A przed przejściem dla pieszych zatrzymuję się tak.
Kolizja ze słupem (sygnalizacji świetlnej) podczas przepuszczania pieszego. Wrocław 6.05.2023
kapusta5 z- #
- #
- #
- 182
- Odpowiedz
Kolizja ze słupem (sygnalizacji świetlnej) podczas przepuszczania pieszego. Wrocław 6.05.2023
kapusta5 z
Komentarze (182)
najlepsze
Można na to podac prosty argument. Wystarczy wyobrazić sobie te sama sytuację, ale nie z dwoma pasami, tylko np. 5, czy tam nawet uj wie iloma. Ten przepis o pierwszeństwie pieszego nie ma żadnych wyłączeń, typu rodzaj drogi, ilość pasów, natężenie ruchu itp.
Nagrywający też tam zapierdzielał - 64km/h według gpsu (czyli na liczniku miał jeszcze więcej), w miejscu z ograniczeniem do 50 i przy awarii świateł.
Wyjątkiem od tej reguły są ścisłe centra, okolice szkół, czy miejsca z dużą ilością przejść - lub takie gdzie w przeszłości były wypadki. Wtedy prędkość jest taka jak wszędzie w mieście, lub nawet niższa.
Nagrywający przekroczył prędkość o kilka kilometrów. Do 57-58km/h nie złapałby go fotoradar bo taką mają ustawioną tolerancje. Gdyby jechał za nim patrol to przy tych 60 i tak by go nie
@Atreyu: morderca czy nie - w razie draki kierowca jadący ponad limit stawia się na przegranej pozycji.
W 2017 roku była dość głośna sprawa. Gość jechał sobie spokojnie dwupasmówką przez miasto 63 na godzinę, wręcz dla niektórych był zawalidrogą. Dojeżdżał do skrzyżowania, na środku przystanek tramwajowy, ma zielone światło, ruch niewielki, piesi grzecznie stoją bo mają czerwone. Słowem luzik, cóż się może wydarzyć?
Ano jeden z pieszych okazał się być podpitym i postanowił na czerwonym przebiec do tramwaju. Wbiegł na jezdnię bezpośrednio przed samochód, kierowca nie miał żadnych szans na jakąkolwiek reakcję, siłą rzeczy