17 kwietnia 1995 wczesnym rankiem w Poniedziałek Wielkanocny w bloku przy al. Wojska Polskiego 39 w Gdańsku, doszło do wybuchu gazu. W wyniku wybuchu gazu śmierć poniosły 22 osoby, a 12 zostało rannych. Przyczyną katastrofy było celowe rozszczelnienie instalacji gazowej przez jednego z mieszkańców.
W odniesieniu do Forda T powinno się używać tylko i wyłącznie czasu zaprzeszłego, używać archaizmów ("automobil", "miljony", "produkcyi"), pisać językiem naszych pradziadów
Jeśli kiedyś myśleliście że Tavria albo Syrena to już rzadki widok na drogach to co powiedzieć o tym czymś? Oltcit Club czyli rumuński Citroen hamujący jak drewno - idealny szajs dla koneserów wyrobów samochodopodobnych. Chyba pierwszy raz jak widzę ten paździerz od kilkunastu lat - a kto wie czy to nie będzie i ostatni - wszak ilość zachowanych egzemplarzy tego auta można policzyć na palcach, reszta trafiła do huty (i ten sądząc
2015 Nissan Tsuru vs. 2016 Nissan Versa poddane crashtestowi przez IIHS. Porównanie bezpieczeństwa dwóch najtańszych modeli Nissana z dwóch sąsiadujących ze sobą rynków. Jeden z nich nie ma rygorystycznych przepisów dotyczących bezpieczeństwa samochodów.
Tego nissana tsuru wycofali o 20 lat za późno!!! Drzwi kierowcy po zderzeniu nie istnieją, kierowca po prostu zamordowany na miejscu, zakleszczony między kierownicą a oparciem fotela, w próbie manekina nie dało się w żaden sposób wyciągnąć. A drugi samochód? Pełno systemów bezpieczeństwa, kabina cała, kierowca ma tylko parę drobnych siniaków, a sam może wyjść z wraku.
Od 1997 istnieje sobie firma Chery, dziesiąty największy chiński producent i eksporter samochodów. Jak na 22 lata życia, radzi sobie całkiem nieźle, niemniej jednak, jak w większości biznesów, początki były ciężkie i nawet dla wielkiego molocha w silnej łapie państwowego chińskiego smoka nieco wstydliwe. Nie przedłużając, przygotowałem mini quiz:
Ta chińska podróbka nigdy nie trafiła do sprzedaży w Unii Europejskiej. Z powodu konieczności rozcinanaia manekina odmówiono wydania homologacji, ponieważ kierowca w próbie zderzeniowej miałby ujemne szanse przeżycia, odmówiono jego wyciągnięcia.
Dlaczego nie ma oltcitów na drogach? To było strasznie obrzydliwe i kiczowate, nic dziwnego, że porzucano masowo w krzakach, a są filmiki z palenia tej podróbki citroena
ten (tfu!) oltcit to miał same wady, a największą, że wogóle powstał! straszna jakość, błyskawicznie rdzewiejące nadwozie, obrzydliwy wygląd, wybuchająca elektryka, często porzucano to coś w lesie, bo już nawet na żyletki to się nie nadawało
Mnie się wydaje, że to dlatego, że przed 2000 ludzie masowo skracali rok do dwóch ostatnich cyfr (dziewięćdziesiąty dziewiąty - oba wyrazy się odmieniają), po 2000 nazwa składała się z dwóch wyrazów, więc skrócić już nie można było - skoro poprzednio odmieniały się dwa wyrazy, to Janusze uważają, że dalej tak jest.
@BobMarlej: "rok dwutysięczny dwunasty" to archaizm, który wyszedł z użycia na początku XX wieku
kiedyś się mówiło "dwutysięczny dwudziesty", są dokumenty z "tysiącznego siedemsetnego osiemdziesiątego trzeciego roku", ale jakieś 100 lat temu ta forma zanikła
Od dziecka potrafię rozróżnić, jak bardzo stary jest dany egzemplarz Fiata 126p. Już w dzieciństwie dzieliłem maluchy na nowe(eleganty), normalne(FL) i stare (ST). Zdolności rozróżniania nie miała natomiast nigdy moja mama, i jako szkrab często egzaminowałem ją z tej wiedzy pokazując palcem np. parking na którym stało 5 maluchów, w tym jeden elegant i pytając się jej który jest najnowszy - nigdy nie potrafiła wskazać poprawnie. Także dzisiaj spotykam ludzi, którzy widząc
Crash test zardzewiałego Forda Escorta z 1996 roku. został wykonany przez specjalistów z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji zgodnie z obowiązującymi normami. Rozbity pojazd miał ważne dopuszczenie do ruchu wydane w grudniu 2014 roku. W jego bok uderzył pojazd z prędkością 60 km/h.
Myślę, że najwyższy czas na obligatoryjną kasację takich pojazdów, których konstrukcja nośna właściwie już nie istnieje, nie ma hamulców, koło zapasowe i fotele wypadają przez podłogę, a wartość to praktycznie zero. Ten wrak nie powinien w takim stanie przejść badań diagnostycznych, skoro nie był w stanie nawet samodzielnie wjechać na stację diagnostyczną. Jeszcze kilka lat, a ostatnimi escortami będziemy się golili.
Kupując auto, uważaj! Na nic świeże zaświadczenia o ważnym przeglądzie technicznym. Handlarze mają zaprzyjaźnionych diagnostów. I jedni, i drudzy robią, co c...
Trzeba wprowadzić OBLIGATORYJNĄ kasację takich "pojazdów jak ten escort, w których wypadają koła zapasowe, odpadają koła, nie ma hamulców, a progi się łamią. O escorcie ogromna większość ludzi już dawno zapomniała, przez korozję, dziś zachowała się tylko garstka tych aut, które nie mają właściwie podłogi i ich wartość jest ujemna, a jeszcze rok czy dwa, a po tych autach nie będzie ani śladu.