Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko290
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

tlustywalec
tlustywalec

tlustywalec

Dołączył 5 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1225
  • Znaleziska 255
  • Mikroblog 970
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 31
  • Dodane (9)
  • Komentowane (188)
  • Plusowane (773)
HuopWsiowy
HuopWsiowy
HuopWsiowy
26.12.2023, 19:32:37
  • 1
No więc chcę zasiąść do nauki języka programowania. Myślę jednak w jaki się wpakować pierw. Chodzi mi o łatwość nauki i przyszłościowośc języka. Wiele portali pisze że Python jest uważany za najbardziej przyszłościowy, C# ma jednak dosyć szerokie zastosowanie. No i mocno się zastanawiam w co iść jako powiedzmy przyszły #backend

W jakich zastosowaniach są stosowane te języki? Ja niby chciałem się uczyć C# bo bym sobie przy okazji coś w #
  • 11
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 28.12.2023, 09:46:51 via Wykop
  • 1
@HuopWsiowy: Jak chcesz się uczyć jakiegoś języka programowania, a dodatkowo chcesz się pobawić w UNITY to C# jest najlepszym wyborem. Nie przejmuj się tym, że wyczytałeś, że python jest łatwiejszy. Ucz się tego czego chcesz wykorzystywać, a C# nie jest wybitnie trudny.
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 26.07.2023, 09:45:12
  • 0
Cześć,
Szukam #laptopy głównie pod #photoshop i #lightroom dla żony, bo jej stary (Asus Zenbook 6 letni) już nie daje rady przy plikach RAW z Sony A7, które są dużo większe niż wcześniejsze z Canona.

Najważniejsze wymagania to:
- Dobry matowy ekran
- Cicha praca
- 15-16 cali

Póki co zastanawiam się nad:
Lenoveo Ideapad pro 5
LG Gram 16
HUAWEI MateBook D16

Jak myślicie, któryś z nich się będzie nadawał, albo
  • 9
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec
Autor
26.07.2023, 10:21:44 via Wykop
  • 0
@n0xx: Tak, wcześniejszy miał 14 więc i tak przeskok do góry. Generalnie lepiej jakby miał 16, ale nad 15 też się mogę zastanowić.
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec
Autor
26.07.2023, 10:36:55 via Wykop
  • 0
@lent: Dzięki wielkie, w sumie do tego Matebooka byłem jakoś najmniej przekonany.
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec
Autor
27.07.2023, 07:06:16 via Wykop
  • 0
@michalek510: Sorry za późną odpowiedź, ale od kiedy mamy nowy wykop, to nie jestem w stanie na niego wejść z telefonu..
Z tego co czytałem to teoretycznie obróbka siedzi głównie na procku. Niby w wymaganiach do photoshopa i lightrooma jest podana też karta graficzna, bo oba programy mogą używać GPU, żeby przyśpieszyć swoje działanie więc teoretycznie lepiej mieć coś lepszego niż zintegrowaną.
Mimo to jak czytasz to niektórym ludziom włączenie GPU
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec
Autor
27.07.2023, 18:54:20 via Wykop
  • 1
@michalek510: Wygląda interesująco, dzięki wielkie!
  • Odpowiedz
jacku
jacku
jacku
21.11.2022, 16:44:31
  • 0
Mirki, jak w #csharp przepisać wartości z jednego structa do drugiego?

[System.Serializable]
public struct boneLinks
{
  public Transform spineLo, legs, head, handL, handR;
};
public boneLinks links1;

w innym skrypcie:

public boneLinks links2;
Aktualnie mogę z niego wyciągać wartości linia po linii a chciałbym links2 = links1
#unity3d
  • 9
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 21.11.2022, 18:28:47
  • 2
@jacku: W csharp kopiowanie struktur właściwie wygląda tak jak napisałeś:
links2 = links1;

Struktury działają tak samo jak int czy float, więc powyższe przypisanie stworzy kopie links1 i przypiszę ją do links2.
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 21.11.2022, 20:05:43
  • 1
@jacku: Mogło podkreślać jeśli nie była zainicjalizowana. Tak to będzie działać na 100%. Ewentualnie wyślij fragmenty kodu jakbyś miał problem to zerknę.
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 21.11.2022, 21:23:33
  • 2
@jacku: Aa dobra wszystko jasne.
Wywal definicję:
public struct boneLinks
{
  public Transform legs, head, handL, handR;
};

Do osobnego pliku i wywal to z skeleton.cs i skeletonCopy.cs.

Zostaw tylko:
skeleton.cs
public boneLinks boneLinks1;

skeletonCopy.cs
public boneLinks boneLinks2;

----------------
Generalnie tak jak ty napisałeś wcześniej to jedna Struct z skeleton.cs, a struct z skeletonCopy.cs, to były 2 osobne typy i kompilator, nie wiedział w jaki sposób może je przekonwertować. Jak wywalisz
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 21.11.2022, 21:42:49
  • 0
@jacku: Tak poza klasą też może być generalnie. Jeśli to ci się wydaję mało zrozumiałe to sobie ogarnij jakieś podstawy c# najpierw.

Plus nie wiem co tam chcesz osiągnąć, ale patrząc po nazwach class jest szansa, że nie potrzebujesz skeleton i skeletonCopy, jeśli one mają być w sumie jednym i tym samym. Z tym, że to już zależy co tam robisz i co potrzebujesz.
  • Odpowiedz
plemo
plemo
plemo
20.10.2022, 06:36:58
  • 27
Hej. Demko naszej gry jest już dostępne na steam.
https://store.steampowered.com/app/2135970/Magnus_Positive_Phototaxis/
W związku z tym #rozdajo. Wśród plusujących wylosuję jutro 10 osób, które otrzymają klucze do poprzednich dwóch części gry(Magnus Failure i Magnus Imago)
Przy okazji wrzuciłem znalezisko
https://www.wykop.pl/link/6867687/hej-demko-naszej-dziwnej-gry-na-steam/
#gry #gamedev #tworczoscwlasna
plemo - Hej. Demko naszej gry jest już dostępne na steam.
https://store.steampowered...
  • 5
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 22.10.2022, 06:45:06
  • 0
@plemo: Hej dzięki wielkie, ale przy plusowaniu zapomniałem napisać, że już mam twoją gierkę i z braku czasu jeszcze w nią nie zagrałem. Możesz komuś przekazać ten klucz :)
  • Odpowiedz
wykraczajacypozapole
wykraczajacypozapole
wykraczajacypozapole
06.07.2022, 17:03:46
  • 4
Siema,

Może jakiś początkujący Unity3D dev chce dołączyć do fajnego summer projektu gierki mobilnej? Gierka jest już na appstore, odpłatny freelance 20h tygodniowo. Można się wiele nauczyć i w miarę szybko wdrożyć. Nie jesteśmy korpo, a spoko zespołem, który może wiele doradzić i zmentorować...

#unity3d #c# #warszawa #praca #pracait #progamowanie #gamdev #ios
  • 3
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 07.07.2022, 11:43:34
  • 1
@wykraczajacypozapole: Możesz napisać coś więcej? Co to za gierka? Czy szukasz kogoś na miejscu w Warszawie czy zdalnie też może być? No i w sumie do czego będziesz potrzebował tej osoby skoro gierka napisana? Rozwijacie ją dalej?
  • Odpowiedz
matt881
matt881
matt881
28.06.2022, 07:19:54
  • 14
Ahoj! ( ͡° ͜ʖ ͡°) Z kumplami po pracy zrobiliśmy małą grę tower defense - Pirates of the Skulls Bay. W skrócie: budujemy bazę, bronimy się za pomocą wież i staku i pokonujemy ludzi w rankingu online. Bez mikropłatności, bez p2w, wkrótce będzie dostępna wersja bez reklamy za symboliczną kwotę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeśli wam się spodoba gra, dajcie znać - myślimy nad
matt881 - Ahoj! ( ͡° ͜ʖ ͡°) Z kumplami po pracy zrobiliśmy małą grę tower defense - P...
  • 12
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 28.06.2022, 13:49:55
  • 1
@matt881: Rzeczywiście sterowanie jest trochę problematyczne. Szczególnie jeśli chcesz się obrócić stojąc w miejscu.
- Te skrzyneczki po rozwaleniu wrogiego statku, może trochę za mało rzucające się w oczy? Ja początkowo nie zauważyłem i po pierwszej fali nie miałem pieniędzy na zbudowanie/ulepszenie/naprawę niczego.
- UI przynajmniej surowców warto by ujednolicić. Nie byłem pewien czy 100 skrzyń to to samo co 100 monet, chociaż wiadomo, że można się domyślić.

To tyle po
  • Odpowiedz
notauser
notauser
notauser
03.06.2022, 07:56:43
  • 0
Próbuję zaimplementować kolizję gracza z terenem w grze 2D. Rzut z góry, Unity. Przykład gry z taki rzutem patrz załącznik 1. Nie wiem jak się za to zabrać, próbowałem dwóch podejść z tutoriali ale oba nie działają:

1. W oparciu o Collider.Cast

direction - znormalizowany wektor kierunku z którym ma się poruszać postać
float distance = SPEED * Time.deltaTime;
int numberOfHits = moveCollider.Cast(direction, hits, distance);
if (numberOfHits <= 0)
{
transform.Translate(direction.x *
notauser - Próbuję zaimplementować kolizję gracza z terenem w grze 2D. Rzut z góry, U...

źródło: comment_1654242407jyKxKb8MVHHEInTzVsMqDE.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 03.06.2022, 08:14:21
  • 1
@notauser: Nie wiem czy dobrze rozumiem. Po prostu chcesz, żeby postać nie mogła wejść na ten podwyższony teren? Jeśli tak to nie potrzebujesz żadnego kodu do tego. Postać musi mieć collider i rigidbody. Teren musi mieć swój collider. I tyle system kolizji z unity już sam zadba o wykrywanie kolizji.
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 03.06.2022, 08:30:50
  • 1
@notauser: Weź poprawkę na to, że nie jestem znawcą :D Ale tak ja bym szedł w rozwiązanie drugie czyli domyślny system kolizji z Unity, chyba że bym miał jakieś specjalne wymagania których on by nie spełniał. Co do wydajności to nie mam pojęcia, przypuszczam że tak. Nie dowiesz się jednak dopóki nie spróbujesz.

A jeszcze jakbyś miał problem, że mimo wszystko postać wpada czasem w collider i nie może się z
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 03.06.2022, 09:06:58
  • 0
@notauser: A no tak o Freeze Rotation też zapomniałem wspomnieć.
  • Odpowiedz
k.....8
k.....8
konto usunięte 24.05.2022, 20:45:09
  • 3
Hej, poszukuję kogoś kto chciałby podjąć się stworzenia podstawki pod sandboxową gierkę w 3D, modele, dźwięki i cała reszta wizualno-dźwiękowej zabawy może być oparta o dowolne ogólnie dostępne assety. Wymagania:

- Multiplayer, obsługa do 50 graczy na serwer, serwery stawiane przez nas nie graczy
- System HP
- System ekwipunku
- Prosta ekonomia (gotówka jako przedmiot), możliwość zakupów u botów
- System strzelania/bicia bronią białą (PvP i PvE)
- Więzienie czasowe
-
  • 25
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 25.05.2022, 10:13:28
  • 1
@kordian98: Ja nie jestem specjalistą, ale rozrzut jest dlatego, że twoje wymagania są bardzo ogólne i jak już pisali ci ludzie wyżej, cena bardzo mocno zależy od tego czego oczekujesz. Sam system ekwipunku przecież może być prosty do zakodzenia w jeden dzień do bardzo rozbudowanego.

Ale wydaje mi się też, że głównym czynnikiem jest to czy chcesz mieć prototyp gry, który działa jako tako i możesz porobić jakieś playtesty czy ta
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 27.05.2022, 08:29:42
  • 2
@kordian98: No to biorąc pod uwagę co napisał ci ktoś w poprzednim wpisie, to robili takie prototypy w 5 osób w około 3 miesiące. Tu wiadomo zależy ile zespół by sobie liczył, ale zakładając koszt "zatrudnienia" jednej osoby na 10k to wychodzi Ci 150 tysięcy za prototyp. I myślę że to jest w miarę realna kwota
Niestety chyba na wykopie wykonawców nie znajdziesz.
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec 22.05.2022, 11:15:08
  • 16
Hej mirki i mirabelki
Robię prostą platformówkę na telefon i niestety jestem ograniczony jeśli chodzi o umiejętności artystyczne.
Szukam kogoś kto chciałby zrobić kilkanaście pixelartowych animacji głównie postaci + jakieś stworki.

Może ktoś szlifuje sobie skilla i chciałby zrobić coś na zlecenie, oczywiście zapłacę ( ͡€ ͜ʖ ͡€)
Jak tak to odezwijcie się na priv.

Ewentualnie ktoś może wie gdzie mógłbym coś takiego zlecić poza Fiverrem? Fiverra znam plus
tlustywalec - Hej mirki i mirabelki
Robię prostą platformówkę na telefon i niestety ...

źródło: comment_1653218064oubekhkBGb9LX7Urt1avUk.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec
Autor
24.05.2022, 12:54:09
  • 0
@pszemczyslaw: Póki co nie
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec
Autor
24.05.2022, 14:05:58
  • 0
@pszemczyslaw: A co jesteś zainteresowany czy pytasz z ciekawości?
  • Odpowiedz
tlustywalec
tlustywalec
tlustywalec
Autor
24.05.2022, 16:06:11
  • 0
@pszemczyslaw: To nie jest najnowsza wersja, ale coś mi się zagubiła reszta nagrań.
https://streamable.com/7dqm1w

Jak jesteś chętny to spoko napisze więcej na priv. Generalnie rysował to w dużej mierze kuzyn z którym to robię, a animację jeszcze taki kumpel robił, ale stwierdził, że nienawidzi animacji generalnie.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 10
  • Strona 1 z 10
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 29.05.2023

    Rocznica

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki