Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko180
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
kapibar

kapibar

Dołączył 16 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 972
  • Znaleziska 58
  • Mikroblog 914
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 38
kapibar
kapibar 15.06.2018, 07:24:12
  • 9
https://satoshis.place działa, ma się dobrze i robi dym!

"This single website for testing out #LightningNetwork has more active users then all of the top 10 #ethereum #DApps combined..."

"https://satoshis.place is driving Lighting innovation via real-world stress testing. Over 8,000 daily users, 8,000,000 pixels drawn, and 3,000 settled payments."
kapibar - https://satoshis.place działa, ma się dobrze i robi dym!

"This single we...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar
Autor
15.06.2018, 08:47:58
  • 0
@megaloxantha: Ale chociaż czytałeś z chęcią zrozumienia o co chodzi? Tam jest mowa o "3,000 settled payments". 8k użytkowników dotyczy prawdopodobnie odwiedzin strony.

tweet bezsensownie porównuje aktywność off-chain z on-chain.


@megaloxantha: to Ethereum ma jakąś aktywnosć off-chain?
  • Odpowiedz
Amelcio
Amelcio
Amelcio
15.06.2018, 08:09:37
  • 3
#bitcoin Kurfa :) Jak na złość 527535 blok ostatnio wykopany 22 minuty temu i ciagle nie ma nowego. Ja pitole w kluczowym momencie xD niechcą wykopać kolejnego bloku
#kryptowaluty
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar 15.06.2018, 08:21:49
  • 0
@Amelcio: Ale jakim kluczowym momencie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
mars10
mars10
15.06.2018, 08:11:00 via Android
  • 4
Zobaczcie co mam XD

#nbp
#kryptowaluty
#bitcoin
#knf
mars10 - Zobaczcie co mam XD

#NBP
#kryptowaluty
#bitcoin
#KNF

źródło: comment_d0SkDbzSKeKhyZXv0Kvab3L9B2JnriK8.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar 15.06.2018, 08:20:34
  • 15
@mars10: Dobrze to ujęli. "Historia".
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 14.06.2018, 22:15:28
  • 8
W najgorszym scenariuszu dolecimy do ok. 2000$, a korekta skończy się najpóźniej na wiosnę 2019. Ale przecież nie mieliśmy żadnego Mt. Goxa tym razem, więc najprawdopodobniej dołek będzie wyżej i wszystko potrwa krócej.

#bitcoin #kryptowaluty
kapibar - W najgorszym scenariuszu dolecimy do ok. 2000$, a korekta skończy się najpó...

źródło: comment_za7U3IFxc8sqFhxoUcZ0rfJRJTXOCo3X.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar
Autor
14.06.2018, 22:32:40
  • 1
@westberlin: a to już jest informacja premium, dodatkowo płatna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar
Autor
15.06.2018, 06:46:50
  • 0
@Obruni: to wszystko prawda, ale i tak ten wykres pomaga wyobrazić sobie najgorszy scenariusz pozostający w granicach jakiegoś prawdopodobieństwa. Równie dobrze może spaść do zera, ale jaka jest na to szansa? Na zero swoją drogą to akurat jest zerowa szansa, bo Antonopolous powiedział, że wtedy kupi wszystkie 21 milionów. Czyli do zera spaść nie może, co najwyżej 0,01$ za sztukę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 14.06.2018, 21:43:17
  • 3
A tymczasem...

...ręczniki z kolekcji Lato z Bitcoinem 2018 są już dostępne. Płatność możliwa poprzez Lightning Network ⚡.

https://imgur.com/a/lY47BGX
https://bitcoinshirt.co/product-category/beach-towels/
kapibar - A tymczasem...

...ręczniki z kolekcji Lato z Bitcoinem 2018 są już dostę...

