Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko201
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
miejskismog

miejskismog

Dołączył 10 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5935
  • Znaleziska 2658
  • Mikroblog 3277
  • Obserwujący 10
  • Obserwowane 27
czaroczarodziej
czaroczarodziej
22.03.2020, 08:47:35
  • 5
W ogóle cała wczorajsza akcja z tym gościem z Młodych Razem i o umieraniu kulczyków pokazuje jak lewica nie potrafi iść z prawactwem na wojnę, tylko grzecznie kaja się po zwróceniu uwagi, żeby przypadkiem ktoś się nie obraził. Ofc, przejażdżki helikopterem, daily wrzutki o "martwych czerwonych" itp są już cacy, ale ej my siedzimy cicho bo się prawako zrobi smutno :(

Nie zapraszam do dyskusji, nie ma o czym.


#antykapitalizm
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

miejskismog
miejskismog 22.03.2020, 09:33:07
  • 4
@CralencSeedorf:

Urodzenie się w bogatej rodzinie nie jest zasługą ani winą.

słuszna uwaga, nie zasłużyła sobie na majątek który posiada
  • Odpowiedz
Viskandar
Viskandar
15.06.2019, 07:47:45
  • 65
Odnalazłem tajną siedzibę #neuropa
#heheszki #polin
Viskandar - Odnalazłem tajną siedzibę #neuropa
#heheszki #polin

źródło: comment_vR2udmp3KXsnDs4d19eHG0jQxgFq6uyV.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

miejskismog
miejskismog 15.06.2019, 07:51:56
  • 7
@Viskandar: po pierwsze bunkier, po drugie zakonspirowany jako hotel, po trzecie dla wtajemniczonych Polin, sprytne
  • Odpowiedz

6

Mityczna Krzywa Laffera Jarosław Żeliński

Mityczna Krzywa Laffera Jarosław Żeliński

krzywa Laffera to czysta spekulacja. Używanie więc w dyskusjach o gospodarce i podatkach jako argumentu, krzywej Laffera jest poważnym, demagogicznym nadużyciem

miejskismog
z
it-consulting.pl
dodany: 15.06.2019, 07:43:52
  • 2
  • #
    nauka
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    socdem
  • #
    kapitalizm
  • #
    podatki

22

500+ to nie 500zł, a tak naprawdę 534.94 zł razem z kosztami

500+ to nie 500zł, a tak naprawdę 534.94 zł razem z kosztami

Zapytałem się ministerstwa polityki rodzinnej i społecznej ile kosztuje program 500+ Oto jaką dostałem odpowiedź: "W odpowiedzi na zapytanie przesłane w dniu 7 maja br., uprzejmie informuję, że całkowity koszt programu „Rodzina 500+” w 2018 zł wyniósł 22 779 mln zł, w tym koszty obsługi...

Camillus2
z
wykop.pl
dodany: 14.06.2019, 04:21:00
  • 24
  • #
    gospodarka
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    ciekawostki
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 07:33:45
  • -8
35 z 535 to 6,5 %, mniej niż np prywatne organizacje charytatywne, gdzie w przypadku WOŚP jest to 8% a Caritas 16%
https://natemat.pl/199603,zebrali-rekordowa-kwote-a-teraz-pytanie-ile-z-tego-trafi-dla-dzieci-i-seniorow-wosp-ma-koszty-w-milionach
  • 17
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 10:33:34
  • -7
@the4dk: w pewnym sensie pyta, Pis nie wprowadzil tego znienacka obiecując przed wyborami co innego. Tak wybrali wyborcy. Tak działa demokracja i musisz się z tym pogodzić albo wyemigrować na bezludną wyspę gdzie społeczeństwo nie będzie ci nic narzucać.
natomiast obiektywnie patrząc na koszty rozwiązanie państwowe jest bardziej efektywne niż prywatne, ja o tym pisałem
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 10:49:29
  • -3
@the4dk: a gdzie mieszkasz?
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 11:27:19
  • -4
@the4dk: przecież w UK są zasilki na dzieci ~100 funtów na pierwsze i ~50 na każde kolejne dziecko miesięcznie

Korwinowej utopii mu bardzo daleko ( ͡° ͜ʖ ͡°),

to dobrze
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 11:38:15
  • -5
no niestety są, szczęśliwie jest to mniej (w relacji do przeciętnych zarobków) niż w PL


