Obserwuję sobie trochę rynek turystyków/małych ADV i nie bardzo rozumiem dlaczego miałabym wydać 30k na 8 letniego V-Stroma z przebiegiem 50k, zamiast kupić za 34k nowego Moto Morini x-cape.
Jedyny powód jaki przychodzi mi do głowy to "pewność", niezawodność i dopracowanie vstroma oraz mniejsza utrata wartości, ale czy i tak nie lepiej mieć nówkę na gwarancji?
Plusy dla X-Cape:
-Zawias tył Kayaby
-Kompletny układ hamulcowy od brembo oraz przewody w stalowym oplocie
Jedyny powód jaki przychodzi mi do głowy to "pewność", niezawodność i dopracowanie vstroma oraz mniejsza utrata wartości, ale czy i tak nie lepiej mieć nówkę na gwarancji?
Plusy dla X-Cape:
-Zawias tył Kayaby
-Kompletny układ hamulcowy od brembo oraz przewody w stalowym oplocie
prostynick via Wykop
- 0
@TheWalkingBed: mam podobne rozważania jak chodzi o nakedy, ale nie tak skrajne, bo firmy znane. Parę osób już mi mówiło na zasadzie - bierz używkę Street Triple, o wiele lepsza jak lubisz jeździć na tor. A widzę, że wszystko chodzi za jakieś 32k za 6-latka. To ja już wolę dołożyć 4k i wziąć nówkę Kawasaki Z650. OK, będzie gorsze pare rzeczy, ale przynajmniej mam pewniaka, a nie jakieś #!$%@? wie co
prostynick via Wykop
- 0
@TheWalkingBed: ja bym cię nie zmuszał do naked'a, ale naprawdę kupowanie mało popularnego motocykla to nie jest dobry pomysł, bo ci się wyklaruje co chcesz robić na moto i będzie problem. Kupiłem we wrześniu, w lipcu miałem szkolenie na torze i teraz już chcę prawie tylko na tor jeździć. Akurat naked się nadaje do tego, ale ADV byłby problem. Napalałem się strasznie na Vitpilen 401 i myślę, że byłby duży problem
- 7
prostynick via Wykop
- 0
@sideways: a gdzie takie torowanko jeszcze? I to w środku tygodnia? Myślałem, że jeszcze Kisielin wjedzie w weekend, ale chyba sobie odpuszczę xD
Chcę na wiosnę kupić motocykl i myślałem o jakiejś fajnej 300. Sporo znajomych mi mówi, żebym wziął coś większego, bo ta 300 mi się szybko znudzi. Nigdy nie miałem motocykla, jeździłem też głównie małymi pojemnościami po wiejskich drogach. Moto na miasto, ewentualnie jakaś przejażdżka po bocznych drogach. Będę miał prawo jazdy A.
O co chodzi z tym znudzeniem się? 300 potrafią przyspieszać 0-100 w 5-6s (czyli jak całkiem niezłe auto), palą niedużo
O co chodzi z tym znudzeniem się? 300 potrafią przyspieszać 0-100 w 5-6s (czyli jak całkiem niezłe auto), palą niedużo
prostynick via Wykop
- 1
@lubie_samochody: ja już na kursie wiedziałem, że chcę 300cc chociaż świetnie sobie radziłem na 600cc. Jak będziesz pytać innych o zdanie to 90% ludzi ci powie, że minimum 600cc. Słuchaj siebie.
Argumenty o tym jak chłop wygląda na takim małym moto - ja jak jadę to nie znam nikogo na drodze, nikt mnie nie rozpoznaje na tej drodze, mam w dupie co o mnie myśli, liczy się dla mnie czy mi
Argumenty o tym jak chłop wygląda na takim małym moto - ja jak jadę to nie znam nikogo na drodze, nikt mnie nie rozpoznaje na tej drodze, mam w dupie co o mnie myśli, liczy się dla mnie czy mi
prostynick via Wykop
- 0
@prostynick: Dodam, że być może na wiosnę po 3 latach przesiądę się na 600cc, ale właśnie głównie dlatego, że powoli nie chce mi się męczyć na dojazdach do toru i chcę mieć większy komfort, a przy okazji chętnie zobaczę jak będę radził sobie na 600cc na torze. No i na Poznaniu też jestem ciekaw jakie czasy będę robił
prostynick via Wykop
- 0
więc po co zaczynać od 300 jeśli można od razu wsiąść na 600?
