W skrócie: w grach przesuwający mysz w prawo/w lewo postać obraca się odpowiednio w prawo/lewo (oś x). To jest rzecz oczywista. W przypadku osi y niektórzy mają już nieco odmienne preferencje. Wolą, żeby przesuwając mysz w górę, postać patrzyła w dół (i vice versa). Możliwe jest to dzięki odwróceniu osi y (czyli inverted y-axis czy w skrócie invert(ed) mouse.
Teoretycznie można też odwrócić oś x, aczkolwiek nie znam nikogo korzystającego
@worldmaster: Wikipedia: Many games, such as first- or third-person shooters, have a setting named "invert mouse" or similar (not to be confused with "button inversion", sometimes performed by left-handed users) which allows the user to look downward by moving the mouse forward and upward by moving the mouse backward (the opposite of non-inverted movement). This control system resembles that of aircraft control sticks, where pulling back causes pitch up and pushing
W BF2 helikopterem jest o niebo łatwiej latać na invercie, ale mam ustawioną tę opcję jedynie na maszyny latające. Na szczęście gra umożliwia taki myk. Chociaż to pewnie tylko kwestia przyzwyczajenia do kontrolera. W pewnym momencie nie myśli się już o tym, a człowiek myśli tylko poderwij, poderwij i ręka sama wykonuje właściwą kombinację gestów.
W helikopterach drazek dziala wlasnie DOKLADNIE ODWROTNIE.
Dziala dokladnie tak, jak po WLACZENIU inverta.
Bez inverta, probojac latac czymkolwiek, zabijecie sie tuz po starcie.
Dobranoc.
ps. uprasza sie ludzi, ktorzy maja dostep do maszyn latajacych, a ktorzy NIE uzywaja inverta, zeby sie do nich NIE DOTYKALI. A zwlaszcza nie probowali robic kursu, nawet na paralotni.
@glaeken: Ale na filmie chińczyk pociągnął drążek właśnie w dół, żeby helikopter poleciał w górę, a przez ustawionego inverta helikopter spadł. Na przyszłość przypatruj się bardziej.
@Vasek: Jak w górę? W helikopterze drążek do przodu = nos w dół, czyli leci do przodu i na odwrót. Wysokość się zmienia przepustnicą, albo skokiem śmigła.
Komentarze (90)
najlepsze
W skrócie: w grach przesuwający mysz w prawo/w lewo postać obraca się odpowiednio w prawo/lewo (oś x). To jest rzecz oczywista. W przypadku osi y niektórzy mają już nieco odmienne preferencje. Wolą, żeby przesuwając mysz w górę, postać patrzyła w dół (i vice versa). Możliwe jest to dzięki odwróceniu osi y (czyli inverted y-axis czy w skrócie invert(ed) mouse.
Teoretycznie można też odwrócić oś x, aczkolwiek nie znam nikogo korzystającego
Nie rozumiem jak można grać bez tego? Przecież to nielogiczne....
Komentarz usunięty przez moderatora
W helikopterach drazek dziala wlasnie DOKLADNIE ODWROTNIE.
Dziala dokladnie tak, jak po WLACZENIU inverta.
Bez inverta, probojac latac czymkolwiek, zabijecie sie tuz po starcie.
Dobranoc.
ps. uprasza sie ludzi, ktorzy maja dostep do maszyn latajacych, a ktorzy NIE uzywaja inverta, zeby sie do nich NIE DOTYKALI. A zwlaszcza nie probowali robic kursu, nawet na paralotni.