@the4dk: więcej niż było jeszcze 3 lata temu, więc jeśli wyjechałeś wczesniej to znaczy że wyjechaleś do bardziej "socjalistycznego" kraju niż Polska ( ͡° ͜ʖ ͡°) a 500+ poprawiło sytuacje w Polsce i to znacznie, zarówno ograniczając biede jak i nakręcając konsumpcję.
Wysokośc takich zasiłków jest oczywiście do racjonalnej dyskusji, przy
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 13:07:56
  • -4
@Camillus2: jakis przykład ograniczenia biedy poprzez podwyższanie kwoty wolnej od podatku (co nota bene można zrobić i tak dodatkowo)?
w sensie przykład z jakiegoś kraju, jak bieda została ograniczona w ten sposób
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 13:09:30
  • -4
a spór zapewnie doszedłby do fundamentalnego założenia czy redystrybucja jest rzeczą moralną czy nie.


@the4dk: jest moralna jak najbardziej, chyba że sie zamknie granice i nie pozwala nikomu wyjechac z kraju, wtedy to dopiero jest przymus
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 14:18:27
  • -3
@Camillus2: raz, że to wcale nie jest ograniczanie biedy poprzez ulgi podatkowe, a dwa, że musiałbyś podac jakies dane żebym w to uwierzył ( ͡° ͜ʖ ͡°) najwyższe podatki są w Genewie i Zurychu (17% i 13%) i nie sądze żeby były biedne
w ogóle jakie podatki PIT, CIT, obciązenie podatkowe średnie? i czy przez bogate kantony rozumiesz średni poziom życia ludzi czy budżety?
miejskismog
miejskismog 15.06.2019, 06:58:01
  • -2
Ale generalnie im niższe podatki tym wyższy gdp

to na pewno nie jest prawda ( ͡° ͜ʖ ͡°) przykładów jest multum

a im wyższy gdp tym generalnie mniejsza bieda.

to też nie jest prawda, przykładów tez jest multum, porównaj sobie np Chiny i Polskę( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Camillus2: na PKB ma największy wplyw wielkość kraju
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 18:25:24
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 18:31:34
  • 5
@KryptoFanatyk: no ciekawe że 9 lat robi taka wielka róznice bo w tym 1 tekście z Fox News pisze, że przez 11 lat rządów Chaveza udział prywatnego sektora w gsopodarce się nie zmienił i ciągle wynosi 2/3
Ale pozostaje ci jeszcze ładnie pokazać na jakimś wykresie najlepiej, że przez te 9 lat gospodarka Wenezueli została znacjonalizowana całkowicie
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 18:41:00
  • 7
@KryptoFanatyk: tekst w Fox News jest z 2010, no to poszukaj sobie danych

znajconalizowali sektor wydobycia ropy co było głównym powodem upadku tego kraju.

nie, to nie był główny powód upadku tego kraju. Wenezuela już raz upadła w poodbny sposb i to wlasnie po tym upadku Chavez doszedł do władzy w 1998. Upadła wtedy wolnorynkowa gospodarka. Powodem upadku w obu przypadkach było to, że praktycznie cała gospodarka była oparta o
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 18:45:40
  • 7
@KryptoFanatyk: że co? ( ͡° ͜ʖ ͡°) gospodarka upadła a potem Chavez doszedł do władzy wskutek tego . Przypadek to nie był na pewno, ludzie poparli "socjalizm" chavezowski bo mieli dosyć wolnego rynku ktory spowodował kryzys z lat 90, jak sądzili. Po co w ogóle sie wypowiadasz jak o tym nie wiesz.
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
15.06.2019, 06:53:24
  • 1
@nordsjelland: ja musze scierpieć jak piszą ze PO to lewacy
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
15.06.2019, 06:54:35
  • 1
@tallman:

przeklęty kapitalizm znów doprowadził kraj do ruiny. A było tak blisko do wprowadzenia prawdziwego socjalizmu. ehhhhhhhhhhh

jak rozumiem jesteś wielkim fanem wersji zdarzeń nr 2 (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
D.....g
D.....g
konto usunięte 14.06.2019, 20:18:57
  • 32
Ciekawe, czy jest jakaś ujemna korelacja z poglądami wolnorynkowymi/kapitalistycznymi, a poziomem empatii.

Dowód angegdotyczny, ale większość osób, które spotykam, czy to na wykop, czy w prawdziwym życiu, podchodzą na zasadzie on mniej zarabia, bo jest głupi, leniwy, pije, itd. Takie just world fallacy, połączone z dehumanizacją ludzi gorzej usytuowanych.

#antykapitalizm #neuropa #przemyslenia
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 20:47:08
  • 13
@DizzyEgg: są takie badania chyba z USA, ale one dotycza podziałów politycznych republikanie(wolnorynkowi) -demokraci(mniej wolnorynkowi), gdzie często wychodzi że republikanie mają mniejsza empatię, ale z drugiej strony są też takie badania ktore pokazują że te pierwsze moga być przekłamane, a poziom empatii jest taki sam tylko wobec innych grup.
Natomiast są na pewno takie badania, które dowodzą ze bogaci mają mniejszą empatię niż mniej zamożni i tak samo sa badania
  • Odpowiedz
Takiseprzecietniak
Takiseprzecietniak
14.06.2019, 19:42:58
  • 66
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 20:29:08
  • 1
@Takiseprzecietniak:

SU-55

nie ma takiego samolotu, jest Su-57( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 19:20:37
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 19:35:49
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 19:52:05
  • 4
@kielbasazdzika: własnie o tym piszę, do jakiego debilizmu prowadzi coś takiego jak prywatne więzienia
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 20:14:24
  • 5
I potrzebują tego żeby się utrzymać. Nie mogą być stratne bo upadną. A w niewolnorynkowym rozwiązaniu będą miały płacone "z góry" niezależnie od efektów i mogą być stratne.


@Mudok: tak potrzebują przestepczości żeby się utrzymać i tak samo panswo jej potrzebuje, żeby nie płacić odszkodowań, wielomilionowych jak tam jest napisane

A w niewolnorynkowym rozwiązaniu będą miały płacone "z góry" niezależnie od efektów i mogą być stratne.

normalne rozwiązanie nie funkcjonuje w
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 16:06:21
  • 34
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 16:22:43
  • 6
@Dutch:

to że nie widzisz bezcelowości porównywania wypowiedzi nie tylko różnych osób, ale nawet różnych periodyków

porównywąc można wszystko ze wszystkim, tylko dzieki porównywaniu możesz widziec podobieństwa jak i różnice

to że nie dostrzegasz, że nawet jeden analityk może zmienić zdanie po kilku latach (bo i sytuacja mogła się przez te
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 16:24:37
  • 0
@Probz: ja tu się nawet nie wypowiadam w tym wpisie jaką naprawdę mają gspodarkę Chiny, a tylko o propagandzie ktora zmienia linię o 180 stopni w zalęzności od tego czy Chiny sie rozwijaja czy jest tam kryzys
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 16:24:44
  • 0
@Dutch: ależ prosze
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 16:25:52
  • 4
@Probz:

Chiny, choć oficjalnie uważane za socjalistyczne, mają mniej więcej tyle samo wspólnego z socjalizmem, co Unia Europejska z kapitalizmem

O jak skisłem XDDDD

według @Dutch: jest to źródło "mocno lewicujące" (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 16:29:55
  • 0
@Dutch:

a ja jestem niereformowalnym kucem - wszystko jest dla mnie mocno lewicujące ( ͡° ͜ʖ ͡°)

tego nie musiałes nawet pisac bo to widać od razu

Cóż,
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 19:58:13
  • 3
@djtartini1: możliwe, wpis jest o propagandzie mediów, które raz piszą o tym, że są kapitalistyczne, a raz że socjalistyczne, w zależności od zapotrzebowania propagandowego, przy czym dosłownie tego samego dnia jak są spadki na giełdzie zaczynaja o centralnym planowaniu (oczywiście to sugestia że kryzys jest spowodowany przez "socjalizm", tak samo jak wcześniejsze pisanie że są krajem super kapitalistycznym to sugestie że szybki rozwój to wynik kapitalizmu)
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 07:36:56
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 07:50:11
  • 4
@Drakii:

i nie uwzględniają tego że korzystają też z infrastruktury i ludzi którzy już byli.

tego w przypadku prywatnych też sie nie liczy, tak więc pudło

ile kosztuje pobranie podatków na ten program

można w sumie obliczyć (oszacować właściwie) ale będa znikome.
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 07:53:50
  • 4
@Drakii:

ak nie liczy jeżeli WOSP wynajmuje jakiś budynek to liczy to w koszty a państwo utrzymania już istniejących budynków administracji na pewno w koszta nie uwzględniło.

a czemu miałoby uwzgledniać? nie sa to budynki specjalnie wynajmowane do obsługi 500+

Pobieranie podatków jest tak samo drogie jak ich wydawanie więc te 6,5% pomnóż razy 2.

bzdura ( ͡° ͜ʖ ͡°) skad ta liczba w ogóle wzieta
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 07:56:51
  • 3
@Drakii:

Powinni uwzględnić proporcjonalnie do zużycia budynku. Jeżeli budynek wykorzystuje powiedzmy 10% powierzchni i zasobów ludzkich do obsługi 500+ to 10% kosztów utrzymania powinno wliczyć się w koszty tego programu.

zasoby ludzkie masz uwzględnione, właściwie to tego dotyczy ta liczba 6,5%

do tego w przypadku WOŚP masz np przejazdy wolontariuszy zbierających kasę finansowane przez państwo, a to nie jest wliczane w koszta samego WOŚP, trzeba by dodać
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 08:01:00
  • 1
@Drakii: napisałeś o zasobach ludzkich 2 komentarze wyżej
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 08:03:29
  • 4
@Drakii: zasoby ludzkie to jest proporcja zużycia budynku? no ciekawe. zaczynasz znowu jakieś kucowate prdolenie i wypieranie się tego co przed chwilą napisałeś jeszcze jeden taki debilny komentarz i lecisz stąd, dlatego dobrze radzę nie trolować
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 08:04:48
  • 2
@Drakii: a prosilem grzecznie
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 08:17:13
  • 1
Pomijając oczwiście wiele nieuwzględnionych w tym wyliczeniu kosztów państwa to trzeba pamiętać że 500+ to tylko wysłanie pieniędzy każdej rodzinie co ma dzieci. W przypadku Caritas i WOSP ich pomoc jest dużo bardziej wyspecjalizowana bo muszą oni kupić sprzęt dowiedzieć się gdzie on jest potrzeny stworzyć bazy potrzebujących itd. To dużo bardziej skomplikowane i przez to też droższe.


@KryptoFanatyk: tak działa ekonomia skali, w przypadku panstwowych przedsięwzieć koszty się rozkładają
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 08:19:20
  • 1
@KryptoFanatyk:

Od lipca powinno kosztować 0%, bo będzie to można zrobić za pomocą zlecenia stałego na podstawie bazy urzędu cywilnego (po 500 na każde dziecko, bez sprawdzania dochodów i kryteriów). Tak zrobiłby dobry zarządca, zobaczymy o ile wzrosną koszty państwowemu rozdzielcy fruktów xD


@PfefferWerfer: zapewne taniej niż zrobiliby prywatni, tak ze 4 razy taniej średnio to wychodzi (koszty administracyjne firm vs koszty administracyjne państwa)
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 08:21:05
  • 1
@KryptoFanatyk:

No właśnie jak na program który tylko wysyła pieniądze to 6,5% to bardzo dużo

nie to nie jest dużo, to w okolicach państwowych kosztów administracyjnych 5-6% czyli taniej niż prywatnych firm, niewazne czy wyspecjalizowanych bardziej czy mniej
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 08:24:37
  • 1
@KryptoFanatyk: to byłoby bardzo głupie, bo nie napędzałoby konsumpcji. Ale jak napisałem ogólnie koszty administracyjne firm prywatnych to jakieś 20% a państwa 5-6%. Państwowe naprawde znaczy tańsze, a czy sie to obniży z 6,5 do 5,5% to już mniej istotne, różnica z prywatnymi nadal będzie ogromna
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 08:30:44
  • 1
@KryptoFanatyk
https://publicystyka.ngo.pl/odcinek-14-koszty-administracyjne-temat-wstydliwy
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 08:32:51
  • 1
I jak niby by nie napędzałoby konsumpcji jak rodzice mieli by więcej pieniędz w portfelu do wydania?


@KryptoFanatyk: bo tak sie nie dzieje po prostu, na pewno nie w takim stopniu, no chyba że masz na myśli VAT, to tak,obniżka VAT na pewno zwiekszyłaby konsumpcję, ale ty pisałeś o dochodowym.
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 08:56:19
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 09:20:05
  • 1
Głupszego od obecnego nie ma.


@Fidel1: jest, na przykład ulgi podatkowe

jak masz na przykład wzrost konsumpcji o 22% wysokości ulgi To zdanie jest bez sensu. Napisz je jeszcze raz po polsku.

twoje problemy z czytaniem to jest twój problem nie mój, zdanie jest poprawne jak najbardziej, a w ogóle ucz się jezyków obcych bo masz to samo zdanie po angielsku i sobie poczytaj badania podane
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 09:58:06
  • 1
Ulgi są najsensowniejszym sposobem wsparcia socjalnego.


@Fidel1: bzdura ( ͡° ͜ʖ ͡°) sa najgłupszym

Jakbyś umiał pisać jak człowiek to nie byłoby problemów z odczytaniem tego co napisałeś.

to że ty masz problem z czytaniem,
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 10:25:23
  • 1
@Fidel1:

Bzdura, jak przeczytasz opracowanie które wystawiłeś to jest tam napisane coś innego. Nawet z samego streszczenia wynika że obniżka podatków daje średnio wzrost konsumpcji o 22%,

o 22% wysokości ulgi a nie wzrost konsumpcji o 22%. Po angielsku widze umiesz czytać ze zrozumieniem tak samo jak polsku

22% of the
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 10:47:35
  • 1
Przecież cały czas rozmawiamy o podniesienie ulgi na dzieci o 6000 zł. Taka była propozycja @KryptoFanatyk.


@Fidel1: rozmawiamy o ulgach podatkowych ogólnie vs zasilki

Jest. Wszelkie transfery socjalne są uznawane za tax benefit.

chyba cie pogieło
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 12:12:48
  • 0
@Fidel1

Rozmawiamy o 500+ vs podniesienie obecnej ulgi na dzieci o 600zł.

to tym lepiej oczywiście bo to znaczy że nie ma żadnej alternatywy dla 500+ (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

A z czego
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 13:21:44
  • 0
Problemy z logicznym myśleniem? Oba rozwiązania kosztują budżet 6000 zł rocznie.

nie kosztują tyle samo bo ulgi są od podatku dochodowego nie od składek

@Fidel1: w ogóle kończę dyskusje z tobą bo mi szkoda czasu
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 13:40:07
  • 1
@Fidel1: ulgi podatkowe odlicza sie od dochodu ośle jeden, dlatego nie moglem uwierzyć że na serio proponujesz jakieś odliczanie "od podatku" czyli likwidację podatku dochodowego de facto. Lecisz na czarną i koniec zabawy idź się błaźnic gdzies indziej z tymi swoimi wolnorynkwymi bzdurami
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 17:09:48
  • 1
@Der_urologe: zapomniałeś o zyskach jeszcze, firmy prywatne dzialaja dla zysku i co więcej musza go zwiększac praktycznie cały czas. O skalę chodzi na pewno, czy o monopol nie jestem pewien
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 18:11:53
  • 0
@Der_urologe: w przypadku panstwowych firm i nierentowności chodzi o to, żeby nie przynosiły jakich olbrzymich strat i nie zadłużały się, w przypadku prywatnych żeby przynosiły coraz większe zyski, na to jest presja ze strony akcjonariuszy
  • Odpowiedz
D.....g
D.....g
konto usunięte 14.06.2019, 17:20:23
  • 22
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 17:36:06
  • 2
@DizzyEgg: wyluzuj a marzenia można sobie znaleźc nowe, niekoniecznie o $$$ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
miejskismog - @DizzyEgg: wyluzuj a marzenia można sobie znaleźc nowe, niekoniecznie o...
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 12:40:19
  • 16
moje 3 grosze do dyskusji o płciach w kontekście tego
https://www.wykop.pl/link/5001097/uk-uczen-wyrzucony-z-klasy-za-wyrazenie-opinii-ze-sa-tylko-dwie-plcie/

Prawacy sie mylą twierdząc że istnieje tylko płeć biologiczna a gender już nie i do tego zaprzeczają sami sobie. Gender to są role, jakie mają w społeczństwie kobiety i mężczyźni po prostu, więc kiedy prawica mówi że kobiety i mężczyźni mają w społeczeństwie inne role to po prostu mówi o gender.

Z drugiej strony nie jest też wcale jak twierdzi postmodernistyczna lewica, że
miejskismog - moje 3 grosze do dyskusji o płciach w kontekście tego 
https://www.wyk...

źródło: comment_HQ2WtoMpepMxl35zpl5islZPiNzQAFO0.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 12:58:50
  • 2
@Hedage: ależ prosze, skoro ktos sam nie potrafi się douczyć to go trzeba douczać (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 12:59:28
  • 1
Efekt był taki że mówił "poszłam na plac zabaw" jak zaczął mówić. Ale jak stał się rozumniejszy to zmienił płeć.


@Sl_w_k_1: to nie oznaczalo jeszcze wcale zmieniania płci, dzieci tak często mają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 13:00:55
  • 4
@Hedage: a coś merytorycznego masz do powiedzenia na temat o którym pisałem czy tak sobie tylko bełkoczesz bez sensu tylko po to żeby trolować? jesli tak to stąd wylecisz
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 13:04:52
  • 4
@Crystal167: w przypadku Indian to było coś znacznie więcej, ci mężczyźni-kobiety na przyklad wychodzili za mąż, nie chodziło tylko o strój. Z wyjatkiem rodzenia dzieci stawali sie kobietami w społecznym sensie tego słowa

I tak właśnie większość kobiet i mężczyzn działa. Polecam poczytać sobie o Memetyce Richarda Dawkinsa, jak i o przypadku Davida Reimera:

większośc tak, ale tu mowa o mniejszości
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog
Autor
14.06.2019, 17:17:42
  • 0
ale tu głównie chodzi o hipokryzję, jak kobieta wybierze że chce zostać w domu z dziećmi to lewica najeżdża na nią że patriarchat I przypisywanie ról społecznych. Możesz być kim chcesz byle nie żoną w domu.

nie jest tak wcale, co najwyżej najeżdza na tych którzy twierdza ze kobiety powinny siedziec w domu z dziećmi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@j3sion:

Druga sprawa z płcią i niszczeniem
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 16:46:54
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

W.....3
W.....3
konto usunięte 14.06.2019, 17:49:51
  • 0

Komentarz usunięty przez autora Wpisu

588

Polska wywołała Drugą Wojnę Światową, według książki Buchanan’a

Pokaż treści 18+

Polska wywołała Drugą Wojnę Światową, według książki Buchanan’a

Były kandydat na prezydenta USA, katolik syn ojca Irlandczyka i matki Niemki, Patrick J. Buchanan, w swojej książce, „Churchill, Hitler, and the Unnecessary War” („Hitler, Churchill i Niepotrzebna Wojna.” (Crown Publishers, 2008, ISBN 978-0-307-40515-9), twierdzi, że Polska wywołała Drugą...

szalonyjohny
z
polskiefakty.pl
dodany: 14.06.2019, 15:10:28
  • 65
  • #
    swiat
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    wojna
  • #
    polityka
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 16:43:01
  • -5
konserwa, doradca Reagana, takich ludzi popieracie #4konserwy
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Piekarz123
Piekarz123
14.06.2019, 10:51:52
  • 16
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 11:01:46
  • 4
@Piekarz123: to jest spadek od 2016
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 11:04:38
  • 4
@Piekarz123: przy czym jaki to ma związek z imigrantami albo islamem? chyba swego czasu u jednego typa jakoś powiązanego czy wręcz należącego do Sverige Demokraterna czyli prawaków znaleziono cały arsenał granatów tak więc wiesz(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) warto byłoby sprawdzić kto tych granatów używa
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 15:36:40
  • 0
@Piekarz123:

Obstawiam, że biedni imigranci z Polski.

możliwe, o ile dobrze pamiętam największa grupę wśród imigrantów w więzieniach w Szwecji stanowią Polacy Albo to była Norwegia? a pewnie oba kraje lol
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 16:07:48
  • 0
@Piekarz123: nie, w przypadku bezwględnych liczb takich jak używanie granatów nie mają znaczenia żadne procenty tylko ilu jest tam polskich przestępców w bezwględnych liczbach i kto tych granatów używa
  • Odpowiedz
miejskismog
miejskismog 14.06.2019, 16:35:44
  • 0
@Piekarz123: a uznawaj sobie co chcesz, ja tylko mowie że tam sa polskie gangi i że gangi używają granatów (głownie walcząc miedzy sobą)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 18
  • Strona 1 z 18
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 23.05.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 08.11.2023

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 25.05.2019

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking