Garść faktów dlaczego dobrze się znają. 90% r&d daimlera jest w Kalifornii. Daimler był kiedyś udziałowcem tesli - w 2009 roku kupili 10% akcji za 50mln które na swoje nieszczęście sprzedali żeby poprawić wyniki finansowe, ostatnią partię 4% w 2014. Tesla dostarczała kiedyś baterie do Mercedesa. Tesla w 2017 roku przejęła niemiecką firmę Grohmann Engineering co pozwoliło im zwiększyć produkcję i ocalić firmę. ( szkoda że wywalił jej założyciela Klausa Grohmanna)
@niecodziennyszczon: przecież to fake. Dlaczego miałby przenosić produkcję z Chin do USA? Samochody z Chin po otwarciu fabryki w Berlinie będą już głównie na rynek azjatycki, byli hubem do Europy, bo Niemcy opóźniają otwarcie fabryki od samego początku (nietoperze, węże i jaszczurki, a teraz zużycie wody, które jest bardzo niskie jak na tego typu fabrykę).
Pierwsza tesla robiona byla na podstawie cls. Mercedes to kawał historii i każdy koncern byłby dumny mając go w swoim portfelu. W vw tez jest kilka marek które zagospodarowuja rynek. Audi vw skoda. I tesla aby rosnąć też musi miec kilka marek. Ciężko pogodzić luksus z popularnością, sport z komfortem,
Fake and gay, Musk to bankrut, a Tesla to napompowany do granic możliwości balonik. Szczerze mówiąc nie zdziwiłbym się jakby to właśnie Mercedes wykupił Teslę, aby mieć kolejną, obok Smarta, markę lajfstalową.
@RoyKeane Fake to to jest, ale nie da się wykupić raczej firmy z 20x większą kapitalizacją na giełdzie posiadającą marżę operacyjną o 50% wyższą niż Toyota ( ͡°͜ʖ͡°)
Musk kapnął się, że na tym bateryjnym słomianym interesie nadmuchanym niczym balon daleko nie zajedzie a ludzie odwracają się od samochodów elektrycznych z przyczyn ekonomicznych wiec wymyślił kupić coś co dobrze rokuje póki są jeszcze na to środki ( ͡°͜ʖ͡°)
@LECH_TACZKA: nie bój żaby, sprzedali już Chińczykom takie marki jak KUKA albo Bosch, w motoryzacji może jedynie rząd zainterweniować, że zbyt strategiczne
Akurat Mercedes teraz to troche taka gówno firma z mentalnością polskiego urzędu. Znam kogoś kto tam robi (nie, nie na produkcji XD) i z tego co mi mówił, to gdyby nie dział designerski to by to padło juz dawno.
Ale gdyby mogl to powyzej obecnej kapitalizacji Mercedesa (70mld), albo musialby sprzedac duza czesc akcji aby pozyskac gotowke, albo dac czesc akcji Tesli wlascicielom Mercedesa co zwykle ma miejsce przy takich przejeciach ale pytanie czy wezma skrajnie przewartosciowane akcje...raczej nie bedzie to dla nich dobry deal...
@wyzakop: @nabijacz: to shortujcie, przecież spadnie ( ͡°͜ʖ͡°). Byli już takie kozaki (Burry, Chanów, Spiegel, Baum itd.)
Zawsze mnie zadziwia efekt Dunninga-Krugera. Po pierwsze 300 PE to jest TTM, jakby wziąć ostatni kwartał to PE wynosi ~170, a 4 kwartał będzie miał ok. 20-25% większy zysk netto.
Marża operacyjna wynosi już 15% kiedy Toyota w najlepszych ostatnich latach wyszła na 10% (najdroższy i najsolidniejszy
@mepps: 4 razy szybciej niż VW? Nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę tylko produkcje samochodów elektrycznych to tesla wyprodukowała ich 2x więcej niż VW. Dodaj do tego hybrydy oraz samochody spalinowe i wtedy porównaj z Tesla.
@tylkonasekunde jeszcze takie coś z źródel niemieckich, ale chyba nie wzięli pod uwagę że w Berlinie będą giga-casting i structural pack, co powinno skrócić czas produkcji o połowę
@mepps: Shanghai ma mieć moc produkcyjna na poziomie miliona? Może na papierze bo Tesla do tej pory globalnie nie osiągnęła takiej wydajności (we wszystkich fabrykach). Ten rok ma być pierwszy w którym przekroczą 1 mln.
10h na produkcje Modelu 3 to tez są dopiero cele, a nie obecny wynik. (VW ma na przyszły rok cel ustawiony na 16h dla id.3). Komu się uda zobaczymy za rok.
Komentarze (296)
najlepsze
90% r&d daimlera jest w Kalifornii.
Daimler był kiedyś udziałowcem tesli - w 2009 roku kupili 10% akcji za 50mln które na swoje nieszczęście sprzedali żeby poprawić wyniki finansowe, ostatnią partię 4% w 2014.
Tesla dostarczała kiedyś baterie do Mercedesa.
Tesla w 2017 roku przejęła niemiecką firmę Grohmann Engineering co pozwoliło im zwiększyć produkcję i ocalić firmę. ( szkoda że wywalił jej założyciela Klausa Grohmanna)
Dlaczego miałby przenosić produkcję z Chin do USA?
Samochody z Chin po otwarciu fabryki w Berlinie będą już głównie na rynek azjatycki, byli hubem do Europy, bo Niemcy opóźniają otwarcie fabryki od samego początku (nietoperze, węże i jaszczurki, a teraz zużycie wody, które jest bardzo niskie jak na tego typu fabrykę).
https://www.luxxu.net/blog/mercedes-benz-introduces-new-concept-car-inspired-avatar-film/
Ale gdyby mogl to powyzej obecnej kapitalizacji Mercedesa (70mld), albo musialby sprzedac duza czesc akcji aby pozyskac gotowke, albo dac czesc akcji Tesli wlascicielom Mercedesa co zwykle ma miejsce przy takich przejeciach ale pytanie czy wezma skrajnie przewartosciowane akcje...raczej nie bedzie to dla nich dobry deal...
Zawsze mnie zadziwia efekt Dunninga-Krugera.
Po pierwsze 300 PE to jest TTM, jakby wziąć ostatni kwartał to PE wynosi ~170, a 4 kwartał będzie miał ok. 20-25% większy zysk netto.
Marża operacyjna wynosi już 15% kiedy Toyota w najlepszych ostatnich latach wyszła na 10% (najdroższy i najsolidniejszy
To nie moje słowa tylko CEO Volkswagena, który sam twierdzi że są w głębokiej d...
https://www.businessinsider.com/volkswagen-vw-ceo-says-tesla-germany-factory-threatens-jobs-ev-2021-11?IR=T
10h na produkcje Modelu 3 to tez są dopiero cele, a nie obecny wynik. (VW ma na przyszły rok cel ustawiony na 16h dla id.3). Komu się uda zobaczymy za rok.
700k (życzeniowe, nie faktyczne) https://mobile.twitter.com/truth_tesla/status/1446794633636425729?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1446794633636425729%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fd-20359997422557326559.ampproject.net%2F2111242025001%2Fframe.html