Autobusy wodorowe są nieopłacalne? Kolejne miasto z nich rezygnuje

Belgijski operator transportu publicznego De Lijn uznał, że autobusy wodorowe są nieopłacalne i wycofał je z Antwerpii.

- #
- #
- #
- 124
- Odpowiedz
Belgijski operator transportu publicznego De Lijn uznał, że autobusy wodorowe są nieopłacalne i wycofał je z Antwerpii.
Komentarze (124)
najlepsze
https://gazetakrakowska.pl/krakow-kupi-pierwsze-autobusy-wodorowe-za-30-mln-zl-ekologiczny-tabor-przyjedzie-w-przyszlym-roku/ar/c1p2-27307041
@Gent76: Powaznie chcesz ratowac planete to zostan dzis w domu i nie idz na „unxepected shopping”. Nie kupuj bo tanio, kupuj bo potrzebujesz. Szybko zobaczysz ile rzeczy faktycznie potrzebujesz. Nie bedziesz kupowac smieci -> producenci nie beda produkowac smieci -> planeta nie splonie -> kapitalisci wygina z glodu. A jak masz zamiar napisac, ze jednostka nic nie moze, to przy najblizszych wyborach
źródło: 1000051352
PobierzMiasto miało również problemy z serwisowaniem pojazdów. Po upadłości Van Hool zabrakło wsparcia technicznego i części zamiennych dla autobusów. Poza tym technologia ogniw paliwowych wciąż nie dorównuje autobusom elektrycznym pod względem wydajności i niezawodności.
Ja dodam tylko jako kierowca MPK, że autobusy elektryczne to zupełnie nowa jakość w porównaniu do diesli. Nie szarpią, nie drgają, nie sypią błędami, są zawsze dobrze dociążone, więc nie podskakują jak powalone na dziurach. Prowadzić je to czysta przyjemność, a jak miasto dobrze rozplanuje stacje ładowania to nie ma z nimi żadnych problemów. Po 400 tys km zasięg może zmniejszył się o 5%, ale to i tak nie
@Spioszeq: baterie nie są wcale takie drogie. Problemem jest zacofanie europejskich producentów, którzy muszą kasować ekstra na R&D ( co jeszcze często ładują w ten bezsensowny wodór ). Chińskie autobusy pomimo pośredników i dodatkowych podatków są dużo tańsze.
Dodatkowo elektryk może mieć dłuższy cykl życia niź
@gl0wa: Rozumiem że będą go sprężać do 700barów na bieżąco. Do tych TIR'ów.