Auto z 2010 roku jest droższe w 2024 niż było w 2019 mimo, że jest 5 lat starsze
Nie dość, że ceny nowych samochodów szybują w stratosferze – średnia ważona cena sprzedaży zbliżyła się w czerwcu 2023 r. do 176 tys. zł, a wkrótce ma osiągnąć kolejny psychologiczny próg 180 tys. zł – to podwyżki cen biją w klientów także na polskim rynku wtórnym.
snorli12 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 240
- Odpowiedz
Komentarze (240)
najlepsze
@dzejdzejdzej: Wiesz, że cena zakupu to nie jest ostateczna cena auta ściągniętego do Europy po opłaceniu ceł, VAT i kontenera transportowego?
@takashi20: nowy Arteon zaczyna się od ok. 190k:
https://www.volkswagen.pl/pl/modele/arteon.html
Także 140k to nie jest zakup za wartość nowego.
Co to niby znaczy "handlarze żerują na idiotach". Ktoś potrzebuje auta to co ma zrobić?
@Vinizius: Tipo było swego czasu za 40k z hakiem...
@Pandzior: masło 3 na 6 zł / piwko z 2,5 na prawie 5 zł.... szkoda że moja wypłata przez ostatnie 4 lata nie poszła 100% w górę :( a to co mam na koncie jest warte 50% mniej)
@nbhd: Dobrze, że w USA nie mają Uni i ceny nie wzrosły o 40%...
@Bulgo: zobacz sobie po ile są nowe. Bez 100k nie podchodź
Niemcy ubożeją, więc u nich spadła sprzedaż nowych aut, co mniej jest aut używanych do sprzedaży i będzie coraz gorzej
Pierwszy raz w Niemczech średnia wieku auta na ulicach przekroczyła 10 lat
https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/deutschland-autos-werden-immer-aelter/
@elmencho: 33 tys. zł
@elmencho: 43-45 tys. zł
Stellantis nie ma takiej siły przebicia, jak Monachium, Stuttgart i Wolfsburg.