źródło: comment_cDoFg5B2ca2EyH9eJXAoOWuUJ7F1R5og.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

shoties
shoties
shoties
14.06.2018, 13:47:34
  • 1
Natknąłem się na prosty sposób kopania BTC na kompie, a w zasadzie na sposób zarabiania. Cryptotab - pewnie niektórzy słyszeli o tym programie. Oczywiście swojego PC nie mam zamiaru zażynać, chyba, że ktoś lubi katować GPU lub ma kompa w pracy włączonego 24h. Generalnie odpaliłem toto w przeglądarce i wyłączyłem mining, po czym zająłem się programem afilacyjnym. Po 20 minutach roboty - dosłownie zdobyłem 7 refów i ktoś zrobił już refa poziomu
shoties - Natknąłem się na prosty sposób kopania BTC na kompie, a w zasadzie na sposó...

źródło: comment_4j0VrCJwEtoKY2m03KpzpoOj13ysCj1K.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar 14.06.2018, 14:11:30
  • 4
@shoties: następny spamer na tagu

CryptoTab to scam i ponzi scheme
https://steemit.com/cryptocurrency/@chekohler/cryptotab-and-honest-review-02-april-2018
kapibar - @shoties: następny spamer na tagu

CryptoTab to scam i ponzi scheme
http...

źródło: comment_4OsdSeZDzOJfXTyOuKvunC10lzzMlMms.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 14.06.2018, 14:19:20
  • 0
@shoties: CryptoTab to zwykły ponzi, jak można w ogóle się tym interesować?

https://prostaekonomia.pl/piramida-finansowa-i-schemat-ponziego/
kapibar - @shoties: CryptoTab to zwykły ponzi, jak można w ogóle się tym interesować?...

źródło: comment_hxcqEdSUiVUkc5bwtXkl6YJ0NUD4X9CO.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 14.06.2018, 15:04:43
  • 1
na tym że ja i kolejne refy oddają im frycowe np 50% ?


@shoties: jeszcze powiedz zaraz, że charytatywnie to robisz
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 14.06.2018, 07:46:14
  • 6
Nowa wersja klienta Bitcoin Core (0.16.1) pojawiła się właśnie na GitHub.

https://github.com/bitcoin/bitcoin/releases/tag/v0.16.1

Wkrótce powinna pojawić się lista zmian i poprawek w nowej wersji a nieco później skompilowane wersje.

Zawsze
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pieczywowewiadrze
pieczywowewiadrze
14.06.2018, 07:54:00 via iOS
  • 0
@kapibar: #litecoincash rowniez bedzie niedlugo gotowy na 0.16.1
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 10.06.2018, 21:14:34
  • 4
Znowu ceny z listopada 2017? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#bitcoin #kryptowaluty
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

p.....4
p.....4
konto usunięte 10.06.2018, 21:52:33
  • 2
@kapibar: ja potrzebuję ceny z czerwca 2017, dla mnie czas jeszcze nie cofnął się wystarczająco.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 08.06.2018, 12:21:17
  • 8
@cyberpunkbtc podrzucił tu dzisiaj trochę długi, ale za to bardzo dobry artykuł na temat skalowalności Ethereum i ogólnie blockchainów. Przyznać się, kto przeczytał od początku do końca? Zawartość jest niezła, niezależnie od tego czy się zgadzasz czy nie z tymi wnioskami, dlatego polecam każdemu to przeczytać z uwagą. W razie czego podrzucam jeszcze raz oryginalny link:

https://hackernoon.com/the-ethereum-blockchain-size-has-exceeded-1tb-and-yes-its-an-issue-2b650b5f4f62

Jeśli czujesz, że nie dasz rady, to przeczytaj chociaż jego omówienie po polsku (z FXMaga):
  • 71
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

W.....0
W.....0
konto usunięte 08.06.2018, 12:52:11
  • 4
Przyznać się, kto przeczytał od początku do końca?


