Aktywne Wpisy
Jo_chca +902
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
robert5502 +307
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
Skopiuj link
Skopiuj linkWykop.pl
Czas na kolejny raport z prac nad moją grą. Wołam wszystkich plusujących mój ostatni wpis z marca.
[Strona gry na Steamie](http://bit.ly/2kTaK4I
Album ze screenshotami z gry na imgurze
Dla niewtajemniczonych: tworzę grę typu roguelike RPG, która w tym roku będzie wydana na Steamie. Gra ma być dla mnie ciekawym projektem do CV, ponieważ po jej ukończeniu i dalszym doszkoleniu się będę szukał pracy jako programista (prawdopodobnie front-ent, chociaż ostatnio myślę nad gamedevem).
Sama gra #!$%@? się bardzo unikalnym systemem walki w którym wykorzystujemy talię składającą się z kryształów w czterech kolorach. W czasie eksploracji lochów walczymy z przeciwnikami, badamy obiekty i radzimy sobie z losowymi wydarzeniami. Pomiędzy kolejnymi misjami możemy ulepszać zdolności naszych bohaterów, kupować im lepszy ekwipunek i wzmacniać używane kryształy. Grę tworzę od kwietnia 2017r wrzucając od czasu do czasu informacje o progresie na Wykop.
A więc co nowego w porównaniu do mojego ostatniego wpisu?
- datę premiery przesuwam niestety na wrzesień/październik. Sama gra będzie praktycznie gotowa na przełomie czerwca i lipca, ale będę chciał jeszcze poświęcić 2-3 miesiące na testy i bardziej intensywny marketing.
- cena raczej się nie zmieni względem tego co pisałem ostatnio (8-9zł). W praktyce będzie to pewnie ok. 9,50zł w dniu premiery ☺ Na bieżąco pracuję nad wersją angielską i polską, także na 100% podczas premiery zagramy po polsku
- ukończyłem już prace nad zdolnościami, uzbrojeniem i trzema strefami które pojawią się w grze. Dwie strefy będą miały po 5 poziomów, a trzecia strefa będzie miała 3 poziomy. Każdy z poziomów będzie można przejść ponownie z innymi nagrodami.
- niestety nie ma szans na losowe generowanie terenu w poszczególnych misjach, bo jest z tym za dużo pracy. Loot, przeciwnicy, obiekty wciąż będą się oczywiście zmieniać przy ponownym przechodzeniu misji.
- dodałem więcej animacji, płynnych przejść, więc gra będzie na pewno przyjemniejsza w odbiorze
- fabuła w grze będzie szczątkowa – historia wprowadzająca i dalsze misje prowadzące do głównego celu. Bardzo chciałbym zrobić coś więcej, ale się nie wyrobię. Nie bez powodu też w wielu miejscach opisuję grę jako dungeon crawler/roguelike (w których to fabuły często nie ma za wiele). No a RPG w nazwie jest po to, żeby poszerzyć grupę docelową ;)
- dostaję sporo wiadomości z pytaniami proces tworzenia i wydawania gry. W związku z tym rozważam stworzenie osobnego znaleziska już po zakończeniu prac, w którym opowiem i opiszę jak wygląda wydawanie i tworzenie gry jako solodev. Wiele rzeczy zrobiłbym teraz inaczej gdybym miał ta wiedzę którą mam teraz. Zauważyłem też, że mało jest takiej wiedzy w internecie po polsku. Chciałbym więc uchronić innych przed popełnianiem tych samych błędów. To wszystko jednak pewnie dopiero w październiku/listopadzie.
Na górze zamieściłem również link do albumu ze screenshotami na imgurze jeśli ktoś chce zobaczyć co się pozmieniało ☺ Następny update pojawi się kiedy wszystko będzie już gotowe. Prawdopodobnie będzie to sierpień.
Pytania? Sugestie? Piszcie w komenatrzach, w wiadomościach prywatnych lub mailowo na contact@mrealms.com.
Linki dla zainteresowanych:
Strona gry na Steamie
Strona gry
„Strona” gry na Facebooku
Tag do obserwowania: #mrealms
Dodatek wspierany przez Cebula.Online
Nie chcesz być wołany/a jako plusujący/a? Włącz blokadę na https://mirkolisty.pvu.pl/call lub odezwij się do @IrvinTalvanen