Genialne jest to o czym mówi Pan Maszynista. Ciśnienie ma wpływ na temperaturę wrzenia. Przy 20 barach woda wrze przy 212 stopniach. Zbiornik był częściowo wypełniony wodą więc. Wraz ze zmniejszeniem ciśnienia obniżała się temperatura wrzenia. Powstawał wtedy bardzo wydajny magazyn energii.
Ten wywiad z panem maszynistą, fajny. Stoi koło niego jakiś gościu i wcina mu się w każde słowo, aż ten mówi szybciej i głośniej. Ciekawe kto to był jego pomocnik?
W sumie nadal mnie zastanawia dlaczego ta para w lokomotywach nie była w zamkniętym obiegu tylko wypuszczano ją do atmosfery. W statkach parowych para była skraplana i wracała jako woda do kotła by znów być podgrzana i użyta jako para w silniku. Patrząc na budowę to kolej też ma kilkustopniowe tłoki parowe na parę o różnym ciśnieniu jak np. Titanic gdzie jeszcze była na końcu turbina na parę dolotową.
@monster-erni w tym rozwiązaniu wracasz do obiegu wodę która będzie zanieczyszczona np. olejami z części ruchomych mających kontakt z parą. Żeby się tego pozbyć trzeba uzdatniać i oczyszczać wodę czyli kolejne elementy systemu i kolejna komplikacja. Do takiego obiegu przydałby się skraplacz - kolejny element wymagający dodatkowej uwagi i chłodzenia. Ma być prosto i jak najmniejszym kosztem więc takie rozwiązanie było najlepsze.
@krzywy_odcinek: Tak żeby opisać poco komu taka lokomotywa bezogniowa, jak próbowano sobie z tym radzić w tym przypadku szczelnie zamykając to małe palenisko w tunelu a energię czerpiąc z nagrzanej szamotki. reszta filmu już o lepszych i prawdziwie bezogniowych pomysłach.
Komentarze (37)
najlepsze
źródło: 45ofmg3lnl6a1
PobierzPociągami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ciśnienie ma wpływ na temperaturę wrzenia. Przy 20 barach woda wrze przy 212 stopniach. Zbiornik był częściowo wypełniony wodą więc. Wraz ze zmniejszeniem ciśnienia obniżała się temperatura wrzenia. Powstawał wtedy bardzo wydajny magazyn energii.
źródło: image
Pobierzhttps://www.youtube.com/shorts/RVW35p8ypNU
źródło: images
Pobierz