Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko220
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
BornInSmokes
BornInSmokes

BornInSmokes

Dołączył 9 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1035
  • Znaleziska 456
  • Mikroblog 579
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 1
  • Dodane (75)
  • Komentowane (395)
  • Plusowane (109)
emeig
emeig
emeig
07.06.2022, 14:54:40
  • 9
Rok 2021: nieruchomości są najlepszą ochroną kapitału!
"Mam 100k oszczędności.
Poproszę tą piękną klatkę 40m2 w Warszawie na obrzeżach z kredytem na 500 tys.
Ochraniam oszczędności, a odsetki wynoszą mniej niż wynajem! To jest interes."

Rok 2022: odsetki stonks z 16k => 50k. ( ͡° ͜
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 07.06.2022, 15:01:37
  • 3
@emeig: co to za wypociny xD co wy macie w głowach. Oczywiscie zeby twoj przyklad byl wiarygodny to wziales 2021 jako rok bazowy, a nie np 2018/19 gdzie mieszkania byly 30-40% tansze xdd
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 07.06.2022, 15:37:33
  • 2
@ProofOfConcept: Nie chce mi sie nawet gadać na tym tagu, czasem cos odpisze, jak widze jakas tak absurdalna glupote, ze warto sie zalogować. Powiem tylko tyle: Tylko w głowach wykopków co 2gi polak nabrał jakies kredyty, a najlepiej 2 albo 3 na kawalerki w szczerym polu, bo kredyt mozna bylo dostac nawet w żabce do czipsów. Wiekszosc, przerażająca wiekszosc kredytobiorców przemysleli swoj kredyt, mieli 20% wkladu, mieli hajs na wykonczenie,
  • Odpowiedz
A.....a
konto usunięte 05.06.2022, 05:16:56
  • 41
Mirki, na starcie muszę zaznaczyć, że to może być wyjątkowo głupie pytanie.
Otóż rok temu pracowałem w sortowni paczek DPD i udało mi się przeżyć tam cały jeden dzień. Praca polegała na ściąganiu paczek z taśmy i roznoszeniu ich po hali do odpowiednich numerów. Przez 8 godzin leciała taśma, a paczek było tyle, że trzeba były prawie biegać, żeby nadążyć. Paczki ważyły różnie, od drobnych, po takie, które trzeba było nosić w
  • 70
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 05.06.2022, 11:23:23
  • 1
Ten temat to złoto i podsumowanie dzisiejszej młodzieży.
"Poszedłem do pracy fizycznej i zrezygnowalem bo cieżko i byłem zmęczony" - duuuuuuh. Albo "przez dwa tygodnie nie moglem nauczyć sie systemu w magazynie jak roznosic paczki" xD. I wy chcecie 15k na reke i odpowiedzialną prace? bycz plis.
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 04.06.2022, 18:08:51
  • 8
Good old Snax, az zachcialo mi sie CSa ogladac, to pokazuje ze MOUZ to byla niestety pomyłka, ktora zaważyła prawdopodobnie o jakiego dalszej karierze, a raczej jej braku. Oby po tym evencie dostał ciekawą ofertę i jeszcze przez rok czy dwa zrobił jakiś Last Dance trollujac caly T1.

#csgo
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
04.06.2022, 18:15:30
  • 6
Snax potrzebuje troche wolności w swojej grze, ale potrzebował tez zrozumieć, ze nie bedzie juz hard-carry jak w VP - to 2gie juz zrozumial jak widać. Zreszta o tym 1wszym mowil przy MOUZ, ze nie zgrali się, bo chcieli zeby on byl total supportem. Co nie mialo sensu, wzieli sobie kolesia ktory od 2014-2016 byl top 5 HLTV players, w pierwym kwartale 2017 byl top 1 (BIG APPLE and snax is hungry)
  • Odpowiedz
marko2
marko2
27.05.2022, 10:33:04
  • 684
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 27.05.2022, 19:43:58
  • 1
@konsonanspoznawczy: Problem w tym, ze jest nie jest mu dobrze, cała jego mowa ciała krzyczy "co Ty p--------z, nie oszukuj sam siebie" xd Nie wierze ze zdrowy facet jest w stanie sobie zracjonalizować taką akcję, chyba, ze ma w------e w partnerkę, 0 poziom testosteronu, albo jakieś problemy psychiczne.
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 21.05.2022, 08:08:42
  • 10
Spadnie... no spadnie bo: drogo, covid, no teraz to juz wojna...yyyy no ok, ale stopy to the mooooon, a w Chinach spadki!!!!

Spadkowicze jak Jackowski od 20 lat przepowiadają, byc moze za 5-10 lat cos spadnie i będą dowodzić ze wszystko było jasne od początku, chociaz bardziej prawdopodobne będzie jebnięcie w ziemie meteorytu, pewnie kilka miesiecy przed zderzeniem spadną... czekajcie.

#nieruchomosci
BornInSmokes - Spadnie... no spadnie bo: drogo, covid, no teraz to juz wojna...yyyy n...

źródło: comment_1653120359KQ7Kys2kSP4Ow9UORbXFrb.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
21.05.2022, 08:30:59
  • 1
@maryjuszpitagoras: Dokładnie, zgadzam się, dlatego nie lubie tych mędrców, ktorzy kazdego kto wzial kredyt nazywaja debilem bo nie przewidział covidu, wojny a w konsekwencji nagłego, znacznego wzrostu poziomu stóp.

Niemniej, chcialbym zwrócic uwagę ze spadkowicze mówią, ze nie należało się kredytować przy niskich stopach i przy wysokich... i przy srednich - generalnie zaden moment nie jest dobry, bo w koncu spadnie ;)
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
21.05.2022, 09:18:01
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
elf_pszeniczny
elf_pszeniczny
20.05.2022, 08:48:54 via Wykop Mobilny (Android)
  • 25
Definicją szaleństwa jest robienie w kółko tego samego i oczekiwanie innych rezultatów. Wykopki poprawnie zauważają: rekordowe zyski banków z kredytów przy braku ryzyka, patologiczne robienie z rynku nieruchomości instrumentów finansowych dla bogatych, patologiczne robienie z osiedli mieszkaniowych usług hotelarskich "zatrudniających" sąsiadów oraz policję jako recepcję i ochronę.

Ich reakcja nawet na plotki dotyczące próby zrobienia z tym czegokolwiek, żeby zwykły Kowalski miał łatwiej? Jazgot o brudnych łapach roboli, LITERALNIE KOMUNIZM itp.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 20.05.2022, 09:25:22
  • 6
@elf_pszeniczny:

Problem jest taki, ze prawdopodobnie 99% tych którzy piszą tu co dzień o spadkach i jakichś kredyciarzach, nawet gdyby spadki wyniosły 25% nie kupiłoby mieszkania. Oni nie rozumieją, ze aby jakieś poważne (rzędu 15% ++) spadki nastąpiły musiałby jebnąć taki kryzys, ze dotknąłby całego społeczeństwa, każdego, dosłownie każdego, bezrobocie 20% to minimum, i nawet jeśli byliby tym kto zachował pracę, na pewno nie byłoby "nastroju" na poważne inwestycje -
  • Odpowiedz
m.....n
m.....n
konto usunięte 16.05.2022, 13:47:03
  • 0
Pamiętam, że jeszcze w szkole na zajęciach z jakiś zajęć ekonomicznych nauczycielka opowiadała jak za czasów wysokiej inflacji w PL ludzie, którzy mieli gotówkę pakowali pieniądze w nieruchomości. Bo nieruchomości ratowały pieniądze przed utratą własności.

Rosną ceny materiałów budowlanych o kilkadziesiąt procent rocznie. Zastanawiam się jak mają spaść te ceny nieruchomości o których ludzie teraz głoszą? W sensie, że ludzie zaczną wyprzedawać mieszkania, aby spłacić kredyty?

Jaki macie tok rozumowania w sprawie
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 16.05.2022, 14:07:02
  • 0
@mudmen: Bo myślą życzeniowo, nie biorą pod uwagę cen materiałów, robocizny, niskiego bezrobocia i wzrostu płac przez ostatnie lata. W 2008 mieliśmy kryzys i nie pamiętam masowych wyprzedaży i bankructw. Ale dobra, załóżmy, że będą, niech będzie że 15% (i tak to juz byloby mega duzo) - jeśli ktoś faktycznie ma gotowkę i czeka ostatnie 2-3 lata na spadki i one za rok nastąpią, to biorąc pod uwage inflację i
  • Odpowiedz
bekazpisu
bekazpisu
bekazpisu
16.05.2022, 13:43:15
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 16.05.2022, 13:49:34
  • 3
@bekazpisu: Ceny pojdą do góry i oczywiście ze przerzucą na wynajmujących, sytuacja będzie podobna do tej z przed kilkunastu lat, gdzie normą było jako studenciak wynajmowanie 1 pokoju na 2 osoby, albo 2 pokojowego mieszkania na 4 ;) - gdzie dzis na wykopie wrzucaja foty 8m pokoiku z pytaniem, kto tak mieszka w takich warunkach xD Wyższe stopy to problem kredyciarzy, ale glownie wynajmujacych.
  • Odpowiedz
biesy
biesy
15.05.2022, 17:54:13 via Android
  • 36
Jak widzę osobę 30+ bez własnego mieszkania, to od razu wiem, że coś z nią nie tak.

Albo nieporadna życiowo.
Albo niewykształcona.
Albo z problemami w chacie.
Albo aspołeczna.
  • 63
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 16.05.2022, 05:32:51
  • 0
Trochę racji tu jest, już widziałbym siebie za 35 lat wynajmującego mieszkanie ze swojej emerytury (a szacuje sie, ze my bedziemy miec emeryture na poziomie 1/4 zarobkow). To tak jakbyś dziś chciał aby twoja babcia 63l wynajeła sobie mieszkanie w Warszawie za 2,5/3k - jakoś mi się to nie spina, mimo ze dzisiejsi emeryci mają całkiem "niezle" emerytury w stosunku do naszych przyszłych.
  • Odpowiedz
xqwzyts
xqwzyts
12.05.2022, 16:11:08 via Android
  • 4
#nieruchomosci

Szybko, po same kule zanim wzrośnie
https://www.slaskibiznes.pl/wiadomosci,brzmi-jak-szalenstwo-wlasnie-teraz-warto-brac-kredyty-hipoteczne,wia5-2-6579.html
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 12.05.2022, 17:36:45
  • 0
@xqwzyts: Nie, nie - wg wykopu : "Już za chwilę jebnie bo... COVID, Wojna, Koniunkcja księżyca.." - Andrzej 49l - koloryzowane.
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 11.05.2022, 05:56:38
  • 164
Jeśli zastanawiasz się nad kupnem mieszkania to są moje 3 grosze z perspektywy kogoś kto kredyt brał kilka lat temu:

1. Jeśli stać Cię na aktualnie oferowaną ratę + masz tego tysiaka buforu + jakąś poduszkę finansową - kupuj, nie czekaj na magiczne spadki. Zakładam, ze masz łeb na karku, w perspektywie 2-5 lat Twoja pensja będzie rosła. Wibor rosnie, spada i nie uchronisz się przed tym w perspektywie nawet 15 lat.

2. Przy
  • 49
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
11.05.2022, 06:15:54
  • 0
@Miszcz_Joda: Moze przesadziłem lekko, ale tez nie jestem pewien, na notariusza wydałem na pewno 5k w sumie.... u mnie byl jakiś długi, skomplikowany akt, odpisy, dupisy... prowizja dla banku - nie jestem pewien ale chyba 3-4k. Do tego te opłaty przy składaniu wniosków do banku o udzielenie kredytu, bank liczył sobie 450zl za wycene nieruchomosci - taka prosbe zlozylem do 3 banków, czyli 3x450. Do tego bank wciskał w tamtym
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
11.05.2022, 06:27:54
  • 22
@SpalaczBenzyny: Zgadzam się, wszystko jest kwestią perspektywy, chodziło mi bardziej o to, ze jesli dziś stać Cie na 3 pokoje w "twojej" docelowej lokalizacji i planujesz dziecko w perspektywie np 3-4 lat, to wg mnie od razu lepiej isc w te 3 pokoje, niz pozniej sie bujać jeszcze raz z tym wszystkim i to jeszcze w okresie gdzie spodziewasz się dziecka i masz np kolejne dodatkowe wydatki.
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
11.05.2022, 06:39:43
  • 0
@Miszcz_Joda: 4 lata, tak jak mowie, u mnie był jakis dziwnie dlugi akt, jakias skomplikowana sytuacja i za wszystko wyszlo 5k (mowie o tej pierwszej umowie i finalnym akcie i innych pierdołach).

Co do wniosku, to nazwało się "opłata za wycenę lub operat klientów" - mozna byl to samemu zalatwiac (prywatnie zlecic wycene), albo zaplacic 450zl bankowi zeby za mnie to zrobil
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
11.05.2022, 11:26:43
  • 0
@Nie_znany: Zawsze może pójść coś nie tak, ale umówmy się - nie da się życ na zasadzie : Nie kupie, nie zrobie bo moze byc wojna, covid, meteoryt.

Przy kupnie mieszkania z 20% wkładem masz nikłe szanse na "wtopienie", śmiem twierdzić, ze w podbramkowej sytuacji po kilku latach od kupna, w 9/10 przypadkó wyjdziesz na minimum 0, jeśli nie lekki plus przy sprzedaży.
  • Odpowiedz
BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes 11.05.2022, 05:13:06
  • 18
Przejrzałem tagi na szybko sprzed lat. Takich komentarzy jak na obrazku widać było co roku, od mniej więcej 2016... xd
W sumie odpowiedz poniżej podsumowuję spadkowiczów.

#nieruchomosci #kredythipoteczny
BornInSmokes - Przejrzałem tagi na szybko sprzed lat. Takich komentarzy jak na obrazk...

źródło: comment_1652245843sYm7CtHc9wFkNmsNg78ffv.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BornInSmokes
BornInSmokes
BornInSmokes
Autor
11.05.2022, 05:23:20
  • 10
@panzmarszrutkiwbiszkeku: Dokładnie to mam na myśli, ludzie naiwni i czytają takie głupoty. Wyobraźmy sobie random mirka lat 28 - koleś w 2017 zastanawiał się czy kupić mieszkanie w kredycie i nie daj Boze na podstawie tego tagu pomyślał sobie... "Ty... faktycznie, jest juz strasznie drogo, poczekam ze 2 lata i jak pierdzielnie, kupie taniej"....
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 20
  • Strona 7 z 20
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 08.01.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.12.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 08.08.2022

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking