Merc to symbol gospodarki Niemiec, w życiu mu nie sprzedadzą. Co najwyżej może być joint venture, wymiana technologii. Tak się stało z Bugatti i Rimac.
@Petururururu: czemu smutne? Mercedes od lat produkuje złom, tracą klientów, technologicznie już nawet S klasa nie oferuje nic czego nie miała by konkurencja, ich auta AMG od lat dostają po dupie od bezpośredniej konkurencji a więc BMW M, bo zamiast robić europejskie muscle cary za co byli kochani robią typowe milion turbo mały silnik ociężałe krowy. Wszystkei auta mają wygląd mydelniczki i wszystkie wyglądają tak samo a nikt kupujący S klase
Smutne to jest to, że Mercedes od lat nie umie zrobić dobrego i ładnego auta.
Umie ale nie chce. W niemieckich korpo żądzą księgowi których jedynym celem jest "zwiększanie efektywności" a ta się bierze z cięcia kosztów.cięcie kosztów zawsze odbija się na produkcie i po kilkunastu latach takiej polityki okazuje się że klient dostaje gówno w ładnym papierku.
KAS postanowił przeprowadzić ankietę wśród celników na temat łapówkarstwa. Jedno z pytań zadawanych przez komisję brzmiało: "Ile czasu potrzebujesz aby za łapówki kupić BMW?" Celnik na polsko- niemieckiej granicy odpowiada: - Dwa, trzy miesiące. Celnik na polsko-czeskiej granicy: - No, z pół roku. Celnik ze "ściany wschodniej" po dłuższym zastanowieniu: - Dwa, trzy lata. Komisja zadziwiona: - Tak długo? Celnik ze "ściany wschodniej": - Chłopaki, nie przesadzajcie, BMW to w końcu duża
Doszło do kuriozalnej sytuacji, że firma która ma parę fabryk jest wyceniana na giełdzie spekulacyjnie tyle co cała tradycyjna branża motoryzacyjna, mimo dużo mniejszego fizycznego kapitału.
@robercik3c: niby z jednej strony ich wartością jest też IP, zgromadzone dane do nauczania maszynowego itp ale P/E na poziomie 350 to jest #!$%@? bańka jakich mało :D
Przeprowadzono ankietę wśród celników na temat łapówkarstwa. Jedno z pytań zadawanych przez komisję brzmiało: "Ile czasu potrzebujesz aby za łapówki kupić Mercedesa?" Celnik na polsko- niemieckiej granicy odpowiada: - Dwa, trzy miesiące. Celnik na polsko-czeskiej granicy: - No, z pół roku. Celnik ze "ściany wschodniej" po dłuższym zastanowieniu: - Dwa, trzy lata. Komisja zadziwiona: - Tak długo? Celnik ze "ściany wschodniej": - Chłopaki, nie przesadzajcie, Mercedes to w końcu duża firma...
Wykopki, drodzy świadomi użytkownicy którzy nie dadzą sobie wcisnąć kitu, wykopaliście farmę subów z fejkami. Rozumiem że wierzycie też we wszystkie inne bzdury na tym kanale
Tesla ma długofalowy plan wzrostu o 50% rocznie i realizuje go skutecznie od 10 lat. W 2030 będą produkować 20 mln aut rocznie, a sektor energetyki będzie wart przynajmniej tyle co automotive. Po co mieliby kupować tzw "legacy automaker" z całym balastem. Ich fabryki są obecnie najbardziej zaawansowane technologicznie i produkują auta 4 razy szybciej niż VW czy Mercedes
Wyobraź sobie takiego EQS tylko 20% tańszy, 20% lżejszy (3 tony prawie to waży...) i z 20% lepszymi osiągami i zasięgiem - Mercedes na pewno przoduje w produkcji wydajnych napędów. Pewnie Merc ma dużo dobrych niemieckich inżynierów do przejęcia w innych rejonach niż Berlin i gotowe budynki do rozpoczęcia produkcji Tesli. Cała reszta nie ma najmniejszego sensu, a trzask pękających kontraktów u poddostawców okrąży całą Europę 20 razy.
Komentarze (296)
najlepsze
@JaktologinniepoprawnyWTF: a Szwedzi z Volvo? a Włosi z Bugatti?
Umie ale nie chce.
W niemieckich korpo żądzą księgowi których jedynym celem jest "zwiększanie efektywności" a ta się bierze z cięcia kosztów.cięcie kosztów zawsze odbija się na produkcie i po kilkunastu latach takiej polityki okazuje się że klient dostaje gówno w ładnym papierku.
łapówkarstwa. Jedno z pytań zadawanych przez komisję brzmiało:
"Ile czasu potrzebujesz aby za łapówki kupić BMW?"
Celnik na polsko- niemieckiej granicy odpowiada:
- Dwa, trzy miesiące.
Celnik na polsko-czeskiej granicy:
- No, z pół roku.
Celnik ze "ściany wschodniej" po dłuższym zastanowieniu:
- Dwa, trzy lata.
Komisja zadziwiona:
- Tak długo?
Celnik ze "ściany wschodniej":
- Chłopaki, nie przesadzajcie, BMW to w końcu duża
- 52.7% - fundusze inwestycyjne
- 22.8% - indywidualni inwestorzy
- 9.98% - grupa BAIC (Chiński producent samochodów)
- 9.7% - Geely (Chiński producent samochodów)
- 6.8% - Kuwejcki narodowy fundusz inwestycyjny
- 3.1% - Renault-Nissan
Wygląda na to, że Elon będzie się musiał ścigać o tego mercedesa z Chińczykami.
Proszę: @kontonr77 chce kupić Mercedesa. (nie pojedynczy samochód, tylko cała firmę)
"Ile czasu potrzebujesz aby za łapówki kupić Mercedesa?"
Celnik na polsko- niemieckiej granicy odpowiada:
- Dwa, trzy miesiące.
Celnik na polsko-czeskiej granicy:
- No, z pół roku.
Celnik ze "ściany wschodniej" po dłuższym zastanowieniu:
- Dwa, trzy lata.
Komisja zadziwiona:
- Tak długo?
Celnik ze "ściany wschodniej":
- Chłopaki, nie przesadzajcie, Mercedes to w końcu duża firma...
Rozumiem że wierzycie też we wszystkie inne bzdury na tym kanale
@abraca: Fabryki produkcyjne