Oświadczenie Newag w stosunku do ostatnich oszczerstw
Nasze oprogramowanie jest czyste. Nie wprowadzaliśmy w oprogramowanie naszych pociągów żadnych rozwiązań, które prowadzą do celowych awarii. To pomówienie ze strony konkurencji, która prowadzi nielegalną kampanię czarnego PR wobec nas
LukaszTV z- #
- #
- #
- #
- #
- 247
Komentarze (247)
najlepsze
Ale pewnie tez powiesz, że Siemens go opłacił xD
@enterprize: Przecież pisowski minister twierdzi że państwo Polskie o tej aferze wiedziało już w maju i służby działały.
https://twitter.com/jciesz/status/1732411016221524070
https://twitter.com/jciesz/status/1732084518540980614
I wgrał do pociągów w wielu miejscach.
A mimo to wszędzie się wersja oprogramowania zgadzała z oryginalnym;)
@aarahon: Jak nie złapał skoro właśnie złapał xD
@fiddle: Przy tym kupy się nie trzyma to że na Impulsy serii 31WE nie mają tych problemów i sam Newag nie stawał do przetargu na przegląd P4.
@aarahon: dlaczego po zakupie?
To mogło być w pierwszej paczce oprogramowania, albo w dowolnej aktualizacji.
JESLI zostanie przeprowadzone odpowiednie śledztwo techniczne to uda się porównać różne paczki softu i określić czy te pułapki to późniejsze zmiany czy kod producenta.
Bo dopisane na kolanie zmiany będą się rzucać w oczy, co zostalo
@abracadaver: Mam plan... Jaki? #!$%@? sprytny...
reproducible builds
Przecież to jest dramat że jeżdżą sobie pociągi, w kilku różnych wersjach, same mogą się uwalić , same mogą zaktualizować, "dzwonią" do producenta itd.
Uważasz że taki CERT czy ogólnie NASK nie są na tyle kompetentne by w takiej sytuacji jak z NEWAG przeanalizować dostępny kod i porównać go z oficjalnym buildem, tylko muszą to robić niezależnie zatrudnieni hakerzy, od dupy strony i bez oficjalnego wsparcia?
"Socjalizm jest wtedy kiedy eeee ktoś chce dobrze działającej, zabezpieczonej struktury informatycznej" -
@5001254c-90d4-47b4-9e5a-d50e903ecc2: i producent wtedy da źródła z zakodowanymi koordynatami GPS czy bez nich, jak myślisz?