Czas na ostatni już raport z prac nad moją grą Mysterious Realms RPG (link Steam) o której od prawie roku opowiadam na łamach Mikrobloga.
Wołam wszystkich plusujących mój ostatni wpis z września.
Otóż z dumą mogę oznajmić, że w nadchodzącym tygodniu, w czwartek 25 października miejsce będzie miała premiera mojej gry typu dungeon crawler - Mysterious Realms. Gra będzie kosztowała ok. 9,50 zł i dostarczy
@chciwykrasnolud: znacznie zwiększa to widoczność posta. Poprzedni zaplusowało 120 osób, więc raczej podobało im się, to o czym pisałem. Wiem, że może to być trochę uciążliwe, ale pojawiły się w sumie 4 posty w tym roku (gdzie plusuję tylko wołających poprzedni), więc chyba też nie nadużywam tego przesadnie. Dla Ciebie to będzie 1 minuta irytacji, bo "po co on tak robi!", a dla mnie szansa na pokazanie gry większej ilości osób.
@daedalus_pl: gra jest tworzona w Game Makerze, ale w trybie "pisania kodu", czyli piszę grę tak jak się to robi w każdym innym programie. Bo wiem, że sporo osób myśli, że GM to tylko przesuwanie kafelków (a tymczasem u mnie jest ok. 25 000 linijek kodu). Mapa świata została stworzona z góry. Są to takie konkretne "światy" które należy przechodzić, aby ukończyć grę. Proceduralnie, to mogłyby by być raczej generowane poszczególne
Cztery lata temu urodził się mój syn. W skali Apgara miał całe 1 punkt na 10 możliwych, co w tamtym momencie nas z Żoną zupełnie nie obchodziło. Dzisiaj cwaniak ma takiego "pałera", że nawet specjalnie nie muszę mu dawać forów na boisku, by strzelał mi bramki lepsze niż to, co można zobaczyć w Ekstraklasie. Za trochę ponad pół godziny kończę nocną zmianę, później godzina drzemki, odprowadzam Młodego do przedszkola i jadę szukać
bo już naprawdę ale mirko to schodzi na psy z tymi przegrywami i smutnymi użalającymi się ludźmi.
@fan_comy: Widzę dosyć sporo postów, gdzie ludzie chwalą się swoimi wytworami, dostaniem nowej pracy, zaręczynami, czy też narodzinami dziecka. Także nie przesadzałbym z tym narzekaniem, bo ono zawsze było i zawsze będzie, zwłaszcza tutaj. Inna sprawa, że bardzo pomaga dodanie na czarno wszelkich "narzekających" tagów ;)
Szanowne Mirki i Mirabelki. Czas na kolejny raport z prac nad moją grą Mysterious Realms RPG. (Link do gry w sklepie Steam)
Włam wszystkich plusujących mój poprzedni wpis z lipca. Jeśli nie chcesz być wołany do takich pojedynczych wpisów, to możesz zablokować to tutaj.
W poprzednim wpisie informowałem, że gra zostanie wydana 14 września. Niestety z bólem serca muszę przesunąć premierę na październik. Jak ktoś chce sobie
@LittleChad: Około 9,50 zł podczas premiery. W euro i dolarach po przeliczeniu pewnie trochę więcej (ok 4,50 EUR/USD). Jest to związane z takim paradoksem, że wielu graczy z zachodu z automatu nie kupuje gier poniżej 3, 5 a czasem nawet 10 USD/EUR ;)
@Spojler22: Niestety muszę z tymi wszystkimi osobami utrzymywać kontakt, więc za dużo też bym nie ogarnął. No a też jak rozdam klucze zbyt wielu osobom, to nie będzie komu kupować gry podczas premiery ;P
@koder @wacek_1984: każda aktualizacja ceny musi być klepnięta przez Steam, więc nie wiem czy przejdzie taka dysproporcja ^^ Poza tym pozbierałem sporo opinii, że gra wygląda właśnie na 5 dolarów. Wiem, że lepiej przesadzić i potem dać obniżkę, ale wolę być ostrożny w tym temacie.
@koder: A to zmienia postać rzeczy ( ͡€ ͜ʖ͡€) A tak na poważnie, to wszelkie decyzje na ten temat będę podejmował pewnie po zakończeniu testów. Wiem, że powinienem się cenić (w końcu to 1,5 roku mojej pracy), ale ustalając jakąkolwiek cenę chce jednak być przekonanym, że gra jest tyle warta ;)
@Krylan: Dziękuję za bardzo konstruktywny feedback! Pochylę się jeszcze raz nad logiem i postaram się poprawić opis na stronie. Wciąż mam jeszcze trochę czasu do premiery, więc możesz być pewien, że dobrze wykorzystam Twoje uwagi ;)
@TotalDisaster: przede wszystkim przechodzenie gry, a do tego może kilka case'ów, w zależności od odkrytych bugów. Co do nakładu czasu, to myślę że 2-5h w przeciągu jednego tygodnia, gdzie całe testy będą trwały maks. 2 tyg. Oczywiście to tylko założenia, ale nie powinno być tego aż tak dużo, bo gra już teraz jest testowana przez moich znajomych i jest całkiem grywalna :)
@TotalDisaster: Ojojoj ile mądrych nazw ( ͡°ʖ̯͡°) Teraz jest etap wyszukiwania ostatnich bugów, więc nie potrzebuję takich złożonych narzędzi (których i tak musiałbym się najpierw nauczyć). Planuję stworzyć serwer na Discordzie, gdzie wszyscy testujący będą zgłaszali swoje uwagi. Tak po prostu ;) W przyszłym miesiącu zacznę zapraszać na serwer wszystkich chętnych, aby zebrać graczy i móc wymieniać się opiniami po premierze.
@TotalDisaster: Jeszcze nie dokończony. Na ten moment skupiałem się na jak najszybszym dopracowaniu graficznym, aby móc się bez oporów promować ;) Zresztą to jest na prawdę prosty projekt, który tworzę w pojedynkę i nie potrzebuję wielkich dokumentacji, business planów. Mam swój system produktywności i to mi wystarcza, aby od 1,5 roku konsekwentnie tworzyć grę. Proponuję, abyśmy o wszystkim porozmawiali w najbliższych dniach jak wybiorę wszystkich testerów.
Z racji tego, że zgłosiło się 8 osób, to postanowiłem że każdy, kto się zgłosił zostaje wybrany do testów. Nie ma przecież sensu odrzucać 3 osób bez powodu.
@devPie @Rewowler_Ocelot @TotalDisaster @Jdoejhdi @Spojler22 @Mati_Mateusz @Mleko_O @dzoli Na początku przyszłego tygodnia dostaniecie wszyscy na PW klucz do wersji beta, który jest jednocześnie kluczem do pełnej wersji po premierze. Jeśli komuś z Was gra bardzo się spodoba i chciałby ją nabyć po wydaniu (aby
Proszę o poradę jaki czytnik ebook wybrać. czego oczekuję? -podświetlania -dotykowego ekranu -wbudowanego tłumacza ang-ang, klikając słowo w tekście chciałbym widzieć jego definicję -sensownej jakości i wytrzymałości (na codzienne dojazdy busem do pracy)
Wcześniej miałem InkBooka classic, jednak skłaniam się ku paperwhite 2 / 3, ale myślę, że coś doradzicie sensownego :) wszak, nie jestem na bieżąco i za pewne są jeszcze jakieś ciekawe budżetowe alternatywy do rozważenia
@mj_computer: na amazon.de masz z darmową przesyłką. Polecam ten artykuł, gdzie masz wszystko ładnie wyjaśnione jak to się robi. Ogólnie przejrzyj sobie cały serwis, to z pewnością znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania ;)
Planuje kupić czytnik ebook. Wybór padł oczywiście na Kindle. Nie mogę się jedynie zdecydować co do modelu - Touch czy Paperwhite (reklamy to nie problem). Miał ktoś z was mirki i mirkówny okazje używać obu modeli? Czy warto wziąć wersje z podświetleniem ekranu? #pytanie #kiciochpyta #kindle
Dla twórców niezależnych zawsze plusik ;) Mam tylko nadzieję, że dzień premiery nie jest pierwszym w którym zaczęłaś grę reklamować, bo jeśli tak, to straciłaś wielu potencjalnych graczy.
Dla niewtajemniczonych: tworzę grę typu roguelike RPG, która w tym roku będzie wydana na Steamie. Gra ma być dla mnie ciekawym projektem do CV, ponieważ po jej ukończeniu i dalszym doszkoleniu się będę szukał pracy jako programista (prawdopodobnie front-ent, chociaż
@pkrr: dzięki za miłe słowa :) Zaczynałem w 2007 od C++ w Visual Studio, ale potem na czas liceum przestałem się tym interesować. Byłem przekonany, że ta branża mnie wykończy psychicznie ^^ Pod koniec studiów w 2017 wróciłem do programowania żeby przez cały 2017 i część 2018 tworzyć grę i pracować. Teraz od maja wyłącznie pracuję nad grą, żeby po jej ukończeniu i wydaniu mieć trochę pieniędzy, które pozwolą mi na
@Kaiborr: prawda jest taka, że wszystkiego można się nauczyć. Znajomi mnie czasem pytają jak to możliwe że teraz nie mając już pracy jestem w stanie dzień w dzień siedzieć nad grą od 9 do 17. (niedziele wolne ^^) A prawda jest taka, że (w bólach) wyrobiłem w sobie po prostu nawyk samodyscypliny i jest to teraz dla mnie naturalne :)
@Refusek: wiem, ale gra jest zaprojektowana tak, żeby każdy poziom wystarczyło przejśc 1-3 razy. Niestety muszę z niektórych funkcji rezygnować, bo nieopłacalne jest robienie tego dla tych 5-10% graczy którzy mogli by grindować każdy poziom po 10 razy. Jak starczy czasu, to postaram się zrobić kilka różnych map dla danego poziomu :)
Napisane jest to w GML (Game Maker Language), czyli autorskim języku dla programu Game Maker. Wielu osobom może się wydawać, że jest to prosty program w którym gry robią się same, ale przy bardziej złożonych grach nic nie zrobi się "samo". Przykładowo na ten moment w projekt ma 35 000 linijek kodu. Oczywiście wiadomo, że im mniej linijek tym lepiej, ale powinno to dać mniej więcej pojęcie ile to wymaga pracy. Jeśli
@yoreciv: Bo umiejętność tworzenia gier w Game Makerze nie jest czymś pożądanym na rynku pracy ;) Owszem, już teraz uczę się wspomnianego front-enda, ale wciąż umiem o wiele za mało. Poza tym jeszcze rozważam gamedev, ale nad tym bardziej pomyślę na wakacje :)
@stahustahowski: W Tibii jest inna perspektywa, ale tak dla przeciętnego gracza są to naturalne skojarzenia. Jednak gdybyś rzucił okiem na kategorię roguelike/dungeon crawler na Steamie, to zauważyłbyś że jest ten styl graficzny (pixel art) jest najczęściej wybierany przez niezależnych twórców.
@jakinickk: czytałem wartościowe książki na ten temat, oglądałem filmiki na youtube starając się jak najwięcej wprowadzić w życie. Przykładowo świadomość faktu, że siła woli zużywa się ciągu dnia pozwoliła mi być dla siebie bardziej wyrozumiałym wieczorami. Albo motyw powtarzający się w wielu materiałach, że obwinianie siebie, to najgorsze co możemy sobie zrobić zmienił moje myślenie. Teraz kiedy np. wstanę później niż planowałem, to jestem dla siebie wyrozumiały. I... to serio działa!
@jakinickk: także bardziej niż nauka powiedziałbym że było to stopniowe poprawianie swoich zachowań w ciągu dnia, aż do osiągnięcia zadowalającego poziomu. Niestety (stety?) żadna magia, tylko żmudna praca nad sobą ;)
@TymRazemNieBedeBordo @jakinickk Nie ma tutaj miejsca na bardzo długie opisy, więc wypiszę w punktach to co najważniejsze. Po wydaniu gry stworzę osobne znalezisko w którym postaram się napisać dużo więcej. Wyplusujcie proszę ten post, bo wiem że wiele osób chce coś zmienić w swoim życiu, ale nie wiedzą jak. A ten post może choć trochę im w tym pomoże. Jeśli Mirku/Mirabelko czytasz to później i nie chcesz przegapić mojego znaleziska o produktywności,
@TymRazemNieBedeBordo: co do samych grafik polecam gotowe assetsy. Spora część moich grafik jest darmowa, kupiona w specjalnych serwisach. No chyba, że masz problemy żeby to wszystko zaprogramować, to wtedy rzeczywiście potrzebne będzie samozaparcie. Ważne żebyś się nie poddawał, nie obwiniał za porażki, a na pewno będzie dobrze. Trzymam kciuki! :)
Szukam dla babci telewizora. Wiadomo, żadnych bajerów jak smart tv czy internety do 1000 zł. Czy ktoś z Was miał doczynienia z #manta 4004? Jakieś opinie, sugestie? To jedyne 40" do 1000 zł. Inne modele to już 32" Samsung lub LG (wiadomo technologicznie lepsze).
@szymon_gce: kupiłem dokładnie ten telewizor (manta 4004) jakieś 2 lata temu i przy sporadycznym użytkowaniu (czasem jakiś film, serial czy gra) spisuje się bez zarzutu :)
Mirki, z okazji wydania mojej drugiej gry mobilnej - Tap the Monster, postanowiłem zrobić małe #rozdajo i rozdać między innymi Dark Souls III!
Gra jest połączeniem clickera z RPG, roguelikiem (losowo generowane lochy) i polega na walczeniu z potworami, zbieraniu coraz lepszych przedmiotów oraz otwieraniu skrzynek.
@JanSkrzetuski: jeśli ktoś lubi banany, ale nie chce przesadzać z glukozą i fruktozą ( których jest mnóstwo w dojrzałych bananach), to polecam bardzo te jeszcze zielone. Obecnie uważa się też że takie banany zawierają więcej witamin i minerałów :)
Wołam wszystkich wykopujących moje grudniowe znalezisko w którym opowiedziałem o Mysterious Realms - mojej grze typu roguelike RPG, którą wydawać będę w tym roku na Steamie. W tym wpisie chciałbym zdać raport z prac nad grą i podzielić się swoimi pomysłami i przemyśleniami odnośnie pełnej wersji. Wszelkie sugestie i pytania mile widziane ;)
TL;DR - gra wyjdzie prawdopodobnie pod koniec czerwca po polsku i angielsku - grę w
@chciwykrasnolud: domyślam się, ale będę zadowolony jak grę kupi te kilkaset osób, co nie jest wcale mało prawdopodobne. Co do konkurencji, to można tak powiedzieć o wielu przeciętnie wyglądających grach. Zawsze się znajdzie jakąś starsza, kultowa gra za 5zl, więc po co kupować kolejnego indyka za 50zl? No a jednak ludzie kupują :) W mikropłatności to nawet nie chciałbym się bawić, a jeśli przez to gra się słabo sprzeda, to wciąż
@Kraniec: fabuła w grze będzie, ale raczej szczątkowa (brak czasu :/). Zadanie będziemy mieć do wykonania zapuszczając się w kolejne strefy. Mogę to porównać do wspominanej już przeze mnie gry Darkest Dungeon. Czyli jest wstęp fabularny, a dalsza część rozgrywki skupia się na eksplorowaniu lochów i rozwijaniu postaci. Co do systemu walki to polega on na wykorzystywaniu kryształów w pięciu kolorach do pokonywania wrogów. Gracz posiada talię 18 kryształów w 5
@Kraniec: Poziom trudności jeszcze rozważam. Pierwotnie celowałem w casuali, ale wiem że wielu miłośników takich gier lubi jak jest trudno, więc będę chciał znaleźć w miarę zloty środek. Jeszcze co do walki, to na stronie gry na Steamie jest z kolei widoczny w opisie gif z pokazanym fragmentem walki. Załączam go również tutaj, abyś mógł zobaczyć jak to się prezentuję. Wydaje mi się, że system ten jest dość unikalny (nie widziałem
@kaczor: niestety wersja mobilna jest raczej nierealna :/ Interfejs jest raczej zbyt drobiazgowy, aby dobrze się prezentował na ekranie telefonu, a dostosowanie go do standardów mobilnych zajęło by zbyt wiele czasu
@Madras: jestem świadomy tego zjawiska. Wiem, że sporo osób (zwłaszcza w USA) nie kupuje gier poniżej 10usd i że zwiększając cenę mogę mieć paradoksalnie większą sprzedaż, bo widząc grę za 2-3usd wielu może pomyśleć że to jakaś prosta gównogierka na pół godziny. Zdaje sobie też sprawę, że jako twórca powinienem się bardziej cenić i nie wystawiać gry dającej zabawę na (szacunkowo) 6-10h za 10zl, bo takie sytuacje trochę psują rynek. Wciąż
W zeszłą niedzielę opublikowałem na wykopie znalezisko o tworzonej przeze mnie grze RPG Mysterious Realms, którą tworzę, aby nauczyć się programowania. Chciałbym teraz zrobić mały update i odnieść się do najczęściej pojawiających pytań/stwierdzeń. Co ciekawe zdecydowana większość tych aspektów została przeze mnie poruszona już w artykule znaleziska, ale domyślam się, że wiele osób lubuje się w komentowaniu znaleziska bez uprzedniego przeczytania go (sam tak czasem robię ^^).
@Shadin: Robiłem przesiadkę na SSD i z tego wszystkiego zapomniałem zrobić losowanie :/ Poprzednio robiłem rozdajo karty podarunkowej na steamie, więc bez sensu byłoby psuć sobie "reputację" przez grę za 10zł ;) Szkoda, że za całego posta zainteresowało Cie tylko rozdajo, no ale nie każdy musi się jarać moją grą ^^ Już wrzucam wyniki
@Sinti: A dziękuję, prace idą dobrze. W pierwszej połowie stycznia zrobiłem sobie mały urlop, ale teraz już znowu działam. Z nowości dodałem każdej z postaci 2 skille (więc teraz mają po 4). Pod koniec miesiąca zrobię zapewne osobny wpis z informacjami o postępie ;)
@Wefaj: Cześć, wybacz że dopiero teraz odpisuję, ale nie dostałem powiadomienia o tej odpowiedzi. Myślę, że gra wyjdzie w czerwcu. Prace idą szybciej niż myślałem, ale pewnie i tak ledwo się wyrobię ;) Wpis z informacjami o postępie w pracach nad grą pojawi się na mirko w piątek albo w niedzielę.
Mam brata 8 lat, idiota nie potrafi czytać, jako jedyny próbuje go tego nauczyć, bo matka dawno machnęła na to ręką, jedyne co robi w tym kierunku, to wyzywanie nauczycielek, że nie potrafią jej biednego syna niczego nauczyć XD Podczas gdy sama wychowała kalekę, który od przyjścia do domu od razu rzuca torbę w kąt i bierze do rąk telefon czy pada i tak
W lutym skończyłem studia, które nie są jednak tym co chcę robić w życiu. Zacząłem więc uczyć się programowania, tworząc grę typu RPG dungeon-crawler. Na wiosnę chcę za symboliczną kwotę wydać ją na Steamie, a dzisiaj gotowa jest wersja demo. Zapraszam wszystkich do testowania :)
@Dzolejro: O jak fajnie by to było gdybym mógł stworzyć takiego gotowca. Z tym gimnzjalistą to chodzi o to, że GM ma tryb blokowy, gdzie rzeczywiście tylko ustawiasz specjalne bloczki tworząc grę. Ale w ten sposób można tworzyć tylko podstawowe gry. W przypadku bardziej złożonych nie pozostaje nic innego jak żmudne pisanie kodu. Owszem, jest ono trochę ułatwione, bo Game Maker posiada wiele wbudowanych funkcji, które ułatwiają pracę, ale takie "ułatwiacze"
@RudaSwinia: Oj powodzenie przyda się zdecydowanie. Już teraz jednak muszę ograniczać moje odważne plany, bo przy pracy samemu nad grą wszystko zajmuje X razy dłużej niż pierwotnie zakładałeś. Ale to nic bo lubię wyzwania ;D
@RudaSwinia: EDIT: przez przypadek usunąłem komentarz :/ Wybicie się na rynku mobilnym, zalanym morzem niezależnych aplikacji jest też wyzwaniem. Dlatego również życzę powodzenia!
@takashi20: Uczyłem się hobbystycznie już w liceum C++. Potem znowu C++ na studiach, bo miałem jeden kurs z programowania (ach Symfonia Grębosza...). No a tak poważniej to od 8 miesięcy (szczegóły są opisane w znalezisku). Jeśli chodzi o to od czego zacząć, to przede wszystkim czy dobrze rozumiesz angielski? Bo chyba 95% dobrych kursów i poradników jest w tym języku i bez tego ciężko będzie zacząć.
@badylord: No właśnie taki mam plan, żeby wrzucić grę na Steama za tego dolara/dwa, dlatego w opisie znaleziska zaznaczyłem że wystawię ją "za symboliczną kwotę". Może chociaż w małym stopniu mi się zwróci za poświęcony czas ;)
@koku: Dzięki! Miło słyszeć ;) Myślę że dwa dolce to będzie taka cena początkowa, żebym i tak podczas premiery mógł ją zbić na 1-1,5 dolara zwiększając jednocześnie widoczność w sklepie.
@darkelf: Zauważyłem, że początkujący twórcy już tak tutaj robili i nie wychodzili najgorzej. Jeśli więc będzie zainteresowanie, to pewnie zrobię jakieś rozdajo podczas premiery ;)
@pszk93: A grałem nawet swego czasu w singla. W Hammerwatch jest chyba nawet mniej pixeli na grafikę niż u mnie, ale jest to zrobione w tak fajny sposób, że samo nawalanie w potwory jest miodne ;)
@skk1993: Szczerze mówiąc to początkowo rozważałem polską wersję, ale zrezygnowałem bo stwierdziłem, że dla tych kilkunastu osób nie ma sensu jej robić. Jeśli jednak będzie większe zainteresowanie, to grę wydam również po polsku. Obiecuję! ;)
@skk1993: No cóż, słowo się rzekło. Na szczęście tekstów nie będzie aż tak dużo, bo to jest RPG bardziej z naciskiem na rogouelike/dungeon crawler. No a że wykop okazuje się być tutaj moim największym rynkiem, to mam nawet motywację ;)
@nrph: Oczywiście. Napisałem o tym w znalezisku. Wiem, że na obecnym rynku przepełnionym grami indie nie mam szans na wybicie się jeśli nie będę mieć potężnego budżetu na marketing, albo nie zacznę budować solidnej bazy fanów na rok-dwa przed wydaniem. No ale na szczęście ja tą grę wydaję, żeby mieć co wpisać do CV i żeby mi się zwróciło chodź trochę za poświęcony czas ;)
@Mamut: To chyba jedyne sensowne wyjście. Tak jak już wspomniałem w znalezisku. Grę tworzę, aby mieć ciekawy wpis w CV i trochę się wyróżnić. Poważniejszy gamedev to pewnie i tak za parę lat ;)
@rubesom: Dzięki za miłe słowa :) Wydając grę też po cichu liczę na karierę od pucybuta do milionera, ale żeby odnieść jakiś większy sukces, to oprócz solidnej bazy fanów/dobrej grafiki trzeba często mieć ten łut szczęścia. Patrz wspomniany przez Ciebie Rucoy online. No ale żeby mieć szczęście, to trzeba w ogóle spróbować ;)
@albano: Dzięki! Przykładam dużą wagę do tego, żeby nie próbować na siłę nikogo przekonać do swojego zdania. I póki co wychodzi mi to całkiem nieźle ;)
@gorzki99: Dzięki za wartościowy feedback! Nie da się ukryć, że gra jest trochę nieintuicyjna. Nigdy wcześniej nie wydałem żadnej gry, więc mogę mieć problem z prawidłowym opracowaniem niektórych aspektów gry. Sytuację komplikuje fakt, że niektóre mechaniki w mojej grze są na tyle unikalne (talia kryształów/eventy), że mam problem, aby znaleźć jakieś podobne tytuły i się zasugerować. Stąd też wrzucam demo na wykop, żeby zebrać właśnie takie sugestie.
@Tamtomasz: Oczywiście że nie. Dlatego w znalezisku zaznaczyłem, że po skończeniu gry jeszcze parę miesięcy poświęcam na porządną naukę "profesjonalnego" programowania. A taka gra ma być dowodem, że potrafię coś samemu zrobić. Bo stworzenie takiej gry w GMie, to wciąż kilka tysięcy linijek kodu. Kodu, a nie przestawiania klocków w programie jak wiele osób sądzi.
@juliusz-cezar: Wybrałem GMa tylko dlatego, że zaczynałem z nim jeszcze w czasach liceum i nie musiałbym się go uczyć od nowa jak np. Unity. no i tak jak wspomniał @Dacusx dla gier 2D jest wystarczający
@AKAPony: Wspomniałem już, że nie mam zamiaru się z tej gry utrzymywać. Chciałem się sprawdzić czy mogę "programować" na dłuższą metę, żeby ew. za jakiś czas pójść na etat.
@Kaann: 1. Uczyłem się sporo jeszcze na studiach - myślę że w sumie wyjdzie kilkadziesiąt godzin. 2. Przede wszystkim C++ i trochę C# 3. Trochę w liceum, potem na studiach, no i teraz przez 8 miesięcy po studiach. W sumie wyjdzie pewnie ok 1000 godzin 4. Zdecydowanie kursy online i zdecydowanie po angielsku
@juliusz-cezar: Jak najbardziej, ale z tej gry milionów nie będzie toteż nie będę jej rozwijać nie wiadomo jak. Na ten moment spróbuję dodać wszystkie "ficzery" na które pozwoli mi silnik. Chociaż rzeczywiście już teraz są czasem małe komplikacje
@Kaann: Specem też specjalnym nie jestem, ale to zależy przede wszystkim w jakim silniku chcesz stworzyć. Mnóstwo ciekawych kursów znajdziesz na Udemy, gdzie wszystko masz wyjaśnione krok po kroku. W moim przypadku było trochę inaczej, gdyż ja szukałem filmiku/artykułu wyjaśniającego problem, który staram się rozwiązać, więc nie były to najczęściej żadne rozbudowane kursy.
@Niukron: Dokładnie. Ja nie liczę na setki tysięcy pobrań, ale żeby znalazła się jakaś przyzwoita grupka (kilkaset/kika tysięcy?) osób, która przyjemnie spędzi z grą czas.
@Chrzonszcz: Na studiach klepałem okazyjnie kod w Visual Studio i wiem czy się różni taki C++ od GML (język Game Makera). Owszem, jest on prostszy, ale wciąż muszę napisać mnóstwo linijek kodu, żeby to wszystko działało. No a poza tym GM uczy mnie rozwiązywania programistycznych problemów, no a właśnie to chciałem sobie "potrenować" przed zabraniem się za poważniejszy język na serio. Teraz przynajmniej wiem, że takie tematy sprawiają mi przyjemność ;)
@Verdu: Tak, ponieważ zasady gry są na tyle unikalne, że pomijając samouczek gracze potem niczego nie ogarniali i w konsekwencji wyłączali grę po 5 minutach. Sprawdzone ( ͡°͜ʖ͡°) Jest za to opcja pomijania konkretnych partii samouczka strzałką przewijania (>>)
@preparado: Wydaję mi się, że większość wartościowych produktów wymaga często sporej wiedzy w danym temacie. No ale dzięki temu jest się potem czym pochwalić. Bo jeśli daną rzecz mogą zrobić wszyscy/większość, to czym się tu chwalić?
@deixkivi: Niestety jakakolwiek inna platforma jest dla mnie zupełni nieopłacalna :/ Już mnóstwo czasu zajęłoby samo dostosowywanie sterowania np. pod pady.
@pabloeskobar: Tak, uczyłem się przede wszystkim z kursów, tutoriali na Udemy/YT + dokumentacja. Ale to wszystko jeśli znasz angielski na odpowiednim poziomie, bo większość dobry materiałów jest w tym języku. Spróbuj stworzyć na początek coś prostego. Wybierz język, znajdź tutorial i podążaj krok za krokiem To Ci da mniej więcej pojęcie czy lubisz to robić.
@ErikSkurveson: dzięki! Swoją pomoc zaoferowało mi już kilku użytkowników, więc raczej na 100% poprawię niektóre grafiki. Na pewno nie wszystkie, ale gra z pewnością będzie wyglądać lepiej i to jeszcze w tym roku :)
@dwiesciedziewiecdziesiatpiec: To jest pixel art. Czyli tworzysz obrazek piksel po pikselu. W większości przypadków nie zajmuje to aż tak dużo czasu, bo grafiki takie są w małej rozdzielczości. No ale wciąż trzeba sporo ćwiczyć, żeby to wyglądało przynajmniej jako tako
@Tojot: Zdecydowanie nie. Sam juz konczylem studia i wiem, ze jedna z ostatnich rzeczy mtore one daja jest praktyczna wiedza przydatna w zawodzie. Czytalem i dowiadywalem sie jak to wyglada na informatyce i jest rownie beznadziejnie. Dlatego tez pozostane przy nauce na wlasna reke :)
@Tojot: Oczywiście, że studia mają swoją zaletę, ale na ten moment mam już ich dosyć ^^ Najpierw chcę spróbować dojść do celu po swojemu ;) Mieszkam we Wrocławiu
Ten post to będzie #chwalesie i #rozdajo w jednym. Otóż ukończyłem wersję demo gry typu dungeon-crawler, która na wiosnę dostępna będzie na Steamie. Z tej okazji do rozdania ma kartę podarunkową o wartości 40 złotych na platformę Steam. Na wykopalisku jest również związane z grą znalezisko (LINK) gdzie można znaleźć więcej szczegółów. Jeśli uznacie je za wartościowe, to proszę o wykop ;)
@wacek_1984: Hmm ciekawe. Znajomy też myślał, że gra mu się zawiesiła, a jest pewne wydarzenie w którym test trzeba wykonać trzy razy. Poza tym nikt nie zgłaszał żeby się gra zawieszała przy wydarzeniach, ale i tak zaraz się temu przyjrzę. Dzięki za informację :)
@RPG-7: to pomyśl co ja musiałem czuć tworząc takie grafiki ;D Z tego zażenowania robiłem regularne kółka po pokoju po każdej grafice ;) Dzięki za opinię! Takie też są ważne
@Perla_Export: oprócz jednej zielonej strzałki jest jeszcze obok ikonka "przewijania". Nie wyłączysz tym całego samouczka, ale przejdziesz go znacznie szybciej. Stwierdziłem, że nie wyłączę możliwość blokowania samouczka na początku, bo zasady są nietypowe i ludzie mogliby się zniechęcić :/ No a tak to się irytują na ten samouczek ^^
@RPG-7: No nie da się ukryć, że to jest screenshot z mojej gry, ale wydaje mi się, że w oryginale nie jest ona aż tak rozmazana. Może to być też kwestia rozdzielczości.
@RPG-7: Wiem. No ale musiałem napisać coś nowego, skoro przyznałem już że grafika nie jest najwyższych lotów ^^ No ale co w taki razie powiesz o takim Undertale (picrel)? Grze która wygląda jak z automatów z lat 80-tych, a wg Steamspy sprzedała się już w 3mln kopii? Są po prostu gracze którzy lubią pograć w coś o oldschoolowym wyglądzie i tyle. Widać w Twoim przypadku tak nie jest, co szanuję, bo
@Villen2k: Dokładnie. Albo chociażby takie Stardew Valley, które ustawiło jego twórcę na całe życie. Nie twierdzę tutaj, że moja gra ma wyjątkową, mega unikalną mechanikę (bo tak zapewne nie jest), ale grafika nie jest raczej tym, co z góry skazuje ją na porażkę. Aczkolwiek na pewno ciężej jest się wybić z taką "gorszą" grafiką.
@Quemasterekt: Dziękuję za opinię. No nie chodziło mi o brzydką grafikę, tylko bardziej "niewspółczesną". Wszystkie moje grafiki tworzyłem w Gimpie, ale rzeczywiście nad postaciami mógłbym popracować najbardziej. I chyba będą to jedyne grafiki za które jednak zapłacę komuś lepiej obeznanemu z pixel artem.
@wuji: można pomijać całe partie tutorialu używając strzałki przewijania (>>). Niestety nie bylo sensu poświęcać czas na tworzenie systemu zapisów dla dema które można ukończyć w 20-30min.
Zwycięzcą losowania został @mojezycietozart. Gratulacje! Napisz do mnie proszę wiadomość, bo masz zablokowaną skrzynkę odbiorczą i nie mogę tego zrobić samemu. A dla wszystkich zainteresowanych moją grą: do końca roku wydam poprawioną wersję dema z naniesionymi poprawkami zasugerowanymi przez Was i prawdopodobnie nowymi grafikami postaci. Prawdopodobnie również będzie jakieś małe rozdajo z tej okazji ;) Stay tuned!
Wrzucenie gry na Steama to był koszt ok. 370zł. Myślę że mam szansę zarobić choć trochę więcej ^^ No i tak jak wspominałem już wielokrotnie, nie chodzi tu o kasę, ale o fajny projekt do CV ;)
Czas na ostatni już raport z prac nad moją grą Mysterious Realms RPG (link Steam) o której od prawie roku opowiadam na łamach Mikrobloga.
Wołam wszystkich plusujących mój ostatni wpis z września.
Otóż z dumą mogę oznajmić, że w nadchodzącym tygodniu, w czwartek 25 października miejsce będzie miała premiera mojej gry typu dungeon crawler - Mysterious Realms. Gra będzie kosztowała ok. 9,50 zł i dostarczy
Sponsor: Grupa Facebookowa z promocjami z chińskich sklepów
Nie chcesz być wołany/a jako plusujący/a? Włącz blokadę na https://mirkolisty.pvu.pl/call lub odezwij się do @IrvinTalvanen
Uważasz, że wołający nadużywa MirkoList? Daj znać @IrvinTalvanen
! @Adrian77 @mala_kropka @TymRazemNieBedeBordo @Lunarr50 @LittleChad @Mis456 @d4wid @Adelut @Ashkhan @Berkas @Pjotsze @Smar_SW @legolas115 @Adanoss @krzywy_odcinek @koder @OldNoob @KIruko @PolskiSwir345 @Michap33 @dzoli @Uaimmiau @Bethesda_sucks @dqdq1 @TenebrosuS @Degotia @Aerdyn @XTas @Dziki_wieprz @Piter93 @
Mapa świata została stworzona z góry. Są to takie konkretne "światy" które należy przechodzić, aby ukończyć grę. Proceduralnie, to mogłyby by być raczej generowane poszczególne