@Daronk: No ale gościu na filmiku też miał zwykły ekran 3d, mówi przecież na początku, że zdobył do niego zwykłe kinowe okularki i przemienił szkła. Więc sam filmik już potwierdza, że to działa na każdym 3d tv.
Są dwa typy telewizorów - z okularami pasywnymi (polaryzacyjnymi) i aktywnymi (migawkowymi). W przypadku tych pierwszych bez spreparowanych okularów (z jednakowymi szkłami) się nie obejdzie, te drugie prawdopodobnie mogą działać w trybie w którym szkła okularów mrugają jednocześnie i nie trzeba nic wymieniać.
Wydaje mi się, że te okulary nie są aktywne (raz jedne działają, raz drugie) tylko odpowiednio spolaryzowane (polaryzacja pionowa dla jednego gracza, pozioma dla drugiego) więc tak to jest. Chociaż czy polaryzacja ma jakiś sens skoro to są piksele... Obraz też nie byłby jakiś full hd tylko o połowę mniejszy w rozdzielczości, bo dla jednego i drugiego gracza musi jednocześnie wyświetlać obraz... Tylko jak
@odrealniony: to nie jest tak, że jeden piksel jest spolaryzowany inaczej, a drugi inaczej. Ten sam piksel przy jednym odświeżeniu jest spolaryzowany pionowo i wyświetla fragment obrazu A, a przy następnym jest spolaryzowany poziomo i wyświetla fragment obrazu B. Dlatego ekrany do 3D muszą posiadać odświeżanie przynajmniej 120Hz.
@odrealniony: Bo to są okulary polaryzacyjne, ogólnie są 3 typy 3D w telewizorach - obraz polaryzacyjny, stereoskopowy (raz jedno, raz drugie oko przysłonięte, w tym samym czasie leci obraz dla tego właśnie oka), oraz taki, że różne części obrazu są pod innym kątem pokazywane, imitując wrażenie głębi.
"party" w zupełności mieszczą się w tradycyjnej koncepcji telewizora. a znowu w fps przeważają tytuły w których gra nie ma sensu w dwie osoby
No ale to nie jest jakiś główny nurt gier, tylko zwykłe udogodnienie. Teraz gry, które oferują multiplayer offline i 3d będą mogły udostępniać właśnie takie rozwiązania.
Co do coopa, to często tryby coop mają różne scenariusze, a jak masz z kim grać, to od razu możesz coopa robić
@luqas87: Jakby zrobili 180 hercowe telewizory to dało by się dla trzech. Tylko pewnie byś się zesrał od migotania, obraz by smużył, a konsola nie podołała z generowaniem obrazu dla trzech osób.
@Daronk: Co do okularów z monitorem, to takie ustrojstwo by mi oczy zabiło nie szkodzą bardziej niż te mrugające ... też zależy czy w trybie 3d czy zwykłym.
I widzisz upada tu idea multiplayera na jednym telewizorze, bo gry multi które już są te typu "party" w zupełności mieszczą się w tradycyjnej koncepcji telewizora. a znowu w fps przeważają tytuły w których gra nie ma sensu w dwie osoby, ok
Komentarze (27)
najlepsze
Szkoda, że nie pokazał co widać, jak byśmy chcieli patrzeć przez szkło dla 1 gracza i szkło dla 2 gracza naraz :)
Wydaje mi się, że te okulary nie są aktywne (raz jedne działają, raz drugie) tylko odpowiednio spolaryzowane (polaryzacja pionowa dla jednego gracza, pozioma dla drugiego) więc tak to jest. Chociaż czy polaryzacja ma jakiś sens skoro to są piksele... Obraz też nie byłby jakiś full hd tylko o połowę mniejszy w rozdzielczości, bo dla jednego i drugiego gracza musi jednocześnie wyświetlać obraz... Tylko jak
No ale to nie jest jakiś główny nurt gier, tylko zwykłe udogodnienie. Teraz gry, które oferują multiplayer offline i 3d będą mogły udostępniać właśnie takie rozwiązania.
Co do coopa, to często tryby coop mają różne scenariusze, a jak masz z kim grać, to od razu możesz coopa robić
I widzisz upada tu idea multiplayera na jednym telewizorze, bo gry multi które już są te typu "party" w zupełności mieszczą się w tradycyjnej koncepcji telewizora. a znowu w fps przeważają tytuły w których gra nie ma sensu w dwie osoby, ok
I niech sie SONY tak nie cieszy.
I tak im ktos to wykradnie zaraz!