Zasady ruchu, Polska VS Reszta krajów w Europie.
Sami widzicie, wiele prostych rzeczy potrafimy mocno komplikować.... W większości krajów Europejskich limity są jasne, proste i czytelne. Jeśli znaki nie mówią inaczej są domyślnie 50, 100 lub 130 km/h. Jak sytuacja z prędkościami wygląda w Polsce? Wyliczanka jest znacznie bardziej skomplikowana – 20, 50, 90, 100, 120 i 140. Ciekawy jestem po co na Polskiej "tablicy mendelejewa" przy wjeździe do kraju
Sami widzicie, wiele prostych rzeczy potrafimy mocno komplikować.... W większości krajów Europejskich limity są jasne, proste i czytelne. Jeśli znaki nie mówią inaczej są domyślnie 50, 100 lub 130 km/h. Jak sytuacja z prędkościami wygląda w Polsce? Wyliczanka jest znacznie bardziej skomplikowana – 20, 50, 90, 100, 120 i 140. Ciekawy jestem po co na Polskiej "tablicy mendelejewa" przy wjeździe do kraju




Zainspirowane niedawno dodanym znaleziskiem: https://wykop.pl/link/7658505/przekwalifikowanie-drog-ekspresowych-na-autostrady-pomysl-na-plus
Po co całe to rozdzielanie, tym bardziej że nowo wybudowane drogi expresowe mają parametry bardziej zbliżone do Autostrad niż do zwykłych dróg wojewódzkich czy krajowych poza zabudowanym. Zauważalny jedynie
Tam nic nie ma o minimalnych odległościach zjazdów, ani o pasach awaryjnych, ani nawet o łukach, tam jest napisane prosto i czytelnie. Jedynie co można zauważyć to to że nasze drogi klasy S nie są oznaczone jako Autostrada więc nimi nie są, ale gdyby oznakował je jako Autostrada, byłyby Autostradami, pomijając że w części