Wpis z mikrobloga

#motocykle

Znajdę gdzieś jakieś sumienne zestawienie sportowych opon motocyklowych? Tych oznaczeń jest tyle , że nie można się połapać typu Diablo rosso I-IV, Corsa, super corsa I-II etc. Czy jest gdzieś opisany każdy model opony i można dobrać coś pod siebie?
Ogólnie szukam opon do sporta na górskie serpentyny i wypady na tor, fajnie jakby można było je zagrzać przy 15 stopniach. Jazda po mokrym kompletnie mnie nie interesuje. Zjeździłem w poprzednim motocyklu diablo rosso II i to były bardzo dobre opony, mimo że je zamykałem to chyba jednak guma sportowo turystyczna i wolałbym założyć coś o większej pewności.

O Bridgestone s22 nie pytam bo to standardowy wybór, ale co myślicie o Metzeler sportec m7 rr lub Pirelli diablo rosso corsa?
Reynald - #motocykle  

Znajdę gdzieś jakieś sumienne zestawienie sportowych opon mot...

źródło: temp_file7347819614024045355

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@Reynald Juz kilka lat nie jezdze, nie pamietam. Ostatnie na ktorych jezdzilem to Metzeler chyba m5, dobra nie droga opona. Najgorsze na jakich jezdzilem to piloty, dobre moze typowo na tor, gdzie caly czas gorace.
  • Odpowiedz
@Reynald: w Pirelli im wyższy numer tym nowszy model. Trzeci komplet Diablo Rosso 4 zaczynam i są git. Corsy już mocniej na tor, więcej dogrzewnia i mocniejsze zużycie.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@bartis55 tej tabelki nie mogę nigdzie tam znaleźć, może corsy lepiej odpuścić i wziąć wyższy model Rosso?

@wiktorbo analogicznie jest z Rosso, czy np 4 Rosso jest najbardziej klejąca?
  • Odpowiedz
@Reynald: Rosso 4 to po prostu następca Rosso 3. Nie rozpatrywałbym w kategoriach mocniej klei tylko gdzieś rozwinięcie tej samej koncepcji.

Mocniej kleić będzie Corsa, ale ona z kolei szybciej się zużyje i nie będzie lubiła deszczu i niskich temperatur.
  • Odpowiedz
@Reynald: mam Metki M5, ale najlepiej mi się jeździło na Pilot Powerach jedynkach i wiem wiem zaraz tutaj jakiś zawodowiec napisze, że teraz to są przestarzałe opony, wymyślili je wieki temu i dzisiaj byle które nowoczesne są lepsze, ale nic nie poradzę, że jeździ mi się najlepiej na PP ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@Reynald: możesz sobie wygooglać katalog i to jest moim zdaniem najlepsze źródło, np.

"pirelli motorcycle 2024 pdf" -> https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/technical-data-book -> https://tyre-assets.pirelli.com/document/global/tdb/PIRELLI_TDB_HR_2024.pdf

Rosso to po prostu nowsze wersje opony i tyle.

Ja miałem Rosso IV Corsa, ale na 300cc nakedzie, i na torze trzymały bardzo fajnie, ale jak już trochę więcej skilla nabrałem (powiedzmy po 15 TD na małych torach) to przy 25st. na zewnątrz zaczęły się przegrzewać (ja się tam
  • Odpowiedz
@Reynald: Nie wiem czy to jeszcze aktualne, ale przy Twoich potrzebach brałbym IV rosso, ale nie supercorsy. Sam teraz na nich jeżdzę i są bardzo ok, wcześniej miałem metzelery m9rr i też nie narzekałem. Generalnie jeśli nie zamierzasz ich używać wyczynowo, to obie spokojnie zdadzą egzamin. Supercorsy byś musiał odpowiednio dogrzać, co na publicznych drogach może być czasem trudne. Na sportmaxxaxh nie jeździłem, ale słyszałem od znajomych wiele kiepskich opinii,
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@jakby_nie_patrzec dzięki za opinie bo nadal się zastanawiam. Nie wiem co to znaczy wyczynowo, ale z Rosso ii byłem zadowolony to może warto spróbować te IV, muszę sprawdzić ceny bo jeszcze chodzą mi po głowie te s22
  • Odpowiedz
@Reynald: Wyczynowo w sensie, że nie będziesz po torze piłował. Jak z II byłeś zadowolony, to z IV też powinieneś. W IV zmienieli trochę profil opony przez co się łatwiej kładzie w zakręty. Generalnie z kim nie rozmawiam, to wszyscy praktycznie zgodnie twierdzą, że do użytku drogowego to jest obecnie najlepsza opona.
  • Odpowiedz
@Reynald: Na Poznaniu pewnie będzie można odczuć jakieś ich braki, o ile Twoje umiejętności na to pozwalają, ale na małych torach według mnie spokojnie dadzą radę. Ja na swoich śmigam po jakichś małych obiektach i jeżdzę motogymkhane i jeszcze mnie nie zawiodły, a nie mam ani ABS-u, ani kontroli trakcji. Wyłożyłem się dwa razy chyba, ale to raczej kwestia moich błędów, a nie opony. Plus jeśli to mają być sporadyczne
  • Odpowiedz