Sprzedaż elektryków spada w Polsce i Europie. Koniec elektrycznej rewolucji?
W czerwcu 2024 roku sprzedano w Europie 156,4 tys. akumulatorowych elektryków (BEV). Ich udział w łącznej sprzedaży wszystkich pojazdów spadł do 14,4% wobec 15,1% rok wcześniej. W Polsce był to spadek z 4,4% do 4,2%. Kierowcy wolą hybrydy... ich udział wzrósł z 24,4% do 29,5% w ciągu roku.
przemyslaw-tabor z- #
- #
- 69
- Odpowiedz
Komentarze (69)
najlepsze
@kwanty: Bzdura, samochód elektryczny to nowa technologia? Toyota miała swój już na początku lat 2000, podobnie jak pewna inna amerykańska marka która zbankrutowała nie pisząc o prototypach. Czy Tesla była najchętniej kupowanym autem? Możliwe, może tak może nie prawdopodobnie to zależy od miejscu w którym akurat sprawdzasz. Tesla w 2023 roku była na pewno samochodem będącym iphonem w świecie motoryzacji czy tego chcesz czy nie. Ludzie nie kupowali
Czego się spodziewaliście?
@wartosci_tradycje_EUROPEJSKIE: ...lub kiedy jest tanszy i ma podobne wlasciwosci. Bez doplat tansze nie sa a funkcjonalnie nie sa konkurencyjne jezeli chodzi o zasieg czy ładowanie....
ps. olej, serio? 300/400zl raz na rok czy dwa to jest argument, nie powiem( ͡° ͜ʖ ͡°)
nie no, załamała się sprzedaż.
Komentarz usunięty przez moderatora
XD
- wysokim, ciężkim pudełkiem czy też mydelniczką pokroju Tesli Y która pięknem dorównuje niemal X6 czy GLE
- samochodem dla ludzi, którzy nie lubią jeździć i ogólnie samochodów, więc potrzebują czegoś, co możliwie jak najmniej przypomina samochód jak Tesla 3
- wytworem niemieckiej myśli inżynieryjnej, której póki co udało się głównie wytworzyć sukces na miarę kolejnego TSI (tych modeli nawet nie pamiętam, wszystko od vaga czy Mercedesa wygląda tak samo i nawet nie warto zapamiętywać co to za model)
- chińskim wynalazkiem pokroju "siajomi lepsze", chociaż tu akurat Azjaci idą ostro do przodu, taka Kia EV6 zaczyna w końcu przypominać samochód, więc jeszcze ze dwie iteracje i może będzie się do czegoś nadawać