@PKWiU93-21-1: kilka lat temu (6-8?) mieliśmy w Warszawie plagę pożarów zabytkowych, często świeżo przejętych przez "prawowitych" właścicieli kamienicach. Zbiegało się to z czasem masowego procesu reprywatyzacji nieruchomości (chodziło o pierwotnych właścicieli kamienic, których deweloperzy szukali po całym świecie żeby tylko móc przejąć stare budynki z majątku państwa). Niewiele się o tych pożarach pisało w mediach ale akurat w tym czasie pracowałem w jednym z najwyższych wieżowców na Chmielnej i nie
@mamut2000: ten czołg to propagandowy pokaz megalomani Hitlera. Nawet gdyby powstał to lotnictwo alianckie by szybko je wyeliminowało na polu bitwy. Niemcy wprowadzając tygrysy drugiej generacji oraz jagdtigery, które na lądzie były postrachem pokazali że wielkie i ciężkie maszyny z małą mobilnością za wiele nie zdziałają w dobie rozwijającego się lotnictwa i sporej przewagi liczebnej zdecydowanie gorszych jakościowo wojsk zmechanizowanych przeciwnika.
Ciekawostką może być za to niemiecki Gustav, czyli największe
Sezon ledwo sie zaczął a wszyscy wysuwają już daleko idące wnioski. Czy tylko dla mnie na razie nie widać, która koncepcja sidepodów realnie przynosi lepsze efekty? Nie bez przyczyny zespoły z silnikami Ferrari są stosunkowo wysoko. Może Haas i Alfa są słabe a ciągnie ich w góre silnik? Może konstrukcja Mercedesa jest lepsza, ale problem leży w silniku? #f1
@Czesuafff96: to że Mercedes to gigant pod kątem silników i dojeżdżających poprawek. Jeśli tak jest, to nic nie jest jeszcze przesadzone. Zostaje kwestia wytrzymałości silników a i z tym ferrari lubiło mieć problemy.
@MaxVerstapen: Niestety ale taki ustanowili regulamin korzystania z usługi transportu metrem - na wejściu jest informacja o tym, że wchodzisz do płatnej strefy a nie że płacisz za przejazd. Ma to iluzoryczny plus
@PiotrFr: brzmi to trochę na odwrót od rzeczywistości. Chcesz powiedzieć, że będziesz bezkarnie jeździł po Niemczech kopciuchem bez DPF bo w Polsce przeszedł przegląd? Prawda jest taka, że policji nie chce się ścigać małolatów za takie bzdety i do momentu aż kogoś nie w------z na kontroli to nikt Ci z tym nic nie zrobi.
@PiotrFr: przednie szyby i widoczność też są elementem homologacji. Prawo w każdym kraju jasno o tym mówi, pewnie nawet w UKR. Anglik to inna sprawa bo ma to homologacje w UK.
@Argonzz: nah, prawo mówi jasno o minimalnej przepuszczalności światła na przednich bocznych szybach:
Szyby pojazdu muszą charakteryzować się współczynnikiem przepuszczalności światła na poziomie nie mniejszym niż 70%. Warto jednak wiedzieć, że dotyczy to szyby przedniej i szyb przednich bocznych.
to że to przechodzi przegląd to nic nie znaczy, nie takie cuda przechodzą przegląd.
@Argonzz: badania techniczne to nie homologacja. Załóżmy, że przyjeżdzasz z Somalii swoim autem z 5m szpikulcem bo tam nie dają j-----a o to co i co? Jeździsz w PL i stwarzasz zagrożenie? Auta z kierownicą po prawej stronie mają specjalne regulacje w oparciu o homologację. Tak samo jak każda z szyb w samochodzie i inne aspekty bezpieczeństwa podlegają homologacji. Wadliwy system badań technicznych w kraju A nie upoważnia do łamania
@Argonzz: o zupełnie czymś innym czyli? Rozmawiamy o tym co pisze OP co regulowane jest tu:
Artykuł 66. (ust. 1, pkt 5) Ustawy o ruchu drogowym:
„pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlania drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu”.
@Argonzz: czyli policjant robiąc kontrolę musi zapoznać się z przepisami prawa kraju z którego przyjechał kontrolowany? Masz jakieś podparcie swojej odważnej tezy czy tylko tak p--------z bez namysłu?
@Argonzz: skąd policjant ma mieć pewność co było przedmiotem przeglądu? A co jeśli ktoś zamontował coś nielegalnego po przeglądzie i przyjechał do PL? Czy ty rozumiesz o czym ty w ogóle mówisz?
@PiotrFr: mylisz pojęcia. Po pierwsze primo to przyciemnianie szyb przednich zostało uregulowane w 1999r. Po drugie mylisz możliwość rejestracji auta z UK w Polsce z możliwością poruszania się takim po naszych drogach. Po trzecie - Auta z DPF i bez DPD to kwestia normy jakie auto spełnia a nie kraju. Pierwsze normy euro były tak łagodne, że niektórzy producenci mogli pozwolić sobie na wersję bez DPF. I tak, zgodnie z
@PiotrFr: nie mówię o konwencji wiedeńskiej która akceptujemy na zasadzie kompatybilności z naszym prawem tylko o rozporządzeniu MTiGM z 1 kwietnia 1999 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 44, poz. 432). To rozporządzenie zostało potem uzupełnione o zapisy uwzględniające procentowa przepuszczalność światła (patrz kilka wpisów wyżej). Policja posiada urządzenia do mierzenia współczynnika przepuszczalności światła. Prawdopodobnie są to mierniki amx170 ale tu mogę się mylić. Między innymi
Noszę się z zamiarem kupna samochodu. Celowałem w samochód ok 100k km przebiegu, diesel tak aby pojeździć do 150k km zanim wystąpią droższe usterki.
Pytanie, może jesteście w temacie, ceny wszystkich paliw poszybowały ale czy ta różnica ponad 1zł PB do ON już pozostanie? Teraz mocno zastanawiam się nad sensem pakowania się w klekota na rzecz jakiejś uturbionej benzyny z oszczędniejszym 1.0 - 1.2.
@vargemp: regularnie serwisowany z większą częstotliwością niż zaleca i wymaga producent. Dodatkowo nadmiernie dbany przez właściciela. Czyli jednorożec. Protip na spokojny sen - kup auto tak, byś miał świadomość że nie straszne Ci najgorsze wydatki.
#nieruchomosci #heheszki
źródło: comment_1649307279QcVn1sKw4cMfezbwZqiTTi.jpg
Pobierz