Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko399
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit

basically_a_free_spirit

Dołączył 3 lata i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 160
  • Znaleziska 45
  • Mikroblog 115
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 4
Klimbert
Klimbert
Klimbert
15.07.2020, 05:39:46
  • 565
Mam bardzo duży zakres tolerancji w stosunku do osób LGBT, W wielu kwestiach starach się ich wspierać.
Ale jakieś granice też mam. Jeżeli gostek, który w żaden sposób nie "upodabnia" się do kobiety, a chce aby nazywać
go Małgorzata oraz używać wobec niego żeńskich końcówek to to jest ten moment w którym ja wysiadam.
Czytam sobie w necie, że zatrzymali jakąś aktywistkę lgbt, patrzę na fotkę a tam zdjęcie faceta. Absolutnie rozumiem,
Klimbert - Mam bardzo duży zakres tolerancji w stosunku do osób LGBT, W wielu kwestia...

źródło: comment_1594790834QUnwXGXS5nnLXs65plaZEz.jpg

Pobierz
  • konto usunięte
  • Szamotowy_Marian
  • mrucyfon
  • lordgrievous
  • zielone_drzewo_hehe
  • +560 innych
  • 256
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 11:16:31 via Android
  • 3
@Klimbert pozwól, że wyjaśnię.

Próbowanie żeńskiego imienia i żenskich końcówek to zwykle pierwszy krok osób kwestionujących swoją tożsamość płciową. To logiczne - jest to krok najprostszy, niewymagający żadnych ingerencji w ciało, takich jak np regulacja brwi czy ogólnie nóg.

Dlatego osoby będące na początku swojej drogi zazwyczaj wybierają ten właśnie sposób, aby postawić pierwszy krok w kierunku tranzycji, albo sprawdzić, czy rzeczywiście takie formy im pasują.

To pierwsza sprawa.

Druga to taka,
  • MadokaDobraWaifu
  • konto usunięte
  • raven_raven
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 11:32:20 via Android
  • 0
@Klimbert oczywiście, zapraszam :)
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 11:35:44 via Android
  • 1
@Flypho

Dobra to uogólnię xD, łatwo się atakuje, kiedy tylko moja kasa leży na stole, a ty gówno do zakładu wkładasz.

Podaj mi metodę naukową przy pomocy której można stwierdzić czyjąś przynależność do płci, jednocześnie zakładając, że największą i decydującą wartość podczas takiego pomiaru ma deklaracja badanego.

W tej chwili konsensus naukowy jest taki, że przy diagnozowaniu dysforii płciowej (a więc przynależności do innej płci niż płeć biologiczna chorego) korzysta się z
  • konto usunięte
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 11:39:54 via Android
  • 3
@Flypho tak. Zazwyczaj pierwszy miesiąc terapii hormonalnej (podczas której nie występują żadne nieodwracalne zmiany) jest okresem 'testowym', podczas którego można się wycofać, jeśli osoba stwierdzi, że to nie to.

Działa to tak, że jeżeli osoba rzeczywiście cierpi na dysforie płciową, po hormonach poczuje się lepiej. Jeśli jednak na nią nie cierpiała, u osoby tej zaczną występować objawy dysforii płciowej ze względu na przyjęcie hormonów płci przeciwnej - wtedy taka osoba nie czuje
  • MadokaDobraWaifu
  • konto usunięte
  • raven_raven
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 11:46:52 via Android
  • 3
@Flypho niestety nie mam aż tak szerokiej bazy wiedzy, żeby wyciągnąć takie badanie z rękawa, a jednocześnie nie mam czasu, żeby go szukać.

Weszłam z Tobą w dyskusję, aby wytłumaczyć Ci, że transpłciowość jest szeroko akceptowanym i oczywistym wręcz zjawiskiem wśród społeczności lekarskiej. Nie robię tego dla pieniędzy.

Prawda jest taka, że nawet w zacofanej względem Europy Zachodniej Polsce żaden seksuolog czy psychiatra, do którego pójdziesz z podejrzeniem dysforii, nie będzie próbował
  • MadokaDobraWaifu
  • konto usunięte
  • raven_raven
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 11:52:06 via Android
  • 0
@Klimbert już :)
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 12:17:40 via Android
  • 4
Warto przy okazji dodać, że społeczność psychiatrów tak szeroko akceptowanym i oczywistym zjawiskiem w środowisku naukowym już nie jest xD, więc wstrzymałbym trochę konie.


No cóż. Łatwiej jest Ci zaprzeczyć wiarygodności szerokiej i budowanej od tysięcy lat gałęzi medycyny, niż zaakceptować istnienie osób transplciowych. Wydaje mi się, że dalsza polemika jest bezcelowa :)
  • MadokaDobraWaifu
  • konto usunięte
  • raven_raven
  • prawa_reka_sorosa
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 12:28:05 via Android
  • 4
@Flypho przytocz w takim razie dokładną tezę, którą chciałbyś, żebym udowodniła.

To po pierwsze.

Po drugie, jako że bardzo ładnie operujesz statystyczną nomenklaturą, wiesz pewnie również, że koleracja nie jest równa kauzacji. Owszem, wśród osób trans często występują także zaburzenia psychiczne, popełniają częściej samobójstwa, etc. Powodem w tym wypadku jest życie przez wiele lat w nieodpowiednim ciele, co naraża te osoby na ciągły stres i ból psychiczny, a także występująca wszędzie transfobia,
  • MadokaDobraWaifu
  • Monifufka
  • konto usunięte
  • raven_raven
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 12:53:03
  • 4
@sublatio_cum_laude: tyle mądrych słów, a tak mało treści. jestem pod wrażeniem.
  • raven_raven
  • MadokaDobraWaifu
  • howorang
  • prawa_reka_sorosa
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 13:42:07 via Android
  • 2
@aPimpNamedSlickback to prawda, wtedy nie możemy. Ale co, jeśli osoba na ulicy powie Ci, że ma uszkodzoną nogę?

Co do tranzycji, to niestety nie jest takie proste, zwłaszcza w Polsce. Rodzina często jest ostatnią grupą, która dowiaduje się o tranzycji, ponieważ to właśnie z rodziną związany jest największy strach przed reakcją. Poza tym, rodzina często pochodzi z innego, mniej tolerancyjnego pokolenia, niż ludzie, z którymi osoba trans ma do czynienia na codzień.
  • aPimpNamedSlickback
  • SarahC
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 16:08:29 via Android
  • 2
@sublatio_cum_laude nie będę odpowiadała na wszystkie pytania, bo do większości wystarczy słownik i Google.

1a) odsyłam do słownika
b) nie
c) nie

2) tranzycja w dużym uproszczeniu jest lekiem na dysforię płciową, która jest uznaną w środowisku lekarskim chorobą, więc jako taka powinna być leczona jak każda inna choroba

3) pytanie z tezą (tak samo jak zresztą większość). Nie ma czegoś takiego w leczeniu dysforii, jak bezwarunkowa wiara w słowa pacjenta. Przed
  • SarahC
  • MadokaDobraWaifu
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 18:02:36 via Android
  • 0
@Flypho o co chodzi z Twoim maniakalnym domaganiem się dowodu na wszystko? Tak jak już napisałam, co bardzo wygodnie zignorowałeś, to na Tobie spoczywa ciężar dowodu.
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 15.07.2020, 18:08:51 via Android
  • 0
@Flypho dowód jakiej konkretnie tezy Cię interesuje?
artpop
artpop
artpop
07.07.2020, 18:39:36
  • 162
Znalezisko "Lesbijki zmieniają płeć 8-letniemu chłopcu. Chcą, żeby był dziewczynką" - https://www.wykop.pl/link/5592143

Jak jest w rzeczywistości?

- To lekarz psychiatra zdiagnozował transpłciowość u tego dziecka, ta para lesbijek nawet nie była w tym temacie dostatecznie wykształcona.
- To nie one "zmieniały mu płeć". Wcale nie chciały, aby "był dziewczynką". Wręcz mówiły mu, że jest chłopcem i powinien nosić ubrania dla chłopców, zanim udali się do lekarza.
- Mając 8 lat rozpoczął się
artpop - Znalezisko "Lesbijki zmieniają płeć 8-letniemu chłopcu. Chcą, żeby był dziew...

źródło: comment_1594147151CxV0MQlDUJAkP1Hjkcn0PW.jpg

Pobierz
  • konto usunięte
  • Burnaby
  • przeciwko78
  • Kondzio11121555
  • elf_pszeniczny
  • +157 innych
  • 36
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 07.07.2020, 23:54:27 via Android
  • 11
@artpop jestem Ci wdzięczna za prostowanie i edukowanie
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • KrwawyPacyfista
  • +6 innych
100leja
100leja
100leja
01.07.2020, 21:50:33
  • 3
Kiedyś pewne zaburzenia się leczyło, teraz wymaga się od wszystkich aby je tolerowali, a wręcz popierali. #lgbt #lgbtqwerty #zaburzeniapsychiczne #parafilie #tolerancja
100leja - Kiedyś pewne zaburzenia się leczyło, teraz wymaga się od wszystkich aby je ...

źródło: comment_1593640220gccb3baNXTGA3ccqevi3lg.jpg

Pobierz
  • Korneliusz4
  • konto usunięte
  • asaz1
  • 1
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 02.07.2020, 14:06:53
  • 2
@100leja: dysforię płciową się leczy, oczywiście. Leczy się zwykle tranzycją lub też korektą płci, ponieważ inne formy leczenia po prostu zawodzą.
  • liskowskyy
  • agadill
secondreality
secondreality
secondreality
02.07.2020, 09:38:56
  • 18
elektorat czaskoskiego

#wybory #bekazlewactwa #4konserwy
secondreality - elektorat czaskoskiego

#wybory #bekazlewactwa #4konserwy
  • n1cod3
  • Benn
  • Adix
  • fullversion
  • SynuZMagazynu
  • +13 innych
  • 7
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 02.07.2020, 13:45:14
  • 0
@Benn: czy znajduje się w tym wideo cokolwiek świadczącego o ich edukacji lub jej braku?
g.....s
g.....s
konto usunięte 28.06.2020, 12:14:52
  • 162
Gdy masz problemy psychiczne, ale nadal pełnię praw wyborczych ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#wybory #heheszki #bekazlewactwa #bekalgbt #humorobrazkowy
g.....s - Gdy masz problemy psychiczne, ale nadal pełnię praw wyborczych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
...

źródło: comment_1593346486j5QwXla5AoV8XnhdIyftiL.jpg

Pobierz
  • koziol87
  • kiera1
  • konto usunięte
  • Horaccy
  • konto usunięte
  • +157 innych
  • 16
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 28.06.2020, 12:18:55 via Android
  • 11
@gregdostres Emilia jest przesympatyczną i ciepłą osobą, a Twój wpis świadczy jedynie o Twoich brakach w edukacji.
  • EmilKalin
  • don-psixuj
  • amyaitch
  • mokry_sen_polonisty
  • lamalamie
  • +6 innych
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 28.06.2020, 12:39:41 via Android
  • 15
@gregdostres Twój wpis sugeruje, że transpłciowość implikuje problemy psychiczne, problemy na tyle poważne, że takim ludziom powinno zabrać się prawa wyborcze.

Jest to bardzo krzywdzące i ignoranckie podejście.

Owszem, transpłciowość widnieje w indeksie DSM-5 (Jest to indeks chorób i zaburzeń na tle psychicznym), jednak różni się ona znacząco od chorób takich jak schizofrenia czy OCD. Różnica ta polega na tym, że pozostałe choroby reagują na leczenie farmakologiczne i terapeutyczne - w przypadku
  • trzewikodziup
  • don-psixuj
  • Kompot12
  • captyn
  • Poprosze_herbate
  • +10 innych
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 22.06.2020, 18:45:59
  • 9
Cześć!
Ostatnio na wykopie spotykam się z mnóstwem transfobii i homofobii (wynikającej czy z ostatniego zainteresowania LGBT w kampanii wyborczej czy z premiery The Last of Us 2). Widzę w tych wpisach dużo nienawiści, ale zapewne często kluczowym czynnikiem jest bardziej brak zrozumienia czy strach przed nieznanym, aniżeli nienawiść dla zasady. Duża w tym rola naszych polityków, którzy lubią pewne grupy dehumanizować, nadając wszystkim ich członkom bardzo nieprzychylne cechy.

Tak się składa,
  • konto usunięte
  • alt_nrg
  • konto usunięte
  • Tajemniczy58
  • CinExPL
  • +4 innych
  • 45
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 22.06.2020, 19:06:46
  • 4
@josif-zbarzin: poziomem wypowiedzi ty dużo bardziej tam pasujesz, może sprawdź, czy cię tam jednak nie ma?
  • KocieTruchlo
  • konto usunięte
  • CzajnikZniszczenia
  • Avil
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 22.06.2020, 19:25:49
  • 3
@Shagal: Hej, dzięki za ciekawe pytania.

1) Wyznaję zasadę 'żyj i daj żyć innym'. Nie oczekuję w żadnym wypadku preferencyjnego traktowania. Uważam jednak, że nienawiść do drugiej osoby nie za kwestie merytoryczne, a za jej cechy wrodzone powinna być piętnowana, zarówno społecznie, jak i prawnie. Nie odniosę się do konkretnego przykładu, ponieważ go nie podałeś, ale jeśli pracownik będzie w stanie udowodnić, że zwolnienie nastąpiło z powodu orientacji seksualnej, a nie
  • CinExPL
  • konto usunięte
  • Avil
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 22.06.2020, 19:26:48
  • 1
@fagitty-bobitty: Spróbować nie zaszkodzi. ᶘᵒᴥᵒᶅ
  • Avil
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 22.06.2020, 19:50:32
  • 3
@sadziuu: Nie wiem, do czego pijesz tym pytaniem. Ja naprawdę nie jestem 'potworem LGBT który chce gwałcić dzieci i palić wsie'. Przykład człowieka pochodzący ze screena to przykład odrażającego nadużycia lekarza prowadzącego jego tranzycję.

Ten przykład potwierdza, że z płcią kulturową 'nie ma żartów' i nie przejść za kogoś tranzycji na siłę. W tej chwili występowanie dysforii płciowej jest warunkiem koniecznym do przejścia tranzycji i jest to dokładnie sprawdzane przed rozpoczęciem
  • CinExPL
  • konto usunięte
  • Avil
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 22.06.2020, 20:00:33
  • 1
@fagitty-bobitty: może i są to w większości pytania 'z tezą', ale zadane w zachowaniem szacunku dla rozmówcy i jako takie warte odpowiedzi
  • Avil
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 22.06.2020, 20:08:22
  • 3
@sadziuu: Oczywiście, że się boję. To jest bardzo przerażający świat, w którym większość czasu spędza się powątpiewając i pytając: 'czy na pewno?'. Nikt nie chce być osobą trans - nikt tego nie wybiera.

Dla mnie tranzycja brzmi właśnie jak szansa na normalność i na poczucie się dobrze we własnym ciele.

Do psychologów chodzę od wielu lat.

A co do homoseksualizmu - to ja tu o nim nie mówię. Ale chętnie bym
  • CinExPL
  • konto usunięte
  • Avil
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 22.06.2020, 20:18:23
  • 3
@Shagal: Spieszę z wyjaśnieniem. Widząc pytanie, przeczytaj je. Jeśli jesteś w stanie po przeczytaniu go stwierdzić, jakie zdanie na dany temat ma pytający, to znaczy, że pytanie nie zostało zadane neutralnym tonem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mam nadzieję, że pomogłam
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • Avil
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 23.06.2020, 07:03:24 via Android
  • 2
@optymistycznypesymista oczywiście, bardzo się boję. Kuriozalnym wydaje mi się świat, w którym muszę się bać braku akceptacji z tak trywialnego powodu, jak chęć bycia sobą, ale niestety jest to świat, w którym żyjemy.

Tranzycja trwa w gruncie rzeczy całe życie. Zmiany spowodowane terapią hormonalną mogą postępować nawet do 10 lat po jej rozpoczęciu. Operacje plastyczne (operacja korekty płci, ale nie tylko) zazwyczaj przechodzi się po ok. 1-3 latach samej terapii hormonalnej
  • konto usunięte
  • Avil
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit
basically_a_free_spirit 23.06.2020, 17:45:36 via Android
  • 1
@Xtreme2007 odpowiem, mimo że pytanie zostało wystosowane bez szacunku do mojej osoby. Chodzę do psychoterapeutki, która prowadzi moją sprawę. Jest ona pozytywnie nastawiona do mojej tranzycji i twierdzi, że powinnam spróbować, kiedy poczuję się gotowa.
  • Avil
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 3 z 3
  • >
  • respect ? existence : resistance;

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 22.06.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 23.06.2020

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl