Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

447

Ostatni Opel Astra zjedzie dziś z taśmy fabryki w Gliwicach

"Ten model przestaje tu być produkowany, bo jest czas na generację szóstą. A szósta generacją będzie już generacją elektryczną" - wyjaśnia prezes Andrzej Korpak.

PIAN--A_A--KTYWNA
PIAN--A_A--KTYWNA
z
rmf24.pl
30.11.2021, 08:30:10
  • #
    polska
  • #
    motoryzacja
  • #
    gliwice
  • #
    samochody
  • 126
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (126)

najlepsze

Szalonytarocista
Szalonytarocista
30.11.2021, 09:58:03 via Android
  • 211
Prawdziwą wartością Gliwickiej fabryki jest wyselekcjonowana i przeszkolona załoga. Halę można zbudować w pół roku. Team szkoli się latami.
  • 11
Afrobiker
Afrobiker
30.11.2021, 10:13:06 via Android
  • -9
@Szalonytarocista w 4 miesiące postawią nowe linię pod samochody dostawcze (ʘ‿ʘ). Szacun (。◕‿‿◕。)
Szalonytarocista
Szalonytarocista
30.11.2021, 10:19:12 via Android
  • 18
@Afrobiker Halę.
Afrobiker
Afrobiker
30.11.2021, 10:22:27 via Android
  • 50
@Szalonytarocista

Z tego co piszą w artykule to chyba nie samą halę a gotową linię chyba że pismak coś namieszał ( ͡º ͜ʖ͡º)

"Ale zakończenie produkcji auta osobowego nie oznacza końca samego zakładu. Przeciwnie - został on rozbudowany, bo w przyszłym roku rusza tam produkcja samochodów dostawczych. Przygotowania do uruchomienia tej produkcji potrwają 4 miesiące. W tym czasie w Gliwicach będą już składane nowe samochody, ale na
DumnyzbyciaPolakiem
DumnyzbyciaPolakiem
30.11.2021, 10:03:58
  • 48
Mi się akurat Astra II bardzo podobała,żałuję,że jej do dziś nie produkują.
Zawsze mi się marzyło,żeby w dzisiejszych czasach została czymś takim jak auto dla ludu.
Produkowana tak długo,że może koszty się już zwróciły.A wygląd nadal ma interesujący.
Takie najtańsze auto na które byłoby stać każdego.
  • 27
sicknature
sicknature
30.11.2021, 10:16:57
  • 61
Mi się akurat Astra II bardzo podobała,żałuję,że jej do dziś nie produkują.


@DumnyzbyciaPolakiem: takie linie produkcyjne się domontuje i sprzedaje do Afryki lub Ameryki południowej gdzie auta są dalej klepane na licencjach. Garbusa produkowano w Brazyli do 2003 roku. Jak się uprzesz, to możesz ściągnąć klasyka z innej części świata.
DzikWesolek
DzikWesolek
30.11.2021, 11:12:49
  • 13
@DumnyzbyciaPolakiem: Widzę, nie jestem sam. Już Astra F sedan bardzo mi się podobała, a jak wyszła dwójka, to już w ogóle kosmos. Spójna bryła z delikatnie ostrymi krawędziami, przejrzyste i duże klosze lamp, to była wtedy nowe trendy w stylistyce, które właściwie trwają do dziś. Siermiężnego golfa IV czy którąkolwiek Skodę biło to na łeb i szyję. Też mam sentyment do tego auta i nadal mi się podoba. Kolejne generacje już
IlllI
IlllI
30.11.2021, 11:22:54
  • 67
@DzikWesolek: pasjonat opla :D tego jeszcze na wykopie nie bylo. Miałem ziomka z podstawówki, którego niestety musiałem usunąć z fb bo całą ścianę wrzucał z tuningowanymi oplami ;D jakieś wektry ze spoilerami idź pan w #!$%@?
paniejanuszu
paniejanuszu
30.11.2021, 09:38:36
  • 24
Wszystkie auta drożeją, ale ceny nowych Opli to jakieś totalne nieporozumienie.
  • 1
Atomus
Atomus
30.11.2021, 12:53:02
  • 11
@paniejanuszu: standardy PSA jeśli chodzi o marże :)
skoczowiak
skoczowiak
30.11.2021, 08:47:53
  • 21
***** elektryki.
  • 17
Pawel993
Pawel993
30.11.2021, 10:14:32
  • -26
@skoczowiak: nie dla p0laka biedaka
bitcoholic
bitcoholic
30.11.2021, 11:25:16
  • 20

Komentarz usunięty przez moderatora

Pawel993
Pawel993
30.11.2021, 11:36:12
  • -25
@bitcoholic: ja mieszkam w bloku i ładuje w garażu a do chorwacji bym poleciał samolotem
Ziemniak43212
Ziemniak43212
30.11.2021, 13:30:35
  • 15
Astra opel, dobry samochód był ;(
źródło: comment_16382754110PoNp9d5ESVzkD3ljIoFfs.jpg
jamtojest2
jamtojest2
30.11.2021, 12:58:54 via Android
  • 8
Tak czytam komentarze i widzę że ludzie w ogóle nie przeczytali artykułu.

Nie, to nie jest koniec produkcji Opla Astry. Ten model będzie nadal produkowany i rozwijany.

I nie, to nie jest z powodu rewolucji w motoryzacji i przechodzenia na elektryki.

Ani nawet nie jest to koniec fabryki w Gliwicach, bo ona nawet będzie rozbudowana.

Więc jaka rewolucja, jaka nostalgia?
  • 2
Pio23
Pio23
30.11.2021, 13:59:41 via Android
  • 3
@jamtojest2 to wykop, tutaj ludzie widzą nagłówek i już wszystko wiedzą. I teraz zobacz że to tylko na wykopie tylu jest ludzi czytających tylko nagłówki, a ilu ich jest ogólnie to istny dramat. Tak samo pod poprzednim znaleziskiem o zakończeniu produkcji astry i zamknięciu fabryki 90% komentarzy było negatywnych, a mało kto przeczytał że obok powstaje nowa większa fabryka koncernu.
hakunnin
hakunnin
01.12.2021, 12:22:19
  • 0
@jamtojest2: oj tam, znajac wykop to trzeba się cieszyc ze nazwy auta nie przekrecili
yagu6
yagu6
30.11.2021, 12:38:47
  • 8
aż się łezka kręci w oku
Asterka zmotoryzowała tyle rodzin, tylu przedstawicieli i służb
[*]
  • 1
galicjanin
galicjanin
30.11.2021, 13:10:45
  • 4
@yagu6: Asterka i jej poprzednik Kadett, a teraz to będzie już tylko Peugeot 308 z innym znaczkiem.
eSUBA94
eSUBA94
30.11.2021, 11:33:52
  • 7
Oficjalnie podają że rezygnują z produkcji między innymi dlatego że musieli by dostosować linie do produkcji nowego modelu Astra L, taki niby rewolucyjny, nowoczesny, przełomowy a wersja PHEV ma mniejszą baterię niż 11 lat wcześniej ich model Opel ampera, gdzie ten postęp poza marketingowym bełkotem?

Do tego wszędzie ten napis MADE IN GERMANY by udawać że opel nie jest francuski i niby nie jesteśmy skazani na chore francuskie rozwiązania
  • 11
LubieRZca
LubieRZca
30.11.2021, 11:49:07
  • -2
@eSUBA94: Kapitalizm Panie co poradzisz.
Ignacy_Loyola
Ignacy_Loyola
30.11.2021, 12:30:21
  • 6
chore francuskie rozwiązania


@eSUBA94: Na przykład jakie?
Opryskus69
Opryskus69
30.11.2021, 12:33:33
  • 4
@eSUBA94: ale czy nowa mniejsza bateria jest gorsza od starej większej? Pamiętasz baterie ze starych telefonów i ich rozmiary? Liczy się chyba to ile ta bateria pracuje, a nie jej rozmiar.
ogurex
ogurex
30.11.2021, 10:44:45 via Android
  • 6
Mówią ze do produkcji elektryka nie potrzeba tylu ludzi i komponentów jak spalinowych. Bateria cena spadla o okolo 80% w przeciagu 6 lat a auto elektryczne min 160 000zl z zasiegiem 200km w lato. W zime ok 120km bie mowie o autostradzie. Tak jestem posiadaczem elektryka mialem tesle S X ale to nie udzie w dovrym kierunku
  • 8
Alf131
Alf131
30.11.2021, 12:45:39
  • 0
@ogurex: Które nowe elektryki za 160k mają takie słabe zasięgi?
ogurex
ogurex
30.11.2021, 12:49:40 via Android
  • 0
@Alf131 Nissany, Citroeny, Peugeoty i kazdy inny samochód z baterią 40 -60 kwh
Alf131
Alf131
30.11.2021, 13:00:47
  • -1
@ogurex: Nissan Leaf za 160k to już duża bateria (385km), Ioniq 5 160k 380km , Citroen E C4 140k (350km)
kapitan_sebek
kapitan_sebek
30.11.2021, 12:33:37
  • 3
Jeździłem kilkoma oplami od kilkunastoletniej Astry do nowej Insigni. Czy ktoś też zauważył to, że te auta w porównaniu do innych marek po prostu śmierdzą w środku?
  • 4
Krzemol
Krzemol
30.11.2021, 12:38:45
  • 3
@kapitan_sebek: just Opel things xD
Kanusz_Morwin_Jikke
Kanusz_Morwin_Jikke
30.11.2021, 12:39:37
  • 2
@kapitan_sebek: Ja widziałem, jak znajomy kradł po 5 litrów ropy i mu się raz rozlała( ͡° ͜ʖ ͡°). Profit? Astra jebiąca, niczym szyby naftowe w Dubaju.
DzdzystyDzejson
DzdzystyDzejson
30.11.2021, 14:00:52
  • 2
@kapitan_sebek: nie wiem jak Ople, ale od przynajmniej 10 lat strasznie śmierdzą tworzywa w nowych Subaru.
spinacz_zbawiciel
spinacz_zbawiciel
30.11.2021, 14:33:50 via Android
  • 2
Mam Astre K i uwazam, ze to calkiem fajne auto i ma wszystko z wyposazenia do wygodnego przemieszczania sie.
Niestety najnowszej Astry bym nie kupil bo ich gama silnikowa po prostu zniecheca. Nikt nie bedzie jezdzil R3 w trasy...
  • 2
pedrow
pedrow
30.11.2021, 15:01:57
  • 0
@spinacz_zbawiciel: dokładnie, tez mam asterkę k 1,4 turbo, jedyne co mi się nie podoba w niej to skrzynia biegów
TwistedFatee
TwistedFatee
30.11.2021, 21:01:06
  • 0
@pedrow: Astra j 1.4t here, w astrze K wciąż skrzynia m32? Najbardziej irytujący element z całego auta ( ͡° ʖ̯ ͡°)
RKN_
RKN_
30.11.2021, 13:32:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Ciekawe czy ktoś zatrudniony w momencie startu fabryki dotrwał tam do dziś
Lucky666Dice
Lucky666Dice
30.11.2021, 14:25:28 via Android
  • 0
Dawajcie Poloneza 2k21
PrezesBoss
PrezesBoss
30.11.2021, 12:32:08
  • 0
jesteśmy świadkami Końca pewnej ery, Astra była symbolem Służbówki , Policji i rdzy..
wrocilem_bo
wrocilem_bo
30.11.2021, 12:01:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Nieźle, koniec pewnej epoki w motoryzacji i jesteśmy jej świadkami :) Trudno mi powiedzieć kiedy podobne zmiany miały miejsce - przechodzenie marek z silników spalinowych na hybrydy i elektryki to zupełnie nowy rozdział w historii motoryzacji? Wcześniej co było tak grubym tematem? Wtrysk zamiast gaźników? To chyba jednak mało do tego co się teraz dzieje...
  • 3
piekarinnio
piekarinnio
30.11.2021, 12:42:00
  • 4
@wrocilem_bo: Szybko ten pomysł upadnie, albo zostanie mocno zmodyfikowany. Już nawet duże firmy typu VW mówią, że cele postawione przez unię sa nierealne. Gdzieś w jakimś artykule widziałem wyliczenia, że żeby same Niemcy spełniły waunki do 2030 roku, to ilość samochodów elektrycznych jakie co roku przybywają tam na drogach musiałaby wzrosnąć ponad 10 krotnie. Skoro dla bogatych Niemców jest to nierealne, to dla nas tym bardziej. Druga sprawa - gdzie niby
tomasz-diog
tomasz-diog
30.11.2021, 12:52:09
  • 5
@piekarinnio: trzecia gdzie będą je ładować, juz teraz sieci energetyczne piszczą z przeciążenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
piekarinnio
piekarinnio
30.11.2021, 13:10:36
  • 0
@tomasz-diog: Dokładnie, zapomniałem dopisać.
niecodziennyszczon
niecodziennyszczon
30.11.2021, 15:07:40
  • -1
Dlaczego właściwie zastępują starą fabrykę osobówek produkcją dostawczaków, a nie innych modeli osobowych? Dostawczaki są droższe w produkcji i trzeba obniżyć koszt przez tańszą siłę roboczą, czy o co chodzi?
  • 1
AloneShooter
AloneShooter
30.11.2021, 16:11:14 via Zakop
  • 1
@niecodziennyszczon: dostawczaki to nawet lepszy biznes niż osobówki. Nie wiesz jaki chory hajs ludzie zostawiają za zabudowy. Zakup samochodu to często dopiero początek zabawy :)
Kanusz_Morwin_Jikke
Kanusz_Morwin_Jikke
30.11.2021, 10:53:32
  • -2
Cieszę się, że nie będę musiał oglądać tego świata za 50 lat.
  • 1
Opryskus69
Opryskus69
30.11.2021, 12:34:06
  • 4
@Kanusz_Morwin_Jikke: nie będziemy tęsknić
pafcio80
pafcio80
30.11.2021, 12:56:34
  • -3
czyli nigdy wiecej nie kupie astry i zadnego elektryka....jeszcze ludzie przekonają się że to największe gówno !!!!!
Porgam
Porgam
30.11.2021, 13:21:29
  • -7

Komentarz usunięty przez moderatora

WinterLinn
WinterLinn
30.11.2021, 13:28:10 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Porgam: szkoda, że swojej marki znanej na kontynencie lub nawet świecie nie produkujemy
Sztandarsky
Sztandarsky
30.11.2021, 16:55:27
  • -1
@Porgam: produkujemy e-craftera w Poznaniu.
Singularity00
Singularity00
30.11.2021, 09:56:02
  • -30
PSA zarżnie każdy dobry biznes bo tak. Póki był GM decyzje podejmowano rozumem a nie urojeniami.
  • 3
grzesiu30790
grzesiu30790
30.11.2021, 13:02:03
  • -1
@Singularity00: Teraz Opel jest własnością koncernu zwanego Stellantis, a nie PSA.
marcingliwice
marcingliwice
30.11.2021, 13:31:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@Singularity00: GM i rozum xDDD
Jankesi balowali i przepieprzali $$$ tak, że przez ponad dekadę nie potrafili zarobić na Oplu nawet wycinając Chevroleta z Europy. Plusik za poczucie humoru.
Singularity00
Singularity00
30.11.2021, 19:29:24
  • -4
@marcingliwice: bo GM nie potrzebował zarabiać. Posiadanie Opla to była propaganda i podporzadkowanie sobie szwabów.
Sanczessco
Sanczessco
30.11.2021, 08:47:29 via Android
  • -71
To smutne ze tak ładne auto umiera i zasrany żabojad pod przykrywką wbił się na stany a w europie realizuje plan zagrożenia pozycji dla WAG.
  • 11
rad_kop
rad_kop
30.11.2021, 10:05:48
  • 62

Komentarz usunięty przez moderatora

Przemysluaw
Przemysluaw
30.11.2021, 10:10:17 via Android
  • 65
@Sanczessco
Ostatnie modele Opla jakościowo były gorsze od czegokolwiek produkowanego przez PSA.
Niestety problemem Opla i GM w ogóle jest zarządzanie rodem z FSO.
Ignacy_Loyola
Ignacy_Loyola
30.11.2021, 11:34:49
  • 42
@Sanczessco: @Przemysluaw: Opel w pierwszym roku po przejęciu przez PSA i w ogóle od 20 lat przyniósł zysk.

www.carscoops.com/2019/02/opel-returns-healthy-profit-20-years-losses-gm/
  • Wykopujący (447)
  • Zakopujący (2)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #ciekawostki
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki