Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko227
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
DemagogPL
Profil firmowy

DemagogPL

Dołączył 9 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 497
  • Znaleziska 17
  • Mikroblog 480
  • Obserwujący 147
  • Obserwowane 7
DemagogPL
DemagogPL 22.05.2017, 18:16:53
  • 23
Poseł Michał Szczerba porównał wysokość rządowego programu pomocy dla ofiar wojny w Syrii z kwotą przeznaczoną na remont sejmowej restauracji.
http://demagog.org.pl/wypowiedzi/rzadowy-program-pomocy-humanitarnej-dla-syrii/

#polityka #demagog #4konserwy #neuropa #syria #ankieta
DemagogPL - Poseł Michał Szczerba porównał wysokość rządowego programu pomocy dla ofi...

źródło: comment_WfTwvsUDCKnbtAEqNS7R2XQK5gyhmt9Q.jpg

Pobierz

Czy Polska powinna pomagać ofiarom wojny w Syrii?

  • Tak 56.0% (112)
  • Nie 44.0% (88)

Oddanych głosów: 200

  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
22.05.2017, 18:29:00
  • 5
@Myrten: Wiem, że #syria to dość specyficzny tag, szczególnie, że prywatnie sam przeglądam, ale ta wypowiedź musiała zostać tak otagowana. Co do propagandy, to my wręcz przeciwnie, sprawdzamy jedynie fakty. Wnioski z wypowiedzi zostawiamy czytelnikom. Zapraszam do zapoznania się z naszą działalnością i pozdrawiamy!
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 14.05.2017, 21:23:31
  • 4
Mirki, musimy się pochwalić naszą nową działalnością. W ramach organizacji utworzyliśmy Akademię Fact-Checkingu.
Chcemy przekazywać młodym ludziom czym jest fact-check i dlaczego nie warto bezkrytycznie wierzyć w informacje pojawiające się w przestrzeni publicznej. Poprowadziliśmy już zajęcia dla pierwszej grupy gimnazjalistów! Kolejne incoming. Na stronie można zgłaszać zainteresowanie, jeśli ktoś chciałby, abyśmy w jego szkole poprowadzili takie warsztaty.
Myślę, że sami doskonale wiecie jak to jest z fejk newsami. Jak pelikany szybko łykają.
DemagogPL - Mirki, musimy się pochwalić naszą nową działalnością. W ramach organizacj...

źródło: comment_PeIg0rm6eJXr8i6YbkykmzGt5ocnKMlW.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
14.05.2017, 21:51:26
  • 1
@Jakis_ja: Ale my nie uczymy języka polskiego :) za to jeśli Ty tak, to możesz zorganizować takie warsztaty (✌ ゚ ∀ ゚)☞
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
14.05.2017, 21:52:47
  • 0
@Jakis_ja: Ewentualnie pomóż znaleźć chwytliwe określenie, po polsku, takich wyrażeń jak "fact-check" oraz "fakenews". Ale takie, żeby tak dobitnie oznaczały to co angielskie odpowiedniki używane powszechnie na świecie :)

Ani "factcheck" ani "fakenews" nie wywodzi się z polskiego, a pojęcia te zostały ukute poza naszym pięknym krajem. Podobnie do słowa "outsourcing", które także jest powszechnie używane na świecie (w Polsce też!). Chyba, że masz jakiś zamiennik "outsourcingu"? :)
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
14.05.2017, 22:03:18
  • 0
@Jakis_ja: Z incoming może już mnie poniosło, ale właściwie to jedyne słowo do którego możesz się przyczepić. Zachęcam do zapoznania się działalnością, mniej malkontenctwa (ładne polskie słowo) :)
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
14.05.2017, 22:35:55
  • 0
@Jakis_ja: W takim razie wybacz, że źle odczytałem Twoje intencje. Nie chciałem być opryskliwy, ale myślałem, że to czepialstwo dla czepialstwa. Mogę jedynie zapewnić, że nasi wolontariusze z pewnością przekażą młodzieży pozytywne wartości w dobry sposób. Mam nadzieję, że się nie zrazisz i dalej będziesz obserwował naszą działalność :) Tu na Mirko trzeba czasem twardo po prostu :P z resztą sam pewnie wiesz.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 12.05.2017, 17:00:29
  • 4
Dziś w programie "Gość Radia Zet" Jacek Rostowski komentował wyniki gospodarcze Polski porównując je z tempem wzrostu PKB w Niemczech.

http://demagog.org.pl/wypowiedzi/tempo-wzrostu-gospodarczego-w-polsce-i-niemczech/

#demagog #polityka #4konserwy #neuropa #ankieta
DemagogPL - Dziś w programie "Gość Radia Zet" Jacek Rostowski komentował wyniki gospo...

źródło: comment_D517GwNZfK7LoqvhnbqQbr44Jc707BoJ.jpg

Pobierz

Podejście do Jacka Rostowskiego?

  • Pozytywne 22.4% (17)
  • Neutralne 10.5% (8)
  • Negatywne 67.1% (51)

Oddanych głosów: 76

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
14.05.2017, 21:16:56
  • 0
@PafnucyMaj: Oczywiście, że każdego. Owszem, w skali kraju jest to wielki fail, ta różnica między 0,5% a 0,8%. Szczególnie, jeśli użył słowa "zaledwie" do podkreślenia tej wartości. Poza tym wg innych danych może być nawet 0,9%. Przy niedbałości jaką sugerujesz można by spokojnie pobawić się w nazywanie pół procenta jednym procentem. Z kolei to jakie przesłanie za tym chciał posłać wyciągasz już sam. MY żądamy faktów.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 09.05.2017, 12:54:11
  • 3
Poniedziałkowym gościem Poranka TOK FM był europoseł Kazimierz Michał Ujazdowski. W rozmowie, która dotyczyła sytuacji po wyborach prezydenckich we Francji, przytoczył on dane dotyczące bezrobocia wśród młodych Francuzów. http://demagog.org.pl/wypowiedzi/ile-wynosi-bezrobocie-wsrod-mlodych-w-krajach-unii/

#polityka #demagog #neuropa #4konserwy
DemagogPL - Poniedziałkowym gościem Poranka TOK FM był europoseł Kazimierz Michał Uja...

źródło: comment_xN1ucWVvQ95iYcll2Gmuzj3ilDWH4JAV.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
09.05.2017, 13:01:22
  • 0
@Hamouma: Po szerszą analizę zapraszamy do linku. Ale w skrócie, Pan Ujazdowski dostał Prawdę, jako, że słusznie określił liczbę młodych Francuzów bez pracy jako 1/4 ogółu tychże młodych. Dane podane w obrazku są dla porównania i tu pozostawiamy dowolność konkluzji :)
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 06.05.2017, 12:29:45
  • 1
3-majowe słowa Prezydenta Andrzeja Dudy na temat ewentualnego referendum dotyczącego zmiany Konstytucji RP wywołały duże zainteresowanie zarówno wśród polityków i dziennikarzy.

Zobacz w jaki sposób może być przeprowadzone referendum w sprawie zmiany Ustawy Zasadniczej oraz jak zmieniała się obecnie obowiązująca Konstytucja:

http://demagog.org.pl/jak-beda-wygladaly-zmiany-w-konstytucji/

#polityka #demagog #4konserwy #neuropa #konstytucja #ankieta
DemagogPL - 3-majowe słowa Prezydenta Andrzeja Dudy na temat ewentualnego referendum ...

źródło: comment_gpgF0mGaLjarPkCwM0lmpNeYZEx2RWSV.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
06.05.2017, 12:32:05
  • 1
@zakowskijan72: Już poprawione!
  • Odpowiedz
falszywy_prosty_pasek
falszywy_prosty_pasek
10.04.2017, 16:35:17 via Android
  • 94
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL 10.04.2017, 21:27:46
  • 3
@falszywy_prosty_pasek: Ale #demagog to Ty taguj (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

A tak poważnie, to dziękujemy za udostępnienie :)
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 07.04.2017, 21:56:28
  • 6
I znowu z opóźnieniem, za które przepraszam, a również warto Wam podrzucić. Kojarzycie może artykuł SE o Żółtku?

Portal se.pl kilka dni temu opublikował artykuł na temat europosła Stanisława Żółtka z Kongresu Nowej Prawicy. Przytacza w nim dane na temat jego statystyk w europarlamencie, które podliczył portal votewatch.eu. Jednak informacja jakoby miał on najniższą frekwencję spośród eurodeputowanych jest nieprawdziwa. W mniejszej ilości głosowań brał udział Ryszard Legutko.

Artykuł: http://www.se.pl/wiadomosci/polityka/nie-mam-czasu-na-gupie-wystapienia_971697.html

Źródło:
DemagogPL - I znowu z opóźnieniem, za które przepraszam, a również warto Wam podrzuci...

źródło: comment_Qbk745EILH9EhXRyEBhCaqUKW7fcFchz.jpg

Pobierz

Którego z obu panów szanujesz bardziej?

  • Bardziej szanuję Żółtka 10.0% (6)
  • Bardziej szanuję Legutkę 21.7% (13)
  • Szanuję obu 3.3% (2)
  • Nie szanuję żadnego z nich 65.0% (39)

Oddanych głosów: 60

  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
09.04.2017, 18:06:29
  • 1
@Tom_Ja: Fakt jej powstania, czy wyniki? :D Za wyniki nie odpowiadamy, a za powstanie... oj, aż żal nie skorzystać z takiego narzędzia na wykopie :) Poza tym, wyniki ankiety podpowiadają ile osób przeczytało post.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 07.04.2017, 21:52:19
  • 20
Trochę z opóźnieniem, ale warto wrzucić i tak!
http://demagog.org.pl/wypowiedzi/zachorowania-na-odre-w-polsce-raport-who/

#demagog #polityka #neuropa #4konserwy #razem #medycyna
DemagogPL - Trochę z opóźnieniem, ale warto wrzucić i tak!
http://demagog.org.pl/wyp...

źródło: comment_quAlg20ePlXwZ1SwG9AHuKrqLuHZCgg1.jpg

Pobierz

Jaki masz stosunek do Adriana Zandberga?

  • Pozytywny 35.7% (55)
  • Neutralny 25.3% (39)
  • Negatywny 39.0% (60)

Oddanych głosów: 154

  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
07.04.2017, 21:57:56
  • 3
@mister_pink: Zapraszamy do zapoznania się z naszą działalnością :) Jesteśmy organizacją, która sprawdza wypowiedzi polityków pod względem ich prawdziwości. Niedawno obchodziliśmy trzy lata i mamy na swoim koncie mnóstwo analiz. Dlatego zapraszam zarówno do obserwowania przeszłej działalności jak i bieżącej i przyszłej. Jesteśmy aktywny cały czas, ale najbardziej podczas wyborów, kiedy jest gorąco :>
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
07.04.2017, 22:09:34
  • 7
@mister_pink: Dokładnie jak @BongoBong mówi, zapoznaj się z naszą dotychczasową działalnością. Politycy bardzo często przychodzą do radia czy telewizji zupełnie nieprzygotowani, albo znane sobie dane przekręcają, zawyżają lub zaniżają w zależności do ich interesu. Nie możemy jedynie wytykać fałszów i manipulacji, bo mimo wszystko politycy w większości mówią prawdę (!) i ją także musimy w jakiś sposób docenić i zaznaczyć. Z samego faktu chęci przekazywania społeczeństwu PRAWDY czy dobrego
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
07.04.2017, 22:14:00
  • 5
@mister_pink: Nie wiem czy jest sens, żebym powtarzał poprzednie komentarze, bo musiałbym zrobić kopiuj-wklej. Nikt nie robi halo. Jest wystąpienie, jest merytoryczna, sprawdzalna wypowiedź, jest nasza ocena. Chyba wiesz, że ludzie często za pewnik biorą wypowiedzi polityków, kiedy np. pojawiają się cyfry. No bo kto by to sprawdzał? Podtekst i tak się przedostanie do mózgu odbiorcy. A my staramy się to odkłamywać.
Co więcej, nas nie interesują poglądy polityków. Ani
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
07.04.2017, 22:18:30
  • 4
@mister_pink: Poza tym, poza powtórzeniem komunikatu WHO, Pan Zandberg podał również informację o lawinowym wzroście zachorowań na odrę w Polsce. Warto wejść w link, który podałem we wpisie. Podrzucę dane, które umieściliśmy w analizie wypowiedzi Zandberga:

Według danych Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego, w Polsce stale wzrasta liczba zachorowań na odrę:

2010 rok: 13 zachorowań
2011 rok:
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
07.04.2017, 22:19:21
  • 3
@mister_pink: No cóż, musimy się pogodzić z tym, że niektórzy nie rozumieją takiego typu dziennikarstwa i przyjmują informacje jak leci. Dobranoc :)
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
07.04.2017, 22:20:49
  • 10
@mister_pink:

O jego stosunku do podatku dla najbogatszych napiszcie.


Ale co mamy napisać? XD To jego pogląd, a nie fakt. Przykro, że negujesz całą naszą działalność, bo oceniliśmy pozytywnie wypowiedź (podkreślam, WYPOWIEDŹ, nie polityka), którego nie lubisz. Ale spokojnie, przywykliśmy do takiej wybiórczości ze strony czytelników, zdarzyło się nie raz, nie dwa.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 30.03.2017, 12:43:48
  • 4
Mirki z #warszawa i okolic!
Z okazji urodzin Demagoga oraz Międzynarodowego Dnia Fact-checkingu, organizujemy wydarzenie w Waszym mieście.
Jeśli jesteście zainteresowani tematem fact-checkingu, chcecie wziąć udział w warsztatach czy posłuchać zaproszonych gości, koniecznie wpadnijcie! Prócz nas, organizatorami są także Koduj dla Polski oraz Fundacja ePaństwo
W linku znajdziecie wydarzenie na facebooku wraz z programem.
Zapraszamy!

#demagog #polityka #4konserwy #neuropa
DemagogPL - Mirki z #Warszawa i okolic!
Z okazji urodzin Demagoga oraz Międzynarodow...

źródło: comment_g5tm9Zr3yxsKBjEgRodrpIvIzUQJE77v.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
30.03.2017, 13:07:08
  • 0
@franaa: Masz odpowiednik takiego słowa jak np. "outsourcing" który używany, jest rozumiany przez każdego zainteresowanego?
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
30.03.2017, 13:07:32
  • 0
@jack-lumberjack: Wpadnij i zapytaj czy spokrewnieni (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
30.03.2017, 13:31:31
  • 0
@franaa: Spotkałeś się z określeniem, którego nikt nie używa, bo i tak dopiero "outsourcing" w pełni oddaje o co w nim chodzi. Dużo bardziej zrozumiale niż "kontraktowanie" czy "zlecenie zewnętrzne". Tak samo jest z "fact-checkingiem". "Weryfikacja informacji" w tym wypadku jest zbyt ogólnym i niejasnym określeniem, dlatego idzie zawsze w drugiej kolejności. Czyli: "Zajmujemy się fact-checkingiem, który polega na weryfikacji prawdziwości informacji/wypowiedzi".
Z resztą, nie czepiaj się, tylko zapraszamy na
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 03.03.2017, 19:02:40
  • 32
Link.
#demagog #polityka #4konserwy #neuropa
DemagogPL - Link.
#demagog #polityka #4konserwy #neuropa

źródło: comment_5w1oX4NeP8EI16yIh2Jm5QFuNfN7CGfn.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
03.03.2017, 19:43:46
  • 14
@badtek: Po pierwsze, na serio daruj inwektywy. Rozmawiajmy kulturalnie. Po drugie, nas nie interesuje do kogo się zwraca polityk i za kogo ma odbiorcę. Czy ma ich za rozumnych czy nie, czy traktuje ich jak plebs czy nie. Od politycznej oceny są wyborcy. My sprawdzamy fakty, tylko to nas interesuje.

Co wy byście chcieli, żeby polityk w tv mówiąc na żywo do plebsu, wypowiadał się jak na konferencji naukowej?
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
03.03.2017, 19:47:46
  • 0
@badtek:

pownioskuj sobie inaczej, widzisz ten obrazek na górze to co myślisz? No chyba jasne, marszałek senatu, to kłamca, nieprawde mówi.

Ale my nie mamy oceny "kłamca". Tylko "fałsz". To, co powiedział, jest fałszywe. Nie znamy przyczyn tej wypowiedzi. Może miał złe dane, może nie wiedział, może się pomylił, a może skłamał. To znowu ocenia wyborca. My nie oceniamy polityków, tylko ich wypowiedzi.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
03.03.2017, 19:59:26
  • 1
@badtek:

słusznie oddał istotę sprawy, ale wy tego nie przyznacie.

To twoja ocena, masz do niej prawo. My nie oceniamy czy polityk miał słuszność w czymś, tylko czy mówił prawdę. Może jego przekaz jest dobry, a może zupełnie nie. Nie interesuje nas to, jako organizacji.

(pod względem ludności dodajcie sobie nielegalnych imigrantów we Francji i odejmijcie zameldowanych w kraju emigrantów
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
03.03.2017, 20:01:57
  • 1
@badtek: Podrzucam nasz zbiór dotychczasowych wypowiedzi: http://demagog.org.pl/politycy/
Zobaczysz, że sprawdzamy rzeczywiście każde stronnictwo i nie tylko. Możesz zapoznać się z tym jak wypadali twoi ulubieńcy lub nie-ulubieńcy.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
03.03.2017, 21:15:54
  • 0
@badtek: Poruszyłem zespół i wzięliśmy pod rozważania twoje uwagi. Z tego też względu edytowaliśmy analizę i zaznaczyliśmy rzecz o wielkości, jednocześnie podkreśliliśmy, że używanie wielkości kraju w odniesieniu do liczby sędziów jest manipulacją. Ocena się nie zmienia, ale analiza już tak, dlatego dziękujemy za cenne spostrzeżenia.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 02.03.2017, 16:45:11
  • 7
Zapraszamy!

#polityka #demagog #4konserwy #neuropa #rekrutacja
DemagogPL - Zapraszamy!

#polityka #demagog #4konserwy #neuropa #rekrutacja

źródło: comment_0FQ47V3nVC6EnhpAbsK8eVHHOd12LPUL.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
02.03.2017, 16:49:12
  • 0
@luke_cornet: 10zł składek członkowskich miesięcznie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) działamy społecznie
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
03.03.2017, 19:10:18
  • 0
@Tom_Ja: Póki co nie mam na ten temat informacji. Jeśli tylko się czegoś dowiem, to nie zapomnę dać Ci znać!
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 21.02.2017, 18:32:48
  • 2
Myślicie jeszcze o Trybunale?
Postanowiliśmy zadać pytanie. Możecie odpowiedzieć na twitterze, ale także tutaj, w ankiecie. Pytanie takie jak w obrazku.
A tu wyjaśnienie dlaczego w ogóle pytamy.

#demagog #ankieta #polityka #trybunalkonstytucyjny
DemagogPL - Myślicie jeszcze o Trybunale?
Postanowiliśmy zadać pytanie. Możecie odpo...

źródło: comment_g2OVea6nViWQcS6z688w5FNvMmqID4tw.jpg

Pobierz

Czy TK za prezesury J.Przyłębskiej działa lepiej niż za A. Rzeplińskiego?

  • Tak 40.0% (18)
  • Nie 60.0% (27)

Oddanych głosów: 45

  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
21.02.2017, 18:34:28
  • 0
Już nie można edytować, dlatego dla chętnych trzecia odpowiedź do plusowania:
Nie wiem/trudno powiedzieć
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
21.02.2017, 18:35:55
  • 0
@erbo: W takim razie dla własnego zdrowia, zaprzestań.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 31.01.2017, 11:20:33
  • 24
Uratowane Przewozy Regionalne, którymi dziennie jeździ 1,5 miliona ludzi.

powiedział Mateusz Morawiecki.

Cóż, sprawdziliśmy. Pomylić się, to nie hańba, ale podać liczbę prawie 7-krotnie większą?
#demagog #polityka #4konserwy #neuropa #dobrazmiana #pis
DemagogPL - > Uratowane Przewozy Regionalne, którymi dziennie jeździ 1,5 miliona ludz...

źródło: comment_VuwyU36WUNlhSnAYz3Cl5dIaEscgV0xz.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
31.01.2017, 12:01:49
  • 0
@Internet_the_explorer:

w 2016 roku ogólna liczba pasażerów kolei wyniosła 292 411 250

taka liczba daje nam koło 800 tysięcy wszystkich pasażerów, dziennie. Poza tym tutaj jest mowa o uratowanych Przewozach Regionalnych. Może palnął, a może nie, tak czy siak informacja nieprawdziwa.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 30.01.2017, 18:03:24
  • 16
Tak?
Otóż nie.
Wiecie, że w debacie przed wyborami szefa Europarlamentu padło pytanie o to, czy na Polskę powinny zostać nałożone sankcje?
Tylko jeden kandydat sprzeciwił się temu pomysłowi i nie był to wybrany później, Antonio Tajani.
#demagog #polityka #neuropa #4konserwy #europa
DemagogPL - Tak?
Otóż nie.
Wiecie, że w debacie przed wyborami szefa Europarlamentu...

źródło: comment_xTHPwZfWu8UQ6o824toDtHwiuzHWHI3a.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
30.01.2017, 18:05:45
  • 3
Poniżej lista kandydatów na to stanowiska.
1. Eleonora Forenza, Konfederacyjna Grupa Zjednoczonej Lewicy Europejskiej / Nordycka Zielona Lewica;
2. Jean Lambert, Grupa Zielonych / Wolne Przymierze Europejskie;
3. Gianni Pittela, Grupa Postępowego Sojuszu Socjalistów i Demokratów;
4. Laurenţiu Rebega, Grupa Europa Narodów i Wolności;
5. Helga Stevens, Europejscy Konserwatyści i Reformatorzy;
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
30.01.2017, 21:13:54
  • 0
@Mesmeryzowany: Po pierwsze, przyznaj, że Wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego winien mieć informacje z pierwszej ręki na temat wyborów Szefa Europarlamentu. A po drugie, obojętnie skąd wziął informacje, były one nieprawdziwe, a on sam podał je dalej tysiącom słuchaczy/widzów/czytelników. Nie czepiamy się Czarneckego z jakiegoś widzimisię, tylko prostujemy fałszywą wypowiedź.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 27.01.2017, 16:56:42
  • 3
Mirki, wiecie, że w Polsce kwestia monitoringu jest nieuregulowana prawnie?

Więcej tutaj.

#demagog #polityka #neuropa #4konserwy

DemagogPL - Mirki, wiecie, że w Polsce kwestia monitoringu jest nieuregulowana prawni...

źródło: comment_q9ZZUlRFXaukXVBqU5uOIStPxIKoA0IH.jpg

Pobierz

Co sądzisz o monitoringo w przestrzeni publicznej?

  • Jest potrzebny, zwiększa bezpieczeństwo 63.0% (17)
  • Jest naruszeniem mojej wolności 33.3% (9)
  • Nie obchodzi mnie 3.7% (1)

Oddanych głosów: 27

  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
27.01.2017, 17:00:09
  • 0
@Althorion: Niestety, już za późno na edytowanie, ale faktycznie JEST MOŻLIWE, żeby tak odpowiedzieć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
27.01.2017, 17:01:01
  • 0
@erbo: Oczywiście, ale akurat ta konkretnie znalazła się w przestrzeni debaty publicznej, poruszona przez Rzecznika Praw Obywatelskich.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
27.01.2017, 17:02:20
  • 0
@erbo: A niech to, przegapiłem twoją chamską edycję komentarza i wysłałem odpowiedź. No trudno. :)
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 24.01.2017, 20:00:44
  • 2
Wzięliśmy na ruszt ten temat i sprawdziliśmy parę faktów.

W najnowszym sondażu przeprowadzonym przez Instytut Badań Pollster na zlecenie Super Expressu i Nowej TV, dnia 23 stycznia 2017 roku zostało zadane pytanie dotyczące wprowadzenia ograniczenia do dwóch kadencji dla samorządów.

Wyniki pokazują, iż za wprowadzeniem takich ograniczeń opowiedziało się 54% ankietowanych, przeciw było 29%, 17% nie miało zdania na ten temat.


W linku także wyniki CBOS oraz weryfikacja od jak dawna ten
DemagogPL - Wzięliśmy na ruszt ten temat i sprawdziliśmy parę faktów.

 W najnowszym...

źródło: comment_Q5zxH1E7HrQDCrExQSw02wBUqkLsnWr8.jpg

Pobierz

Czy jesteś za wprowadzeniem maksymalnej dwukadencyjności samorządów?

  • Tak 33.1% (42)
  • Nie 59.8% (76)
  • Nie wiem 7.1% (9)

Oddanych głosów: 127

  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
24.01.2017, 20:07:02
  • 0
@dziecielinapala: Wybacz, nie wiedziałem! Przyzwyczaiłem się do rzucającego się w oczy, wspomnianego przez Ciebie, różowego paska jaki zazwyczaj jest pod awatarem i tak jakoś odruchowo zawołałem po męsku...
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 13.01.2017, 13:41:25
  • 66
Żyjemy w dobie fejkowych wiadomości?

„Dzieci z #invitro to eksperymenty genetyczne jak truskawki bez smaku” to cytat rozdmuchany na twitterze i podany dalej przez media takie jak Gazeta Wyborcza czy naTemat, a jaki rzekomo miał wypowiedzieć radny PiS, Adam Grelecki.

Zespół Demagoga przeanalizował nagrania z sesji. Okazało się coś zgoła odmiennego:

http://demagog.org.pl/manipulacja-w-sprawie-slow-radnego-pis-dot-in-vitro/
DemagogPL - Żyjemy w dobie fejkowych wiadomości?

„Dzieci z #invitro to eksperyment...

źródło: comment_SROeAxdHjqKlXjILHKb9Xv1TKyA2WFQl.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
13.01.2017, 13:59:31
  • 32
@Internet_the_explorer: Mimo wszystko wkładanie czyich słów w usta kogoś innego i puszczanie tego w świat... Dopada nas zgroza, że duże media bez żadnej weryfikacji popchnęły tę sensację dalej.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
13.01.2017, 21:19:54
  • 0
@Hylfnur: Przeczytałeś zawartość linku? Może przeczytaj zanim się wypowiesz. To, że wsadzili w usta człowiekowi nie jego słowa, to ty wiedz.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
13.01.2017, 23:53:47
  • 0
@Hylfnur: Stowarzyszenie zostało założone w kwietniu, natomiast Demagog ma już 3 lata. Możesz insynuować co chcesz właściwie, żadna to nowość. W zależności od tego komu wykazujemy prawdę bądź fałsz, jesteśmy nazywani tubą propagandową. Ludziom ciężko pojąć coś takiego jak obiektywizm. Jak mówimy, że ktoś z PO mówi prawdę, to jesteśmy fundowani przez nich, jak z PiS, to przez PiS. Tylko tych pieniędzy jakoś nie ma i składki trzeba comiesięczne robić
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
14.01.2017, 14:44:40
  • 0
@Hylfnur: Wyraziliśmy to już na twitterze i na facebooku pod tym postem, ale dodam i tu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z reakcji Minimalistycznej Satyry Ahmeda Goldsteina. My nie oceniamy politycznie wypowiedzi. Radny PiS mógł wypowiedzieć się w lepszy bądź gorszy sposób. To nas nie interesuje. Grunt, żeby informacje były PRAWDZIWE. To jest nasza misja.
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
18.01.2017, 00:25:40
  • 0
@Hylfnur: Zapoznaj się z naszą działalnością, a potem psiocz i malkontenć. Zobacz ile robimy dziennie, ile publikacji wypuszczamy. Codziennie grupa osób non-profit sprawdza wypowiedzi pod względem ich prawdziwości (sprawdzamy jedynie te, które są merytoryczne, da się sprawdzić i wykazać ich prawdziwość oficjalnymi danymi, a wypowiedzi zbieramy z szeregu codziennych prasówek oraz wywiadów radiowych, a także wypowiedzi ad-hoc). Poszerzamy swoją działalność o walkę z fakenewsami, a to był fake-news. To czy
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
18.01.2017, 13:51:26
  • 0
@Hylfnur: Oczywiście, że filtrujemy. Jeśli w wywiadzie padną dwie wypowiedzi:
1. W Układzie Słonecznym jest 14 planet
2. Układ Słoneczny to super sprawa

To jak myślisz, którą sprawdzimy, a którą pominiemy? Zapoznaj się z metodologią, nie każdą wypowiedź da się sprawdzić pod względem prawdziwości. Filtrujemy opinie i rzeczy NIESPRAWDZALNE. A nie te, które nam się nie podobają. Jeśli podane, to sprawdzamy nawet najnudniejsze i najmniej interesujące opinie publiczną zagadnienia. Sprawdzamy
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 29.12.2016, 18:05:17
  • 4
Przespaliście 2016 rok?

Konflikt wokół Trybunału Konstytucyjnego, start programu 500+, szczyt NATO w Warszawie, Światowe Dni Młodzieży, protest opozycji na sali parlamentarnej – to tylko część tego, co się wydarzyło w 2016 roku. Przedstawiamy kalendarium najważniejszych wydarzeń, które miały miejsce w mijającym roku.

http://demagog.org.pl/kalendarium-2016/

#demagog #polityka #4konserwy #neuropa
DemagogPL - Przespaliście 2016 rok?

Konflikt wokół Trybunału Konstytucyjnego, star...

źródło: comment_x8Dx6FltPXjeyddW8mgW0eXl1uzj6Klb.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
18.01.2017, 00:31:33
  • 0
@walter-pinkman: Mirku, wybacz, że dopiero teraz, ale przeoczyłem! Co do kubków, to póki co nie mamy nawet swoich :< Może kiedyś będą środki, to i na kubki się znajdzie i na #rozdajo coś będzie ;)
  • Odpowiedz
kakaowymistrz
kakaowymistrz
16.01.2017, 08:07:22
  • 5
Facebook uruchamia filtr fałszywych newsów, na razie w Niemczech. Jestem bardzo ciekaw czy pomoże to w walce z tzw. post-prawdą i kłamstwami m.in. natury politycznej. Każdy będzie mógł zgłaszać, a następnie organizacje pozarządowe to sprawdzą. BTW: Na jesień wybory parlamentarne w Niemczech.

znalezisko

Nie wiem jak to będzie dokładnie działało, każdy będzie mógł to zgłaszać, ale chyba organizacje pozarządowe nie będą weryfikowały każdej informacji, przecież w tematach politycznych by się zarobili na śmierć.
kakaowymistrz - Facebook uruchamia filtr fałszywych newsów, na razie w Niemczech. Jes...

źródło: comment_igJCiB5q3AiXs2k7jveWu6HVQTx3WqHg.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL 18.01.2017, 00:28:50
  • 0
@kakaowymistrz: Jako Demagog staramy się poszerzać działalność, wykraczamy poza zwykłe dotychczasowe factchecki, dwa lata temu udało się wprowadzić raporty z obietnic wyborczych, a teraz będziemy także wyłapywać fake-newsy. Jedną z naszych ostatnich publikacji była właśnie weryfikacja fejkowego newsa. Tu możesz zapoznać się z tematem.
Jeśli chodzi konkretnie o filtr, to sam nie wiem jak to będzie działało, ale z pewnością będziemy na to jakoś przygotowani! Dzięki za zawołanie :)
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL 21.12.2016, 20:35:57
  • 19
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej premier, marszałków Sejmu i Senatu i prezesa PiS, Jarosław Kaczyński zapowiedział chęć instytucjonalizacji i umocnienia pozycji klubów opozycyjnych w parlamencie. Odniósł się on do sytuacji w Wielkiej Brytanii, gdzie opozycja ma prawo do decydowania o porządku dziennym obrad podczas określonej ilości posiedzeń parlamentu.

http://demagog.org.pl/wypowiedzi/konferencja-prasowa-premier-marszalkow-sejmu-i-senatu-i-prezesa-pis/

#demagog #polityka #4konserwy #neuropa
DemagogPL - Podczas dzisiejszej konferencji prasowej premier, marszałków Sejmu i Sena...

źródło: comment_3V5v4gQatMoGJkuPBfvbdcOzP6KkEWzT.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DemagogPL
DemagogPL
Autor
21.12.2016, 20:52:12
  • 16
@erbo: Użytkownik z twoją renomą manipulanta mógłby darować sobie ocenianie naszej "śmieszności". ;) My jesteśmy po to, żeby zadawać takim kłam :)
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
21.12.2016, 21:41:17
  • 1
@Marian_Koniuszko: Naszym celem jest nauczenie polityków posługiwania się pewnymi danymi czy faktami 1 do 1, ponieważ ktoś ich kontroluje. Mają czuć oddech wyborców na karku. Paru polityków ma wyjątkową zdolność do posługiwania się przykładami, które okazują się nieprawdziwe, a owe przykłady mają podkreślać ich pomysły i rozwiązania. Apelujemy do polityków o rozważne posługiwanie się takimi przykładami, sprawdzenia ich, a nie rzucania danymi na lewo i prawo bez sprawdzenia, w nadziei,
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
21.12.2016, 21:59:18
  • 0
@Marian_Koniuszko: @TenebrosuS: Raczej jakby powiedział "W Warszawie chcemy wprowadzić autobusy z dodatkowymi dwoma piętrami jak w Londynie", a my wskazalibyśmy, że w Londynie jeżdżą takie z jednym dodatkowym piętrem. Różnica nieduża, ale tak jak wspomniałem, musimy być konsekwentni. Codziennie przeczesujemy wywiady i konferencje w poszukiwaniu merytorycznych wypowiedzi i sprawdzamy każdą (a jest ich niewiele, bo w większości politycy mówią o niczym).

Mimo to przyjmuję waszą krytykę i przekażę
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
21.12.2016, 22:07:07
  • 0
@TenebrosuS: Opieramy się następująca metodologię: http://demagog.org.pl/o-nas/factcheck/

W przypadku manipulacji, w serwisie rozumiemy ją jako:

[8] Wypowiedź może zawierać informacje prawdziwe, ale zawiera także takie, które noszą znamiona wprowadzających w błąd, ich celem może być np. wzmocnienie swojego argumentu, uwypuklenie swoich dokonań lub umniejszenie roli
  • Odpowiedz
DemagogPL
DemagogPL
Autor
21.12.2016, 22:09:41
  • 0
@TenebrosuS: Dokładnie tak się stało, w tym wypadku Jarosław Kaczyński nagiął i przeinaczył pewne fakty w celu wpłynięcia na cudze poglądy. Także tu akurat PWN pomaga w naszej metodologii...

Można to nazwać czepialstwem, jednakże nie możemy omijać wypowiedzi sprawdzalnych, bo już sam fakt naszej oceny "dobra, olejmy to, bo to będzie czepialstwo" mógłby być manipulacją z naszej strony. Bo gdzie znajduje się granica wypowiedzi szkodliwych, które trzeba sprawdzać, od tych
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Strona 12 z 13
  • >

Demagog

  • Celem Demagoga jest sprawowanie kontroli nad aktywnością publiczną polityków i ich prawdomównością za pomocą narzędzia, jakim jest „fact-check”. W skrócie mówiąc: łapiemy polityków na fałszach i manipulacjach.
  • Cała Polska
  • http://demagog.org.pl/
  • kontakt@demagog.org.pl
  • Facebook
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • VIP
    od 24.06.2019

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 08.11.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 08.11.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 06.05.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 17.05.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking