nie mam pojęcia jak zrobić conditional formating, żeby podświetlalo koszt najmniejszy, ale taki który zawiera się w zakresie wagowym (zolty wykres) - no i to zrobiłem tylko jeszcze w przypadku jak waga z weight bracket obejmuje tylko cześć wykresu z waga żółtego to chcialbym żeby np podswietalalo na czerwono. Przykład w 7 linijce gdzie 3.5 jest podświetlone, ale tak naprawdę to 3.5 obejmuje cześć żółtej wagi. Chyba z 2h w sumie się
- 1
Uszanowanko :D
Ogarnia ktoś google sheets?
W kolumnie F jest to różnica między E i D oraz ma ustawione formatowanie warunkowe i dla wszystkiego mniej niż 0 ma być czerwone tło
Kolumna D to jest wpisana wartość
Kolumna E wartość pobierana z innego arkusza, w którym jest obliczana przez formułę.
Jakiś pomysł, dlaczego mi koloruję też niektóre wartości 0?
#komputery #excel #googlesheets #kiciochpyta
Ogarnia ktoś google sheets?
W kolumnie F jest to różnica między E i D oraz ma ustawione formatowanie warunkowe i dla wszystkiego mniej niż 0 ma być czerwone tło
Kolumna D to jest wpisana wartość
Kolumna E wartość pobierana z innego arkusza, w którym jest obliczana przez formułę.
Jakiś pomysł, dlaczego mi koloruję też niektóre wartości 0?
#komputery #excel #googlesheets #kiciochpyta
brak_nicku via Wykop
- 3
Zero w Excelu może być ujemne albo dodatnie, może w sheets też?
@kwiatosz: zero w Excelu to zero i nie może być ani dodatnie albo ujemne
@laza: komputery dokonując obliczeń wykorzystują zapis zmiennoprzecinkowy liczb, więc wynik nawet dość prostej operacji arytmetycznej może dać wynik różniący się od oczekiwanej, bo nie wyniki pośrednie nie dały się w ten sposób zapisać, Najbardziej logiczne rozwiązania są 2:
a) wynik formuły w kolumnie E
- 0
W jaki sposób w #excel można nałożyć na kolumnę hasło, żeby po jego wpisaniu można zobaczyć zawartość kolumny.
Ewentualnie inne metody ograniczania widoczności w kolumnach.
Samo ukrycie kolumny nic nie da.
Ewentualnie inne metody ograniczania widoczności w kolumnach.
Samo ukrycie kolumny nic nie da.
brak_nicku via Wykop
- 2
@0987poiu: jeśli chcesz coś ukryć i mieć pewność, że nikt tego nie zobaczy, to odpowiedź jest bardzo prosta: nie da się. Możesz nałożyć ochronę arkusza, możesz za pomocą VBA sprawić, że cały arkusz będzie very hidden, ale cokolwiek byś nie zrobił, to ktoś kto się zna i będzie chciał zobaczyć te dane to i tak zobaczy.
brak_nicku via Wykop
- 1
A jest możliwość nałożenia hasła na arkusz i dopiero po podaniu hasła dane w arkuszu staną się widoczne?
Pewnie się na da, ale wolę dopytać.
@0987poiu: tego wprost się nie da osiągnąć, ale można ukryć w arkuszu kolumny, które mają nie być widoczne i po włączeniu ochrony arkusza wyłączyć możliwość formatowania kolumn - ukrytych nie będzie się dało odkryć
Chodzi o wersje online arkuszy google lub microsoft online.
@0987poiu: w
Potrzebuję arkusz Excela do prowadzenia statystyk lig. Tzn. jaka jest skuteczność jak gram angielską, jaka jak niemiecką itd.
Najlepiej dla dwóch sportów - piłki i hokeja.
Z tagu #bukmacherka wątpie aby ktoś takie coś miał, ale taguję też #excel i #informatyka #komputery #programowanie bo może ktoś by mi zrobił, rzecz jasna nie za darmo bo za darmo to nawet po mordzie się w tych czasach nie dostanie.
Gram głównie duble z kursem
Najlepiej dla dwóch sportów - piłki i hokeja.
Z tagu #bukmacherka wątpie aby ktoś takie coś miał, ale taguję też #excel i #informatyka #komputery #programowanie bo może ktoś by mi zrobił, rzecz jasna nie za darmo bo za darmo to nawet po mordzie się w tych czasach nie dostanie.
Gram głównie duble z kursem
@OnKujajor91: jak napiszesz, jak taki arkusz miałby funkcjonować to wzrosną szanse. Może komuś będzie się nudziło.
Mirki,
Mam pytanie co do #excel
Robię pola do zaznaczenia, które po zaznaczeniu mają wartość PRAWDA i w zależności od tego przelicza to co trzeba lub nie, problem jest taki że kalkulacji będzie sporo i każda linijka ma być od siebie zależna a tutaj po skopiowaniu wiersza wyżej nadal do tego pola wyboru pobiera wartość pierwotnego wiersza pomimo że ten nie jest zablokowany $ (po skopiowaniu wiersza 3 w wiersz 6 nadal
Mam pytanie co do #excel
Robię pola do zaznaczenia, które po zaznaczeniu mają wartość PRAWDA i w zależności od tego przelicza to co trzeba lub nie, problem jest taki że kalkulacji będzie sporo i każda linijka ma być od siebie zależna a tutaj po skopiowaniu wiersza wyżej nadal do tego pola wyboru pobiera wartość pierwotnego wiersza pomimo że ten nie jest zablokowany $ (po skopiowaniu wiersza 3 w wiersz 6 nadal
@Shav_Arth: obawiam się, że to co chcesz osiągnąć jest wykonalne tylko na 2 sposoby:
a) ręczna zmiana wszystkich adresów
b) VBA
a) ręczna zmiana wszystkich adresów
b) VBA
- 0
Mirki, może wiecie jak to rozgryźć?
Mam tabele z różnymi kolumnami i wartościami. W jednej kolumnie mam nr przedmiotu w 2 formatach. Jeden format to x/xxxx a drugi xxxx. Chciałbym rozdzielić tabele na 2 wersję z 1 formatem i drugim.
Potrafię usunąć wszystkie wiersze z formatem x/xxxx funkcją znajdź. Zostają mi dzięki temu wszystkie komórki z formatem xxxx. Niestety nie wiem jak zrobić na odwrót i jak usunąć wszystkie wiersze z formatem
Mam tabele z różnymi kolumnami i wartościami. W jednej kolumnie mam nr przedmiotu w 2 formatach. Jeden format to x/xxxx a drugi xxxx. Chciałbym rozdzielić tabele na 2 wersję z 1 formatem i drugim.
Potrafię usunąć wszystkie wiersze z formatem x/xxxx funkcją znajdź. Zostają mi dzięki temu wszystkie komórki z formatem xxxx. Niestety nie wiem jak zrobić na odwrót i jak usunąć wszystkie wiersze z formatem
zainstalowałem sobie pakiet office na wirtualnej maszynie z Windows Server 2022 Datacenter. Niestety, podczas korzystania z firmowego kalkulatora (zawiera VBA i makra) otrzymuję " Run-time error '5' "
Na windows 10 plik działa bez zarzutu. Rozwiązania potrzebuję po to, aby mieć dostęp do funkcjonalności na urządzeniach z androidem lub iOS poprzez pulpit zdalny. Serwer postawiony na AWS.
#excel
Na windows 10 plik działa bez zarzutu. Rozwiązania potrzebuję po to, aby mieć dostęp do funkcjonalności na urządzeniach z androidem lub iOS poprzez pulpit zdalny. Serwer postawiony na AWS.
#excel
@toki_rodrigo: Przyczyn tego błędu może być bardzo wiele i bez przynajmniej pokazania linii kodu, która ten błąd generuje raczej nie uzyskasz sensownej pomocy.
ale nawet jeśli poprawię linijkę kodu, to w konsekwencji będę korzystał z nieautoryzowanego narzędzia, przez co mogę mieć kłopoty
@toki_rodrigo: jeśli będzie wiadomo, co może być przyczyną, to poprawa linijki kodu może nie będzie jedynym wyjściem. Może wystarczy zmienić konfigurację Excela, może (jeśli kod jest marny) trzeba zmienić ustawienia regionalne. Jeśli to jest jakieś narzędzie komercyjne, to może auto wiedząc na czym polega problem sam usunie usterkę i udostępni nową wersję.
Hej, mam pytanie. Jakiej funkcji uzyc w #excel gdy mam do obliczenia wysokość premii, gdzie są trzy progi tej premii. Proszę o pomoc :(
@furmaniok: wyszukaj
#excel Mirasy, poda ktoś proszę formułę na taki temat:
Jeśli wartość w danej komórce jest mniejsza lub rowna niż 1000 to ta wartość trzeba pomnozyc * 0,01 w innej komórce, ale jeśli jej wartość jest większa to inna komórka musi dać wartość "10". Pomożecie?
Jeśli wartość w danej komórce jest mniejsza lub rowna niż 1000 to ta wartość trzeba pomnozyc * 0,01 w innej komórce, ale jeśli jej wartość jest większa to inna komórka musi dać wartość "10". Pomożecie?
@AbadzabayY:
MIN(komorka/100;10)
Mam mały problem z funkcją (V/X)LOOKUP w Excelu.
Mam dwa arkusze w których jedyne wspólne dane to ośmiocyfrowy numer ID i chcę wypełnić kolumny w tym drugim arkuszu na zasadzie skopiowania danych z akrusza 1 do drugiego na podstawie kolumny z ID.
W sensie idzie tak:
Arkusz 1 zawiera wszystkie potrzebne dane
Arkusz 2 ma kolumny z ID, imieniem i nazwiskiem wypełnione i kilka pustych z danymi które chcę wypełnić automatycznie.
Kopiuj
Mam dwa arkusze w których jedyne wspólne dane to ośmiocyfrowy numer ID i chcę wypełnić kolumny w tym drugim arkuszu na zasadzie skopiowania danych z akrusza 1 do drugiego na podstawie kolumny z ID.
W sensie idzie tak:
Arkusz 1 zawiera wszystkie potrzebne dane
Arkusz 2 ma kolumny z ID, imieniem i nazwiskiem wypełnione i kilka pustych z danymi które chcę wypełnić automatycznie.
Kopiuj
@MarianoaItaliano: no to (v/x)lookup nada się idealnie, jaki masz konkretnie z nią problem?
@MarianoaItaliano: jeśli to vlookup, to na końcu powinno być fałsz albo 0. Jeśli nadal nie zwraca wartości, to albo popełniasz jakiś podstawowy błąd w pozostałych parametrach, albo te wartości ID nie są identyczne w obu arkuszach. Ta druga przyczyna może być na pierwszy rzut oka nieoczywista - typu w jednym arkuszu jest ID przechowywane jako liczba, w drugim jako tekst
@MarianoaItaliano: dopiero doczytałem, że formuła zwraca
#VALUE!
a nie #NA!
więc przyczyna 2 odpada, coś masz namieszane w samej formule- 0
@lech1991: normalnie nie da się chyba uzyskać takiego widoku, który pokazujesz, bo nie da się wyłączyć nagłówków kolumn, a pozostawić wierszy. Czyli coś w poszło nie tak, a na potencjalnego winowajcę obstawiam zaznaczoną na widocznym screenie opcję Split. Być może jakąś kombinacją czynności udało się rozszerzyć dolną część tak, że górna (zawierająca nagłówki kolumn) nie jest w ogóle widoczna. Aby to naprawić próbowałbym w kolejności:
a) wyłączyć opcję Split
b) myszką
a) wyłączyć opcję Split
b) myszką
Szukam podpowiedzi albo rozwiązania/generatora takiego problemu. Mam 26 imion, potrzebuje z nich zrobić listy po 5 imion, kombinacje nie mogą się powtórzyć a każde z imion powinno być użyte najlepiej taka sama ilość razy. W necie nie mogę znaleźć kalkulatora, który spełni mi ostatni warunek. Musiałbym grzebać w excelu, ale może mogę tego uniknąć.
#kiciochpyta #excel #matematyka
#kiciochpyta #excel #matematyka
@bacanahali: albo opis jest kiepski, albo zadanie jest trywialne:
PYTANIE o Google Drive arkusz kalkulacyjny
TLDR: Czy można w jednym arkuszu kalkulacyjnym w Google Drive (One) udostępnić tylko wybrane kolumny lub wiersze jednemu użytkownikowi?
Problem:
Potrzebuję stworzyć arkusz kalkulacyjny dla kilku użytkowników z wykorzystaniem arkuszy Google w wykupionym pakiecie Google Drove/One, w którym każdy z użytkowników będzie mógł dopisywać nowe rekordy tylko w jednej kolumnie/wierszu. Każdy użytkownik ma swoją kolumnę i może w niej tworzyć nowe rekordy. Użytkownik widzi wszystkie kolumny,
TLDR: Czy można w jednym arkuszu kalkulacyjnym w Google Drive (One) udostępnić tylko wybrane kolumny lub wiersze jednemu użytkownikowi?
Problem:
Potrzebuję stworzyć arkusz kalkulacyjny dla kilku użytkowników z wykorzystaniem arkuszy Google w wykupionym pakiecie Google Drove/One, w którym każdy z użytkowników będzie mógł dopisywać nowe rekordy tylko w jednej kolumnie/wierszu. Każdy użytkownik ma swoją kolumnę i może w niej tworzyć nowe rekordy. Użytkownik widzi wszystkie kolumny,
@Emejsinkk: nasrane tagów i pomieszanie z poplątaniem, ale: można.
- 0
Mam zagwozdkę związaną z #excel #sharepoint #powerapps #office365 #microsoft #vba i nie mogę dojść dlaczego to nie działa.
Mam makro w excelu, które pobierane dane z listy sharepoint, nastepnie do tej listy pobranej z sharepointa dopisuje dane pobrane z systemu SAP i na końcu makro zapisuje dane do pierwotnej listy sharepoint.
No i jest problem, bo do listy sharepoint zapisywany jest tylko pierwszy wiersz arkusza excela, zamiast wszystkiego co jest. Makro uzupełniając
Mam makro w excelu, które pobierane dane z listy sharepoint, nastepnie do tej listy pobranej z sharepointa dopisuje dane pobrane z systemu SAP i na końcu makro zapisuje dane do pierwotnej listy sharepoint.
No i jest problem, bo do listy sharepoint zapisywany jest tylko pierwszy wiersz arkusza excela, zamiast wszystkiego co jest. Makro uzupełniając
@Raylayan: możliwości są dwie:
A) makro jest złe
B) MS coś zepsuł w swoich produktach
A jest bardziej prawdopodobne niż B.
@Raylayan: jeśli makro jest złe, to poprawność wykonania może zależeć od bardzo wielu czynników.
A) makro jest złe
B) MS coś zepsuł w swoich produktach
A jest bardziej prawdopodobne niż B.
Dodam tylko, że to samo makro wczesniej działało poprawnie, po migracji z domeny do domeny się posypało
@Raylayan: jeśli makro jest złe, to poprawność wykonania może zależeć od bardzo wielu czynników.
Makro uzupełniając dane w arkuszu powinno je zbierać w tabeli, ale jak sobie debuguje kod krok po kroku
- 0
#excel #pytaniedoeksperta
Cześć,
Czy ktoś wie jak w szybki sposób (albo czy w ogóle się da) skopiować przycisk, tak żeby wykonywał tą samą funkcję, ale dla następnego wiersza? Przeciąganie przycisku daje ten sam kod (duh) - czy w VBA jest jakiś odpowiednik przycisku "Użyj odwołań względnych"? Próbowałem się bawić w ActiveCell.Offset, ale coś mi nie idzie.
Na przykładzie (mega uproszczonym) - mam przycisk w komórce B1, który zwiększa wartość A1 o 1.
Cześć,
Czy ktoś wie jak w szybki sposób (albo czy w ogóle się da) skopiować przycisk, tak żeby wykonywał tą samą funkcję, ale dla następnego wiersza? Przeciąganie przycisku daje ten sam kod (duh) - czy w VBA jest jakiś odpowiednik przycisku "Użyj odwołań względnych"? Próbowałem się bawić w ActiveCell.Offset, ale coś mi nie idzie.
Na przykładzie (mega uproszczonym) - mam przycisk w komórce B1, który zwiększa wartość A1 o 1.
i w nazwie przycisku przemycić numer docelowego wiersza
@DwaNiedzwiedzie: skoro to ma być komórka w kolumnie po lewej, to chyba nie ma takiej potrzeby
@Thermao: coś takiego powinno działać, nie mam możliwości teraz przetestowwać:
Sub Przycisk4_Click()
Dim r As Range
Set r = Arkusz1.Shapes(Application.Caller).TopLeftCell.Offset(0, -1)
r.Value = r.Value + 1
End Sub
@DwaNiedzwiedzie:
Nie bardzo wiem, gdzie tu jest miejsce na niepewność... Skoro ma być 80 przycisków w 80 wierszach to bez względu na to, który przycisk gdzie się znajdzie zawsze będzie robił to samo - zmieniał wartość komórki z tego wiersza.
mam przycisk w komórce B1, który zwiększa wartość A1 o 1
Nie bardzo wiem, gdzie tu jest miejsce na niepewność... Skoro ma być 80 przycisków w 80 wierszach to bez względu na to, który przycisk gdzie się znajdzie zawsze będzie robił to samo - zmieniał wartość komórki z tego wiersza.
@DwaNiedzwiedzie: chyba troszkę szukasz problemów na siłę, bo tak jak napisał @taju - nawet przy domyślnych ustawieniach ja nie potrafię tak modyfikować wysokości wierszy, żeby przycisk znalazł się w innej komórce. Jak pani Grażynka lubi suwać przyciski, to przemieści i pięć wierszy niżej, ale na to wyjście jest banalne - zablokować kolumnę z przyciskami i włączyć ochronę arkusza - byle edytuj obiekty nie było dostępne.
@dziadmankowy: ja nie byłem w UK, tylko na "biednym" PTC Gdynia w 2012. Za to kupiłem najdroższe bilety (wtedy coś koło 200-250PLN za osobę - za trzy dni oglądania) i siedziałem w pierwszym rzędzie przy stole głównym 5 metrów od foteli zawodników. Oglądanie w TV się w żaden sposób nie może do tego równać. Pytanie czy te bilety do "wyrwania" to nie są w najwyższych rzędach za słupem...
@dziadmankowy: No ja przy podobnym układzie hali (tylko były 3 stoły obok siebie) jak chciałem oglądać tylko główny stół to siadałem w pierwszym rzędzie, a jak na wszystkie trzy - to w 4-5. Tutaj jest balkon, nie wiadomo na jakiej wysokości, a skoro nikt jeszcze w tym rzędzie biletu nie kupił, to zapewne oznacza, że "obstructed view" jest na tyle uciążliwe, że nie ma sensu za to płacić.
przykładowo w 1.01 utarg wyniósł 1000 zł, 2.01 np. 500 zł i chcę w podsumowaniu mieć, że np. w styczniu utarg wyniósł x zł.
chciałem to zrobić suma.jeżeli(zakres gdzie mam daty; warunek myślałem jako tekst( tylko co tu dać??;"mmmm") == styczeń; kolumna utargu)
wiem, że mogę zrobić jeszcze jedną kolumnę,
@PustyCzlowiek: bo operuje na całych kolumnach a nie jest pod tym względem zoptymalizowana. Kiedy spodziewasz się mieć 1048576 komórek uzupełnionych w kolumnach K i L?
@Deykun: no widzisz, a ja wiem. Przeceniasz spryt Excela. Jest garść formuł, które są zoptymalizowane w kierunku używania całych kolumn, ale SUMA.ILOCZYNÓW do nich nie należy. Co prawda ja ostatnio rzadko używam Excela i mam wersję 2019, więc istnieje szansa, że w najnowszych wersjach coś poprawili, ale patrząc na pomoc i poniższy cytat,