To jest element pokazu Airbusa, na salonie lotniczym odbywającym się na lotnisku Paris-Le Bourget. Tam nie ma ani grama przypadku a wszystko jest przećwiczone i skordynowane.
Po pierwsze - nagranie z pokazów w Farnborough albo Le Bourget, samoloty lecą na pusto. Po drugie - istnieje coś takiego jak RSRS - Reduced Same Runway Separation, czyli procedura zredukowanych separacji na drodze startowej. Po trzecie - było z trzy razy. Zakop.
Technologia (w języku polskim) to technika wytwarzania lub przetwarzania dóbr. Filmik nie przedstawia żadnej technologii, tylko technikę - urządzenia, czyli wytwory technologii... Używanie słowa "technologia" w odniesieniu do techniki jest kalką z języka angielskiego. #grammarnazi
w tym przypadku mamy do czynienie z techniką a nie technologią.
@arcx: i z jednym i z drugim. W tym konkretnym przypadku, to akurat technologia głównie odróżnia produkty Airbusa od np. produktów z Rosji. Technika jest tu pojęciem bardziej ogólnym i zawierającym w sobie technologie.
Łącznie w jednej linii byłem w stanie zaobserwować 5 samolotów dokonujących lądowania i tak przez całe 5min bez wyjątku jak miałem przyjemność tam stać w korku...
@kobrys13: Na Okęciu też tak ładnie widać ¯\_(ツ)_/¯
nic w tym specjalnego nie ma. Najgorsze co się może stać to: 1. samolot przerywa start i zostaje na pasie - wtedy a380 robi go around, ale widoczność jest taka że raczej nie ma obawy że nikt nie zauważy samolotu na pasie, nawet jakby pilot nie zakomunikował. 2. samolot musi wrócić przez awarie do miejsca lądowania, ale to a380 wyrabia się 5 razy w zjechanie w taxiway zanim ten 787 czy co
@przekret512: samolot startujący normalnie startuje, ale A380 z jakiegoś powodu musi przerwać lądowanie i trafia w strumień turbulencji będąc na małej prędkości? Jak to widzisz (albo ktoś kto się "zna")?
Komentarze (105)
najlepsze
dokładnie tak - długa ogniskowa obiektywu kamery spłaszcza perspektywę - z boku już by nie wyglądało tak spektakularnie
źródło: comment_1629918151Clu1GmXsiA8m2djOcY5xiX.jpg
Pobierz@Ruotian: technicznie na lotnisku w Warzszawie też jest jeden pas :)
@Ruotian: między Krakowem a Gatwick jest ogromna przepaść
Londyn-Gatwick
Liczba pasażerów 40 269 087
Liczba operacji 267 760
Kraków-Balice
Liczba pasażerów 8 410 817
Liczba operacji 51 777
#grammarnazi
Język polski też więc wypadałoby go znać - w tym przypadku mamy do czynienie z techniką a nie technologią.
@arcx: i z jednym i z drugim. W tym konkretnym przypadku, to akurat technologia głównie odróżnia produkty Airbusa od np. produktów z Rosji. Technika jest tu pojęciem bardziej ogólnym i zawierającym w sobie technologie.
@kobrys13: Na Okęciu też tak ładnie widać ¯\_(ツ)_/¯
Komentarz usunięty przez moderatora
@wert133: No ale za bliski kontakt. Zarażą się biedacy. Musimy i pomóc i zamknąć ich w więzieniach.
1. samolot przerywa start i zostaje na pasie - wtedy a380 robi go around, ale widoczność jest taka że raczej nie ma obawy że nikt nie zauważy samolotu na pasie, nawet jakby pilot nie zakomunikował.
2. samolot musi wrócić przez awarie do miejsca lądowania, ale to a380 wyrabia się 5 razy w zjechanie w taxiway zanim ten 787 czy co
@przekret512:
samolot startujący normalnie startuje, ale A380 z jakiegoś powodu musi przerwać lądowanie i trafia w strumień turbulencji będąc na małej prędkości? Jak to widzisz (albo ktoś kto się "zna")?