W praktyce najlepiej ładować auto w zakresie od 20 do 80 proc. pojemności baterii
Dla obecnych baterii technologicznie zdrowo ładować od 20 do 80%. Powyżej 80% się grzeją i traci żywotność. Poniżej 20% masz ryzyko że nie dotrzesz do ładowarki no i także tracisz żywotność.
jeśli ma się własny dom z fotowoltaiką i jakimś bankiem energii.
@ApropoDefakto: Ładowanie magazynu, żeby potem z niego ładować elektryka to jest tak średnio opłacalne. Najlepiej ładować bezpośrednio w dzień, ale wtedy trzeba trzymać ten samochód w domu i jeździć w nocy więc też średnio. No i pewnie niedługo będą jakoś naliczać nowe podatki na elektryki, bo jak na razie ich właściciele nie dokładają się do utrzymania infrastruktury drogowej, pomimo
Przecież to nie jest problem aut elektrycznych, tylko problem infrastruktury w tym gó...nianym kraju. Wystarczy przekroczyć zachodnią granicę - szybkie ładowarki DC są niemal na każdym kroku, nie wspominając o ilości słupków AC.
- mieszkasz w bardzo dużym mieście (wtedy słupki są)
@megawatt: nie zgodze sie z tym, mieszkam we Wrocławiu, mam auto elektryczne. Słupków publicznych nie ma. W okolicach rynku masz tylko jeden port AC na publicznym parkingu. Nie licze tych w galeriach, gdzie parkowanie jest płatne. W warszawie zostawiałem auto na przedmieściach pod słupkiem AC i pojechałem zbiorkomem do centrum - nie ma tam też ładowarek AC. No chyba że na
@megawatt: kwestia gdzie są zlokalizowane te słupki. W Warszawie centrum praktycznie wszystkie są zlokalizowane na parkingach biurowców gdzie godzina parkowania kosztuje 20zł. Są też w Złotych Tarasach, no ale te 10zł godzina trzeba wydać. Nie ma słupków na publicznych parkingach
Czekajcie, to winny jest samochód elektryczny że ładowarki nie działają? Polska bylejakoś(ć), brak porządku i odpowiedzialności za cokolwiek tak wygląda.
Komentarze (461)
najlepsze
@masz_fajne_donice: Że co? ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) Z baterią komórki pewnie też tak robisz? XD
https://elektromobilni.pl/strefa_wiedzy/zywotnosc-baterii-w-samochodach-elektrycznych/
Dla obecnych baterii technologicznie zdrowo ładować od 20 do 80%. Powyżej 80% się grzeją i traci żywotność. Poniżej 20% masz ryzyko że nie dotrzesz do ładowarki no i także tracisz żywotność.
@ApropoDefakto: Ładowanie magazynu, żeby potem z niego ładować elektryka to jest tak średnio opłacalne. Najlepiej ładować bezpośrednio w dzień, ale wtedy trzeba trzymać ten samochód w domu i jeździć w nocy więc też średnio. No i pewnie niedługo będą jakoś naliczać nowe podatki na elektryki, bo jak na razie ich właściciele nie dokładają się do utrzymania infrastruktury drogowej, pomimo
@megawatt: nie zgodze sie z tym, mieszkam we Wrocławiu, mam auto elektryczne. Słupków publicznych nie ma. W okolicach rynku masz tylko jeden port AC na publicznym parkingu. Nie licze tych w galeriach, gdzie parkowanie jest płatne.
W warszawie zostawiałem auto na przedmieściach pod słupkiem AC i pojechałem zbiorkomem do centrum - nie ma tam też ładowarek AC. No chyba że na