@majk_emigrant: opisałem swoją sytuację, żeby OP się mógł zastanowić. Jeśli będzie jeździć głównie po mieście to po co miałby wsiąść od razu na 600 jak 300 będzie zwinniejsze i tańsze w utrzymaniu. Wspominał pośrednio o finansach mówiąc, że mało palą.
Jeśli chodzi o mnie osobiście to po co zaczynać właśnie odpowiedziała moja sytuacja - bo jest się o
- 1
prostynick via Wykop
- 4
@kubix: jedź, usiądź - wygodnie? Szukaj takiego. Nie rozmyślaj jak na tym wyglądasz. Będziesz wyglądał na za dużego o parę centymetrów to odmówisz sobie przyjemności i kupisz GS-a, żeby nim jeździć w korkach, byle ktoś nie pomyślał, że wyglądasz jak na psie? #!$%@?ć to. To jest dla ciebie, a nie dla innych. Nawet nie wiedzą kim jesteś. Ja na swojej 300cc mając 87kg też wyglądam zabawnie, ale mam to w dupie.
prostynick via Wykop
- 2
Ostatni raz to chyba jeździłem na motorze z 25 lat temu, u babci na komarku :D
@login_cwiczebny: ja jeździłem u dziadka jak miałem może 13 lat na Jawie. Potem przez 20 lat nic i skuterem przez cały dzień w Azji przypomniało mi jak bardzo mi się to podoba. Powiedziałem sobie, że jak będę się wprowadzał na przedmieścia to muszę kupować i robić A. Tak zrobiłem 3 lata temu. Jeśli Cię to
- 0
Co trzeba zrobić, żeby się wyglebić motocyklem przy lekkim złożeniu się w zakręcie z niską prędkością? Znajomy tak się uślizgnął i tylne koło mu wyjechało spod dupy - prędkość była niska, on zwala winę na śliską nawierzchnię (faktycznie jest tam asfalt "wyślizgany" i widać starą plamę oleju), ale to się wydarzyło przy niskiej prędkości i wydaje mi się, że mógł coś zrobić niepoprawnie.
Z tego co zauważyłem to ma trochę manierę trzymania
Z tego co zauważyłem to ma trochę manierę trzymania
prostynick via Wykop
- 0
@Ranger: dodanie gazu jednocześnie dodając złożenie na #!$%@? wyślizganym asfalcie być może przy jednoczesnym robieniu innych niepotrzebnych rzeczy destabilizujących motocykl
Naciąganie łańcucha. Mam wrażenie, że równe ustawienie dystansów po obu stronach koła nie może być zbyt dokładne, bo te wcięcia nie pozwalają na super dokładność. Jak bardzo dokładnie trzeba to ustawić? Jakie będą skutki uboczne jak to #!$%@?ę? Da się jakoś określić czy jest równo po wszystkim?
#motocykle
#motocykle
prostynick via Wykop
- 0
@FFireBlade954: @bocznica @Man_of_Gx @krzysztof2033
Pomierzyłem suwmiarką wliczając główkę i nakrętkę i wydaje się być relatywnie podobnie do nacięć. Najpierw chyba #!$%@?łem, bo koło było odkręcone za mocno i przy dokręcaniu się tak naprawdę z prawej cofało - zakładam, że za mocno odkręcam. Natomiast co mnie #!$%@? to widać na tym filmiku (to mój model moto) - to gówno się tam rusza w momencie dokręcania, więc nie wiem czy tam w ogóle
Pomierzyłem suwmiarką wliczając główkę i nakrętkę i wydaje się być relatywnie podobnie do nacięć. Najpierw chyba #!$%@?łem, bo koło było odkręcone za mocno i przy dokręcaniu się tak naprawdę z prawej cofało - zakładam, że za mocno odkręcam. Natomiast co mnie #!$%@? to widać na tym filmiku (to mój model moto) - to gówno się tam rusza w momencie dokręcania, więc nie wiem czy tam w ogóle
- 0
Mirasy, zimą chcę uderzyć w prawo jazdy kat. A. Uważam że dorosłem do tego i zawsze o tym marzyłem. Różowa wybijała mi to z głowy ale w końcu dała się przekonać. Za małolata miałem do czynienia z jednośladami, jakieś Ogary, Jawki, MZty, skuterki. Żałowałem że za kawalera nie zrobiłem sobie kat. A. Do rzeczy. Tak rozglądam się za pierwszym motocyklem. Nie chce ścigacza, z tego już wyrosłem. Nie chce chopera bo to
prostynick via Wykop
- 0
@Qql3l3: zacząłbym od tego co chcesz robić na tym motocyklu. Czy będziesz jeździć na wycieczki? Sam bez żony? Dzieci masz? Będziesz chciał sam jeździć na dłużej wiedząc, że żona z dziećmi walczy?
Przemyśl po prostu czy kupowanie turystyka ma sens jeśli się okaże, że wcale nie masz na to czasu. Mnóstwo ludzi kupuje moto po to, żeby po 3 latach sprzedać po przejechaniu 3 tysięcy kilometrów.
Sam robiłem prawko jak miałem
Przemyśl po prostu czy kupowanie turystyka ma sens jeśli się okaże, że wcale nie masz na to czasu. Mnóstwo ludzi kupuje moto po to, żeby po 3 latach sprzedać po przejechaniu 3 tysięcy kilometrów.
Sam robiłem prawko jak miałem
prostynick via Wykop
- 0
@Qql3l3: mi się też wydawało, że tor nie dla mnie dopóki nie pojechałem na szkolenie, żeby się nauczyć lepiej jeździć.
- 3
Wyjątkowo nie będę narzekał na swoje moto, bo działa bardzo fajnie i sprawnie ʕ•ᴥ•ʔ
Ponarzekam sobie za to na to jak uczą jazdy na kursach. Co 400km uwalałem sobie którąś świecę i nie wiedziałem dlaczego do momentu aż nie obejrzałem kilku godzin filmików o zupełnych podstawach.
Otóż jadąc na wycieczkę dopierdzielałem jak najwyższy bieg, bo jedzie tak fajnie i cichutko (⌒(oo)⌒) 50km/h ja już
Ponarzekam sobie za to na to jak uczą jazdy na kursach. Co 400km uwalałem sobie którąś świecę i nie wiedziałem dlaczego do momentu aż nie obejrzałem kilku godzin filmików o zupełnych podstawach.
Otóż jadąc na wycieczkę dopierdzielałem jak najwyższy bieg, bo jedzie tak fajnie i cichutko (⌒(oo)⌒) 50km/h ja już
prostynick via Wykop
- 0
@Panas: ja na moim 300cc poniżej 5k to jak stoję na czerwonym. Bardziej mnie zastanawia ile to jest za dużo. Za miastem, żeby to jechało muszę trzymać 8-9k. Na szczęście nieprzesadnie długo, bo do turystyki na długie dystanse to się nie nadaje.
Chciałbym zacząć sam ogarniać podstawowe tematy przy moto, jak np. wymiana oleju czy naciąg łańcucha. Obejrzałem coś na YouTube i przy takich rzeczach jak dokręcanie śruby do spustu oleju czy dokręcanie śruby przy osi koła koleś podaje specyfikację w Nm. Jeśli jest to wysoce rekomendowane, żeby kupić sobie klucz dynamometryczny to spoko, ogarnę, ale zastanawiam się czy to nie jest przesada. Warto czy robicie to na oko? Pozwolę sobie zawołać @Man_of_Gx,
prostynick via Wykop
- 0
@Steven_Hyde: no jak zobaczyłem, że cieknie to ustawiłem 20Nm jeszcze raz i kliknęło od razu, więc dałem tak może 1/8 obrotu jeszcze i widzę, że dalej powoli kropelka się zbiera. Nie chciałbym #!$%@?ć za mocno, żeby gwintu nie #!$%@?ć :/ Zamówione już uszczelki, więc może po czekam po prostu na następną wymianę. Ona była w zasadzie już użyta dwa razy wcześniej lub więcej - BMW wymieniało mi olej we wrześniu, ja
prostynick via Wykop
- 0
@Man_of_Gx @Steven_Hyde jest sens wg was wymienić ją jak tylko mi przyjdzie zamówiona czy zostawić do następnej wymiany obserwując czy tylko delikatnie pokapuje? A jeśli wymienić to pytanie techniczne - spuścić ten olej i wlać go po wszystkim z powrotem czy wymienić na świeży? Dzięki za pomoc!
prostynick via Wykop
- 0
@Steven_Hyde @Man_of_Gx zategowałem tymczasowo taśmą teflonową i przestało kapać. Dzisij wymieniłem olej. Chyba miała prawo puszczać xD Musiałem ją wykręcać wokół gwintu
- Poznań
#motocykle #wroclaw