25 lat temu Audi produkowało auto które paliło 2.5l/100km ale nikt go nie chciał
[eng]AUDI stworzyło idealny samochód i nikt go nie kupował. Był wydajny, przyjazny dla środowiska, przestronny i przyjemny w prowadzeniu. A mimo to Audi straciło 1,3 miliarda funtów. Palił mniej niż 2.5l/100km zobacz tutaj: https://www.energysage.com/electric-vehicles/mpg-electric-v

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 250
- Odpowiedz
Komentarze (250)
najlepsze
Silniczek diesla wcale nie palił 2,5l/100 prędzej 4,5/100
Płyta podłogowa, karoseria jest aluminiowa, jak coś stukniesz to pan Mietek tego nie wyklepie.
@darksaber: No popatrz a oni: https://www.youtube.com/@evrepairgarage9307 twierdzą że się da wyklepać Teslę... i wiesz... chyba im wierzę niż tobie bo ty jesteś internetowy anonek a oni pokazują jak klepią Teslę, ile to kosztuje i gdzie jest prościej niż w spalinowym a gdzie jest trudniej (lub się nie
@Brzydka_Prawda:
Na pewno wersję A2 3L a nie 1.4 TDI? Ten o niskim spalaniu to nie była zwykła "A dwójka" tylko specjalny model zoptymalizowany pod jak najniższe spalanie i różnił się nie tylko silnikiem. W 3L dało się przy emeryckiej jeździe zejść poniżej trzech litrów ale na ogół palił 3-3,5 litra przy jeździe "zamiejscowej" ale nie po autostradach/eskach tylko krajówkach i wojewódzkich
Doposażony polo 1.4tdi kosztował 50k PLN, mało komu było na rękę dopłacać tyle kasy do 4 zer.
@NaMoment:
Najniższa w 1999 wynosiła 650 zł brutto, jakieś 480 zł netto. Powyżej 1100 zł brutto (dokładnie 1126 zł) było dopiero w 2008 a średnia w okolicy 2500 zł w 2006 roku. W sumie dopiero teraz do mnie dotarło jakie to musiało być dla rodziców wydarzenie jak za działkę po babci kupili Sejaka 1.1 w salonie za ~25k.
Dokładnie, do tego to Audi było skrojone na "wynik" a nie potrzeby konsumentów, np. obcięty do 21 litrów zbiornik paliwa czy maska bez zawiasów, drogie w naprawie aluminium a w tamtych czasach nienaprawialne poza ASO. Jakoś mało palące lupo znalazło klientów.
źródło: images
Pobierzźródło: images
PobierzOleju -rzecz jasna
Mercedes A170 też pozamiatał A dwójkę. Był tańszy, no i ludzie woleli mieć gwiazdę z przodu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
2,5 na setkę to chyba z górki, 3,5 po prostej bardziej realne przy 1.2 TDi.
Aluminiowe nadwozie super sprawa, do tej
@ApoIIo: Niestety, ale aluminium też koroduje.
źródło: utleniona_felga-rant-wentyl_ucieka_powietrze-1024x884
Pobierzźródło: Screenshot 2025-01-31 at 01-07-04
PobierzBrakuje Citroen AX w dieslu, był porównywalny do lupo w spalaniu a może i mniej nawet palił.
Najpopularniejszy 1.4 tdi to realnie 5/100, ale kultura pracy jest daleko za 1.9 tdi. Głośny, krótka skrzynia, szkoda że nie zdecydowali się na montaż czterocylindrowych diesli bo było by to auto idealne.
to inne silniki, w a2 masz pd, w fabii commonrail
Z pracy do domu, 90z% trasy to autostrada.
Jedyna zasada: nie wkurzać tirów, jechać trochę szybciej niż one, jeśli trzeba.
Męczące, ale ciekawe doświadczenie. Możnaby uzyskać minimalnie więcej, ale to już byłoby bardzo trudne.
źródło: 20231007_033846
PobierzHalo! Minęło 25 lat i jeszcze jakoś tu żyjemy na tej ziemi:)
Te informacje są winternecie