@friko9: W Fordzie mają to opanowane. Pierwsze 3 lata co roku mi w ASO kazali klocki wymieniać. Wstawiali oczywiście oryginalne. Pojechałem do poleconego warsztatu, pan założył klocki i konkretne do nich tarcze. W końcu hamowanie nie przypomina heblowania, tylko jest cichutko i mięciutko. Jeżdżę na tym 5 rok i na każdym przeglądzie mówią że klocki dobre. Koszt założenia tych trwałych już po 2 roku się "zwrócił".
ciekaw co gościu mówi (o niemożliwości serwisowania "dołu")
@kwanty: w 6:29 min. o tym mówi: Ford nie przewiduje regeneracji tych silników w zw. z czym nie ma dostępnych oryginalnych części zamiennych i trzeba zamawiać cały blok silnika z wałem korbowym, itd. Oczywiście są zamienniki.
@kwanty: po prostu zabawa w naprawy jest z punktu widzenia Forda nieopłacalna, bo trzebaby szkolić serwisantów (przy sporej rotacji) i wyposażać warsztaty w coś więcej, niż podnośnik, zestaw kluczy, śrubokrętów, paru specjalistycznych narzędzi jak ściągacze czy blokady i komputer diagnostyczny. Silnik wymieniasz na poskładany na linii, z relatywnie małym ryzykiem fakapu na etapie montażu i tyle, kosztami martwi się użytkownik.
W sumie to podziwiam Forda za umiejętność znalezienia rozwiązań, które są dobre i działają i próbowania przycięcia na nich na parę eurocentów na sztuce w taki sposób, żeby były #!$%@?. Tak na przykład zrobili z Focusa MK3.5, całkiem przyzwoitego auta, Focusa MK4, który jest karuzelą #!$%@?, gdzie nawet protektory na krawędzie drzwi działają gorzej niż w poprzedniej generacji. Tak też na przykład poprawili ostatnie 1.6 EcoBoost, że 1.5 musieli znowu #!$%@?ć, bo
Poleci ktoś jakąś stronę lub strony z krótkimi opisami awaryjności silników przy różnych przebiegach, bo ostatnio rozglądam się za jakimś tanim niedużo palącym autem do jazdy miejskiej i na szybko tylko można coś sprawdzić na motobenzyna.pl, motodiesel.pl lub motolpg.pl, ale mimo upływu lat wydają mi się te strony trochę ubogie w informacje. Z drugiej strony jak szukam już po konkretnym silniku, to trzeba się przedzierać przez multum spamu, aby po straceniu ogromu
@ivan777: @bylemtam @Piw_Benzyna @Kapersky @sciemka7 to witam kolegów, też mam EB 1.0 125 KM Fiesta 14r, przez 3 lata zrobiłem ponad 80k(aktualnie 144k) i jak dotychczas z usterek to jedynie termostat za 100 zł wymieniałem, a auto nie ma zemną lekko i mam raczej ciężką nogę, a tym małym szatanem się fajnie jeździ. Olej co 10k, rozrząd robiłem przy 137k wraz z czyszczeniem smoka olejowegoj. Jak
1.6 EB here, Kupiony przy 180k przebiegu, obecnie 220 i leci dalej. Świetny, elastyczny silnik. Co roku tylko wymiana oleju. Może akurat mi się trafiło, ale naprawdę jeden z lepszych silników, które miałem w aucie ;)
Byłem kiedyś na spotkaniu dealerów pewnego producenta maszyn. Jednym z głównych "problemów" była zbyt wysoka jakość podzespołów. Dystrybutorzy (również polski) narzekali, że to #!$%@? nie biznes, umowy chcieli wypowiadać, bo klienci kupują tylko jakieś filtry, twierdząc że tam się nic się nie psuje. Parę miesięcy później do oferty weszła odświeżona wersja maszyny zaopatrzona w kilka "ulepszeń". Obrót na częściach zamiennych +30% i wszyscy zadowoleni.
Każdy silnik na pewno się prędzej czy później zepsuje. 1.5 ecoboost to mimo wszystko dobra jednostka i wcale nie jest jakoś bardziej awaryjna niż inne. Miałem, jeździłem chodził jak żyleta. Tytuł wykopaliska jest zdecydowanie przesadzony a rozwiązanie z nacięciami pomiędzy tulejami stosuje bardzo wielu producentów. Zobaczcie sobie na ogłoszenia samochodów z tymi silnikami, bez problemu znajdziecie takie które przejechały bezawaryjnie 500tys km.
Komentarze (188)
najlepsze
@kwanty: w 6:29 min. o tym mówi:
Ford nie przewiduje regeneracji tych silników w zw. z czym nie ma dostępnych oryginalnych części zamiennych i trzeba zamawiać cały blok silnika z wałem korbowym, itd.
Oczywiście są zamienniki.
Silnik wymieniasz na poskładany na linii, z relatywnie małym ryzykiem fakapu na etapie montażu i tyle, kosztami martwi się użytkownik.
Tak na przykład zrobili z Focusa MK3.5, całkiem przyzwoitego auta, Focusa MK4, który jest karuzelą #!$%@?, gdzie nawet protektory na krawędzie drzwi działają gorzej niż w poprzedniej generacji.
Tak też na przykład poprawili ostatnie 1.6 EcoBoost, że 1.5 musieli znowu #!$%@?ć, bo
@rosso_corsa: na parę tysięcy kilometrów - owszem ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
@rosso_corsa: nie powiedział nikt nigdy :D
Z drugiej strony jak szukam już po konkretnym silniku, to trzeba się przedzierać przez multum spamu, aby po straceniu ogromu
Kupiony przy 180k przebiegu, obecnie 220 i leci dalej. Świetny, elastyczny silnik. Co roku tylko wymiana oleju. Może akurat mi się trafiło, ale naprawdę jeden z lepszych silników, które miałem w aucie ;)
1.5 EB
5 lat, 180k przebiegu i bez problemu aktualnie
Pęknięta głowica here :)
Shit happens :D
... poza właścicielami maszyn.
ale ecobost był zaprojektowany że jak się zużyje to się wymienia na nowy, takie były założenia
Zobaczcie sobie na ogłoszenia samochodów z tymi silnikami, bez problemu znajdziecie takie które przejechały bezawaryjnie 500tys km.