Pod Bałtykiem powstanie najdłuższy tunel na świecie. Połączy Tallin z Helsinkami
FinEst Link ma być zwieńczeniem Rail Baltica - korytarza, który połączy Warszawę i Helsinki. Podróż kolejowa między stolicami Estonii i Finlandii będzie trwała mniej niż pół godziny. Budowa rozpocznie się w 2025 r. i potrwa 15 lat. Koszt największej na świecie tego typu inwestycji to ok. 20 mld euro
Shrug z- #
- #
- #
- #
- #
- 99
- Odpowiedz
Komentarze (99)
najlepsze
Edit. Nawet znalazłem info w polskim necie
https://inzynieria.com/geoinzynieria/wiadomosci/61083,w-finlandii-wydraza-najglebszy-odwiert-w-europie-filmy
@cerastes: glupi slowacy! zamiast sprzedac technologie yanekesom za te 10-20 mld usd to oni beda teraz 15 lat czekac na ta kase ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tymczasem w Kraju Nadwiślańskim od 30 lat nie da się zbudować porządnego połączenia kolejowego pomiędzy Łodzią a Warszawa, o kolejach dużej prędkości nie wspominając.
Kolej jest wygodna, jest szybka (bo nie trzeba dojeżdżać i spędzać czasu na lotniskach) i nie ma ukrytych kosztów środowiskowych, jak loty krajowe.
Koszt 20mld euro
Finlandia 5.5 mln osób
Estonia 1.3 mln osób
Długość ponad dwa razy więcej niż kanał La Manche
I wykonujący go Słowacy za pomocą innowacyjnej metody plazmowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
PS Sama rentowność mocno wątpliwa dla takiej ilości osób zamieszkujących oba kraje. W porównaniu to jakby:
Mazowieckie i Swietokrzyskie
Czyli naprawdę potrwa ponad 20 lat i koszt inwestycji wyniesie 50 mld euro
Patrząc po kanale La Manche, to większość ruchu pasażerskiego dalej idzie
Pociąg jest tez o tyle lepszy ze nie trzeba dojeżdżać do Dover bo Folkestone jest te 20 min wcześniej, kolejny czas ucięty. W Calais
@klintoniusz: hmmm?
Można wozić ropę naftową i produkty ropopochodne z Tunezji i Libii (bo też od czasów Kadafiego planują