Apropo inverta opowiem możę anegdotę jak Neo grał w Counterstrike'a
Działo się to ponad jakieś 8 lat temu. Otóż rodzina Kubskich przyjeżdza do Warszawy (być może na jakiś turniej, nie wiem) i zajrzeli do zaprzyjaźnionej kawiarenki internetowej, iPortu. Neo tam sobie grał, wymiatał na serwerze, no i właściciel iPortu, vib (to on mi opowiadał tę historię), się go pyta jak tam, czy wszystko okej, no bo w końcu gospodarz itd. Neo odpowiada,
Mema, nie, dlaczego? Po prostu historia się tyczy jednego z najlepszych graczy counter strike na świecie, nick raczej znany każdemu obeznanemu ze sceną CSa :)
@Chudy_: ale zaprogramować jest ją bardzo łatwo, i jest w innych grach, więc programistę to praktycznie nic nie kosztuje, więc się to robi przy okazji.
A po co wywalać funkcjonalność, którą niektórzy jednak używają, jest gotowa, i nie ma prawie szans na to, żeby powodowała jakieś błędy?
@tell_me_more: nie wyobrażam sobie, by w samolotach, helikopterach i w grach, których się nimi steruje, było inaczej. Ale to zupełnie bezsensowna opcja np. w FPS-ach.
Invert osi Y tylko na padzie. Na myszce to już (przynajmniej dla mnie) lekka przesada. Dziwi mnie tylko ilość osób marudzących, że po co taka opcja. A ktoś każe wam korzystać?
Pierwszy FPS w jaki grałem to Project IGI - tam invert był załączony domyślnie i tak mi zostało. Znajomi marudzą że jestem jakiś jebnięty, ze gram na invercie. Dziwne, że nie mówią tak o leworęcznych - to dokładnie taki sam mechanizm.
@prostynick: Niestety w Duke Nukem 3D nie było możliwości zmiany trybu - trzeba było grać w "odwróconej" osi. Przełamałem się i przeszedłem grę parę lat temu . Tylko jak wróciłem do grania w Counter Strike'a to musiałem od podstaw budować formę :/
Ostatecznie co on chciał osiągnąć ciągnąc do siebie wolant? Efektem było przywalenie w ziemię. Helikopter to helikopter. Jak ciągnie się do siebie to leci się do tyłu, do przodu to w przód. Tutaj? Jakieś naciągane.
Praktykowanie zmiany przyzwyczajeń typu takiego, jak ten invert, układ klawiszy itp. jest bardzo dobrym treningiem dla mózgu. Wyćwiczona elastyczność pozwala w przyszłości szybciej ogarniać obsługę urządzeń, czynności manualne i rozwiązywanie zagadek.
@muuzyk: Zwolennicy tej opcji tłumaczą jej istotę w ten sposób.
Ale do mnie to nie trafia i nadal wydaje się bez sensu. Chociaż kiedyś w ramach eksperymentu włączyłem sobie MW2 na odwróconym. Nerwów sobie naszarpałem, ale po przebrnięciu (bardzo mozolnym) dwóch misji zaczynałem to powoli ogarniać. Ale w sumie po co!?
Ja gram na "invercie" (zwłaszcza w FPP) odkąd pamiętam. Wydaje mi się (choć mogę się mylić) to bardziej naturalne - mały eksperyment:
zakładamy, że w FPP ruch myszką to ruch całą głową a nie oczami. W takim wypadku, wyobraźmy się, że "łapiemy" niewidoczną łąpką głowę naszego bohatera. Jeżeli złapiemy ją za czubek głowy, to wtedy "pociągnięcie" w dół zaowocuje patrzeniem do góry (czubek głowy zbliża się do karku, twarz idzie do góry)
Komentarze (90)
najlepsze
Działo się to ponad jakieś 8 lat temu. Otóż rodzina Kubskich przyjeżdza do Warszawy (być może na jakiś turniej, nie wiem) i zajrzeli do zaprzyjaźnionej kawiarenki internetowej, iPortu. Neo tam sobie grał, wymiatał na serwerze, no i właściciel iPortu, vib (to on mi opowiadał tę historię), się go pyta jak tam, czy wszystko okej, no bo w końcu gospodarz itd. Neo odpowiada,
Mema, nie, dlaczego? Po prostu historia się tyczy jednego z najlepszych graczy counter strike na świecie, nick raczej znany każdemu obeznanemu ze sceną CSa :)
I pewnie dlatego w grach jest taka opcja.
A po co wywalać funkcjonalność, którą niektórzy jednak używają, jest gotowa, i nie ma prawie szans na to, żeby powodowała jakieś błędy?
Pierwszy FPS w jaki grałem to Project IGI - tam invert był załączony domyślnie i tak mi zostało. Znajomi marudzą że jestem jakiś jebnięty, ze gram na invercie. Dziwne, że nie mówią tak o leworęcznych - to dokładnie taki sam mechanizm.
Ale do mnie to nie trafia i nadal wydaje się bez sensu. Chociaż kiedyś w ramach eksperymentu włączyłem sobie MW2 na odwróconym. Nerwów sobie naszarpałem, ale po przebrnięciu (bardzo mozolnym) dwóch misji zaczynałem to powoli ogarniać. Ale w sumie po co!?
A osobiście nie znam nikogo kto tego używa
Ja od zawsze gram na invercie i żyję (myszka w górę, celownik w dół).
Komentarz usunięty przez moderatora
zakładamy, że w FPP ruch myszką to ruch całą głową a nie oczami. W takim wypadku, wyobraźmy się, że "łapiemy" niewidoczną łąpką głowę naszego bohatera. Jeżeli złapiemy ją za czubek głowy, to wtedy "pociągnięcie" w dół zaowocuje patrzeniem do góry (czubek głowy zbliża się do karku, twarz idzie do góry)