Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko514
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1086

Liczba urodzeń w Polsce poniżej najczarniejszego scenariusza GUS

Suma za ostatnie 12 miesięcy to 314,7 tys. W wariancie średnim miało się urodzić 327 tys. Niskim 314 713 tys. Dzięki 500+ 370 tys.

szef_foliarzy
szef_foliarzy
z
mobile.twitter.com
dodany: 29.11.2022, 07:58:40
  • #
    polska
  • #
    demografia
  • #
    500plus
  • #
    dzieci
  • 422
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (2)

Bez 500+ kiedyś rodziło się więcej niż w prognozie GUS

szef_foliarzy
z twitter.com
  • 24
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się

Komentarze (422)

najlepsze

3mortis
3mortis
29.11.2022, 08:06:04
  • 697
Niestety rzad i elektorat nie potrafia zrozumiec, ze kolejne dodatki, socjale itp kosztem stabilnosci gospodarki, podatkow itp to nie rozwiazanie

klasa srednia chce na siebie pracowac, utrzymac siebie i swoje dzieci, miec mieszkanie itp dziecko czy dwoje + rezygnacja z zawodu kobiety na kilka lat to za duze ryzyko dla wielu par kiedy ich kredyt skacze sobie o 100%, praca jest niepewna, ceny wszystkiego leca w kosmos, rachunki za prad czy gaz
  • 63
SiemaNagor
SiemaNagor
29.11.2022, 08:09:56
  • 192
klasa srednia chce na siebie pracowac, utrzymac siebie i swoje dzieci, miec mieszkanie itp dziecko czy dwoje + rezygnacja z zawodu kobiety na kilka lat to za duze ryzyko dla wielu par kiedy ich kredyt skacze sobie o 100%, praca jest niepewna, ceny wszystkiego leca w kosmos, rachunki za prad czy gaz sa niepewne i zaleza od widzimisie rzadu zamrazajacego ceny i tak dalej


@3mortis: w punkt.
Mayk3
Mayk3
29.11.2022, 09:29:11
  • 77
czy może mi ktoś wyjaśnić czemu niska dzietność jest zła?


@Chris_Karczynski: Rozpieprza gospodarkę w długim okresie. Najpierw pada budowlanka: umiera więcej ludzi niż się rodzi - mieszkania i domy stoją puste, bo nie ma kto ich kupować. Następnie rząd aby utrzymać armie chorujących emerytów musi podnieść podatki, które zarzynają ludność w wieku produkcyjnym. Młodzi ludzi mając przed sobą wizje pracy obłożonej gigantycznymi podatkami, bez perspektywy rozwoju zaczyna wyjeżdżać za granicę, co
SiemaNagor
SiemaNagor
29.11.2022, 08:08:30
  • 158
No a czego się spodziewali, że przy perspektywie drastycznych wzrostów cen energii, żywności, paliw oraz przy takich problemach z mieszkalnictwem jak wysokie raty lub kompletny brak możliwości kupienia mieszkania Polacy będą się mnożyć na potęgę?
  • 22
3mortis
3mortis
29.11.2022, 08:20:00
  • 49
No a czego się spodziewali

Polacy będą się mnożyć na potęgę?

@SiemaNagor: mysle ze pis po prostu chlodno kalkuluje, ze mnozyc to moze nie ale beda glosowac na pis. Wiele osob najbiedniejszych z dziecmi uzna ze lepiej juz glosowac na pis i niech daja na zycie, nawet jak bedzie kryzys to beda tarcze, doplaty itp a im wiecej biednych ludzi i doplat na dzieci tym wieksza presja. Bo coraz wiecej osob
mastapepe
mastapepe
29.11.2022, 10:00:55 via Wykop Mobilny (Android)
  • 13
@SiemaNagor: Nie zapominajmy o ustawie antyaborcyjnej, gdzie po tym jak pisiory w niej grzebnęli swoimi brudnymi łapskami obecnie niezależnie od stanu płodu czy zdrowia matki "masz urodzić choćbyś zdechła, nawet jak od wielu miesięcy wiadomo, że urodzi się nieuleczalnie chore". Nie dziwię się, że młodym parom nie śpieszno do płodzenia dzieci.
way-farer
way-farer
29.11.2022, 08:44:55
  • 77
Uwaga podaję receptę. Zlikwidować 500+, za te pieniądze nabudować żłobków i przedszkoli, żeby ta kobieta miała poczucie że może potem iść do roboty jak chce (a jak nie chce to może zostać w domu wedle uznania). Zlikwidować przepisy aborcyjne w obecnym kształcie. Może jestem optymistą, ale raczej wątpię żeby każda kobieta która zajdzie w ciążę od razu leciała skrobać, raczej uważam, że jak pojawia się ten człowiek to gdzieś podświadomie odpala się
  • 9
Khaine
Khaine
29.11.2022, 09:40:52
  • 19
żłobki i przedszkola powinny być prywatne.


@Chris_Karczynski: Mogą być takie i takie, serio, to jest legalne xD
CytrynowySorbet
CytrynowySorbet
29.11.2022, 09:46:51
  • 4
Trzeba kopiowac panstwo Izrael co ma dzietnosc 3.5


@earthvision: znaczy mieć masę religijnych radykałów, a resztę społeczeństwa ciągle straszyć zewnętrznymi wrogami?
AlbertWesker
AlbertWesker
29.11.2022, 08:39:51 via Android
  • 68
Już lecę produkować kolejną niewinna istotkę, bo nie ma komu pracować na przywileje, patolę i pedofilów w kiecce. Utrzymuj dziecko dopóki się nie usamodzielni. Później zdechnij, a twój potomek niech jest teraz okradany. Wspaniała perspektywa.
  • 3
majwsik
majwsik
29.11.2022, 08:45:29
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

lukasz_crw
lukasz_crw
29.11.2022, 11:28:10
  • 7
@Arktosik: O 0,5% za dużo ( ͡° ͜ʖ ͡°) Chcą mieć katostan to niech księża się ruchają i rodzą dzieci.
xdrcftvgy
xdrcftvgy
29.11.2022, 10:01:57 via Wykop Mobilny (Android)
  • 61
Mam dwójkę dzieci i największym utrudnieniem w posiadaniu dzieci jest to że nie ma ich z kim zostawić! Żadne 500+ i inne dodatki co z tego? Do żłobka ciężko się dostać do przedszkola trochę lepiej, dzieciak choruje bierz wolne albo kombinuj z babcią opiekunka bo też w robocie zaczną krzywo patrzeć na ciągle L4 w kalendarzach.
Żłobek też do 16 a co jak pracuje do 17 kto ma odebrać dziecko i się
  • 13
xdrcftvgy
xdrcftvgy
29.11.2022, 10:12:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 34
@aree1987: to nie o to chodzi by je sprzedać tylko opisuje trud i problemy z jakimi trzeba się zmagać. Tu jest pies pogrzebany a nie dać 500 zł do rączki o myślą że będą się Polacy dymać na potęgę
Bitbomb
Bitbomb
29.11.2022, 10:47:54
  • 17
@xdrcftvgy: Też mam dwójkę dzieci (I klasa podstawówki i pierwszy rok przedszkola), i zgadzam się że jest to najgorszy okres w ogarnianiu logistyki. Nie mamy dziadków pod ręką i wszystko co człowiek robi musi dostosowywać do czasu spędzonego przez dzieci w szkole i przedszkolu. Dla nas nie było wyjścia i w tej chwili pracuje jedna osoba a druga ogarnia dom z dziećmi. Nie wiem ilu ludzi może sobie na to pozwolić,
ZaPolish
ZaPolish
29.11.2022, 08:39:11
  • 58
Do tego jeszcze zakaz aborcji i rejestr ciąż - katotaliban.
  • 1
Gumaa
Gumaa
29.11.2022, 11:45:59
  • 1
@ZaPolish: no i ustawa antyprzemocowa, aby nikt nie mógł czuć się pewnie we własnym mieszkaniu.

https://www.wykop.pl/link/6918559/sukces-ustawy-ustawy-o-przeciwdzialaniu-przemocy-w-rodzinie/
Petururururu
Petururururu
29.11.2022, 08:05:07
  • 57
Polska i cała Europa sie w sumie zwija. Nie ma kraju w którym ilość obywateli rośnie, a Polska jest niestety w czołówce.
Taka uwaga tylko. Pan zamiast po danych porusza sie po prognozach, pisząc ile dzieci sie urodziło w 2022 ktory jeszcze sie nie skończył (pisząc ze to suma z ostatnich 12 miesięcy).
Nie zmienia to faktu ze jest źle.
  • 33
3mortis
3mortis
29.11.2022, 08:14:11
  • 86
Nie ma kraju w którym ilość obywateli rośnie


@Petururururu: Patrzac z tej strony moze warto wydac troche tego hajsu z socjali np na skuszenie ukraincow do zostania

skoro i tak przyjdzie czas gdzie bedziemy szukac imigrantow to moze lepsi tacy niz inzynierowie z afryki. Tylko przez "skuszenie" mam na mysli ulatwienie nauki polskiego i aktywizacji zawodowej a nie piniondze za nic.
3mortis
3mortis
29.11.2022, 08:45:31
  • 78
Była taka nadzieja, że Ukrainki uchodźczynie będą rodzić Polakom dzieci. Od czasu wybuchu wojny właśnie upływa 9 miesięcy


@szef_foliarzy: Nie bylo takiej nadziei, zanim ukrainki zaczna rodzic Polakom minie o wiele wiecej czasu. Nie wiem jak wy ale dla mnie to ze 9 miesiecy po wybuchu wojny ukrainki zaczna rodzic dzieci polakow to jakas abstrakcja. Uwazasz ze ktos uciekl ze swojej ojczyzny zostawiajac wszystko, nie wiedzac czy wroci, liczac ze wojna
ruinator
ruinator
29.11.2022, 08:08:47
  • 44
ile kosztowało doprowadzenie do najniższego przyrostu naturalnego od czasów zakończenia II wojny światowej? kaczyński nie żałował na to pieniędzy podatników. Ktoś mądrzejszy od kaczyńskiego zainwestowałby tę kasę w infrastrukturę. Tak jak robił to Tusk. Dzisiaj korzystamy m.in z autostrad i korzystać będziemy jeszcze latami. kasa na 500+ jest już przeżarta i wydalona. Jedyna z niej korzyść to 32% poparcia dla złodziei kaczyńśkiego. Dlatego kaczyński weźmie jeszcze więcej z podatków każdego z nas.
  • 1
aresius
aresius
29.11.2022, 08:51:03
  • 12
kasa na 500+ jest już przeżarta i wydalona. Jedyna z niej korzyść to 32% poparcia dla złodziei kaczyńśkiego.


@ruinator: Jak wydalona. Poszła tam, gdzie planowali żeby poszła- w dużej mierze do zagranicznych koncernów oferujących tanie jedzenie, chemię itp. Kontynuacja "programu" to zagraniczny węgiel za polski dług COVID-owy rękoma obywateli :) Patrioci jak nic, kto to tak strasznie Polskę sprzedawał? xd
PaniMroku
PaniMroku
29.11.2022, 08:52:36 via Android
  • 41
A ja jako kobieta w wieku rozrodczym Wam zdradzę - nowy zakaz aborcji i te akcje z Izabelą z Pszczyny naprawdę zryły mi banie i zmieniły mi plany na dzietność i póki nie wrócimy do kompromisu aborcyjnego to dla zasady i dla mojej ewentualnej przyszłej córki - nie zachodzę i nie rodzę w tym kaczokatotalibanie
  • 30
PaniMroku
PaniMroku
29.11.2022, 09:27:46 via Android
  • 31
@urzad_kontroli_skarbowej heh. Właśnie dlatego sie nic nie zmieni. Nie jesteś pierwszą osobą która mi tak mówi. Niektórym sie po prostu w malutkich możdżkach nie mieści, że nie mam ochoty umrzeć bo jakiś pseudo doktorek nie będzie chciał usunąć ze mnie gnijącego płodu.
tengo_razones
tengo_razones
29.11.2022, 10:00:59
  • 9
A ja jako kobieta w wieku rozrodczym Wam zdradzę


@PaniMroku: a ja z żoną już po peaku rozrodczym i mamy dwójką ale zawsze chcieliśmy trójkę i wiesz co - tutaj to musiałbym na łeb zlecieć żeby tak ryzykować życiem CAŁEJ RODZINY - a w takim UK pewnie byśmy się postarali...
fraciu
fraciu
29.11.2022, 09:21:10 via Android
  • 38
NFZ nie istnieje, żłobki niby są ale 1200 zł trzba liczyć, mieszkania drogie średnio zarabiający biorą kredyty na 30lat na kawalerkę... Itp. więc o czym my mówimy? Znam ludzi co chcieli by jeszcze jedno dziecko ale sytuacja finansowa im nie pozwala.
  • 15
fraciu
fraciu
29.11.2022, 09:27:57 via Android
  • 17
@Arktosik a w Polsce nie płacisz? Oni płacą ale mają opiekę zdrowotną. No i co że 6 miesięcy? Jak potem stać ci na nianie czy na coś a w Polsce to może na żłobek... Zresztą przykład USA jest trochę z dupy bo to całkiem inny system. Czemu nie podasz Czech?
Ja już na same bada na dziecko wydałem, 1400zl, a jest mniej więcej zdrowe.
Wiedziałeś że NFZ nawet usg głowy nie ma
Radkovich
Radkovich
29.11.2022, 09:31:26
  • 9
@Arktosik: no tak, bo Polska i USA to identyczne gospodarki, z identycznym PKB xd.
niki_niki
niki_niki
29.11.2022, 08:28:23
  • 33
Z wykresu jasno wynika, że po wprowadzeniu 500+ nastąpiła fala zgonów.
źródło: comment_166971047808iypM75yuPMAJZsIr5qvO.jpg
  • 7
szef_foliarzy
szef_foliarzy
29.11.2022, 08:38:07
  • 41
@niki_niki: To tak zwane Nożyce Kaczyńskiego
tomasz-diog
tomasz-diog
29.11.2022, 09:32:24
  • 14
@Moisze: raz wirus nie zniknął, dwa skutki braku diagnostyki będą widoczne parę lat

no ale to głównie starsi więc oni dzieci i tak nie urodzą, a jak zejdą wcześniej to dla Zusu nawet lepiej ( ͡º ͜ʖ͡º)
rafa0912
rafa0912
29.11.2022, 08:32:23
  • 25
Może mnie zminusujecie może nie, ale mi się wydaję, że to nie jest tak, że Polki nie chcą rodzić tylko w tym momencie jesteśmy w okresie przemiany pokoleniowej, gdzie odchodzi pokolenie robiące sobie dzieci w wieku 20-iles i przychodzi pokolenie rodzące 30+ i te dzieci, które miały się urodzić w tym roku one i tak się urodzą tylko później.
  • 25
majwsik
majwsik
29.11.2022, 08:45:50
  • 70
@rafa0912: Ja mam cztery dychy na karku i ojcem pierwszy raz zostałem w wieku 34 lat. 90% moich znajomych miało dzieci po 30-tce. Myślę, że to o czym piszesz trwa już od jakiegoś czasu, a teraz jest kolejny etap czyli coraz częstsza świadoma rezygnacja z posiadania dzieci.
Z jednej strony świat ma coraz więcej do zaoferowania, a z drugiej przyszłość jest coraz bardziej niepewna. To sprawia, że ludzie przestają planować i
Tytanowy_Lucjan
Tytanowy_Lucjan
29.11.2022, 08:57:38
  • 13
@rafa0912: Masz rację. Mentalność się zmieniła i ludzie jak widzą ile dzieci kosztują czasu, energii oraz pieniędzy to wolą ich nie mieć w ogóle lub później - kiedy już się "wyszaleją" i jako tako ustawią finansowo.

Jednak z drugiej strony są też ludzie z prostymi pracami i potrzebami, którzy chcą mieć dzieci, ale zwyczajnie ich na nie nie stać skoro nie ma szans na uzbieranie kasy na własny dach nad głową,
kojak33
kojak33
29.11.2022, 10:28:26
  • 23
1. Przywrócić normalne zasady w zakresie aborcji, w pierwszej kolejności ochrona życia matki zgodnie z wiedza medyczną, a nie j*#&#&ym katotalibanem. Dostępność cesarek na żądanie plus wszelkie sposoby uśmierzania bólu zgodne z wiedza medyczną.
2. Refundacja in vitro dla par, które nie mogą mieć dzieci.
3. Kobiety przez rok po porodzie i przed jeżeli nie chodza do pracy i są na zasiłku 120 % ostatniej pensji. Jeżeli nie pracują to 120 %
  • 2
x.....x
konto usunięte 29.11.2022, 10:39:49
  • 6
@kojak33: Panie, w naszym kraju 30 procent ludzi głosuje na PiS. Większość z nich nawet by nie zdołało przeczytać tego co napisałeś, nie mówiąc o zrozumieniu. Gdybym dał to do przeczytania w wiosce w świętokrzyskim gdzie mam rodzinę (a cała tamtejsza okolica to żelazny elektorat partii rządzącej) to by przytomność z wysiłku stracili. Dali 500 plus? Dali. Jest 13 i 14? Jest. Dopłata do węgla jest? Jest. Czego chcić wincyj?! (
kojak33
kojak33
29.11.2022, 11:18:24
  • 5
@xTortox: Zgadzam się. Naszym nieszczęściem jest to, że każdy możliwy problem ten rząd rozwiązuje przez rozdanie pieniędzy(pożyczonych od kolejnych rządów i przyszłych pokoleń). Węgiel- Dodatek Węglowy. Dzieci-500 plus. Inflacja- "naszą odpowiedzią jest 13 i 14 emerytura" plus skokowe podniesienie płacy minimalnej. Covid - tarcze plus dodatki covidowe. Tak można wymieniać bez końca. Warto prześledzić sobie minimalne wynagrodzenie od np. 1 stycznia 1982r. 40 lat temu wynosiło nomen omen 3300 zł(podobnie jak
N.....u
konto usunięte 29.11.2022, 09:45:26
  • 22
Już są te argumenty, że nie ma żłobków, aborcji na życzenie i darmowej pizzy XDDD
za niską dzietność w 99% odpowiada kultura

zacznijmy od tego, że wiele kobiet nie chce w ogóle mieć dzieci bo kariera / zabawa
te które chcą mieć dzieci celują w top 10% facetów, dlatego mamy 2mln samotnych matek i 30% inceli w wieku 18-30
ci sfrustrowani incele pracują na 500+ i inne zasiłki w kołchozach nie dostając
  • 2
pdt_87
pdt_87
29.11.2022, 10:08:42
  • -1
zacznijmy od tego, że wiele kobiet nie chce w ogóle mieć dzieci bo kariera / zabawa


@NadmiarNiedoboru: po 35 latach życia chcą, tylko księcia z bajki brak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A jak są to zainteresowani 10 lat młodszymi...
PanSwiatla
PanSwiatla
29.11.2022, 10:17:24
  • 6
@NadmiarNiedoboru: Otóż to. Są kraje o wiele bogatsze - Szwajcaria, Irlandia, Norwegia i tam z dzietnością też jest bardzo słabo oprócz imigrantów z Bliskiego Wschodu i Afryki - spora ilość żłobków, inne podejście do aborcji, dotacje na dzieci są tam nawet o wiele większe. Kiedyś była o wiele większa bieda. W Afryce ludzie żyją w lepiankach, a mają w cholerę dzieci. Niestety, ale to patologiczne społeczeństwo będzie się rozrastać poprzez choćby
bylem_simpem
bylem_simpem
29.11.2022, 08:18:28
  • 21
500+ nie działa? Niemożliwe! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
Markok
Markok
29.11.2022, 11:30:28
  • 1
@bylem_simpem: Działa aż miło, podniosą i kolejne wybory w kieszeni. Dzietność? Co wy #!$%@? to nie był zamysł tego programu.. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Reakcjonista
Reakcjonista
29.11.2022, 13:07:34
  • -1
@bylem_simpem: #!$%@?ć starym pannom i kawalerom oraz bezdzietnym solidne podatki!!!

zapalara
zapalara
29.11.2022, 10:52:33
  • 19
Ostatnio to zrozumiałem.

To nie chodzi o pieniądze, warunki, dobrobyt. Kobiety będą używać tych argumentów jako usprawiedliwień. Prawda jest taka że w dużo cieższych czasach rodziło się znacznie więcej dzieci.

Chodzi o władze społeczną kobiet. Kobiety - jak się okazuje - gdy mają władze (a w krajach zachodu mają) - po prostu nie chcą rodzić. Max 1-2 dzieci po 30. roku życia.

Kobiety przestały być szykanowane za brak potomstwa, nie są już
  • 26
zapalara
zapalara
29.11.2022, 11:21:59
  • 6
@PanSwiatla: Dokładnie.

To że zwija się CAŁY zachód jasno pokazuje, że czynnikiem jest kultura/cywilizacja a nie warunki.

Kobiety uwielbiają mówić "bo nie ma żłobków" albo jeszcze lepiej "bo mężczyźni nie noszą nas na rękach, i nas prześladują" bo mogą coś dla siebie ugrać dodatkowo.

Prawda jest że nie rodzą i nie będą rodzić bo mogą.

Gdyby rząd chciał rozwiązać problem co należy zrobić?

Należałoby zabrać WSZYSTKIE benefity kobietom: żłobki, urlopy macierzyńskie,
zapalara
zapalara
29.11.2022, 11:42:24
  • 6
@Bigbaldbajk: to też jest czynnikiem, oczywiście i jest to argument potwierdzający moją tezę. Kobieta rodzi, kiedy jest to dla niej korzystne. Czyli rodzi dzieci bo zajmą się nią na starość / będą pracować w polu / mąż jej nie opuści / mąż będzie zadowolony i będzie mieć dobre życie / nie będzie szykanowana w społeczeństwie za brak potomstwa.

Bez benefitów bądź braku kar, kobieta nie chce rodzić, bądź chce rodzić max
krytyk__wartosciujacy
krytyk__wartosciujacy
29.11.2022, 10:09:43
  • 18
Podziwiam ludzi, którzy decydują się na dzieci w tym chlewie obsranym gównem. A to dopiero 7 lat rządów PIS.
  • 3
wyjasniacz
wyjasniacz
29.11.2022, 10:16:16
  • 0
@krytyk__wartosciujacy: nie wiem czy podziwiać czy być zniesmaczony.
krytyk__wartosciujacy
krytyk__wartosciujacy
29.11.2022, 10:16:44
  • 5
i otoczenie

@pdt_87: wyjazd z Polski to nie rozwiązanie problemu partii u władzy.
Papinianus
Papinianus
29.11.2022, 09:37:05
  • 18
Polaków jest coraz mniej, a gdzie zła informacja?
  • 1
jacktheripper
jacktheripper
29.11.2022, 09:39:06
  • 3
@Papinianus: jest coraz wiecej Ukraincow w Polsce xD
sepuqqu
sepuqqu
29.11.2022, 10:03:01
  • 16
Mam nadzieję że z powodu zakazu aborcji uznanego przez trybunał Julii Przybłęskiej w przyszłym roku dzietność spadnie do 200 tys
  • 1
Reakcjonista
Reakcjonista
29.11.2022, 13:04:34
  • -3
@sepuqqu: na złość mamie odmrożę sobie ramię. Jesteś zacietrzewiony ideologicznie, też się obawiam że ze względu na obecną opozycję następne wybory znów wygrają. Jednak takie podejście to masakra jedni gorsi od drugich, tylko którzy to którzy...
ozabazo
ozabazo
29.11.2022, 09:54:52
  • 15
Przeludnienie to problem naszych czasów! Polska:
źródło: comment_1669715688KKo40LScgg0Ekyd7yZrUco.jpg
Obserwator_z_ramienia_ONR
Obserwator_z_ramienia_ONR
29.11.2022, 09:37:55
  • 13
Zawsze zastanawiam sie, jakie rzędu byłby koszt wybudowania i trzymywania siatki żłobków państwowych. Ba, nawet znacjonalizowanie większości prywatnych. Obecnie brak żłobka, gdzie kobieta może oddać dziecko by wrócić do pracy to największy bloker. Wolałym taką pomoc, niż 500+, które już z dwukrotną nawiązką państwo zabrało mi w podatkach.
  • 9
ruonim
ruonim
29.11.2022, 09:40:09
  • 6
@Obserwator_z_ramienia_ONR: 500+ jest tańsze niż miejsce w żlobku.
Aster1981
Aster1981
29.11.2022, 09:56:12
  • 1
@Obserwator_z_ramienia_ONR: jak i dlacego chcialbys nacjonalizowac zlobki prywatne? xD Przeciez one sa i dzialaja.
tallman
tallman
29.11.2022, 10:14:42
  • 10
Ziobro zdziwienia że przy nadmuchanej przez rząd i NBP bańce na nieruchomościach i inflacji ludzie boją się mieć dzieci
  • 1
wyjasniacz
wyjasniacz
29.11.2022, 10:30:38
  • 5
@tallman: tam bać to jedno, ale kto z sumieniem fundowałby dzieciom życie w Polszy
Project_Yi
Project_Yi
29.11.2022, 09:34:54 via Android
  • 10
A 15 listopada ziemia osiągnęła 8mld mieszkańców.. Ciekawe.. Najwyżej Polska zostanie zastąpiona przez Nigeryjczyków
shogu
shogu
29.11.2022, 10:35:09
  • 9
Smiesza mnie te wasze rozwazania o 500+ czy zlobkach.

W prlu ludzie zyli w biedzie i rodziny byly wieloletnie.

Tu chodzi o hipergamie, instagramowe zycie, i faceci tez coraz rzadziej chca dzieci ( slub im sie wogole nie oplaca )
  • 5
borsuk321
borsuk321
29.11.2022, 10:54:36
  • 6
@shogu: najlepszy przyrost mają kraje trzeciego świata, bieda połączona z zacofaniem i religijność
chyba jedyny wysoko rozwinięty kraj który ma dobry przyrost to Izrael, ale to specyficzny przypadek, gdzie duży wpływ ma czynnik religijny i sytuacja geopolityczna, 9 milionów ludzi na powierzchni średniego województwa w naszym kraju.
Mefistofalus
Mefistofalus
29.11.2022, 10:57:28
  • 13
@shogu: a mnie śmieszą brednie o hipergamii.

Kiedyś ludzie żyli w domkach z kupy i też mieli dużo dzieci. Natomiast nie musieli się obawiać że lokalny las przestanie być dla nich źródłem wyżywienia.

W PRLu ludzie mieli dostęp do wielopokojowego mieszkania bez większego obciążenia finansowego, utrata pracy była praktycznie niemożliwa a nawet jakby to zawsze coś by się znalazło.

Obecnie kupno nieruchomości to potężny wydatek, żeby zapewnić jako takie wpływy pracować
Elmaak
Elmaak
29.11.2022, 09:47:04
  • 9
A może singlom dać 500+, żeby mogli w siebie inwestowac, żeby stali isę bardziej atrakcyjni dla potencjalnych partnerów
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (1086)
  • Zakopujący (11)

Hity

tygodnia

Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2957
Jak wam ukradną coś poniżej 500zł i macie monitoring nie zgłaszajcie na policje
2674
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2453
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Mamy rekord: wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2022 najwyższy od 1997!
2019
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki