Eko oszołomstwo jest gorsze niż sekta. Francja chyba ogarnęła, że albo powie dość lewackim urojeniom albo w perspektywie kilku pokoleń - skończy jak Wenezuela. Energetykę jądrową też pchają. A nie żyją mrzonkami, że naprodukują prądu z wiatraczka, jak na odpuście :D
W jednym z europejskich krajów zwyciężyła idea inkluzywności promowana przez środowiska progresywne. [..] mówi się od wielu lat, a dyskusje na temat równego traktowania kierowców wciąż nie milkną
@mss_: To PiS w projektowaniu unijnej umowy o KPO nałożył OBOWIĄZEK (na miasta pow. 100 tys. mieszkańców) wprowadzenia Stref Czystego Transportu jeśli zanieczyszczenie nie spada poniżej danego poziomu. Można negocjować zmianę formy realizacji celu (np. inne sposoby redukcji emisji), ale cel klimatyczny z umowy musi zostać osiągnięty.
UE wymaga redukcji zanieczyszczeń, ale nie narzuca metod. Jeśli poziom NO₂ w mieście spada bez SCT — nie ma konfliktu z KE. Polska
@cyckiseusmasz: Aj tam tramwaje. Najgenialniejsze są gdyńskie trolejbusy - może mają wszystkie wady tramwajów ale za to żadnej zalety autobusów ( ͡°͜ʖ͡°)
Z naszego k--------a: Wymagania były, żeby promować paliwa alternatywne, tymczasem Morawiecki wpisał w agendę wprowadzanie stref czystego transportu jako promocję. W związku z tym jest to egzekwowane przez KE. Jak zwykle brak info kto przez 8 lat działał w tym kraju na szkodę obywateli a za plecami napychał sobie kabzę worami pieniędzy.
@pifqo: Warto dodać, że SCT jest obowiązkowe w miastach powyżej 100k mieszkańców w których odnotowano przekroczenie norm emisji zanieczyszczeń, szczególnie NOx
@Tasde: to ja jeszcze dopiszę, że średnioroczne normy NOx muszą być przekroczone na całym obszarze, którego dotyczy SCT. Nie ma tak, że jak jeden czujnik na jednej ulicy coś tam pokaże, no to robimy SCT w całym mieście. A właśnie tą drogą poszła Warszawa...
Kolejna sprawa, zasady SCT ustalają samorządy. Warszawa (i Kraków) mogła pójść drogą Niemiec, gdzie zieloną naklejkę dostaje benzyniak spełniający jakąkolwiek normę euro. To nie, my musimy
@dybligliniaczek: Ja wiem czy starych? Zniszczonych. Francuzi nie szanują swoich aut - to środek do przemieszczania się. Wgniecenia, zadrapania, potem rdza... W większości nie zwracają na to uwagi. Ale też prawdą jest że jeżdżą nimi aż te się rozsypią. Przynajmniej ja mam takie odczucia.
Komentarze (116)
najlepsze
źródło: image
PobierzZaraz się
UE wymaga redukcji zanieczyszczeń, ale nie narzuca metod. Jeśli poziom NO₂ w mieście spada bez SCT — nie ma konfliktu z KE. Polska
źródło: ce2bccfafd77e6ac874eabcfcbff351f85c5a056f0b8d81138b4a47b607edbf7
Pobierzźródło: images
Pobierzźródło: temp_file1974899657399876133
Pobierztreść:
W związku z tym jest to egzekwowane przez KE. Jak zwykle brak info kto przez 8 lat działał w tym kraju na szkodę obywateli a za plecami napychał sobie kabzę worami pieniędzy.
Kolejna sprawa, zasady SCT ustalają samorządy. Warszawa (i Kraków) mogła pójść drogą Niemiec, gdzie zieloną naklejkę dostaje benzyniak spełniający jakąkolwiek normę euro. To nie, my musimy
@dybligliniaczek: Ja wiem czy starych? Zniszczonych. Francuzi nie szanują swoich aut - to środek do przemieszczania się. Wgniecenia, zadrapania, potem rdza... W większości nie zwracają na to uwagi. Ale też prawdą jest że jeżdżą nimi aż te się rozsypią.
Przynajmniej ja mam takie odczucia.