U nas maksymalna dopuszczalna prędkość podczas manewrowania wynosi 25 km/h, a w Czechach 40 km/h. I stąd się biorą różnice czasowe w manewrach. Wyjątkiem jest pozwolenie Dyżurnego Ruchu do zwiększenia prędkości manewrów do 40 km/h, ale tylko po torze wolnym - w praktyce rzadko stosowane.
Ogólnie mamy strasznie toporne przepisy.
W Czechach dzielnie/łączenie składów lub podczepianie dodatkowej lokomotywy jako podsył na stację jest czymś normalnym. Dla przykładu sytuacja z Jesenika. Jeden z
@Bialy88: Podwójna obsada na składach powyżej 130 km/h obowiązuje tylko w lokomotywach nie wyposażonych w system ERTMS. Pendolino takie ma i nie jest wymagana dodatkowa osoba w kabinie do obserwacji szlaku. W pozostałych lokomotywach dopiero będą montowane.
Wcale nie są to "sztuczne stanowiska". Pomocnik maszynisty jest normalnym stanowiskiem w drodze do uzyskania uprawnień do kierowania lokomotyw - awans na maszynistę.