Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 38/???
Dornier Seastar
Wodnosamolot ogólnego przeznaczenia napędzany dwoma silnikami turbośmigłowymi zamocowanymi w gondoli ponad kadłubem skonstruowany głównie z materiałów kompozytowych. Pierwszy prototyp wykorzystywał metalowe skrzydła wzięte z modelu Do 28 i został oblatany 17 sierpnia 1984r. W trakcie rewizji projektu skrzydła zostały zamienione na kompozytowe oraz cały płatowiec stał się znacząco większy. Kadłub wykonany jest z włókna szklanego, które w porównaniu do metalu jest odporne na korozję oraz mniej podatne na przecieki. W przeciwieństwie do innych wodnosamolotów, które są zazwyczaj konwersjami zwykłych maszyn, Seastar posiada bardzo nisko położony środek ciężkości przez umieszczenie całego zapasu paliwa w sponosonach (boczne wypusty znajdujące się w środkowej części spodu kadłuba) zamiast w skrzydłach – wpływa to też na dużą stabilność na powierzchni wody. Same sponosony mieszczą też tylne podwozie oraz są zaprojektowane aby przełamywać napięcie powierzchniowe wody i generować noszenie w trakcie startu. Podowozie może być opcjonalnie demontowane i zakładane ponownie w razie potrzeby. Liczne problemy finansowe trapiące projekt od samego początku wpłynęły na istnienie obecnie jedynie trzech egzemplarzy. W 2013 Seastar został wykupiony przez chińskie Wuxi Communication Industry. W styczniu 2016 ogłoszono, że płatowce Seastar’a będą produkowane przez Diamond Aircraft Industries.
Nie chodzi o ilość celnych, a o to, że są emocje. Przechwycenia, wykorzystywanie błędów, gra na pierwszy kontakt, nawet te lagi jakoś lepiej smakują. Widać, że nasi chłopcy nie boją się pójść sami, minąć jednego czy dwóch zawodników i spróbować coś stworzyć zamiast się zamurować i liczyć, że przeciwnik nie strzeli.
Wiecie co, zapłacimy za to, wszyscy. RPP nie podnosząc stóp zaprasza do nas jeszcze wyższą inflację.
Ale inflacja to nie jest nawet największy problem. Największym problemem są oczekiwania inflacyjne, które bardzo trudno zmienić. To one głównie nakręcają spiralę wzrostu cen.
Dopiero stanowcze działania mogą je zmienić. Co to znaczy?
@elon_w_zbozu czemu ci co "teraz" biorą kredyty? A jak ktoś wziął na 30 lat pod korek przed inflacją tak w 2015? A jak ktoś weźmie za 2 lata przy tych teoretycznych stopach 6-10%? W czym ich sytuacja jest/będzie lepsza od tych co biorą "teraz"?
@KingFight: ludzie sie uczepili belki ale po nim było wiele rzadów, które tego podatku nie zniosły. To tak jak z VAT23 który został podniesiony przez PO do konkretnej daty a pozniej (po kilku latach wychodzenia z kryzysu) automatycznie wrócil do 22%. Tylko, że PiS, który był przeciwny jego wprowadzenia, podnosi go rok w rok :D
Dornier Seastar
Wodnosamolot ogólnego przeznaczenia napędzany dwoma silnikami turbośmigłowymi zamocowanymi w gondoli ponad kadłubem skonstruowany głównie z materiałów kompozytowych. Pierwszy prototyp wykorzystywał metalowe skrzydła wzięte z modelu Do 28 i został oblatany 17 sierpnia 1984r. W trakcie rewizji projektu skrzydła zostały zamienione na kompozytowe oraz cały płatowiec stał się znacząco większy. Kadłub wykonany jest z włókna szklanego, które w porównaniu do metalu jest odporne na korozję oraz mniej podatne na przecieki. W przeciwieństwie do innych wodnosamolotów, które są zazwyczaj konwersjami zwykłych maszyn, Seastar posiada bardzo nisko położony środek ciężkości przez umieszczenie całego zapasu paliwa w sponosonach (boczne wypusty znajdujące się w środkowej części spodu kadłuba) zamiast w skrzydłach – wpływa to też na dużą stabilność na powierzchni wody. Same sponosony mieszczą też tylne podwozie oraz są zaprojektowane aby przełamywać napięcie powierzchniowe wody i generować noszenie w trakcie startu. Podowozie może być opcjonalnie demontowane i zakładane ponownie w razie potrzeby. Liczne problemy finansowe trapiące projekt od samego początku wpłynęły na istnienie obecnie jedynie trzech egzemplarzy. W 2013 Seastar został wykupiony przez chińskie Wuxi Communication Industry. W styczniu 2016 ogłoszono, że płatowce Seastar’a będą produkowane przez Diamond Aircraft Industries.
Podstawowe