@kapibar:
dzieje się to co mówił Andreas jak była pompka na ETH i flippening... że skalowanie nie jest proste, ,a ETH jest ciesze do skalowania z x10 bo ma wiecj bajerów wbudowanych.
A im wiecej bajeró tym wiecej problemów potem.
Oczywiście każdy miał w dupie co mówili deweloperzy juz dawno temu o "bloat blochchain" ale niby rozwiazania mialy być tuż za rogiem z rok/dwa lata
  • Odpowiedz
K.....o
konto usunięte 08.06.2018, 16:21:39
  • 5
@pawlo74:

bitcoin już jest porażką


Kim jesteś i co zrobiłeś z pawlo ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 03.06.2018, 17:30:09
  • 11
Ciekawy wpis na Reddit:

"Rovereto in Italy, village of 40’000 inhabitants, 70 shops that accept bitcoin! It must be the highest concentration for bitcoin acceptance in the world. That was a real experience of what it will be like in future :)"

#bitcoin #kryptowaluty
kapibar - Ciekawy wpis na Reddit:

"Rovereto in Italy, village of 40’000 inhabitant...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SoulShredder
SoulShredder
SoulShredder
03.06.2018, 21:14:34
  • 0
@Szczaf: 6:06
  • Odpowiedz
pant4deusz
pant4deusz
pant4deusz
04.06.2018, 09:56:27
  • 1
@kapibar: 1:09 - ale trafiła z portfelem do bitcoina ;) Ogólnie nie polecam - to jest portfel do BCH. Obsługuje BTC ale tylko w wersji bez SegWit - opłaty transakcyjne będą wysokie. Lepiej już wgrać Samuraja lub Electrum.
  • Odpowiedz
d.....8
d.....8
konto usunięte 01.06.2018, 05:48:52
  • 9
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lightning.walletapp

Portfel LN na Androida. Obsługuje zarówno wysyłanie i otrzymywanie, więc usprawnienie w stosunku do poprzednich (o których mi było wiadomo).

Próbowałem kilka transakcji w różnych miejscach i wszystko do pory działało z miejsca. Każda w ciągu sekundy potwierdzona.

Wyślę
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar 01.06.2018, 09:16:38
  • 0
Obecnie największym problemem LN jest sposób obliczania routingu. Każdy portfel LN na całą mapę sieci, wszystkie nody, kanały i opłaty. Obecnie to nie problem, ale w przyszłości kiedy LN się rozwinie a możliwych połączeń będą dziesiątki tysięcy, miliony kanałów to będzie zabójcze dla portfeli, zwłaszcza mobilnych. Portfel musi sprawdzić wszystkie możliwe drogi, nawet te długie i wybrać najoptymalniejszą i najtańszą.


@cyberpunkbtc: No właśnie zdaje się, że nie musi. Wystarczy, że
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 01.06.2018, 10:13:14
  • 1
@cyberpunkbtc: Może do tej pory rozszerzy się istniejący system DNS albo stworzy inny a wzór obecnych DNSów aby rozwiązać ten problem
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 01.06.2018, 10:35:20
  • 0
@cyberpunkbtc: DNSy pełnią dość podobną funkcję w organizowaniu internetu, więc wydaje mi się, że bazując na tym pomyśle mogłyby powstać odpowiedniki takie DNSów dla LN

A jak radzi sobie z trasowaniem TOR? Jak znajduje ścieżki? Może tam jest gotowe rozwiązanie?
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 01.06.2018, 10:45:06
  • 2
@cyberpunkbtc: Pamiętaj, że sieci P2P jakoś działają i to nie od dziś. To nie jest problem nie do przeskoczenia. Nie trzeba sprawdzać wszystkich możliwych źródeł aby pobrać torrenta. Zasada 6 uścisków dłoni i już wysyłasz transakcję tam, gdzie miała dotrzeć.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 02.06.2018, 08:51:04
  • 1
@dpc8: niestety ale trochę za dużo uprawnień na telefonie sobie życzy ta aplikacja. Eclair radzi sobie bez większości z nich.
  • Odpowiedz
fervi
fervi
29.05.2018, 14:37:51
  • 6
Dzisiaj lekko odskoczyliśmy od tematyki Bitcoina, by skupić się na Steem i Yours. Co sądzicie o tych platformach?

https://steemit.com/polish/@fervi/bitcoin-q-and-a-steemit-siec-yours-i-przyszle-platformy-spolecznosciowe-pl

Zachęcam do składania dotacji, upvotowania, co tam chcecie ;)

#
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar 29.05.2018, 14:46:01
  • 0
Daję #bcash i #bitcoincash bo yours w tym płaci
kapibar - > Daję #bcash i #bitcoincash bo yours w tym płaci

źródło: comment_ySHHyHD2TRr2FyM2C4UB04Wy0YG1fVZW.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
d.....y
d.....y
konto usunięte 29.05.2018, 08:58:08
  • 18
@btc99999999 Napisał wiele głupot, ale dał jedno zdanie które moim zdaniem jest trafione w punkt

Altcoiniarze wierzą, że btc to słąbe wykorzystanie blockchaina, a blockchain to przełom. Bitcoiniarze wierzą, że bitcoin to jedyne sensowne zastosowanie blockchaina, a cały blockchcian jest rozdmuchany.

Weźmy nazewnictwo jakiego używa się w projektach i regulacjach czyli DLT (Distributed Ledger Technology) jest to po prostu rejestr rozproszony i tak nie każdy system DLT jest blockchainem ale każdy blockchain jest
d.....y - @btc99999999 Napisał wiele głupot, ale dał jedno zdanie które moim zdaniem ...

źródło: comment_wL1Seq7Uiw3apQ8rGaDpKDig7LqfdprV.jpg

Pobierz
  • 134
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar 29.05.2018, 09:36:28
  • 3
@dla_zabawy: rozumiem ten punkt widzenia, częściowo się zgadzam ale ciągle czekam na wylistowanie korzyści, w których blockchain jest lepszy niż zwykła baza danych. Nie mówię, że nie da się znaleźć takich zastosowań. Po prostu chcę poznać jak najwięcej konkretnych przykładów. Ciężko znaleźć dobre wyjaśnienia.

Weźmy Dubaj. Dlaczego dokumentacja nie może być przechowywana w jednej tradycyjnej bazie danych? Można oczywiście zrobić 10 albo 100 albo 1000 jej instancji rozsianej po świecie
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 09:40:03
  • 0
@dla_zabawy: Czy wiadomo czy Dubaj zwolni większość administracji? Ponieważ blockchain nadaje się tam, gdzie nie potrzebujemy zaufanej trzeciej strony. Jeśli blockchain będzie zaufaną stroną przechowującą dokumentację, to czy większość urzędników tam faktycznie zmieni pracę? Czy raczej staną się pasterzami tego administracyjnego blockchaina? Będą go serwisować i dalej brać kasę za swą pracę a koszty nie spadną?

Wołam @dpc8, ciekaw jestem co myślisz o tych mitycznych innych zastosowaniach blockchain.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 09:42:06
  • 0
@Doment: od tego jest IT security i logowanie na zewnętrzne serwery aby ograniczyć takie ryzyko, że po incydencie security nie mamy nawet logów, prawie do zera.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 09:43:32
  • 2
@Doment: Ostatni atak na BTG pokazał, jak niewiele mocy trzeba wynająć, by zmienić historię łańcucha PoW. Jak bardzo zdecentralizowane planują być te prywatne, korporacyjne łańcuchy by się przed tym ryzykiem zabezpieczyć? Jakie algorytymy? Co będzie zabezpieczało taką sieć przed atakiem albo naruszeniem integralności danych?
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 09:47:12
  • 0
Dlaczego zakładasz że to ma być PoW?


@dla_zabawy: nie zakładam. Napisałem przecież, że pytam, jakie algorytmy zastosują i jak zabezpieczna będzie sieć.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 09:54:23
  • 1
Potentaci z Bliskiego Wschodu zwracają również uwagę na niebezpieczeństwa związane z proponowaną zmianą – o ile sama konstrukcja blockchain powinna zapewniać bezpieczeństwo systemu, to technologia cały czas nie została zaadoptowana na szeroką skalę. Brakuje więc miarodajnych testów wydajności i zabezpieczeń, które w przypadku operacji rządowych muszą znajdować się na najwyższym poziomie.


@dla_zabawy: To brzmi jakby mówili - nie mamy pojęcia o tej technologii na obecną chwilę. Chyba taki jest właśnie
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 09:55:01
  • 0
wystarczy cos jak NEM / EOS(dPOS) i masz w dupie POW, musisz przejac cenra baz danych aby nadpisac historie.


@WeselnyGiermek00: ok, ale przy klasycznej bazie danych co muszę zrobić? Bo chyba to samo?
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 09:56:23
  • 0
wszędzie gdzie jest kasa opłaca się walić w hooja... czas pracy / ceny leków / ilosc zuzytych leków / materialów / czas na X czy Y. Aby ogolic cie z ubezpieczenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@WeselnyGiermek00: co za różnica czy wpisza w blockchain sfałszowane dane czy w klasyczną bazę? Że zużyłem tyle a tyle leków. Blockchain w czymś pomoże?
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 09:58:32
  • 0
Different medical organizations and individuals — like doctors, hospitals, labs, and insurers — can request permission to access a patient’s record from the blockchain. Patients have more control over who sees their data, while healthcare providers can provide better patient care based on more accurate data.


@dla_zabawy: ok, +1, pierwszy przykład, który do mnie jakoś minimalnie przemawia, dzięki.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 09:59:13
  • 0
Jesli rozproszysz to po np 5 miejscach to musisz hakować 5 miejsc na raz. Rozne systemy rozne zabezpieczenia ciezej walić w hooja i hakować.

Jak masz cos w 1ym miejsc to prościej.


@WeselnyGiermek00: Ale systemy IT już dziś się rozprasza i duplikuje, bez blokchaina.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:01:40
  • 0
Different medical organizations and individuals — like doctors, hospitals, labs, and insurers — can request permission to access a patient’s record from the blockchain. Patients have more control over who sees their data, while healthcare providers can provide better patient care based on more accurate data.

@dla_zabawy: ok, +1, pierwszy przykład, który do mnie jakoś minimalnie przemawia, dzięki.


@kapibar: Natomiast zastanawiam się wciąż, czy nie można tego zrobić lepiej klasycznie. Jeden adminstrator
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:02:23
  • 0
@kapibar: kopia to nie sprzezenie kilku systemów ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@WeselnyGiermek00: tak jak @m00n napisał powyżej, nic dodać, nic ująć.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:06:34
  • 0
No ale niezaufana trzecią stronę masz w wielu miejscach. Moje świadectwo pracy przy składaniu podania o pracę, przeglądy samochodów, łańcuch dostaw i wiele wiele innych


@dla_zabawy: w teorii fajne. W praktyce - co szkodzi zarestrować spółeczkę dostarczającą jakieś usługi medyczne do większej firmy. Uzyskujesz dostęp do danych z blockchaina, których prywatną kopię możęsz sobie wykonać i w praktyce to, że ktoś na blockchainie odznaczy później, że odebrał Ci uprawnienia już
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:11:23
  • 0
Ale kto miał by być administratorem, szpital, laboratorium doktor, ubezpieczenie medyczne? Tutaj dzielisz zaufanie


@dla_zabawy: Ok, niby ma to sens. Ale ma też wady. Wystarczy obrać na cel ataku najsłabsze ogniwo - jakieś laboratorium małe, pewnie nie ma dobrych zabezpieczeń. W ten sposób atakujący stara się uzyskać dostęp do danych z blockchain (do odczytu). Próba zmiany może oczywiście zostać łatwo wykryta, ale odczyt już mniej? Zaufana trzecia strona, czyli w
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:12:30
  • 0
Dane są zaszyfrowane, to jak jakbyś zrobił forka Monero i powiedział to teraz już wiem kto komu ile przelał


@dla_zabawy: To oczywiste od początku, że są zaszyfrowane. Rozważam przypadki przechwycenia kluczy od podmiotów, które mają legalny dostęp do fragmentów danych.

W Monero są setki tysięcy albo miliony podmiotów. W Healthcare kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt. Przechwycenie kluczy dostępu do danych małego laba może w rezultacie dać spory wyciek danych. W Monero atak
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:16:29
  • 0
Widzisz mi się wydaje że my rozmawiamy za czasów Gadu-Gadu jak będzie wyglądał WhatsUp . Technologia jest młoda ale ktoś widzi jej potencjał i rozwija w rożnych kierunkach


@dla_zabawy: Co do zasady nie ma dużej różnicy między WhatsUp a GG. Podstawy się aż tak bardzo nie zmieniły.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:21:13
  • 0
@dla_zabawy: Tak jak napisał @m00n powyżej, blockchain bitcoina ma tę zaletę, że działa w oparciu o weryfikowanie bardzo bardzo bardzo prostych reguł, które zostały ustalone na początku i są powszechnie znane, które respektuje cała sieć i które komputer może sprawdzać bez problemu.

W zastosowaniach blockchain o których mówią korporacje do czynienia mamy z wprowadzaniem do nich danych różnego typu jak do zwykłej bazy.
Kto to zweryfikuje?

Ostatnio któraś z
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:34:55
  • 0
@rosiv: trafna uwaga, o immutability najbardziej się tu rozchodzi. Czy mogę kupić na NiceHash moc pozwalającą na przehashowanie od nowa wszystkich bloków ze zmienioną historią aby podmienić ją we wszystkich firmowych węzłach?

Jeśli tak, to mogę zrobić dokładnie to samo co atakujący, który uzyskał uprzywilejowany dostęp do intrastruktury IT i może podmienić zawartość baz danych. Przeszkoda w postaci hashowania łancucha jest warta uwagi, ale ostatecznie możliwa do pokonania w większości
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:44:28
  • 0
@dla_zabawy: no właśnie coś mi nie gra w tym przykładzie z Wallmartem od samego poczatku, gdy o nim usłyszałem. Mieli wdrożony klasyczny tracking i równocześnie mieli już wdrożony DLT? Czy oba wdrożenia były porównywalne (połączone bazy danych)? Czy też było tak jak to napisał @cyberpunkbtc

Więcej pytań niż odpowiedzi.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:47:17
  • 0
@dla_zabawy: ok, ale to brzmi jak symulacja a nie test ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:48:35
  • 1
@dla_zabawy: @dla_zabawy: ok, ale to brzmi jak symulacja a nie test ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mogli metodą naukową zrobić jeszcze jeden test. Co by było, gdyby dostawcy oprócz w swojej bazie i oprócz DLT zapisywali dane we WSPÓŁDZIELONEJ bazie klasycznej.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:51:17
  • 0
@m00n: szczerze mówiąc też tak to sobie od dawna wyobrażam. Wszystkie te dodatkowe zastosowania miałyby sens jako sidechains jednego publicznego ledgera, którym jest bitcoin na zasadzie, którą opisałeś wyżej, czyli działające podobnie jak działa LN.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 10:54:57
  • 0
Ale nie może być wszystko publiczne. Jako dostawca kokosów nie chcesz aby kontrahent X wiedział, że sprzedajesz kontrahentowi Y ten sam towar 20% taniej.


@rosiv: ale z szyfrowaniem i dostępami rzecz jasna. Tyle że wciąz klasyczna DB.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 11:09:21
  • 0
@cyberpunkbtc: chyba nie mnie wołasz, bo ja tego Wallmarta z DLT nie kupuję. Jedynie próbuję się dowiedzieć więcej szczegółów co on tam odjaniepawlili konkretnie.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 11:16:50
  • 0
No to Andreas na rozluźnienie atmosfery:
https://www.wykop.pl/link/4335899/bitcoin-jest-przyszloscia-blockchain-to-bzdura-andreas-antonopoulos/

Ale jeśli nie potrzebujesz czegoś, co jest otwarte, bez granic, neutralne, odporne na cenzurę i nie kontrolowane przez nikogo, to o co naprawdę prosisz, to baza danych. Więc zainstaluj bazę danych. Nie potrzebujesz Blockchain.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 11:20:37
  • 1
@cyberpunkbtc: możliwe, że korporacje wykorzystają niektóre pomysły z blockchain, aby dodać parę cech do klasycznych baz danych, z których obecnie korzystają. Aby były bardziej audytowalne, aby łatwiej wymieniały informacje z innymi, itp. Będą to nazywać blokchainem aby dostać kasę na rozwój infrastruktury. Ale jednocześnie wciąż nie będzie to blokchain, tylko wyrób blockchainopodobny o smaku klasycznej DB.
  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 29.05.2018, 11:22:03
  • 1
@dla_zabawy: no to mamy konsensus! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
kennyskrrt
kennyskrrt
28.05.2018, 13:12:16
  • 1
Mireczki, macie moze jakies artykuly, ksiazki czy jakies materialy bo pisze teraz wlasnie prace licenacjacka i potrzebuje sie dowiedziec: Jak wyszacowac realna wartosc bitcoina? albo po prostu przeprowadzic jakas analize fundamentalna bitcoina
Z gory dziekuje za pomoc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#bitcoin #kryptowaluty #krypto #finanse #inwestycje #inwestowanie
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar 28.05.2018, 13:28:19
  • 1
@kennyskrrt: Musisz zastosować model regresji log-liniowej we wzorze Metcalfe'a na wartość sieci. W ten sposób dojdziesz do wykładnika 1,69 zamiast kwadratu. #pdk

  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 25.05.2018, 13:41:16
  • 4
Co sądzicie o tym, że hashrate tak wykoczył w górę od grudnia?

https://blockchain.info/pl/charts/hash-rate

#bitcoin #kryptowaluty #mining
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar
Autor
25.05.2018, 13:57:23
  • 2
@Amelcio: od grudnia? Na gwiazdkę dostałeś z neostradą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
MrsMsx
MrsMsx
MrsMsx
25.05.2018, 08:27:48
  • 4
Tylko przypominam, do końca roku 1k


#bitcoin
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar 25.05.2018, 08:41:08
  • 0
@MrsMsx: nie zgadzam się z twoją analizą. Moja pogłębiona analiza wskazuje na znacznie wiecej do końca roku.

  • Odpowiedz
kapibar
kapibar 25.05.2018, 06:59:22
  • 5
Wywiad z Barbarą Corcoran, znaną inwestor nieruchomości (występowała również w programie "Shark Tank").

O handlu nieruchomościami za Bitcoin:

“It makes great common sense,” Corcoran said in a recent interview with MONEY. “I’m being very optimistic because, as a long-term play, it’s perfectly suited for real estate transactions.”

Why? “It’s peer-to-peer, with no central anything, and that’s why it’s so powerful,” Corcoran says. Such transactions, she explains, allow buyers greater privacy. “The main idea
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kapibar
kapibar
Autor
25.05.2018, 08:25:19
  • 5
@Iguan: Można podpisać dowolną wiadomość udawadniając, że jest się właścicielem adresu z którego wyszły środki. Druga strona może podpisać swoją wiadomość, że jest właścicielem konta, na które oczekuje wpłaty za konkretny cel, np opisaną nieruchomość. Przelew środków będzie widoczny jako publiczna transakcja w blockchainie a obie strony mają podpisane przez drugą osobę wiadomości udawadniające właścicielstwo adresów transakcji i intencje kupna/sprzedaży nieruchomości.

Jak to nie wystarczy, to w przyszłości mogą powstać
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Strona 2 z 6
  • >
  • Popieram działalność http://fundacja-bitcoin.blogspot.com (nie moja strona) więc linkuję w swoim profilu w celach promocyjnych
  • http://fundacja-bitcoin.blogspot.com

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 17.01.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking