Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko259
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Igrzyska

    Igrzyska
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże
  • Ukraina

    Ukraina

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Matheo780
Matheo780
Profil firmowy

Matheo780

Dołączył 5 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1030
  • Znaleziska 280
  • Mikroblog 750
  • Obserwujący 42
  • Obserwowane 2
  • Dodane (175)
  • Komentowane (492)
  • Plusowane (83)
Matheo780
Matheo780
Matheo780 04.05.2024, 19:13:00
  • 1
Husqvarna TC139T po 7 latach - oto moja krótka opinia na temat tego traktorka

#rolnictwo #traktorboners #husqvarna #ogrodnictwo #trawnik #ogrod #dom
Matheo780 - Husqvarna TC139T po 7 latach - oto moja krótka opinia na temat tego trakt...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Matheo780
Matheo780
Matheo780 06.04.2024, 09:05:11
  • 15
Gdzie się podziały te traktory???


#heheszki #memy #motoryzacja #rolnictwo #traktorboners
Matheo780 - Gdzie się podziały te traktory???

SPOILER

#heheszki #memy #motoryzacja ...

źródło: 433960279_970305158038042_865466645306350146_n

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

sEB-q
sEB-q
sEB-q
06.04.2024, 09:07:23 via Android
  • 10
@Matheo780 trzeba spytać rolników dlaczego woleli zagraniczne od polskiego.
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780
Autor
06.04.2024, 09:11:06 via Wykop
  • 7
@sEB-q: patrząc po rejestracjach to nie trzyma się to stwierdzenie kupy - Ursus do końca póki produkował cieszył się na naszym rynku dużą popularnością ze względu na sentyment do marki. Co do maszyn rolniczych tak samo - większość rolników kupuje polskie maszyny tutaj masz np. statystyki rejestracji przyczep: praktycznie wszystkie to polskie marki, a zagraniczne stanowią mały procent (mówimy oczywiście o nowych maszynach)
Matheo780 - @sEB-q: patrząc po rejestracjach to nie trzyma się to stwierdzenie kupy -...

źródło: GHKtEBkWoAA5SH1

Pobierz
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 18.03.2024, 10:04:45
  • 1
Wleciał pierwszy itemek z kolekcji Matheo780 x Na Fali. W 100% produkowany w Polsce oczywiście!😉🇵🇱 Jakby ktoś był zainteresowany taką koszulką z najsłynniejszym polskim Ursusem 902 to linka zostawiam Wam w komentarzu poniżej!⬇️

PS. jest też wersja biała oraz kubeczek 😉 Grafik pewnie będzie w przyszłości więcej jeśli będzie jakieś zainteresowanie większe - na razie zrobiliśmy jedną tak na próbę dla mnie.

#chwalesie #motoryzacja #rolnictwo #
Matheo780 - Wleciał pierwszy itemek z kolekcji Matheo780 x Na Fali. W 100% produkowan...

źródło: IMG_1263

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Matheo780
Matheo780
Matheo780
Autor
18.03.2024, 10:04:57 via Wykop
  • 0
https://nafali.co.pl/38-matheo780
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 29.02.2024, 09:27:08
  • 3
"Ślązak 8190 Polsko-Ukraiński ciągnik wysokiej mocy" - tak głosi ta rosyjskojęzyczna reklama tego dawnego polskiego ciągnikowego startupu

Gdy Ślązakowi udało się w końcu w bólach uzyskać homologację, nagle na rynku wystąpiła totalna zapaść, bo w Polsce agencja wstrzymała na ponad rok realizacje programów dofinansowań z UE dla rolnictwa.

Jak nie było dotacji, to krajowa sprzedaż traktorów strasznie siadła, a co gorsza ze spółki odeszło dwóch udziałowców, zostawiając założyciela samego sobie z problemem i firmą generującą straty.

Żeby
Matheo780 - "Ślązak 8190 Polsko-Ukraiński ciągnik wysokiej mocy" - tak głosi ta rosyj...

źródło: ślązak 8190 ruska reklama

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bidzej
bidzej
bidzej
29.02.2024, 11:03:52 via Wykop
  • 3
@Matheo780: znakomita nazwa dla produktu, który miał być sprzedawany za granicę. Było jeszcze nazwać model zamiast "8190" to "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz".
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 27.02.2024, 10:21:29
  • 1
Szacunek dla pracy rolnika

Kiedyś byłem na pokazie kombajnu na wschodzie (płd-wsch Polski). Na polach w tamtej okolicy były takie dwunożne słupy jak na zdjęciu. Moją uwagę zwróciło to, że wszędzie pomiędzy tymi słupami (między ich "nogami")normalnie rosło zboże - ktoś musiał je tam więc zasiać ręcznie, bo ciągnikiem w sposób mechaniczny byłoby to raczej niemożliwe.

Kombajn startuje, maszyna o wartości niespełna bańki złotych netto, także na bogato. Po chwili na polu zjawia się starszy pan, zapewne tato tego gospodarza, który testował kombajn. Facet myślę spokojnie 70-80 lat. Upał jest niemiłosierny, a on bierze kosę i wykasza to zboże co jest pomiędzy tymi słupami, a potem rzuca je w nieskoszony łan, tak aby kombajn mógł je wymłócić.

I
Matheo780 - Szacunek dla pracy rolnika

Kiedyś byłem na pokazie kombajnu na wschodzie...

źródło: 1000_F_84971395_NkrxToFhiJ6CCllmYxcp0FuYRQkf5BgI

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Miguelos
Miguelos
Miguelos
27.02.2024, 10:25:41 via Wypiek
  • 0
@Matheo780 No ale tu właśnie o jakośc i normy chodzi. To nie jest produkt nadający się do jedzenia, świni bym tego nie dał - bo potem jesz mięso z tymi syfami. Więc nie ma mowy o szacunku do takiego zboża, bo ono jest bezwartościowe.

A odnośnie tego starszego Pana - tak, ludzie z tamtych lat mają taki szacunek do jedzenia, wielokrotnie się z tym spotykałem. I to akurat jest pozytywne, bo
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780
Autor
27.02.2024, 10:31:05 via Wykop
  • 0
@Miguelos: tak, tylko nie każde zboże które tutaj do nas nielegalnie napływa jest zgnite itd. Normy to wiadomo, że spełnia niższe, bo jest produkowane przy wykorzystaniu innych oprysków itd., ale to nie usprawiedliwia aktów chuligaństwa. Niech zajmą się tym odpowiednie organy, niech to zboże zutylizują, jeśli nie nadaje się do spożycia, ale nie może być przyzwolenia na taką bandyterkę. Osobną sprawą jest to, czy nie jest to zwyczajna prowokacja, aby
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 25.02.2024, 07:51:59
  • 6
Czy Polscy rolnicy nie chcą kupować polskich maszyn?


Niestety, maszyn rolniczych się nie rejestruje, ale za to możemy to sprawdzić na bazie przyczep, które już są rejestrowane i figurują w CEPIK. Oto statystyki rejestracji przyczep za rok 2023. Na zielono zaznaczyłem producentów polskich, na czerwono zagranicznych.

Jakie wnioski? Na podstawie przyczep można stwierdzić, że Polscy rolnicy chętnie kupują polskie przyczepy, a to gadanie o tym, że polscy rolnicy nie chcą kupować polskiego i są hipokrytami to brednia i liczby mówią same za siebie miażdżąc te januszowe teorie.
Matheo780 - Czy Polscy rolnicy nie chcą kupować polskich maszyn?

SPOILER

Niestety, ...

źródło: 425263703_7127145507407954_3355952630413798488_n

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Matheo780
Matheo780
Matheo780
Autor
25.02.2024, 08:02:31 via Wykop
  • 2
@Bashful: w ostatnich latach produkcji Ursus miał pod 10% udziału w rynku i to produkując tylko ciągniki <120KM, także też bardzo dobry wynik. Najpopularniejsze w Polsce marki jak New Holland czy John Deere mają po 15-16% udziału, ale oferują traktory z przedziału 25-700KM
  • Odpowiedz
majk_emigrant
majk_emigrant
majk_emigrant
25.02.2024, 08:21:48 via Wykop
  • 1
A może traktory byś porównał? ( ͡º ͜ʖ͡º)


@Bashful: a mamy jakiegokolwiek polskiego producenta traktorów?
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 24.02.2024, 08:37:39
  • 0
Mój nowy film na temat płockich Bizonów w USA jest już do obejrzenia na YT! ( ͡° ͜ʖ ͡°)


#rolnictwo #motoryzacja #traktorboners #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #usa
Matheo780 - Mój nowy film na temat płockich Bizonów w USA jest już do obejrzenia na Y...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Matheo780
Matheo780
Matheo780 23.02.2024, 18:53:34
  • 4
Polskie Bizony w USA!🇵🇱🤝🇺🇸 Jutro rano nowy odcinek na kanale Matheo780! Podajcie dalej!😊

#rolnictwo #traktorboners #motoryzacja #usa #ciekawostki
Matheo780 - Polskie Bizony w USA!🇵🇱🤝🇺🇸 Jutro rano nowy odcinek na kanale Matheo7...

źródło: Untitled-1

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lardor
Lardor
Lardor
24.02.2024, 06:20:02 via Android
  • 0
@Matheo780 węgierskie Ikarusy też tam występowały i czechowickie skody Rapid występowały w Kanadzie
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780
Autor
24.02.2024, 08:32:14 via Wykop
  • 0
Już jest! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Matheo780 - Już jest! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 21.02.2024, 14:00:35
  • 3
Ursus 4514T Deluxe w akcji ratunkowej w czasie tegorocznych podtopień/powodzi na Mazowszu (2024 rok)

#rolnictwo #traktorboners #ciekawostki #motoryzacja
Matheo780 - Ursus 4514T Deluxe w akcji ratunkowej w czasie tegorocznych podtopień/pow...

źródło: Przechwytywanie

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Matheo780
Matheo780
Matheo780 18.02.2024, 10:39:55
  • 4
Te koparko-ładowarki budowały Polskę przez dziesięciolecia 🇵🇱

Codziennie zapewne przechodzicie koło budowli czy korzystacie z instalacji, które zrealizowane zostały m.in. przy wykorzystaniu tej maszyny.

Ostrówek to nie była konstrukcja idealna. Nie był to też szczyt techniki czy technologicznego wyrafinowania. Proste maszyny budowane na bazie krajowych ciągników produkcji ZM Ursus.

I
Matheo780 - Te koparko-ładowarki budowały Polskę przez dziesięciolecia 🇵🇱

Codzienn...

źródło: c51bdf12460b8246d3cae7390a23.jpg ffff

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

powsinogaszszlaja
powsinogaszszlaja
powsinogaszszlaja
18.02.2024, 10:42:40 via Wykop
  • 1
@Matheo780: Wszyscy zachwycają się zachodem i ich technologiami, ale te proste maszyny robiły to samo co te skomplikowane.
  • Odpowiedz
FuckUe
FuckUe
FuckUe
18.02.2024, 10:55:04 via Wypiek
  • 1
@Matheo780 u mnie w domu jeszcze coś takiego działa i ma się dobrze ;p
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 12.02.2024, 16:10:30
  • 0
Polecicie jakąś drukarkę ze skanerem/urządzenie wielofunkcyjne, które obsługuje druk dwustronny, można nim drukować po WiFi i ma fajną aplikacje na smartfona z iOS do skanowania etc? Może być laserowa lub atramentowa, drukuję raczej na czarno biało zazwyczaj, głównie pisma, dokumenty, faktury itp. Zależy mi też aby nie była mega droga w zakupie i użytkowaniu, ale wolę zapłacić więcej i mieć coś dobrego na lata.

Miałem do tej pory atramentową HP Deskjet 5525,
Matheo780 - Polecicie jakąś drukarkę ze skanerem/urządzenie wielofunkcyjne, które obs...

źródło: HP-DESKJEST-INK-ADVANTAGE-5525-WIFI-DUPLEX-655-XL

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

drtusz
drtusz
drtusz
14.02.2024, 15:17:35 via Wykop
  • 0
Akurat nie mam jej w swojej ofercie, ale zerknij na Epson Expression Premium XP-6000. Ma WiFi, duplex, toleruje zamienniki, obsługuje druk z telefonu. Polecam :) Jakbyś miał jakieś pytania, chętnie odpowiem ;)
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 25.01.2024, 20:17:40
  • 2
MB-Trac 1020 lub też Deutz Intrac

#rolnictwo #traktorboners #mercedes #motoryzacja
Matheo780 - MB-Trac 1020 lub też Deutz Intrac 

#rolnictwo #traktorboners #mercedes #...

źródło: 11-mbtrac-intrac-deutz-47955178

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Matheo780
Matheo780
Matheo780 18.01.2024, 11:02:53
  • 2
REJESTRACJA STARYCH CIĄGNIKÓW I POJAZDÓW W NIEMCZECH ORAZ FRANCJI
Chciałbym zarzucić taki temat: sporo używanych samochodów czy ciągników importuje się z Francji i Niemiec do Polski, ale czy ktoś orientował się jak to wygląda w drugą stronę?

Ostatnio dotarły do mnie informację, że z rejestracją starszych pojazdów, zwłaszcza pojazdów silnikowych (nie samochodowych) jest w Niemczech problem. Mówię o pierwszej rejestracji na terenie Niemiec (import z innych krajów UE)

Przykładowo: ponoć 30-40 letniego Ursusa się do Niemiec z Polski nie wywiezie i się legalnie tam nie zarejestruje, a w zasadzie to niemieccy urzędnicy wymagają takich papierów, że jest to praktycznie niewykonalne, no bo np. świadectwa zgodności do takiego dziadka się od producenta nie dostanie z wiadomych powodów.
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Damasweger
Damasweger
Damasweger
18.01.2024, 11:58:31 via Android
  • 1
@Matheo780 Importowaliśmy stare niemieckie auta, bo były o wiele lepsze, niż krajowa produkcja. Lepiej było kupić kilkuletniego golfa dwójkę, niż nowego #!$%@?.
  • Odpowiedz
prezeees
prezeees
prezeees
18.01.2024, 12:29:48 via Wykop
  • 1
@Matheo780: przemysł był opóźniony o 20lat względem zachodu i wymagał nieproporcjonalnych środków. Błędem było sprzedanie FSO Daewoo zamiast VW. Dzisiaj pewnie dalej by te zakłady coś produkowały, nawet bez własnej marki, dając zatrudnienie. Ale czasu się nie da cofnąć.

Po za tym widzę kolega zafascynowany komunizmem i gospodarką "narodową".
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 16.01.2024, 16:50:19
  • 2
Irum to rumuńska firma produkująca ciągniki rolnicze, ładowacze czołowe oraz skiddery kontrolowana przez rumuńską rodzinę Oltean. W przeszłości firma była też dystrybutorem oraz montownią dla ciągników MTZ Belarus w Rumunii.


Kilka lat temu Irum wprowadził do swojej oferty ciągnik TAGRO 102, który miał odpowiedzieć na zapotrzebowanie tych mniejszych rumuńskich gospodarstw, a także firm komunalnych, leśnych i budowlanych.

Ciągniki Irum Tagro to dla niektórych tzw. "składaki" - zawsze będę obśmiewał to określenie i twierdził, że dużo mówi to o świadomości osób, które się nim posługują. Mamy tu do czynienia z jednostką napędową FPT (Iveco, Włochy) oraz transmisja firmy HEMA (Turcja)
Matheo780 - Irum to rumuńska firma produkująca ciągniki rolnicze, ładowacze czołowe o...

źródło: 419215809_6971911606264679_873644828331563375_n

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PfefferWerfer
PfefferWerfer
PfefferWerfer
16.01.2024, 19:18:14 via Wykop
  • 1
Polski przemysł rozmontowano i rozkradziono tu na miejscu w Polsce


@Matheo780: Tak, tylko mylisz się myśląc że to odgórnie go zniszczono. W Ursusie kradli pracownicy, kradł zarząd. Państwo sprzedało teren w Warszawie, ale nadal zostały zakłady w Lublinie i Dobrym Mieście na Mazurach. Po tym jak prywatna firma kupiła markę oraz zakłady z zamiarem wznowienia produkcji zaczęła wypuszczać importowane tureckie traktory niskiej jakości w średniej cenie, jak rynek rolniczy się
  • Odpowiedz
superolcc
superolcc
superolcc
22.01.2024, 21:05:01 via Wykop
  • 0
zapomniałeś o jednej istotnej rzeczy: ciągniki <100KM takich marek jak MF, New Holland, Deutz-Fahr itp. są produkowane właśnie w Indiach, Chinach, Turcji


@Matheo780: racja, zupełnie zapomniałem o tym. Produkowane są tam, bo te rynki charakteryzują się dużym popytem na traktory w tym właśnie segmencie i do tego koszty produkcji tam na miejscu są niskie. Co nie zmienia faktu, że są to ciągniki dalej MF, New Holland, Deutz-Fahr etc., czyli know-how zostaje. Jakość wykonania na pewno nie jest taka, jak z europejskich fabryk.

20% rynku o którym piszesz to
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 16.01.2024, 13:59:38
  • 0
Sporo osób zaczyna zaglądać do kieszeni niemieckim rolnikom: jak oni śmią śmieć strajkować, skoro mają wypasione Fendty za miliony euro, a marka Fendt jest u nich #1 na zmianę z John Deere. Skąd mają na to pieniążki skoro jest taka bieda??? <nosacz_face.jpg>

Otóż średnia wielkość gospodarstwa w Niemczech to 61 ha - średnia. Dla porównania w Polsce to bodaj 11 ha. Niemal 6x mniej. Duże gospodarstwa, dużych rolników stać więc na zakup droższych, większych ciągników, bo po prostu jakby tego nie liczyć duże gospodarstwo nawet zarabiając z hektara mniej nominalnie i tak będzie dysponować większym kapitałem niż małorolny taki jak np. JA ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Skoro średnia u nich wynosi 61 ha to znaczy, że musi tam być naprawdę przewaga potężnych gospodarstw, z kolei u nas średnia 11 ha świadczy o skrajnym rozdrobnieniu. Nie wspominam już o Czechach, gdzie średnia to była bodaj 130
Matheo780 - Sporo osób zaczyna zaglądać do kieszeni niemieckim rolnikom: jak oni śmią...

źródło: c8ecde82-2fc9-4d66-ba62-048fda55dce5

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galicjanin
galicjanin
galicjanin
16.01.2024, 14:03:50 via Android
  • 3
@Matheo780 w Czechach za komuny przeprowadzono kolektywizację i rodzinne gospodarstwa wcielono do kołchozów. Po upadku komuny byłym czeskim chłopom nie chciało już się bawić w gospodarowanie, więc jeśli już brano się za rolnictwo to na poważnie wielkotowarowo. U nas Gomułka zatrzymał kolektywizację i od 1956 r. do 1989 r. większość gospodarstw to były rodzinne małorolne gospodarki. W Niemczech było tak, że na wschodzie za komuny była pełna kolektywizacja jak w Czechach,
  • Odpowiedz
rolnik_wykopowy
rolnik_wykopowy
rolnik_wykopowy
16.01.2024, 14:48:21 via Wykop
  • 2
@Matheo780: Tylko kwestia jak u nich, a jak u nas jest liczona średnia. U nas rolnikiem jest każdy, kto ma hektar pola i dzierżawi go od 10 lat znajomemu.
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 16.01.2024, 11:52:57
  • 1
Przeraża mnie jedna rzecz: z jaką zaciętością niektóre osoby zwalczają i wyśmiewają już sam pomysł powstania jakiegokolwiek polskiego ciągnika.

Nie wspominam już nawet o wyśmiewaniu istniejących polskich producentów, oczernianiu ich produktów i umniejszaniu ich dokonań. Sam fakt, że jak napiszę o tym, że można byłoby u nas ciągnik produkować, to zlatuje się zaraz stado ludzi, którzy za punkt honoru obrali sobie wytłumaczenie wszystkim dlaczego my w Polsce nie możemy mieć swojej produkcji motoryzacyjnej/ciężkiego przemysłu na choć tak minimalnym poziomie jak budowa ciągników - choćby jakichś tam specjalistycznych, budowanych na zamówienie jako mała seria.

Oczywiście, są to osoby, którym się wydaje, że coś tam wiedzą - słowo klucz „wydaje im się”. Ja jestem po rozmowach z ludźmi, którzy nasz ciężki przemysł współtworzyli i jasno wskazali mi na powody dlaczego to musiało upaść.

Zdanie
Matheo780 - Przeraża mnie jedna rzecz: z jaką zaciętością niektóre osoby zwalczają i ...

źródło: 420040932_923889842679574_6689260349456654211_n

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Matheo780
Matheo780
Matheo780
Autor
16.01.2024, 12:45:31 via Wykop
  • 1
@majk_emigrant: nie przeczy - gdzie tu widzisz sprzeczność? Unie Europejska daje nam normy do spełnienia, Polski rząd wprowadza te normy JESZCZE BARDZIEJ JE ZAOSTRZAJĄC. Szkodnictwo.
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780
Autor
16.01.2024, 16:40:42 via Wykop
  • 1
@PawelW124: kupowali, bo już nie produkują (poza dwudrogowymi) Ciągniki szły do Skandynawii, do Rumunii, na Bałkany oraz na nasz krajowy rynek. Ogólnie eksport stanowił 50%
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 14.01.2024, 15:15:46
  • 1
To powinno być na pierwszych stronach gazet: rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury z 02.08.2023, strona 11 (załącznik 2, Tabela 1) Jak to jest, że rząd Mateusza Morawieckiego krytykował politykę klimatyczną Unii Europejskiej, a jednocześnie sam zastosował bardziej restrykcyjne wymagania wobec krajowych producentów np. ciągników rolniczych niż Unia wymaga???

To jest zwyczajna głupota, nieudolność i niekompetencja czy może celowe szkodnictwo?
Matheo780 - To powinno być na pierwszych stronach gazet: rozporządzenie Ministerstwa ...

źródło: Zrzut ekranu 2024-01-14 o 16.12.55

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

CzarnyOwiec
CzarnyOwiec
CzarnyOwiec
14.01.2024, 15:33:30 via Android
  • 0
@Matheo780 czyli co to oznacza w prostych słowach? Jakie normy muszą spełniać nowe ciągniki? O ile będą droższe ,i do kiedy można eksploatować obecne. Bo te wszystkie napisy o pn to mało mówią. Jako specjalista od sprzętu rolniczego mógłbyś to jakoś prościej omówić? Nawet w formie znaleziska...
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780
Autor
14.01.2024, 15:36:57 via Wykop
  • 1
@CzarnyOwiec: chodzi o to, że Unia Europejska daje producentom możliwość produkcji np. ciągników w formie małej serii np. 50-100-150 sztuk/rocznie na nieco mniej rygorystycznych zasadach niż wielkie koncerny. Chodzi np. o emisję spalin. Silnik generacje do tyłu potrafi być kilka tysięcy tańszy na sztuce od takiej spełniającego najnowszą normę spalin.

W tych przepisach chodzi o to aby dać możliwość konkurencji małym producentom. Tymczasem nasz rząd w swoim rozporządzeniu wydał restrykcje
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 09.01.2024, 10:21:20
  • 12
Kto tak nie miał... (╯︵╰,)

#rolnictwo #traktorboners #motoryzacja #heheszki #rozowepaski #zwiazki #niebieskiepaski
Matheo780 - Kto tak nie miał... (╯︵╰,)

#rolnictwo #traktorboners #motoryzacja #hehes...

źródło: comment_1589643603bljQfwhYhWB3dAH2E0XHcb

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

motonita
motonita
motonita
09.01.2024, 12:16:08 via Wykop
  • 0
@Matheo780: To wykop, zaraz się dowiesz, że połowa użytkowników albo i więcej "tak nie miała".
  • Odpowiedz
Palladyn400
Palladyn400
Palladyn400
06.07.2024, 19:31:42 via Wykop
  • 0
@Matheo780: uwielbiam tego mema
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 07.01.2024, 12:54:35
  • 2
Josef Dvorak i jego autorskiej konstrukcji ciągnik rolniczy 6x6 zbudowany na bazie starej ciężarówki Tatra. Projekt tak udany, że kilka lat później połasiła się na niego amerykańska korporacja i to w mało elegancki sposób.


#motoryzacja #traktorboners #ciekawostki #rolnictwo
Matheo780 - Josef Dvorak i jego autorskiej konstrukcji ciągnik rolniczy 6x6 zbudowany...

źródło: 2checo

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Matheo780
Matheo780
Matheo780
Autor
07.01.2024, 12:55:12 via Wykop
  • 0
Ostatecznie ten projekt porzucono, jednak traktory Dvoraka do dziś pracują na jego farmie
Matheo780 - Ostatecznie ten projekt porzucono, jednak traktory Dvoraka do dziś pracuj...
  • Odpowiedz
Matheo780
Matheo780
Matheo780 03.01.2024, 18:35:00
  • 2
Zamknąłem na razie fanpage Ślązaka, bo w ciągu niespełna 24h ludzie zaczęli dzwonić do Pana Radka i pytać się o możliwość zakupu ciągnika


#motoryzacja #rolnictwo #traktorboners #ciekawostki
Matheo780 - Zamknąłem na razie fanpage Ślązaka, bo w ciągu niespełna 24h ludzie zaczę...

źródło: 416004508_6926470640808776_2935011483868990047_n

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

superolcc
superolcc
superolcc
12.01.2024, 18:43:10 via Android
  • 0
@Matheo780
Zapotrzebowanie na proste ciągniki średniej/dużej mocy można zaspokoić używanym ciągnikiem zachodniej produkcji, vide casus Łukasza Kłosowskiego i jego Case'ów.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
  • Strona 2 z 9
  • >
  • Rolnik, YouTuber, od dziecka pasjonat techniki i mechanizacji rolnictwa.
  • kontakt.matheo780@gmail.com
  • Facebook
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Ekshibicjonista
    od 21.06.2019

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 22.06.2024

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 08.01.2022

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska
  • Komentator
    od 10.01.2024

    Komentator

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl