, czy serii zimowych, jest bardzo duży. Bolidy F3 mają 2 razy większa noc niż F4, zresztą to samo rok temu spotkało Tsolova.
Druga sprawa Kacper przejechał bodajże łącznie 6 dni testowych, mając bardzo mało czasu na zapoznanie się z nowym samochodem. Z kolei część kierowców, tych bogatszych przejechała kilka razy tyle, na prywatnych testach w bolidach GP3,
@tumialemdaclogin: wolałbym żeby obajtkowy hajs szedł na takie eksperymenty, a nie żeby przez kilka lat jednoręki sobie odpykał jedno FP1 dla młodych kierowców w cenie 100 baniek
@tumialemdaclogin przecież ruszyło rok temu jak Wisnicki startował. Wg nie rozumiem hype na Sztukę skoro startuje dwóch Polaków, dla Sstuki to pierwszy sezon w f3 a dla Wiśni drugi sezon
Haas w tej chwili traci wieciej niż tracił Manor w 2016 roku xD Ale oczywiście według włodarzy tego sportu, taki zespół wnosi odpowiednią wartość dodatnia nie to co mógłby wnieść Andretti #f1
#abcf1 - mój tag o Formule 1 i historii motorsportu, serdecznie zapraszam :)
#f1 #ciekawostki #motorsport
Obaj kierowcy Manora nie mieli silnika
Kwiat i Magnussen doświadczyli awarii zanim jeszcze wyjechali z garażu.
Bottas odpadł po kontuzji pleców jakiej nabawił się po podskoczeniu na krawężniku w kwalifikacjach.